Série(3) / Epizody(30)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (103)
1. série: Nenápadné v kontextu obecného. Tahoun toho, co však nabídlo AppleTV+. Začne se v celku jednoduše, ne nijak originální nebo napínavě. Obecně uspokojivý příběh s uspokojivými výkony. Později je docela zajímavé jak se to rozjede. Postavy se více vykreslí. Ukáže se, že mají větší historii, charakterní rysy a vše okolo. A hned to vypadá lépe. S postavami cítíte a předpovídáte, co by se jim asi mohlo stát. To celé v silné dramatické roli Aniston, nekonvenční Witherspoon a velmi záludného a dokonalého Crudupa. V této roli se neuvěřitelně našel a jeho charakter je tak skvěle vyobrazen, že i strká do kapsy všechny ostatní. A ono to drama tam. To MeToo už je docela dost ohrané, zde však nejde pouze o to. Jedno z mála věcí, co lidi na AppleTV nezajímá, a přitom je to skoro to jediné dobré, co nabídli. Napínavá čekačka na dohru začíná. 2. série: Tady se už ani nedá mluvit o něčem, co by bylo zajímavé. Drama, že by jeden usnul. Což se skoro i dělo. Po první sérii, která nabízela pár dobých dílů, ale také dokázala balancovat nad hranicí jednoho velkého "WTF, o čem to vůbec je?", jsme v této situaci na plno. Postavy jakože něco dělají, snaží se být zajímavé, ale sledovat mouchu na hovně by bylo více záživné než o to. Navíc téma covidu je zde napumpováno dost divným stylem, který dokazuje, že toto muselo vzniknout jako nějaký další scénář, který smazal nějaký starý dobrý/taky blbý a nebo tvůrci ani nevěděli co s tímto dělat. Pokud bych koukal na další sérii byl bych blázen. A to mě vede k tomu, že prvotní boom okolo AppleTV je dávno pryč a pro mě v současné době ani za mák nenabízí nic, co by mě zajímalo. A to jsem tedy zvědav jak se s tím kdo a jak popere. Zatím to vypadá, že alespoň filmy nějakou hodnotu mít mohou. ()
Nedokážu si absolutně představit, že bych snad nedej bože někdy dělal v show byznysu, jako aktéři tohohle velmi povedeného seriálu. Ten neustálý stres, intriky, strach o svoje místo, to je prostě něco, co bych nedokázal nikdy akceptovat. Když se však od tohohle oprostím a mrknu se na to zcela nezaujatě jsem nucen konstatovat, že se všech těch deset dílů mimořádně povedlo. Od hereckých výkonů, po scénář, nenacházím nic, co by mi nějak extra vadilo. Snad jen téma sexuálního harašení, ale beru to tak, že v USA je tohle hodně aktuální a já s tím nic nenadělám. Takže pokud chcete pohled do zákulisí TV show pěkně z obou stran, nezbývá mi nic jiného, než Ranní vysílání jednoznačně doporučit. Včetně dost povedeného závěru, který lavíruje na všechny strany, aby tomu nakonec dal velmi pěknou tečku. (oblíbené postavy Cory, Chip) ()
Pilot odrazuje; rádoby sorkinovka "chodíme po pracovišti a kulometně mluvíme", postavy představují názory nikoli živoucí charaktery, celé to operuje s #MeToo tím nejlacinějším možným způsobem, stylizace "odvrácená tvář ranní show plné amerických úsměvů nad štěňátky" je vše jen ne sofistikovaná... Jenže pilot dělá seriálu medvědí službu, protože se tato vlajková loď Apple TV velmi záhy vyprofiluje v "Sunset Boulevard meets Damages", kde se na #MeToo nahlíží mnoha optikami a postavy ožívají. Předně to však začne fungovat jako intrikářské drama, které je taženo postavami a jejich konáním, nikoli deklamacemi. To vše navíc v atraktivním prostředí zpravodajského zákulisí, kde se přeci jen začne s dynamikou "načančané úsměvy pro ranní Ameriku versus vrážení si kudel do zad jakmile se vypíná kamera" pracovat sofistikovaně. Krásně chladné, pragmatické, loutkářské a skrze potlačované emoce vyhrocené. Škoda, že krom nepovedeného úvodu, má úvodní řada i nezdařilý závěr. Poslední dvě epizody to směřuje k jedné věci, aby se z ní vycouvalo na úkor výrazně horšího řešení "na poslední chvíli". Každopádně jako celek vynikající. Takhle nějak mohl dopadnout Newsroom, kdyby se Sorkinovi nerozpadl ve finální řadě kvůli idealismu a romantickým eskapádám pod rukama. A kdyby Sorkin byl více jako Beau Willimon. Druhá řada trpí na neochotu tvůrců odepsat staré postavy. A tak je násilím navracejí do centra dění "jako by se vlastně v první sérii nic neudálo". Hůře o to, že u nejedné z nich ani nevědí co si s nimi počít (především problém v dějové rovině z Itálie). Nikam se to neposunulo. A tak se řeší to samé, již jednou (vy)řešené. V jedné epizodě jsou vztahy/konflikty vyloženě telenovelidní, což je jinak seriálu nedůstojné. V neposlední řadě Covid hodil tvůrcům kládu pod nohy. Až na poslední dvě epizody nebyli schopni události kolem něj adekvátně adresovat (a museli, přeci jen je to zpravodajství); působí to spíše jako když do hotového scénáře jednotlivých dílů náhodně nacpali "jednu dvě zmínky, aby se neřeklo". Solidní série, než že ne, ale tak moc ve stínu první řady, že dojmy z ní jsou ve výsledku horší než jak dobrá sama o sobě je. Třetí řada je mišmaš. S některými postavami se neví coby (a tak celá linie kolem Bradley je z prstu vycucaný problém), jiné už dávno měly zmizet, nové vesměs zdařilé. Nejlépe to funguje v management linii kolem Ellisona a Stelly. Ambiciózní říz úvodní řady je pryč, nyní už je to čistě v rovině intrikaření a pusinkování. Solidně, ale ne natolik, aby to vystupovalo ze stínu tisíc a jednoho žánrově obdobného seriálu. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | S3: 3/5 | ()
Tohle mě bavilo. Ačkoli „mnozí první budou poslední a poslední budou první, Matouš 19:30“ nebo tak něco, narážím na mnou nepochopené výslunní nejslabší z těch, kteří si kdysi zatrdlovali v Přátelích. Prostě nesympatický béžový Ginch s želvím krkem a rucemi Heleny Vondráčkové léta Páně 2020, kterého ani po padesátce dosud nikdo šmrncovně nepočesal (sorry jako IKONA jak sfiňa, tak na to pozor!!!), neartikulující, přes sevřené čelisti cedící repliky hlasem připomínající kloktání škeblí proloženým otřesnými sykavkami, na němž není sexy absolutně nic a my jen díky dabingu mohli kdysi sledovat výrazné pozvednutí komplexního projevu, ladnost nula, ženskost, šarm, toporná kovbojská chůze na šteklích odjakživa nula, strojené úsměvy z nichž akorát mrazí, protože tuším vzteklinu uvnitř, no ale nyní konečně v roli, kde může veškeré své zmíněné "přednosti" spolehlivě prodat, jelikož diblíkování v romantických komediích nikdy nebyla správná cesta, větší seriózní role nepřipadaly v úvahu pro absolutní absenci dramatického hereckého nadání, však pakliže se tato paní konečně chytí za nos jako okurka a začne přijímat role zestárlých, zapšklých, protivných ropuch, které jí padnou na přecvičené tělo jako ulité, docela bych si vsadila, že konečně prorazí i na poli tzv. velkého filmu. Co se týče štěkny čivavy Witherspoon, jedná se o jiný level. Mě to její držkování baví. Před kamerou je jako ryba ve vodě, kamera ji miluje, jede si svoje bomby naprosto přirozeně, tato zábavná dáma se skutečně neztratí. Její anténu na výběr rolí ji může řada hereček závidět, zde opět výborná a počiny, na kterých se produkčně podílí patří mezi to lepší, z čeho můžeme vybrat. Zbytek osádky taky fajn, scénář, režie, hudba, dobře napsané téma ranní šou, kterou si ale nechávám v bedně ujít (i když někdy vymáknu Brňáky a ten klučina tam je docela zábavný týpek), přesto standardně raději ladím ráno dvě desítky let v rádiu. Často tak vyhrávám dobrý pocit. Jasně že oslava Ameriky musela proběhnout, ale neřešme jejich standardní ustřelenost. Vlastně jeden z mála vydařených #Játaky počinů, zajímavě pojatých a Billy Crudup- senzační! Pokud budou další řady, ráda na to jabku mrknu. ()
jestli bude Apple točit podobné série,pak bude Netflixu a HBO více než důstojným soupeřem prakticky od začátku.Morning show se rozjíždí celkem nevinně,ale postupem času začne nabírat na obrátkách a nakonec dojde k finále,které je jeden velký shitstorm a taková emocionální jízda až mě to samotného překvapilo.Nosným pilířem jsou v tomhle případě jednak herci (skvělá Jennifer Aniston,správně nejednoznačný Carell) a pak dobře napsaný scénář,který dokáže parádně budovat atmosféru a přitom nepůsobí nijak strojeně a uvěřitelné je tu každé gesto a každé slovo.I když si o celé aféře metoo myslím svoje a za mě přerostla do obludných rozměrů honu na čarodějnice,tady je to podáno natolik dobře,pochopitelně a nečernobíle,že když už seriál nevyvolá "pochopení",minimálně vyvolá diskuzi a to je dobře...80% + 10% za poslední díl,protože lepší finále série tu letos nebylo ()
Galerie (257)
Zajímavosti (8)
- Jak Jennifer Aniston, tak Reese Witherspoon popřely, že by tento seriál zobrazoval příběh Matta Lauera, bývalého moderátora televizních zpráv, který byl obviněn z nevhodného sexuálního chování na pracovišti. (oli009)
- Za první dvě série činil plat Jennifer Aniston (Alex) a Reese Witherspoon (Bradley) 2 miliony amerických dolarů za epizodu a to pouze za jejich hraní v seriálu bez započtení jejich platů exekutivních producentek. (hansel97)
- V Austrálii byl seriál vysílán pod názvem Morning Wars, protože název The Morning Show nese již několik let existující skutečná ranní talk show vysílaná v Austrálii. (oli009)
Reklama