poster

Labyrint (TV seriál)

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

Česko, 2015–2018, 20 h 24 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec, Pavel Batěk, Anna Kameníková, Radek Holub, Lukáš Hlavica, Kateřina Janečková, Miroslav Táborský, Lenka Vlasáková, Andrea Daňková, Jan Maršál, Aleš Putík, Tomáš Slezák, Jiří Hána, Radomír Švec, Martin Sláma, Jakub Janotík, Ivan Béla Vojtek, Klára Apolenářová, Josef Hervert, Pavla Vitázková, Martin Engel, Jiří Miroslav Valůšek, Petr Bláha, Iveta Austová, Jakub Zedníček, Simona Zmrzlá, Karel Mišurec, Petra Jungmanová, Dagmar Kopečková, Petra Tenorová, Jana Hubinská, Tomáš Turek, Markéta Sedláčková, Lenka Krobotová, Martina Zábranská, Hana Briešťanská, Veronika Schönová, Zuzana Neuwirtová, Tomáš Sýkora, Aleš Slanina, Dominik Teleky, Ondřej Kraus, Jiří Strach, Diana Velčická, Pavel Novotný, Rostislav Gajdoš, Michal Isteník, Václav Liška, Radim Novák, Marek Holý, Eva Kratochvílová, Dalibor Čermák, Michal Bumbálek, Michael Beran, Michal Režný, Tomáš Stopa, Miroslav Kumbala, Martin Ondrášek, Josef Kundera, Jiří Štrébl, Michaela Rykrová, Jiří Wohanka, Jan Hrušínský, Otmar Brancuzský, Hana Holišová, Ivana Hloužková, Petr Tlustý, Gregor Bauer, Tomáš Sagher, Roman Blumaier, Josef Jurásek, Zdeněk Kývala, Oldřich Navrátil, Vojtěch Kotek, Hanuš Bor, Kryštof Mucha, Martin Zahálka, Eva Vrbková, Jiří Racek, Václav Helšus, Jan Vondráček, Ján Gallovič, Matej Landl, Martin Tlapák, Milan Němec, Ivan Vojtek, Dalibor Černák, Petr Drozda, Viktor Preiss, Tatiana Dyková, Jan Hájek, Pavel Kříž, Jiří Dvořák, Alois Švehlík, Martin Myšička, Jan Meduna, Barbora Munzarová, Adam Vacula, Martin Donutil, Aneta Vrzalová, Regina Rázlová, Saša Rašilov nejml., Zdeněk Dvořák, Miroslav Etzler, Iveta Jiřičková, Jana Stryková, Dalibor Buš, Tomáš Masopust, Gabriela Štefanová, Antonín Hausknecht, Zora Valchařová-Poulová, Kateřina Jebavá, Monika Maláčová, Sara Venclovská, Petr Tejmar, Tereza Kašparová, Martin Siničák, Patrik Bořecký, Viktor Skála, Oldřich Vlach, Jiří Pecha, Marie Málková, Eva Ventrubová, Magdalena Tkačíková, Brian Caspe, Jiří Štěpnička, Robert Jašków, Alena Mihulová, Filip Antonio, Ondřej Biravský, Jan Šťastný, Ján Jackuliak, Matyáš Svoboda, Igor Ondříček, Marek Němec, Zdena Herfortová, Ondřej Kokorský, Vladimír Krátký, Dana Pešková, Jaroslav Matějka, Jan Apolenář, Miroslav Kumhala, Jakub Gottwald, Jana Štvrtecká, Marián Chalány, Václav Hanzl, Barbora Jánová, Lukáš Matěj, Denisa Nesvačilová, Petr Stach, David Švehlík, Pavel Řezníček, Jitka Čvančarová, Marek Taclík, Barbora Srncová, Veronika Freimanová, Marek Pospíchal, Marek Příkazký, Luděk Randár, Mariana Franclová, Veronika Žilková, Pavel Doucek, Marie Ludvíková, Vladimír Hauser, Stanislav Zindulka, Rostislav Marek, Zdeněk Velen, Erika Kubálková, Růžena Dvořáková, Vladimír Kratina, Ljuba Krbová, Robert Hájek, Matyáš Valenta, Leoš Žižka, Ondřej Kavan, Zdeněk Dušek, Otakar Brousek ml., Andrea Horská, Ivana Valešová, Šárka Býčková, Romana Kvapiková-Julinová, Pavel Novák, František Mitáš, Tereza Grygarová-Groszmannová, Zdeněk Dryšl, Alexandr Postler ml., Tereza Vítů, Kryštof Rímský, Karel Zima, Lukáš Adam, Václav Šanda, Petr Vršek, Pavel Rímský, Simona Postlerová, Miroslav Vladyka, Pavlína Mourková, Dagmar Křížová, Michaela Tomešová, Petr Varga, Petr Halíček, Radim Kalvoda, Martin Kavan, Michal Mičulka, Filip Teller, Diana Tomanová, Natalie Golovchenko, Pavel Schönwälder, David Janík, Petr Štěpán, Erika Stárková, Lucie Okonová, Michael Vykus, Mirka Louthanová, Barbora Goldmannová, Daniel Pivoda Ondráček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    **

