Reklama

Reklama

Viktorie

(seriál)
TV spot 1
Velká Británie, (2016–2019), 22 h 47 min (Minutáž: 46–95 min)

Tvůrci:

Daisy Goodwin

Předloha:

A.N. Wilson (kniha)

Hrají:

Jenna Coleman, Daniela Holtz, Adrian Schiller, Catherine Flemming, Tommy Knight, Margaret Clunie, Anna Wilson-Jones, Eve Myles, Nell Hudson (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

Seriál z dílny uznávané spisovatelky Daisy Goodwin, která je zároveň autorkou jeho scénáře, mapuje rané období vlády jedné z největších panovnic v dějinách. Velkolepý výpravný seriál s hvězdným hereckým obsazením, který čerpá ze skutečných událostí a podrobných deníků samotné královny, vykresluje detailní portrét její proměny ze spontánní osmnáctileté dívky v dospělou ženu, matku a panovnici Spojeného království Velké Británie. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (64)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokud máte rádi velkoryse natočenou kostýmní romantizující podívanou, existuje velmi slušná šance, že se vám Viktorie bude líbit. Řemeslo je to bezesporu kvalitní. Potíž je v tom, že jsem ve Viktorii od začátku viděl směřování k červené knihovně a tu skutečně nemusím, takže záhy jsem sledování vzdal. Pokud totiž hledáte něco víc, hlubší ponor do viktoriánské éry, nebanální dramata a nekonvenční zpracování, musíte se obráti jinam. Celkový dojem: 45 %. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Jak jsem očekávala, Jeanna Coleman není zajímavou Victorií. Chápu, že celkem není nic moc co velebit, ale filmová postava by si zasloužila něco víc než jen prvoplánovou sebestřednost v jednotvárném provedení. Není tu ani stopy po melancholii, střídmosti, přísné sebekontrole, tvořivosti, introvertnosti i chronických problémech, jež utvářely Victoriin komplexní charakter, nejvíc mi tu pak vadí záměna patologické závislosti za nezajímavou nevyzrálost. Jako by Jeanna Coleman svůj charakter předem programově přizpůsobila harlekýnskému vyznění celého seriálu, což je jeho další minus. Šlo to jistě pojmout jinak, modelů se nabízí hned několik, například oslava mládí, jemuž se v časovém výňatku seriál věnuje, což je cesta, kterou se vydala například Sofia Coppola v Marii Antoinettě, tu jsme tu však také nedostali. A harlekýnů, kde si herci vyměňují pohledy a vzdechy, aniž by se k tomu odehrávalo cokoli lákavého na pozadí, je už všude zbytečně mnoho. Jeanně Coleman zdatně sekunduje setrvale zachmuřený Tom Hughes budící stálé obavy o mentální i fyzické zdraví. Nepovedené, povrchní, ploché. Jak jen proti této kostýmní romanci vynikají starší opusy plné příběhů a hloubky... ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Přehlídka kostýmů, nic jiného. Dramaturgicky nezvládnuté - chybí jakékoliv napětí, zápletky, resp. když už se něco jako zápletka objeví, je to smeteno pod koberec nebo se vše hned vyřeší či jde o tak nejapnou záležitost, že ji ani zápletkou nazvat nejde. Postavy jsou tak dokonalé vzhledově, až to vypadá jako seriál pro čtenářky Bravíčka, Elle, případně Marianne. Osudy postav jsou mi zde šumák, jak nevěrohodně a mizerně charakterově jsou podány. Spousta zbytečných až nadbytečných scén, zato jiné, pro mne podstatnější pro děj, chybějí. Hudba zcela chybí nebo je upozaděna, často tvoří jen vatu na pozadí. Dokonce ve filmu chybějí i majestátnější lokace - jo, u scény svatby natáčeli v katedrále, ale jinak mi přijde, že nevylezli z ateliérů, kde točili jídelnu, šatnu a ložnici, vše v jednom. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu chápu, že je u tak citově založené a teatrální osoby, jakou královna Victorie skutečně byla, nutné zabývat se i jejím milostným životem, na stranu druhou ale nevidím důvod, proč by právě jen jejím láskám měl být v seriálu věnován takový prostor. Vypadá to, že tvůrci Victorie jaksi pozapomněli, že tato řečená byla nejen milující a citlivá žena, ale také (a pozor, právě tohle ji odlišovalo od ostatních daleko více) královna Anglie. A jako taková musela, kromě svého milostného života, řešit i věci sociální a politické. Bohužel těmto je věnováno v každém dílu tak 5%, někdy ani to ne. Zbytek je červená knihovna s hezkými kostýmy + z nepochopitelných důvodů i jakási "Downton Abbey" linka služebnictva, která je na celém seriálu snad úplně nejhorší složkou. A aby toho nebylo málo, vše nasvědčuje tomu, že seriál stříhal místo člověka automat, protože takhle amatérsky necitlivě useknuté konce scén jsem ještě nikde neviděla. /// Victoria je seriálová oddechovka, něco, na co se dobře a snadno dívá, nemusí se u ní příliš přemýšlet a uvědomovat si jakákoli fakta. Všechno je podáno tak jednoduše, že to pochopí i dítě předškolního věku. Navzdory očividně nízkému rozpočtu, který se nejvíce zrcadlí na počítačem neuměle dodělaných exteriérech, se vyvedly alespoň kostýmy a vyvedla se hudba (úvodní znělka je výborná). Jenně Coleman lze snad vyčíst jen to, že je na svou roli až příliš hezká a má podivné kontaktní čočky (což ale není její chyba) a Rufus Sewell jako Lord Melbourne i na minimálním prostoru dokazuje, jak dobrým je hercem. Navíc mezi jeho postavou a Victorií je daleko větší "chemie" a uvěřitelnější vztah, než mezi Victorií a Albertem. Tom Hughes se svým jedním výrazem obličeje nebyl pro roli královnina manžela zrovna nejlepší volbou, ale chápu, že rozpočet zřejmě nebyl dost vysoký na to, aby v seriálu mohli být víc, než max. tři dobří herci. Každopádně s odchodem lorda M. ze scény pro mě, jako pro diváka, seriál končí. 2,5* ()

TroiMae 

všechny recenze uživatele

Je to taková červená knihovna. Jakoby předlohu napsala Rosamunde Pilcherová… a značně si vymýšlela ohledně osobních vztahů historických osob a dějinných událostí. Obyčejný dokument o skutečné královně Viktorii by byl mnohem víc vzrušující. Přestože finále třetí řady končí dvojitým cliffhangerem, mě vůbec nezajímá, co se s těmi unylými postavami stane v příští možné sérii, a doufám, že už žádná nebude. ()

Galerie (796)

Zajímavosti (10)

  • Scéna, při níž dochází k žádosti o královninu (Jenna Coleman) ruku, musela být natáčená snad padesátkrát, protože její průběh neustále narušoval pták, hlučně řádící na střeše studia. (mar48)
  • V seriálu je naznačeno, že Victoria (Jenna Coleman) chovala k lordovi Melbournovi (Rufus Sewell) romantické city, ale ve skutečnosti ho viděla pouze jako otcovský vzor, který jí v dětství chyběl. (tessincolor)
  • Predstaviteľ Alberta, Tom Hughes, sa kvôli svojej úlohe naučil hrať na klavíri. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)

Reklama

Reklama