poster

Labyrint (TV seriál)

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

Česko, 2015 - 2017, 13 h 31 min (Minutáž: 14x58 min)

Režie:

Jiří Strach

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec, Pavel Batěk, Anna Linhartová, Radek Holub, Lukáš Hlavica, Kateřina Janečková, Miroslav Táborský, Lenka Vlasáková, Andrea Daňková, Jan Maršál, Aleš Putík, Tomáš Slezák, Jiří Hána, Radomír Švec, Martin Sláma, Jakub Janotík, Ivan Béla Vojtek, Klára Apolenářová, Josef Hervert, Pavla Ptáčková-Vitázková, Martin Engel, Jiří Miroslav Valůšek, Petr Bláha, Iveta Austová, Jakub Zedníček, Simona Zmrzlá, Karel Mišurec, Petra Jungmanová, Dagmar Kopečková, Petra Tenorová, Jana Hubinská, Tomáš Turek, Markéta Sedláčková, Lenka Krobotová, Martina Zábranská, Hana Briešťanská, Veronika Schönová, Zuzana Neuwirtová, Tomáš Milostný, Aleš Slanina, Dominik Teleky, Ondřej Kraus, Jiří Strach, Diana Velčická, Pavel Novotný, Rostislav Gajdoš, Michal Isteník, Václav Liška, Radim Novák, Marek Holý, Eva Kratochvílová, Dalibor Čermák, Michal Bumbálek, Michael Beran, Michal Režný, Tomáš Stopa, Miroslav Kumbala, Martin Ondrášek, Josef Kundera, Jiří Štrébl, Michaela Rykrová, Jiří Wohanka, Jan Hrušínský, Otmar Brancuzský, Hana Holišová, Ivana Hloužková, Petr Tlustý, Gregor Bauer, Tomáš Sagher, Roman Blumaier, Josef Jurásek, Zdeněk Kývala, Oldřich Navrátil, Vojtěch Kotek, Hanuš Bor, Kryštof Mucha, Martin Zahálka, Eva Vrbková, Jiří Racek, Václav Helšus, Jan Vondráček, Ján Gallovič, Matej Landl, Martin Tlapák, Milan Němec, Ivan Vojtek, Dalibor Černák, Petr Drozda, Viktor Preiss, Tatiana Vilhelmová, Jan Hájek, Pavel Kříž, Jiří Dvořák, Alois Švehlík, Martin Myšička, Jan Meduna, Barbora Munzarová, Adam Vacula, Martin Donutil, Aneta Vrzalová, Regina Rázlová, Saša Rašilov nejml., Zdeněk Dvořák, Miroslav Etzler, Iveta Jiřičková, Jana Stryková, Dalibor Buš, Tomáš Masopust, Gabriela Štefanová-Ježková, Antonín Hausknecht, Zora Valchařová-Poulová, Kateřina Jebavá, Monika Maláčová, Sara Venclovská, Petr Tejmar, Tereza Kašparová, Martin Siničák, Patrik Bořecký, Viktor Skála, Oldřich Vlach, Jiří Pecha, Marie Málková, Eva Ventrubová, Magdalena Tkačíková, Brian Caspe, Jiří Štěpnička, Robert Jašków, Alena Mihulová, Filip Antonio, Ondřej Biravský, Jan Šťastný, Ján Jackuliak, Matyáš Svoboda, Igor Ondříček, Marek Němec, Zdena Herfortová, Ondřej Kokorský, Vladimír Krátký, Dana Pešková, Jaroslav Matějka, Jan Apolenář, Miroslav Kumhala, Jakub Gottwald, Jana Štvrtecká, Marián Chalány, Václav Hanzl, Barbora Jánová, Lukáš Matěj, Denisa Nesvačilová, Petr Stach, David Švehlík, Pavel Řezníček, Jitka Čvančarová, Marek Taclík, Barbora Srncová, Veronika Freimanová, Marek Pospíchal, Marek Příkazký, Luděk Randár
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommassi3
    ****