    Nepovedlo se to a vedle televizních pohádek mi to přijde jako nejslabší Strachova věc (i když si zde zahrál a udělal promo na Osmy). Je to zbytečné dlouhé, natahované, překombinované. Očekávání jsou vysoká a rozuzlení je takové nijaké, vlastně obyčejné. A stejně jsme se nedozvěděli, kde ta rodina přišla na toho Bosche zrovna. Kamera vynikající, lokace výborné, hudba ušla, ale bylo to celé neživotné, bez náboje, a i když tam každou chvíli něco vybuchlo, chyběly mi z logiky děje vyplývající zvraty, nabušenější finále, nějaká překvapení navíc. Vlastně i těch mrtvých mohlo být míň, často mi to přišlo takové samoúčelné. Raději nepromýšlím logické linky, musel bych se ptát na ten hrad, ty dva stavbaře klece, odkud se vzaly ty mince (jasně, Karel je posílal, ale kde je vzal?), na několik postav a důvody, proč tam jsou, a vlastně by mě zajímala i odpověď na otázku, která v seriálu alibisticky zazní, ale bez odpovědi - nešlo to udělat jednodušeji? Navíc těch sedm dílů je skutečně moc, postav příliš, a od třetího, čtvrtého dílu to nudilo, navíc jsem si říkal, že se může stát už cokoliv, třeba že zbytky hradu zasáhne meteorit nebo že v tom jede ta slovenská anorektická policajtka nebo možná i Donutilova postava, protože se skutečně mohlo stát cokoliv. ---------- Průběžné poznámky: vynikající kamera a nálada, hodně linií, jež jsem zvědav, jak se nakonec spletou a propletou, trochu mi tam vadí drsňačka Kanócz, které tu její drsnost nějak nevěřím, navíc vypadá jako chodící reklama na anorexii. Zatím dost dobrý začátek, herci jsou myslím schválně tlačeni do klidnější polohy, uvidíme, jak dál. Sedm dílů je moc, jak se ukazuje. Sice na konci každého máme šokující cliffhanger, ale prostě tři díly u předchozích Strachových projektů stačily. Navíc je znát jistá únava materiálu - jako diváka už mne ty zvraty začínají nudit a přijdou mi jako zvraty pro zvraty, nikoliv z logiky děje. Také policisté se občas chovají poněkud tupě. Stále vynikající kamera, atmosféra, ale napětí klesá a stává se sterilním. Někdy je to celé divné s těmi průchody jeskyněmi - to vážně policajti šli z kostela chodbou dva dny? Protože mezitím se ztratí Slovena, a říká se, že byla pryč dva dny. Policajti často jednají jako s klapkami na očích. Po 6. díle si říkám, že to snad nebude tak jalová historka, jak se zdá tento díl naznačovat. Příslibů tedy bylo daleko víc. Takové haló kvůli jedné bratropomstě? A ten Hieronymus Bosch je tady jen pro okrasu, aby to líp vypadalo? C'mon!(1.9.2015)

