Reklama

Reklama

Viktorie

(seriál)
TV spot 2
Velká Británie, (2016–2019), 22 h 47 min (Minutáž: 46–95 min)

Tvůrci:

Daisy Goodwin

Předloha:

A.N. Wilson (kniha)

Hrají:

Jenna Coleman, Daniela Holtz, Adrian Schiller, Catherine Flemming, Tommy Knight, Margaret Clunie, Anna Wilson-Jones, Eve Myles, Nell Hudson (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

Seriál z dílny uznávané spisovatelky Daisy Goodwin, která je zároveň autorkou jeho scénáře, mapuje rané období vlády jedné z největších panovnic v dějinách. Velkolepý výpravný seriál s hvězdným hereckým obsazením, který čerpá ze skutečných událostí a podrobných deníků samotné královny, vykresluje detailní portrét její proměny ze spontánní osmnáctileté dívky v dospělou ženu, matku a panovnici Spojeného království Velké Británie. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (64)

Marius 

všechny recenze uživatele

Po štyroch dieloch musím konštatovať, nie, napriek fantastickým kompozíciám obrazu, svetlu a kamere a perfektnému digi Londýnu devätnásteho storočia, jednoducho nie. Je to rozťahané a dramaturgicky veľmi slabé, historicky nulovo výživné (akokoľvek presné by to bolo), lebo sa dozvieme len o tom ktorým smerom búchalo kráľovnino srdiečko a nie o jej role v politike impéria. Niektoré momenty ako guilty pleasure dobré, najmä behanie v lese s s prvým saským emo Albertom a spomaľovačky psíka. V neposlednom rade to v porovnaní s naposledy videnou ruskou peckou pôsobí ako veľmi chudobný a nevyrovnaný príbuzný. 6/10 ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Jak jsem očekávala, Jeanna Coleman není zajímavou Victorií. Chápu, že celkem není nic moc co velebit, ale filmová postava by si zasloužila něco víc než jen prvoplánovou sebestřednost v jednotvárném provedení. Není tu ani stopy po melancholii, střídmosti, přísné sebekontrole, tvořivosti, introvertnosti i chronických problémech, jež utvářely Victoriin komplexní charakter, nejvíc mi tu pak vadí záměna patologické závislosti za nezajímavou nevyzrálost. Jako by Jeanna Coleman svůj charakter předem programově přizpůsobila harlekýnskému vyznění celého seriálu, což je jeho další minus. Šlo to jistě pojmout jinak, modelů se nabízí hned několik, například oslava mládí, jemuž se v časovém výňatku seriál věnuje, což je cesta, kterou se vydala například Sofia Coppola v Marii Antoinettě, tu jsme tu však také nedostali. A harlekýnů, kde si herci vyměňují pohledy a vzdechy, aniž by se k tomu odehrávalo cokoli lákavého na pozadí, je už všude zbytečně mnoho. Jeanně Coleman zdatně sekunduje setrvale zachmuřený Tom Hughes budící stálé obavy o mentální i fyzické zdraví. Nepovedené, povrchní, ploché. Jak jen proti této kostýmní romanci vynikají starší opusy plné příběhů a hloubky... ()

Reklama

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Roztomilé. Nikoli bezchybné, ale mně se na to přesto dobře dívalo. Příjemně zromantizované, vidíme patrně méně intrik, než jaké probíhaly ve skutečnosti a málo ze skutečného politického zákulisí. - Mnohé historické filmy o královnách jsou značně zidealizovány, okleštěny a nedrží se přesně faktů. Většinou sklouzávají do vlekoucího se sladkobolného melodramatu pro ženy. U modernějších příslušníků královské rodiny se zase třeba u některých zpracování dozvídáme jen to nejzákladnější a jsou to jako by na zakázku vyrobené "umělohmotné" rádobyživotní příběhy, jednostranně zpolitizovány bez dramatického příběhu a zábavnější linky. Charaktery bývají černobílé. Většinou je to jen poupravené politizování k uzoufání, která nemá skoro žádný dramatický spád. Nebo životopisný film zase padá do druhého protipólu a extrému - do čistě vztahové romantické limonády. - Proto jsem v hodnocení v tomto žánru shovívavější a protože si vystačím i s povrchnějším nastíněním životních osudů panovnic a vím, že historie se stejně vždy přepisovala, výpravný seriál o prvních letech vládnutí královny Viktorie se mi zatím celkem líbí. V porovnání s unylou verzí samostatného, kýčovitého filmu "Královna Viktorie", u kterého jsem usnula snad do deseti minut, se mi toto jeví jako mnohem zdařilejší dílo. Ano, možná je to trochu pohádka oproti realitě, do jejíž skutečných hlubin ovšem stejně nikdo nemůže zcela nahlédnout. Já to beru jako odpočinkovější díl na páteční večer. A protože si potrpím na kostýmní hrátky a krásné paláce a líbí se mi zpracování povahy mladičké královny, která se brzo oprostila od matčiných rad, manipulací a přestala se jí držet za sukně (i přes její počáteční infantilní záliby například v panenkách...), zatím seriál chválím. Není to úchvatné drama, ale to jsem ani nečekala. Lepší průměr, pokud do toho tak jdete, nebudete zklamáni. Já alespoň nejsem. Prozatím. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Nechávam 4 hviezdy, hoci úvodné časti kvalitou a zaujímavým spracovaním sú jednoznačne pred záverečnými. Pozrel som si len prvú sériu a tá má svoju kvalitu. Výborné kostýmy, dobová atmosféra s intrigami na dvore a veľmi dobrá herečka, ktorá je podstatne krajšia ako kráľovná v skutočnosti bola. Určitým nedostatkom je prílišná orientácia na ľúbostné vzťahy, hoci chápem, že toto priemerného anglického diváka zaujíma asi viac, než nejaké politické reformy. Orientácia na srdcové záležitosti ale spomaľuje dej a za 8 častí prejde v príbehu len málo mesiacov. Pri takomto tempe, keď kráľovná vládla 64 rokov, to bude mať 30 sérií. Aj kvôli tomu sa do druhej série radšej nepúšťam. ()

Ben Nevis 

všechny recenze uživatele

Pilot 80%: Herci super, kostýmy super, hudba super, ale scénář mi přijde takový univerzální až sterilní. Chybí tomu ruka umělce. Největší selhání začínající panovnice, že se spletla ohledně těhotenství? Čekala bych, že Viktorie udělá své vlastní chyby, ale na to je příliš ikonická. První série 90%: Od příchodu Alberta mě to začalo bavit víc. ()

Galerie (796)

Zajímavosti (10)

  • Kvůli roli panovnice se musela Jenna Coleman přiučit například tančení waltzu nebo jízdě na koni v dámském sedle. (mar48)
  • Přirozená barva očí Jenny Coleman je hnědá, proto, aby mohla hrát Victorii, nosí modré kontaktní čočky. (tessincolor)
  • V seriálu je naznačeno, že Victoria (Jenna Coleman) chovala k lordovi Melbournovi (Rufus Sewell) romantické city, ale ve skutečnosti ho viděla pouze jako otcovský vzor, který jí v dětství chyběl. (tessincolor)

Reklama

Reklama