poster

Labyrint (TV seriál)

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

Česko, 2015–2018, 20 h 24 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec, Pavel Batěk, Anna Kameníková, Radek Holub, Lukáš Hlavica, Kateřina Janečková, Miroslav Táborský, Lenka Vlasáková, Andrea Daňková, Jan Maršál, Aleš Putík, Tomáš Slezák, Jiří Hána, Radomír Švec, Martin Sláma, Jakub Janotík, Ivan Béla Vojtek, Klára Apolenářová, Josef Hervert, Pavla Ptáčková-Vitázková, Martin Engel, Jiří Miroslav Valůšek, Petr Bláha, Iveta Austová, Jakub Zedníček, Simona Zmrzlá, Karel Mišurec, Petra Jungmanová, Dagmar Kopečková, Petra Tenorová, Jana Hubinská, Tomáš Turek, Markéta Sedláčková, Lenka Krobotová, Martina Zábranská, Hana Briešťanská, Veronika Schönová, Zuzana Neuwirtová, Tomáš Sýkora, Aleš Slanina, Dominik Teleky, Ondřej Kraus, Jiří Strach, Diana Velčická, Pavel Novotný, Rostislav Gajdoš, Michal Isteník, Václav Liška, Radim Novák, Marek Holý, Eva Kratochvílová, Dalibor Čermák, Michal Bumbálek, Michael Beran, Michal Režný, Tomáš Stopa, Miroslav Kumbala, Martin Ondrášek, Josef Kundera, Jiří Štrébl, Michaela Rykrová, Jiří Wohanka, Jan Hrušínský, Otmar Brancuzský, Hana Holišová, Ivana Hloužková, Petr Tlustý, Gregor Bauer, Tomáš Sagher, Roman Blumaier, Josef Jurásek, Zdeněk Kývala, Oldřich Navrátil, Vojtěch Kotek, Hanuš Bor, Kryštof Mucha, Martin Zahálka, Eva Vrbková, Jiří Racek, Václav Helšus, Jan Vondráček, Ján Gallovič, Matej Landl, Martin Tlapák, Milan Němec, Ivan Vojtek, Dalibor Černák, Petr Drozda, Viktor Preiss, Tatiana Vilhelmová, Jan Hájek, Pavel Kříž, Jiří Dvořák, Alois Švehlík, Martin Myšička, Jan Meduna, Barbora Munzarová, Adam Vacula, Martin Donutil, Aneta Vrzalová, Regina Rázlová, Saša Rašilov nejml., Zdeněk Dvořák, Miroslav Etzler, Iveta Jiřičková, Jana Stryková, Dalibor Buš, Tomáš Masopust, Gabriela Štefanová, Antonín Hausknecht, Zora Valchařová-Poulová, Kateřina Jebavá, Monika Maláčová, Sara Venclovská, Petr Tejmar, Tereza Kašparová, Martin Siničák, Patrik Bořecký, Viktor Skála, Oldřich Vlach, Jiří Pecha, Marie Málková, Eva Ventrubová, Magdalena Tkačíková, Brian Caspe, Jiří Štěpnička, Robert Jašków, Alena Mihulová, Filip Antonio, Ondřej Biravský, Jan Šťastný, Ján Jackuliak, Matyáš Svoboda, Igor Ondříček, Marek Němec, Zdena Herfortová, Ondřej Kokorský, Vladimír Krátký, Dana Pešková, Jaroslav Matějka, Jan Apolenář, Miroslav Kumhala, Jakub Gottwald, Jana Štvrtecká, Marián Chalány, Václav Hanzl, Barbora Jánová, Lukáš Matěj, Denisa Nesvačilová, Petr Stach, David Švehlík, Pavel Řezníček, Jitka Čvančarová, Marek Taclík, Barbora Srncová, Veronika Freimanová, Marek Pospíchal, Marek Příkazký, Luděk Randár, Mariana Franclová, Veronika Žilková, Pavel Doucek, Marie Ludvíková, Vladimír Hauser, Stanislav Zindulka, Rostislav Marek, Zdeněk Velen, Erika Kubálková, Růžena Dvořáková, Vladimír Kratina, Ljuba Krbová, Robert Hájek, Matyáš Valenta, Leoš Žižka, Ondřej Kavan, Zdeněk Dušek, Otakar Brousek ml., Andrea Horská, Ivana Valešová, Šárka Býčková, Romana Kvapiková-Julinová, Pavel Novák, František Mitáš, Tereza Grygarová-Groszmannová, Zdeněk Dryšl, Alexandr Postler ml., Tereza Vítů, Kryštof Rímský, Karel Zima, Lukáš Adam, Václav Šanda, Petr Vršek, Pavel Rímský, Simona Postlerová, Miroslav Vladyka, Pavlína Mourková, Dagmar Křížová, Michaela Tomešová, Petr Varga, Petr Halíček, Radim Kalvoda, Martin Kavan, Michal Mičulka, Filip Teller, Diana Tomanová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal

    A tak je to pořád! Jakmile se ve zdejších vodách objeví něco, co konečně oproti všem těm furtdokolovým Homokriminálkám Invalidovna a dalších skvostům komerčních žump trochu přitvrdí a nebojí se mystiky a tajemna, něco, kde dobří herci i hrají a režisér je Režisér, a ne osobní štětka ředitele Planety opic, co měl dosud na kontě jedno amatérské video se svojí enormní starou a jednu reklamu na vložky, po níž si začaly ženy raději znovu krvácet na stehna, přiřítí se sem obvyklá banda esoterických buzerantů s pozérskou zálibou v Tarkovském a Felínym, kteří si to pustili jen jako kulisu k žehlení boa, protože na ČT2 byla místo jejich milovaného literárního revue 666 ta fuj, fuj atletika, aby vystavili na odiv svůj maligní kokotismus, tichými, táhlými prdy zadštili trochu síry a demonstrovali neochvějné sebepřesvědčení o své yntelechtuální nadřazenosti. Ve druhé vlně pak nastupují naše milé ženy s kužely, tedy obvyklá armáda podřadnými dvouletými obory kvalifikovaných, profesionálních pečovatelek o domácí bekofisy, co není líná pořádně se nažrat, aby vyjádřila své blahoslavené rozčarování nad tím, že to „ani sdaleka nebilo tak pryma a chitré“ jako Deflorace v růžových zahradách či Sračky v Benátkách a mnohé dialogy se jim díky genetickým predispozicím jevily až jako „nesmislné“. No a pak přicházím samozřejmě já, celý v hnědém a jeden z mála soudných a neoddiskutovatelně objektivních, s hlasitým „Běžte do piče, ufoni!“ na pobaveně sešklebených rtech. Bubák do pilotu vletěl na plné uši a elegantně navázal na své nejlepší tradice Ďáblových lstí a Ztracených bran, Dlouhý a Ten méně obdařený Majer jsou přirozeně hrající, sympatickou dvojkou, děj je temný, zábavný a poutavý, no a kvalitních mysteriózních kriminálek je tu jako šafránu, protože Jiříka furt někdo otravuje s homopohádkami. Po prvním dílu samozřejmě nehodnotím, nelze totiž vyloučit, že scénárista nefetoval jen v úvodu, ale zatím je to přesně takové, jak to mají mazlíčci rádi, tedy ušiplné, poušné, vzrušující a strhušící, tedy Bubák v nejlepší formě a rozhodně z toho nemusíte mít Strach.(1.9.2015)

  • triatlet
    ***

    Řemeslně zvládnuté skvěle: parádní hudba, výborné herecké obsazení i vedení herců, ale... Závěrečné roz(h)řešení působilo jako scéna z Takové normální rodinky, když si prabábi Rosůlková zkouší jednu ze svých vražd. Přiznám se, že "nápovědu", která byla před titulky 1. dílu, jsem si nepamatoval, ale v předposledním díle mě tak překvapil Jan Vondráček, že jsem na 1. díl koukl znovu. Sice Knoxův kodex nebyl porušen přímo, ale víceméně si scénárista dělal alibi. Zaujme Strachova hravost - v jedné z posledních scén chce sám z pozice komisaře vysvětlit vrahovy pohnutky :-) Účelově byly zařazené i akční zásahy policejních složek. Tamara bude v případném pokračování chybět. Škoda. Na vývoj Kotkovy postavy jsem zvědavý.(13.10.2015)