    Se závěrečným cliffhangerem skvostné pilotní epizody se jen těžko snažím mírnit své nadšení, a tak mám trochu Strach, jestli si Jirka nenasadil tu laťku až příliš vysoko, prozatím - A rozhodně i v kontextu kompletního seriálu !! - totiž jeho Labyrint jednoznačně vnímám jako televizní počin roku, jehož fatální chybou se stává nastavený půdorys o zbytečně a nesmyslně velkorysé sedmihodinové stopáži, kde si nesmírně poctivá žánrová práce sice často vypomáhá otřepanými klišé, která však až s podivem funkčně užívá pro svůj očividně primární cíl, kterým je jednoznačně atmosféra.. Ty mrazivé obrazy zde režisér se svým dvorním kameramanem Martinem Šecem znovu pozvedli na ještě vyšší level, což v případě mixu detektivky a thrilleru bezesporu platí za základ úspěchu.. Parádní hutná atmosféra, stejně jako nezvykle štědrý počet mrtvol, jaké v tuzemském projektu nepamatuji, jasně dokazuje, že režisér Strach, který si jako jeden z mála domácích tvůrců upřímně stojí za svým rukopisem, roste snímek od snímku, navíc právě ty jeho filmy nemají problém s vlastní identitou, což platí v současné době za největší bolest českého filmu, Strach totiž naprosto očividně nemá zájem od nikoho opisovat a vlastně si tak nějak vytváří svůj vlastní subžánr plný metafizického, kde se mísí detektivní motivy s těmi, jak se dalo čekat, náboženskými.. Ten subžánr bych se rozhodně neštítil nazvat strachovským, protože skutečně dochází svého smyslu v obou významových rovinách.. Rozhodně si však stojím za tím, že už jen z těchto výše zmíněných důvodů by ono krátkozraké srovnávání s dnes velmi oblíbeným a mnohdy velmi kvalitním scandinoirem mohlo být skutečně velmi nesmyslné, zbytečné a kontraproduktivní dalším rozborům a zamyšlením.. Na stranu druhou ovšem musím objektivně podotknout, že právě v tom duchu vlastní výjimečnosti a poněkud zbabělé absence snahy se z toho českého písečku pokusit nahánět filmový svět ta Strachova dnes už jasná režijní (sebe)jistota může, či by spíš do budoucna mohla, vyústit v nudu, byť tedy řemeslně precizní, bez nějakého vnitřního zaujetí, když toto lze částečně už vlastně odhalit již dnes.. A to by byla nejen pro Jirku i českého diváka ohromná škoda.. Co se hereckých výkonů týká, o Strachovi se ví, že dokáže velmi schopně vést své herce, a to i ty velké v těch menších rolích, což zde dokazuje zejména Miroslav Donutil a rozhodně i naprosto famózní Jana Štěpánková, s níž mi Jirka Strach udělal nesmírnou radost, zvláště v souvislosti s poněkud nešťastně obsazeným Janem Vondráčkem, jedním z našich nejvytěžovanějších dabérů, jinak ovšem výborným neokoukaným hercem, a jeho postavou.. Mimochodem pokud vpravdě luxusní Donutil v další podzimní (kr)kavčí novince, totiž Doktoru Martinovi, odehraje alespoň z poloviny tak krásného cynika jako zde, nenechám si ujít ani tento seriál.. Dnes již bohužel vím, že se tak nestalo a tahle franšíza se pro mě dále stává nezajímavou, na rozdíl právě od Donutila, kterému zde režisér Strach umožňuje vyzkoušet si docela zásadní změnu portfolia svých obvyklých postav.. Zásadní výtku bych měl k hlavní roli Jiřího Langmajera, který sice disponuje s přibývajícím věkem stále větším charismatem, které ovšem bolestivě kontrastuje s jeho hereckými limity, a tak logické plytkosti jeho postavy nenapomáhá ani ta fatálně klišovitá šablona