Reklama

Reklama

Girls

(seriál)
  • USA Girls
Trailer 11
USA, (2012–2017), 29 h 9 min (Minutáž: 23–32 min)

Tvůrci:

Lena Dunham

Hudba:

Michael Penn

Hrají:

Lena Dunham, Allison Williams, Jemima Kirke, Adam Driver, Zosia Mamet, Alex Karpovsky, Andrew Rannells, Peter Scolari, Becky Ann Baker, Chris O'Dowd (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(62)

Videa (93)

Trailer 11

Recenze (143)

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Jenom podle názvu bych se na takovej seriál nikdy nepodíval. A byla by to chyba. Člověk sice správně odhadne, že to je buď něco o holkách nebo z pohledu holek, tim ale končí všechno, co by se tak dalo o seriálu předem usuzovat. Girls jsou syrovou, surovou, explicitní a relistickou (takže často tragikomickou, nechutnou nebo děsivou) sondou do života dnešní mladý generace - tý generace, která právě vypadla ze školy a hledá svoje místo ve světě, ve vztazích, ve společnosti... Tý frustrovaný generace, která ma v podstatě všechno, ale přesto nebo právě proto neví, co chce. Ten seriál se s ničim nesere - o skupince často nesympatickejch a ve všech ohledech lidskejch lidí (který si člověk samozřejmě stejně nakonec oblíbí) vypráví často dost nesmypatický věci, a nějaký tabu nebo společenský úzy se tady fakt neřešej. Girls jsou dítětem Leny Dunham (v seriálu Hannah), která se očividně vyžívá v tom, že samu sebe popisuje v nejhorším možnym světle - jak co se týče povahy nebo chování její postavy, tak i samotnýho fyzickýho vzhledu; v některejch scénách byla tak odporná, že si nemůžu pomoct, ale musim to chápat tak, že přesně to byl její záměr - vypadat a působit nechutně nebo minimálně nejhůř, jak to v daný situaci šlo. Protože scénář a velkou část režie dělala ona sama, tak je celkem pochopitelný, že to celý je nejspíš taková její zpověď s propráním toho největšího svinstva, který na sebe najde, s určitou nadějnou katarzí nakonec - ty scény totiž, ve kterejch se tak sebemrskačsky pranýřuje, jsou asi nejčastějc opakujícim se prvkem seriálu. Takže tu máme Hannah, která většinu seriálu vypadá jako vyplavenej vorvaň nebo přepásnej tuleň s neforemnou, tykvovitou postavou a špekama přetejkajícíma přes nějaký podivně rozevlátý a jí naprosto nepadnoucí kusy oblečení nebo plavky, která se ale často a očividně ráda ukazuje nejmíň nahoře bez, byť se nemá čim chlubit, a která je k tomu všemu problémová, náladová a obsesivní; máme tu Adama, kterej se postupem času ukáže jako docela fajn kluk, je to ale prostě impulzivní cholerik a magor a některý věci má prostě jinak; máme tu pozérskou, afektovanou a přepíčenou Marnie, která se za každou cenu snaží svět obhatit svym průměrnym zpíváním, a která se vlastně postará o totální rozklad Charlieho, do tý doby jedný z nejsympatičtějších a nejhodnějších klučičích postav; máme tu Shoshannu, která je učebnicovym příkladem totálně zmatený holky, která je ve všech ohledech nevybouřená a absolutně neví, co chce; a máme tu Jessu, která se nesere s ničim a nikym, žije okamžikem a dělá, co jí právě napadne, aniž by nějak řešila lidi kolem sebe nebo se dokonce zdržovala tim, co si o ní kdo myslí - jede si to svoje a po svym, jakkoli zvláštní a neohraničenej ten její život je. Pak tu jsou vedlejší postavy - Ray, kavárník, kterýmu už je přes třicítku a asi i díky tomu je ze všech nejvyspěleší a nejusedlejší, byť by i on sám sebe nejspíš nejradši viděl někde jinde než v krachující kavárně a bez