  • Petfruf
    ***

    1. řada 4,5*, 2. řada 2,5*.Po druhé sérii snižuji hodnocení. Takovou překombinovanou křeč jsem nečekala. Herečka, co hrála reportérku přehrávala, až se to nedalo vydržet. Sledovat skoro celou sérii Dvořákovu postavu, která ve finále není pro děj skoro podstatná, je vrchol scénáristické slepé uličky. Je mi líto, ale skvěle nastavená laťka první série, se druhou řadou ani nezachvěla.(14.10.2015)

  • Ouwen
    ****

    Výborné! V našich končinách konečně vznikl projekt, za který by se nemusel nikdo stydět. S Ulicí, Ordinací běžte naprosto do háje, na něco takového jsem čekal. Rozhodně to nedosahuje kvalit zahraničí, zejména co se týče scénáře, jinak se ovšem jedná o poctivou, řemeslnou práci, u které se mozek používal. Dialogy sice úsměvné a místy mi připadali neskutečně trapně, hlavně nedotažené rozhovory mezi těmi, kterým máme fandit - ovšem několik solidních hlášek se najde a časem začne i fungovat psychologie postav. Nejlepší byl jednoznačně Langmajer a Majer, úžasná chemie a oba působí přirozeně. Potěšila slovenská posila, ačkoliv její vztah s Langmajerem působí krapet naivně :-) a Vojta Kotek nehraje jako kretén, jeho postava nemá tolik prostoru, ale projde vývojem a dá se mu fandit. Potěší i zbytek policejní party, jejich nadřízený a inteligentní vrah. Jen finále mi přišlo dost překombinované... na druhou stranu tolik mrtvých, kladných postav jsem nečekal a padlo i pár slz :-)). Akce je přizpůsobená žánrů, takže pár kraťoučkých potyček, nějaká střelba... asi největší akcí zůstává střelba sniperkou v noci. Vizuál a režie naprosto v pohodě, sebejistá. Prý se chystá druhá série, za což jsem celkem rád, nějaký potenciál by se pro ní našel. Po Kobře a Úžovce další Česká, televizní paráda, na kterou budu vzpomínat pozitivně. A to jsem měl STRACH, že se toho nechytnu. 8/10(28.5.2016)

  • salahadin
    ***

    Tak jsem shlédl nemálo krimi seriálů ze současného 2.decénia a s hrůzou zjistil, že současní scénáristi jsou jak středověcí opisovači Písma svatého. Ve všech se totiž objevují provařené přílohy - kriminalista, manželství v troskách, komplikovaný vztah s dcerou, policejní šéfci jak přes pauzák atd. Je ale vlastně nespravedlivé, že to uvádím až u Labyrintu. Jenže úroveň Případů 1.oddělení se nikomu dosud nepodařilo překonat, a tak je poučné sledovat, kde zmíněné scén.propriety tvoří gró a kde jen doplněk sofistikované filmařiny. Neumím si pomoci, ale scénář Labyrintu je slabý. Je mi jasné, že na novodobých gladiátorech spočívá nemalý podíl naší tvorby, ale tolik smrti a mrtvol už přece jen začíná být poněkud vyčpělou obchodní komoditou. Bohužel přes tu hromadu smrti se mezi řádky ztratilo citové pohnutí zvláště ke dvěma postavám, jejichž katapultace z kokpitu mi přišla zbytečná (zvlášť, když jedna má rodinu). Nevím, nějak mi tenhle typ lehoučce emočně rozkolísané rodinky nesedl a kupa nelogičností taky ne (SPOILER: jak mohl vrah vědět, že sochu z krypty nevynesou hned ven, přičemž připravovaný výbuch k separaci biskupa by naprosto ztratil smysl????). Pochvala za uvedení mramorové perly v Doubravníku na filmový trh. Pro mě nejlepší postavou byl Michal Dlouhý, který působil nebezpečněji než všichni záporáci dokupy, a to měl na předvedení svého umu jen pár minut!!(7.3.2018)

  • - Psychopat vězní své oběti na rakouském hradě Hardegg, sklepení hradu s klecemi je ale natáčeno na hradě Lipnice nad Sázavou. Když však seriáloví policisté prohledávají skutečný hrad Lipnice nad Sázavou, záhadně žádné sklepy neobjeví. (RadimHavl)

  • - Nádraží ve 4. dílu bylo z města Tišnov. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Natáčelo se v Brně, zámku Hoštice, zřícenině hradu Templštejn, Kuřimi. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)