rozvedeného otce dospívající nezdárné dcery, čímž se dostávám k odhalení bolesti projektu, totiž Hudského skriptu - Právě proto se tolik obávám samotného finále, které ovšem Hudský zvládl ještě lépe, než jsem vůbec kdy doufal.. Scénář mísí skvělé dialogy s naprosto otřesnými a ve své košatosti, kdy mísí několik zdánlivě nesouvisejících linií, se jednoduše zdá být poněkud nekonzistentním, stupňuje však divákovu zvědavost i pozornost, kterou naopak místy ohrožuje ta vztahová vata a poněkud místy nešikovná snaha mást diváky dalšími a dalšími často slepými příběhovými linkami, či nešikovně na základní dějovou kostru navěšené motivy, které měly rozvíjet jen charaktery a jejich vzájemnou vztahovost.. - jemuž by však prospělo jen trochu cizelérství, které je naopak tolik vlastní právě Jiřímu Strachovi.. Herecky nejlépe rozhodně vypadá neokoukaná slovenská kráska Zuzana Kanócz, kterou však Strach možná až příliš těmi polonahými pasážemi, byť sympaticky elegantními a nepříliš explicitními, tlačí spíše do pozice prvku potěchy mužského oka, nicméně pouze zpočátku příběhu, když s blížícím se finále a překlopením své postavy z poněkud delonovské mlčenlivé polohy, na níž dle mého Langmajer herecky jednoduše nemá, ta naprosto vysvléká jeho herecká limita, do polohy nasraného muže, který cítí morální zodpovědnost, si Langoš krade celý zbytek série výhradně pro sebe.. Co naopak musím vyzdvihnout mimo Strachovy velmi časté práce s kontrasty - Kupříkladu jen moderní policejní kanceláře versus zašlé hradní sklepení, či strhaný Langmajer versus Kanócz plná sil.. Jsem zvědav, jakým směrem se ten jejich (ne)vztah bude dál vyvíjet, protože žánrový vzorec nějaký ten sex samozřejmě přímo očekává.. Ten se nakonec dál vyvinout nikam nestihne, protože Hudský si s postavami hlavu neláme a utíná jim hlavy hlava nehlava.. Což lze vnímat jako klad, nicméně na druhou stranu ty charakterové pilíře projektu zůstávají nedotčeny až do závěru, takže o nějaké kelurvoucí scénáristické odvaze či tuzemské inovaci nemůže být ani řeči.. - a ukázkovým výběrem lokací, to je zkrátka parádní, nebojím se říct světový, hudební motiv Ondry Brzobohatého, který zde svoji funkci plní dokonale.. Kupříkladu de facto ústřední motiv projektu, totiž Take Me To Church, mě hodně bavil, stejně jako nesmírně symbolická skladba Carmina Burana, O Fortuna hrající při akci zásahové jednotky v jedné z posledních epizod jasně napovídá, že Brzobohatý velmi dobře ví, co dělá.. Ten se skutečně nesmírně předvedl a osobně jsem velmi zvědav na jeho další práci.. Stejně tak jsem ovšem zvědav na další projekty odvážně žánrově rozkročeného režiséra Stracha, protože právě díky němu Labyrint obstál se vztyčenou hlavou a snad i prostředníkem vůči odpůrcům všeho českého, ten totiž dokáže vymačkat z minima maximum a svou obrovskou sílu nejlépe ukazuje v pasážích bez dialogu, napínavých jako guma v kallhotách těhotné ženy.. Jeho závěrečná minirolička, která dokazuje, že na to pořád má i herecky, mě neskutečně potěšila coby symbolická ukázka sebereflexe, chvályhodného nadhledu a pokory tvůrce, který momentálně ční hodně vysoko nad ostatními.. Tak snad ta slíbená druhá série Labyrintu Jirkovi dopřeje kvalitnějším scénářem více klidu na práci.. Tak nezbývá než popřát hodně štěstí.. Snad se z toho Hudský nepotento..;)(1.9.2015)