holky; teplej Elijah, kterej je opravdu teplej ve všem, co dělá, ale aspoň má občas celkem dobrý hlášky, a taky může jako Hannin ex a toho času už oficiální teplouš dělat Hanně vrbu; a naposled zženštilej, nerozhodnej a nevyrovnanej Desi, přítel Marnie, kterej sice docela hezky zpívá, jinak je ale zmatenej a blbej jako tágo a žádný další výrazný přednosti kromě těch uměleckejch nejspíš nemá. Kromě toho se tu občas objevujou něčí rodiče, což téměř vždycky bejvaj celkem psycho lidi, takže si člověk řekne, že daná postava dopadla ještě docela dobře; případně Adamova pološílená sestra, ze který v některjch děsivejch scénách naskakuje až husí kůže. Postavy jsou ale napsaný skvěle a vyvíjej se, stejně jako vztahy mezi ústředníma postavama - neni to plochý ani neutrální nebo nevýrazný; v týhle oblasti je ten vývoj asi vůbec nejdynamičtější (viz např. závěrečnou hádku Adama s Jessou; to, jak dopadla Marnie ať už s Charliem nebo s Desim; dál třeba mrazivej konec Lairda s Caroline, Adamovou sestrou atd.). Konec seriálu je ale skvělej - sérií a dílů bylo tak akorát, neni to natahovaný ani nastavovaný; každá z pěti sérií měla co říct, byla potřebná a opodstatněná a ten konec byl jejich důstojnym, i když v mnoha ohledech jen dílčim (tak jako v životě) zakončenim. Jediný, co mi občas tak úplně nesedlo, byly herecký výkony - a to i včetně ústřední Hannah (předevšim zezačátku, pak už to bylo dobrý), ale to se dá celkem čekat, když tam hrajou samí mlaďoši bez nějakejch větších hereckejch zkušeností; výrazně dobrá ale naproti tomu byla třeba Jessa a předevšim Adam, kterej podle mě exceloval téměř v každý scéně, kterou měl. Další sice drobností, občas ale zbytečně nedotaženou a protivnou, byly často na sebe nenavazující střihy (třeba při pohledech z jinech kamer a tak) - škoda. // Doplnění po S06, pozor, TROLEJ: Všechno v zásadě platí, a i když ta série byla dost jiná a zvláštní (v dobrym slova smysu) a možná po sérii pátý úplně nutná nebyla, tak nakonec to všechno do osudů holek zapadlo, musim uznat, dobře. Rozhodně došlo ve většině rovinách a úrovních na lámání chleba, což ne ve všem samozřejmě dopadlo úplně sluníčkově, ale je to zajímavej posun oproti sériím předchozím, který byly víc o tom tápání a hledání - a šestka už je vlastně o těch konkrétních a trvalejších dopadech toho všeho předešlýho; posun z míň zodpovědnýho života studentů do tvrdýho světa dospělejch: něco se nakonec vyvinulo docela drsně (Shosh(!) nebo Adam+Hannah), obecně to ale bylo uzavřený smysluplně a zajímavě (třeba že to byla Marnie, kdo zůstal u Hanny, a možná tak napravuje svoje dřívější přešlapy; že Adam se vrátil k Jesse, že Hannah byla donucená převzít zodpovědnost, zajímavej příběh se ukázal i u Desiho...). Rozhodně je třeba uznat, že ten závěr potvrzuje a podtrhuje vývoj předchozích dějů, že vychází ze sledovanejch charakterů - Lena Dunham se s tim celkem sympaticky nesrala a vlastně to všechno nakonec tak nějak odpovídá. WTF moments: Tak třeba Shosh by se za nějakej ten rok tak plynně Japonsky fakt nejspíš nenaučila. Takovejchhle věcí tam pár bylo, ale o to ve výsledku nešlo - chápu to jako do jistý míry stylizovanou (i když jinak naturalistickou, nepřikrášlovanou a ve vztahovejch věcech realistickou) výpověď autorky, která težiště toho seriálu vložila jinam a bylo by v tomhle kontextu vlastně jenom zbytečný, kdyby dělala kompromisy v rovinách, který tak stěžejní nejsou. () (méně) (více)

selviskhed 

všechny recenze uživatele

Woody Allen, který si ještě na střední škole vydělával psaním vtipů více peněz než oba jeho rodiče dohromady a který posledních více než 40 let platí za snad úplně nejplodnějšího scenáristu a režiséra vůbec se proslavil postavami chudých zlodějíčků snažících se rychle zbohatnout a spisovatelů v tvůrčí krizi, kteří nemůžou psát. ___ Lena Dunham, která v 25ti vytvořila vlastní seriál o minimálně třech řadách na nejprestižnější televizní stanici na světě se proslavila postavami čerstvých absolventek uměleckých oborů, které nejsou schopné svůj umělecký projekt ani realizovat, natož se jím živit . ___ Tím chci říct, že existuje mnoho důvodů, proč je tomu srovnání opravu hodně těžké odolat a že nejde třeba jen o to, že mají oba rádi New York a že oba píšou o lásce tak, že je to trochu legrace a hodně drama . [x] ()

Reklama

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Komedie? Ale kdeže, celkově bych to přirovnal k IASIP nebo Seinfeld (morální povahou postav aka Páni, tolik narcisů (či spíše narcisek), že i některá květinářství blednou závistí. ), jen místo humoru jsou tu vztahová dramata (což lze v případě Seinfelda přičíst přítomnosti, resp. absence laugh tracku). Girls? Ale kdeže, spíš One main character girl, two side character girls, one guest star girl , sometimes guys. One main character girl neboli Hannah byla občas dost nesnesitelná, na druhou stranu občas až komicky a absurdně. Je však otázka, která mě napadla po několika rozhovorech, a to - kde končí Hannah a začíná Lena? A na kolika osobách se to projevilo? Aspoň, že tam byl ten vtipný meta komentář při tom čtenářském kroužku v Iowě. Reakce na kritiku formou self-aware strefování se do vlastní řady je sice fajn a asi to i bere munici lidem, kteří si stěžují, jádro problému to však neřeší. Two side character girls neboli Marnie a Jessa - ta byla zajímavou dekonstrukcí tropy manic pixie dream girl, kde sice ano, všechno klasické obsahuje, ale taky je úplný blázen (pokud si dobře vzpomínám, tak sociopat). Český dabing, ač většinu času dobrý měl několik much. Byl okleštěný, přičemž v tom původním se to jen hemží sprostými slovy - to je nejvíc vidět například v epizodě Triggering, kdy Hannah nadává Jesse a Marnie do blbých krav, originál sem raději přepisovat nebudu, řekněme však, že se rýmuje se slovy brotherducking runts, což je podle mě úplně jiná liga vulgarismů. Dále se tam dabéři často opakovali, napočítal jsem tam vždy minimálně 2-3 "Raye" za řadu, jestli za to může ořezaný rozpočet na dabing nebo neschopnost dabéru mít hlasový rozptyl je jedno, neboť výsledek je stejný. Největší provokace v té druhé kategorii byl člověk v autě v posledním díle, když Hannah ve vzteku odešla z domu. Už už jsem doufal po tom, co se vrátila před kamery máma Hanny, že by se vrátil Ray, ale nestalo se tak. Z čehož se dá vyčíst, že má oblíbená postava byl Ray. A Shosh. U té mě mrzí, že dostala v závěru seriálu tak málo prostoru (dějově z pochopitelných důvodů), její scény jako např. když byla opilá v Beach House či na večírku k zasnoubení v Goodbye Tour byly vynikající. Závěr seriálu z tohoto a jiných důvodů byl proto pro mě jeden z těch slabších. Adam a Jessa byl takový divný pairing. Chytal jsem z toho dojmy Joeyho a Rachel v Přátelích. Ale i Adam s Jessou byli méně otravný pár než nekonečné drama Marnie/Desi. Naopak mi tam chyběla Shosh (a Ray). Na úplný konec nám pak scénáristé naservírovali jejich slovy epilog, spíše však začátek nové kapitoly. Co se týče původních postav však hodně okleštěný. A sice ano, bylo fajn, že to neskončilo klasicky tak, že se všichni udobřili, nalezli happy end jako ve většině seriálů. Místo toho to skočinlo klasicky tak, že skutečný happy end a jak se stát dospělou ženou je mít dítě - jako většina seriálů. ()

