Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Je až neuvěřitelné, o jak moc je to chytřejší, dospělejší, filosofičtější, komplexnější a velkolepější než původní (a dle mého těžce průměrný) stejnojmenný film ze 70. let, z nějž nový hit od HBO vychází. ___ Teď už jen doufat, že se to v dalších sériích neutopí samo v sobě jako svého času Lost... S01: 90 %; S02: 70 %; S03: 70 % ()
Velmi slušný rozjezd. Špatně napsaná westernová scenérie nádherně kontrastuje s Harrisovým zabijákem. Hopkins parádní. Finálová diagnostika aneb s tátou o Bohu a Shakespearovi mrazivá. Víc a houšť... 1: Obrovská, promyšlená metafora na život, který dnes žijeme. Narativní linky psané velkými korporacemi, loutky žijící ve smyčce pracovního nasazení a probuzení, kteří zkouší uniknout ze spárů manipulací. Nolan s manželkou oživili sci-fi klasiku z roku 1973 s takovým citem, že působí svěže a zároveň tradičně. Probuzení umělé inteligence je klasické téma, ale zasazení do rituálu běžných životů, smyček dělá z androidů spíše lidské bytosti. Matrix naruby, kdy stroje trpí pod nadvládou lidí. Abramsův dohled pomáhá mysteriózní atmosféře i obrovskému měřítku, protože Westworld přes všechny dechberoucí akční scény a opulentní výjevy zůstává především přemýšlivým konverzačním dramatem, chytře si hrající s percepcí času. Herecké obsazení není jen lákavou vábničkou. Ed Harris je ďábelský, Evan Rachel Wood je krásná jako panenka. Scény obsahující Anthonyho Hopkinse špendlí divákům oči k obrazovce. Chytré dialogy, rozhovory s pointou a příběh o důležitosti příběhu a jeho pravdě skryté uvnitř. Dávkování informací, načasování a finální navnazení na případné pokračování je provedeno s tou nejlepší péčí. Chvílemi to tak nevypadalo, ale Westworld je událostí roku, kterou budete chtít vidět znovu. 2: Neskutečně narvaná série plná nečekaných zvratů, jen ten závěr je možná zbytečně překombinovaný. Stále zkoumáme lidskou psýché a nevycházíme z toho zrovna lichotivě. Všechny postavy mají linky, které z nich mačkají maximum (skvělý Teddyho přerod) a zpětné vyprávění je zvládnuté fantasticky. Pomrknutí na Temnou věž v závěru i na původní Westworld jsou třešničkami na dortu. Doufám, že si i třetí řada udrží kvalitu a že konečně navštívíme tři zbývající parky. 3: Robotí rebélie se přesouvá z parku do města a dokončuje dějový oblouk - zlým zlé, dobrým dobré. Nolan decentně využívá témata možnosti výpočtu budoucnosti a věší je na základní myšlenku života ve smyčkách. Elegantně udělal hrdiny padoušské a padouchy hrdinné. Dolores to ve skutečném světě sluší, skutečný svět je vizuálně podmanivý a krásně čistý. Finále si samozřejmě nechává prostor pro další sérii, ale to podstatné je odvyprávěno. DEVS mi letos sedlo mnohem víc. P.S: Pár dílů je strašně divně zrežírovaných a odvádí pozornost od příběhu. ()
V podstatě tu máme tlupu umělé inteligence a řešíme problematiku Ghost in da shell. V moderních dějinách tolik skloňované vědomí, neboli duše, kde končí programované rozhodování, kde začíná svobodná vůle, dobrovolné rozhodnutí, kde se objeví ta podstatě člověka. Celé je to zasazeno do příběhu velkolepé hry, kterou jezdí lidé hrát, takže je zde umocňována grotesknost lidských nejnižších pudů v kontrastu nejvyšších prozření do fáze protovědomí u umělé inteligence. Brilantní počin mladšího z bratrů Nolanových. ()
Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem? // Třetí sezona jasně ukazuje, kam chce seriál směřovat a Westworld se mění na Futureworld. Bude to sedět všem? Těžko. Vynikající produkční design, výprava a kontrola nad prakticky každým detailem (který vytváří záměrně umělý svět působící jako z naskriptovaných videoher - vždyť se zaměřte na důležité scény, jak z ní mizí okolní NPC a jak funguje scénář - benzínka, atd.). Závěrečný díl má svoje velký ale, ale potitulková scéna vše převálcuje. ()
Jubilejní 300. komentář. Komentář píši po 4 viděných dílech a nebude tak plně odrážet finální dojem. Pro případné zájemce je seriál je mixem Firefly (westernové prostředí), Battlestar Galacticy (klony lidí) a GOTů (sex a násilí) a samozřejmě filmové předlohy, což dává dohromady skvělý mix. Vypíchnout musím po vizuální i hudební stránce úžasnou úvodní znělku (hudbu skládal Djawadi, co dělal GOT) a velice zajímavý casting (Harris, Hopkins, Marsden, Newton a další). Zvolený námět má navíc téměř nevyčerpatelný potenciál. Doufejme, že bude plnohodnotně využit a neskončí ve slepé uličce. Rozjeté je to zatím víc než skvěle.. EDIT: Viděna finální epizoda první série. Spokojenost zůstala. Jenom možná škoda, že finále skončilo tak otevřeně. Přesto 91% ()
Galerie (654)
Zajímavosti (72)
- Klavírní melodie v úvodní scéně je skladba „Prelude“ od skladatele Sergeje Rachmaninova. (Epistemolog)
- V den vydání epizody měla proběhnout prezidentská debata – HBO se tedy rozhodlo bez předchozího upozornění epizodu vydat s třídenním předstihem na své streamovací službě. (HellFire)
- V této epizodě zazní piano verze skladby „Reverie“ od skladatele Claudea Debussyho. (Epistemolog)
Reklama