  • Gwaihir
    ****

    Sice se to zpočátku nezdálo, ale z první série se vyklubalo fakt výtečně propletené bludiště plné temných chodeb a zákoutí, při jejichž prohlídce nejednou silně zamrazí. Propracovaný děj zvolna vtahuje do celého dramatu, krůček po krůčku odhaluje malé dílky šílené mozaiky, vytváří dostatečně napjatou atmosféru, hraje si s různými očekáváními a místy navozuje dojem jisté bezvýchodnosti nebo nemožnosti zvratu. Poslední soud může být rozhodně pro psychopatickou mysl rájem nápadů a celá řada toho krásně využívá. Naopak trošku překombinovaně působí série druhá, která má na jednu stranu zajímavější motiv spočívající ve střežení tajemství pokrevní linie, ale na druhou stranu sleduje až příliš mnoho slepých uliček, v nichž se poutník může poměrně snadno ztratit beze stopy. Všechny ostatní atributy, včetně těch hereckých, ale prakticky zůstávají na nastavené úrovni, takže dohromady to stále tvoří poutavou a zábavnou podívanou, v níž se klubko osudu postupně rozplétá v nit vedoucí až ke konečnému rozluštění. S1 - 85 %, S2 - 75 %(12.10.2015)

  • Malarkey
    ****

    Tak nějak mám pocit, že Jiří Strach aspiruje na to, aby se po něm pojmenoval nový filmový žánr – konspirační mytologický thriller. To totiž není poprvé, co do těhlech vod zabruslil, čímž mu musím sklonit obrovskou poklonu. A Labyrint mu dělá ještě velkou službu už jenom tím, jak dobrý mini-seriál je. Musím říct, že na každý další díl jsem se vysloveně těšil a rozplétat zajímavý příběh spolu s režisérem byla vysloveně radost. Každopádně i Labyrint má nějaké ty mouchy a těmi nejzásadnějšími mi přišlo to, že ve filmu prakticky herecky a emotivně fungoval akorát Jirka Langmajer a Stanislav Majer. Ti předváděli naprosto perfektní výkony a nebejt sem tam Táborskýho, Němce nebo Batěka, měl bych skoro pocit, že nikdo jiný v tomhle mini seriálu vlastně ani nehraje. Všechny ostatní postavy jako kdyby v tomhle příběhu jenom byly, aby jej vyplnily. Nic víc, nic míň. To je skoro až škoda pro takový příběh, ale je pravda, že Jirka a Standa si to vysloveně kradli pro sebe. Jo a postava Miroslava Donutila mi taky přišla trošku zbytečná. Možná až zbytečně náladová, drsná…Drsný by to bylo vlastně i bez něj. Každopádně Labyrint je super. Konečně zase Česká televize vystřelila příběh, na který je radost koukat a já se nemůžu dočkat dalších projektů Jirky Stracha. Věřím, že zase budou stát za to.(13.10.2015)

  • Gimli
    ****

    Potřetí to bylo pět až šest dílů velmi napínavé a potřetí to v závěru vyšumělo. Ale tentokrát byl ten závěr celkem důstojný pád , který se podařilo ustát. Celkově hodnotím Labyrint kladně, protože to hlavní, tj. tajemná atmosféra a napětí, se Strachovi daří budovat natolik dobře, že jsem ochoten přimhouřit oko nad těmi zbabranými závěry.(16.10.2018)