  • forsythia
    ****

    Ještě se mi nestalo, aby mi nesměl utéct seriál. Jsem zvědavá, nadšená se ještě bojím být, ale nemám k tomu daleko. Já toho Stracha prostě žeru. Jestli si tenhle počin na konci nevyslouží pět hvězd, tak budu taky rituálně vraždit.................. A jsme na konci Labyrintu. 5 hvězd si sice ode mě nevysloužil, ale nemá k nim daleko. Na vraždu to ovšem rozhodně není. Kousíček mého nadšení ubralo na můj vkus příliš velké množství postav, kvůli kterému jsem se v tom místy trošku ztrácela. Kdybych neviděla každý díl v odstupu celého týdne, tak se to možná nestane. Konec konců zhuštěné zhlédnutí celého seriálu mám ještě před sebou a dost možná s mým konečným hodnocením ještě zahýbe. Jinak opravdu velká spokojenost.(14.9.2015)

  • zette
    ****

    Uvodni dva dily na me pusobily celkem vlazne. Postupne se pripad zacal zamotavat a zacal nabirat na napeti a zajimavosti a ja se vzdy tesil na pokracovani. Chapu nektere nazory, ze dej je prekombinovany a malo uveritelny. Je to ale zanrove az mysteriozni pocin a me osobne to nevadilo. Pokud bych neco pozmenil, tak mozna tu slovenskou kriminalistku. Jasne, do pribehu zapada, Slovaci jsou ale v kazde nasi kriminalce, mozna by nekdy stalo za zvazeni, zda nespolupracovat i s nemeckou, rakouskou ci polskou policii, to je ale jen takova obecna vytka, nez konkretni k tomuto serialu. Zajimave postavy (farar, byvala jeptiska, Kovar), herecke vykony dobre, nikdo ovsem nedominuje. Vyborne uvodni titulky a hudba. Tento serial mi udelal radost, stejne jako Jiri Strach, ktery v televizni tvorbe nema u nas konkurenci. Tesim se na dalsi jeho praci...(13.10.2015)

  • Fr
    ***

    „POSLEDNÍ SOUD JE POMSTA ZA VŠECHNO ŠPATNÉ, CO JSME PROVEDLI…“ /// Trochu mi dělá potíž přivyknout tomu neustálýmu dramatickýmu podtónu. Taky ten rozjezd nepatří mezi nejsvižnější. Ale vod třetí části se to záhadování začíná rozplejtat a baví. Škoda toho „českýho“ zakončení ale, souhlasím, tohle je poctivá seriálová práce. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará začala malovat nějakej pobožnej obraz. 2.) Na zdi mně visí Hieronymus Bosch. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(14.11.2015)

  • Pilda17
    ****

    Poctivá krimi jízda, která u nás bude vyčnívat. Skvělá herecká sestava, místy dobrá hudba a hlavně dobře zvládnutá režijní práce. Pár zvratů najdeme, ale mohlo by jich být víc. Tempo místy hodně pomalé a chování postav nelogické, přesto se divák nudit nebude. Před pár dny jsem viděl seriál Pustina a to je bohužel nesrovnatelné, hodně jsem se namlsal.(9.1.2017)

  • - Ve 4. díle policisté ukazují na tabletu na mapě místo, kde auto srazilo Alenu Kovářovou (Petra Tenorová). Jedná se o aplikaci od Seznam.cz a modrá kapka, která je v záběru vidět na rohu displeje, ukazuje na místo, kde se člověk aktuálně nachází. V tomto případě se tak jedná o filmovou chybu, kterou filmaři prozradili, že natáčení probíhalo úplně jinde než v seriálu říkají. (Matylda13)

  • - Chalupa pachatelů na konci závěrečného dílu je ve skutečnosti bývalý větrný mlýn v obci Petrovice u Sloupu v Moravském krasu. Objekt aktuálně slouží jako penzion. (Matylda13)

  • - Hrad, kde věznili zdravotní sestru Martinu společně s biskupem, jsou Boskovice. (Nefra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace