Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Možná, že byla chyba sledovat Westworld tak, jak se vysílal a nepočkat si, až bude série kompletní a potom jí dát "na jeden zátah"... Takhle mě Westworld úplně nepohltil a i když je příběh zajímavý, nemohl jsem si pomoct a přišlo mi, že se místy až moc plácá na místě... Co mi také úplně nesedělo, byly zvraty, které se ale rozvíjejí strašně dlouho - žádné BUM! ŠOK! A následné tupé zírání na obrazovku, jako je tomu třeba u GoT, tady to funguje tak, že se méně či více nápadně naznačí a pak trvá pár minut, než se rozvine - a tím pro mě zvrat ztrácí své kouzlo... Vzhledem k tomu, jak končí první série, tak ani nevím, jestli chci případně koukat na další... Sečteno podtženo: Zajímavý projekt, který si mě sice úplně nezískal, ale i tak patřil k tomu nejlepšímu, co se v poslední době na obrazovkách objevilo... ()
I takhle banální příběh by mohl být silný a přínosný kdyby nebyl divákovi servírovaný jako onanie bez sebereflexe.. To si tvůrci fakt mysleli, že mi jako spadne čelist až se odhalí jaké zbytečnosti jsou zabalené do té překombinované formy vyprávění? Tím spíše když poslední dva vysvětlující díly působí tááhle a vyblitě jako desetkát přežvejkaná žvejkačka? Prvních cca 5dílů jsem se bavil, pak to je ale čím dál tím více křečovité, utahané, rádobyvelkolepé a vlastně i hloupé. Případnou další sérii zkusím jen v případě krajní nouze. ()
V podstatě tu máme tlupu umělé inteligence a řešíme problematiku Ghost in da shell. V moderních dějinách tolik skloňované vědomí, neboli duše, kde končí programované rozhodování, kde začíná svobodná vůle, dobrovolné rozhodnutí, kde se objeví ta podstatě člověka. Celé je to zasazeno do příběhu velkolepé hry, kterou jezdí lidé hrát, takže je zde umocňována grotesknost lidských nejnižších pudů v kontrastu nejvyšších prozření do fáze protovědomí u umělé inteligence. Brilantní počin mladšího z bratrů Nolanových. ()
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
Hm. Do osmé epizody prvotřídní nepozitivní drama. Androidé, jejich lidští "bohové" a celý svět Westworldu jsou tak funkční, že divák zírá. Po celou dobu cynické, s nadstandardním množstvím nahých těl, kruté, nepáře se (standardní seriál HBO - Rome, WoT, True Detective). Co ke konci úplně nesedlo? Pozor SPOILERY ■ ■ ■ Nepochopil jsem dost dobře logiku "posunutého času". Fakt, že se děj neodehrává pro všechny postavy v jednom čase. Rozumím, že může upozornit rozdílné logo a určité další náznaky, ale nechápu, jak se Dolores mohl promítnout před zastřelením pistolníka obraz černého muže, když v tom čase ještě neexistoval (leda, že by její útěk z ranče nebyl ten samý, při kterém potkala Williama). Taky, pokud dobře chápu, jedna ze scén, kdy je s Williamem u kostela a města pod pískem, musí být někdy v mezičase, protože, když s Williamem k místu poprvé dorazí, to ještě zdaleka pod pískem není. Hodně matoucí. Konec SPOILERU. ■ Článek, kolik stojí návštěva Westworldu a jaká rizika hrozí: http://www.edna.cz/westworld/extra/chcete-navstivit-westworld-informace-ktere-potrebujete-vedet/ ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- Tak jako v předchozích řadách hrálo ústřední roli Město vědy a umění ve Valencii španělského architekta Santiaga Calatravy, které v seriálu představuje sídlo společnosti provozující parky, v této řadě je ústředním motivem telekomunikační věž umístěná do New Yorku. Věž je přímým odkazem k telekomunikační věži Calatravy v Barceloně. (TroiMae)
- Na jednom plakátu s hledanými zločinci ve městě Sweetwater můžete spatřit jméno Larry Clause. Larry Guy Clause je členem štábu, konkrétně oddělení zvláštních efektů. (HellFire)
- V den vydání epizody měla proběhnout prezidentská debata – HBO se tedy rozhodlo bez předchozího upozornění epizodu vydat s třídenním předstihem na své streamovací službě. (HellFire)
Reklama