  • Tommassi3
    ****

    Se závěrečným cliffhangerem skvostné pilotní epizody se jen těžko snažím mírnit své nadšení, a tak mám trochu Strach, jestli si Jirka nenasadil tu laťku až příliš vysoko, prozatím - A rozhodně i v kontextu kompletního seriálu !! - totiž jeho Labyrint jednoznačně vnímám jako televizní počin roku, jehož fatální chybou se stává nastavený půdorys o zbytečně a nesmyslně velkorysé sedmihodinové stopáži, kde si nesmírně poctivá žánrová práce sice často vypomáhá otřepanými klišé, která však až s podivem funkčně užívá pro svůj očividně primární cíl, kterým je jednoznačně atmosféra.. Ty mrazivé obrazy zde režisér se svým dvorním kameramanem Martinem Šecem znovu pozvedli na ještě vyšší level, což v případě mixu detektivky a thrilleru bezesporu platí za základ úspěchu.. Parádní hutná atmosféra, stejně jako nezvykle štědrý počet mrtvol, jaké v tuzemském projektu nepamatuji, jasně dokazuje, že režisér Strach, který si jako jeden z mála domácích tvůrců upřímně stojí za svým rukopisem, roste snímek od snímku, navíc právě ty jeho filmy nemají problém s vlastní identitou, což platí v současné době za největší bolest českého filmu, Strach totiž naprosto očividně nemá zájem od nikoho opisovat a vlastně si tak nějak vytváří svůj vlastní subžánr plný metafizického, kde se mísí detektivní motivy s těmi, jak se dalo čekat, náboženskými.. Ten subžánr bych se rozhodně neštítil nazvat strachovským, protože skutečně dochází svého smyslu v obou významových rovinách.. Rozhodně si však stojím za tím, že už jen z těchto výše zmíněných důvodů by ono krátkozraké srovnávání s dnes velmi oblíbeným a mnohdy velmi kvalitním scandinoirem mohlo být skutečně velmi nesmyslné, zbytečné a kontraproduktivní dalším rozborům a zamyšlením.. Na stranu druhou ovšem musím objektivně podotknout, že právě v tom duchu vlastní výjimečnosti a poněkud zbabělé absence snahy se z toho českého písečku pokusit nahánět filmový svět ta Strachova dnes už jasná režijní (sebe)jistota může, či by spíš do budoucna mohla, vyústit v nudu, byť tedy řemeslně precizní, bez nějakého vnitřního zaujetí, když toto lze částečně už vlastně odhalit již dnes.. A to by byla nejen pro Jirku i českého diváka ohromná škoda.. Co se hereckých výkonů týká, o Strachovi se ví, že dokáže velmi schopně vést své herce, a to i ty velké v těch menších rolích, což zde dokazuje zejména Miroslav Donutil a rozhodně i naprosto famózní Jana Štěpánková, s níž mi Jirka Strach udělal nesmírnou radost, zvláště v souvislosti s poněkud nešťastně obsazeným Janem Vondráčkem, jedním z našich nejvytěžovanějších dabérů, jinak ovšem výborným neokoukaným hercem, a jeho postavou.. Mimochodem pokud vpravdě luxusní Donutil v další podzimní (kr)kavčí novince, totiž Doktoru Martinovi, odehraje alespoň z poloviny tak krásného cynika jako zde, nenechám si ujít ani tento seriál.. Dnes již bohužel vím, že se tak nestalo a tahle franšíza se pro mě dále stává nezajímavou, na rozdíl právě od Donutila, kterému zde režisér Strach umožňuje vyzkoušet si docela zásadní změnu portfolia svých obvyklých postav.. Zásadní výtku bych měl k hlavní roli Jiřího Langmajera, který sice disponuje s přibývajícím věkem stále větším charismatem, které ovšem bolestivě kontrastuje s jeho hereckými limity, a tak logické plytkosti jeho postavy nenapomáhá ani ta fatálně klišovitá šablona rozvedeného otce dospívající nezdárné dcery, čímž se dostávám k odhalení bolesti projektu, totiž Hudského skriptu - Právě proto se tolik obávám samotného finále, které ovšem Hudský zvládl ještě lépe, než jsem vůbec kdy doufal.. Scénář mísí skvělé dialogy s naprosto