erased 

všechny recenze uživatele

...aneb jak Gilmorova děvčata přišla o iluze. Stylově jde o prakticky stejně ulítlou konverzační vztahovou komedii plnou vztahů, ale zároveň s tím se autorce a hlavní postavě v jedné osobě podařilo obsazením i typově namalovat snad nejuvěřitelnější a realitě nejbližší obrázek malého kroužku podivných přátel jedné generace, který se kdy na televizních obrazovkách objevil. Na to vše je navíc navršena vrchovatá porce nekonvenčního humoru, který si nebere servítky prakticky s ničím, a zároveň díky těm skvěle napsaným a zahraným charakterům nepůsobí nijak nepatřičně a umožňuje jim se díl od dílu rozvíjet. V tomto zavrávorala pouze druhá série, kde se vztahy dostaly do bludného kruhu a zároveň s tím se exhibice Leny Dunham (ať už autorská nebo herecká) vymkla jakékoli kontrole, ale ke třetí řadě se vracelo o to líp, že se v ní ta lehkost a nadnesenost vrátila zpátky na planetu New York. Hlavně proto jsem si po nadšení z premiérové řady konečně dokázal připustit, že v celém seriálu vlastně není ani jedna bezvýhradně sympatická postava (spíš naopak, ale není to tak s většinou lidí, které dobře známe?), takže jsem se konečně sžil i s tou do té doby často až krajně otravnou Hannah. Čtvrtá série je nicméně zase o kousek jinde. Uvěřitelný vývoj postav i vtip si zachovává, ale přestože baví stále stejně dobře, nové pojetí epizod mi úplně nesedlo. Protože se toho na omezeném prostoru desíti půlhodinek rozjíždí opravdu hodně, ať už s původními nebo novými postavami, nejednou se zdá, že by současnému scénáři sedla odlišná forma. Kvůli té aktuální totiž nejednou historky z New Yorku a Iowy vypadají jako náhodně poslepované epizody různých sitcomů. Zábava to je vždy bezezbytku perfektní, a ulítlostí pořád jede v duchu celého seriálu, jenže vzhledem k počtu postav a příběhů začíná být patrné, že si autoři buď ukousli příliš velkého sousta, nebo je omezený prostor začíná brzdit. Každopádně stále platí že jde o v současné podobě rozhodně jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší projekt HBO. "...and then he started dating you and I realized his issues were way more complicated than being gay." ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Hnusná odporná ženská, ktorú by nepokefoval ani posledný bezdomovec s kanálovým poklopom na hlave, sa tu tvári, že ju chce každý ošukať jak Miss Oregon. Už po pár sekundách som neveriacky pozeral, čo za ozrutu to na kástingu vybrali, až potom som s úľavou zistil, že ten žabí ksicht si to aj sám režíruje. Neskutočne vulgárny potratový výplod, pri ktorom sa vám aj osratý kus toaletného papiera bude zdať ako Mona Lisa. ()

Galerie (755)

Zajímavosti (8)

  • Několikrát v seriálu zazní, že Marnie (Allison Williams) je podobná Audrey Gelman. Ta je ve skutečnosti nejlepší přítelkyně Leny Dunham, představitelky Hannah. (zuza99)
  • Jména čtyř hlavních postav Hannah Horvath (Lena Dunham) , Marnie Michaels (Allison Williams), Shoshanna Shapiro (Zosia Mamet) a Jessa Johansson (Jemima Kirke) jsou aliterační. (zuza99)

Související novinky

71. Zlaté glóby - výsledky

71. Zlaté glóby - výsledky

13.01.2014

71. udělování Zlatých glóbů v hotelu Beverly Hilton skončilo. Moderátorská dvojice Tina Fey a Amy Poehler dala rychle zapomenout na nepříjemnost, kdy prasklý vodovod kolem poledne zatopil červený… (více)

71. Zlaté glóby - nominace

71. Zlaté glóby - nominace

12.12.2013

V odpoledních hodinách našeho času vyhlásila Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu nominace na 71. Zlaté glóby. Největšími favority se staly se sedmi nominacemi filmy 12 let v řetězech a… (více)

Reklama

Reklama