otřesnými a ve své košatosti, kdy mísí několik zdánlivě nesouvisejících linií, se jednoduše zdá být poněkud nekonzistentním, stupňuje však divákovu zvědavost i pozornost, kterou naopak místy ohrožuje ta vztahová vata a poněkud místy nešikovná snaha mást diváky dalšími a dalšími často slepými příběhovými linkami, či nešikovně na základní dějovou kostru navěšené motivy, které měly rozvíjet jen charaktery a jejich vzájemnou vztahovost.. - jemuž by však prospělo jen trochu cizelérství, které je naopak tolik vlastní právě Jiřímu Strachovi.. Herecky nejlépe rozhodně vypadá neokoukaná slovenská kráska Zuzana Kanócz, kterou však Strach možná až příliš těmi polonahými pasážemi, byť sympaticky elegantními a nepříliš explicitními, tlačí spíše do pozice prvku potěchy mužského oka, nicméně pouze zpočátku příběhu, když s blížícím se finále a překlopením své postavy z poněkud delonovské mlčenlivé polohy, na níž dle mého Langmajer herecky jednoduše nemá, ta naprosto vysvléká jeho herecká limita, do polohy nasraného muže, který cítí morální zodpovědnost, si Langoš krade celý zbytek série výhradně pro sebe.. Co naopak musím vyzdvihnout mimo Strachovy velmi časté práce s kontrasty - Kupříkladu jen moderní policejní kanceláře versus zašlé hradní sklepení, či strhaný Langmajer versus Kanócz plná sil.. Jsem zvědav, jakým směrem se ten jejich (ne)vztah bude dál vyvíjet, protože žánrový vzorec nějaký ten sex samozřejmě přímo očekává.. Ten se nakonec dál vyvinout nikam nestihne, protože Hudský si s postavami hlavu neláme a utíná jim hlavy hlava nehlava.. Což lze vnímat jako klad, nicméně na druhou stranu ty charakterové pilíře projektu zůstávají nedotčeny až do závěru, takže o nějaké kelurvoucí scénáristické odvaze či tuzemské inovaci nemůže být ani řeči.. - a ukázkovým výběrem lokací, to je zkrátka parádní, nebojím se říct světový, hudební motiv Ondry Brzobohatého, který zde svoji funkci plní dokonale.. Kupříkladu de facto ústřední motiv projektu, totiž Take Me To Church, mě hodně bavil, stejně jako nesmírně symbolická skladba Carmina Burana, O Fortuna hrající při akci zásahové jednotky v jedné z posledních epizod jasně napovídá, že Brzobohatý velmi dobře ví, co dělá.. Ten se skutečně nesmírně předvedl a osobně jsem velmi zvědav na jeho další práci.. Stejně tak jsem ovšem zvědav na další projekty odvážně žánrově rozkročeného režiséra Stracha, protože právě díky němu Labyrint obstál se vztyčenou hlavou a snad i prostředníkem vůči odpůrcům všeho českého, ten totiž dokáže vymačkat z minima maximum a svou obrovskou sílu nejlépe ukazuje v pasážích bez dialogu, napínavých jako guma v kallhotách těhotné ženy.. Jeho závěrečná minirolička, která dokazuje, že na to pořád má i herecky, mě neskutečně potěšila coby symbolická ukázka sebereflexe, chvályhodného nadhledu a pokory tvůrce, který momentálně ční hodně vysoko nad ostatními.. Tak snad ta slíbená druhá série Labyrintu Jirkovi dopřeje kvalitnějším scénářem více klidu na práci.. Tak nezbývá než popřát hodně štěstí.. Snad se z toho Hudský nepotento..;)(1.9.2015)

  • - Taxi Citroën C3 Picasso, kterým antropoložka (Gabriela Štefanová-Ježková) přijede do klášterní knihovny, má na dveřích číslo licence 893 5263. Stejné číslo má i stříbrné taxi Škoda Octavia Combi, kterým dvojice kriminalistů (Jan Hájek a Tatiana Vilhelmová) odjíždí z hospody. (Martin_L)

  • - Policejní stanice v obci Deblín neexistuje. Filmaři si ji vytvořili z budovy, která náleží místnímu obecnímu úřadu. (RadimHavl)

  • - Ve 2. díle 1. série, kdy je vyšetřovatelka u chovatele hadů, je ve skutečnosti v jednom z pavilónů brněnské ZOO. (J.Cobra)