poster

30 případů majora Zemana (TV seriál)

  • Československo

    Tridsať prípadov majora Zemana

Krimi / Drama / Dobrodružný / Akční

Československo, 1974 - 1979, 36 h 26 min (Minutáž: 30x55-90 min)

Hrají:

Vladimír Brabec, Rudolf Jelínek, Miloš Willig, František Němec, Ladislav Mrkvička, Vladimír Ráž, Josef Větrovec, Emil Horváth ml., Renáta Doleželová, Pavla Maršálková, Radoslav Brzobohatý, Jiří Holý, Regina Rázlová, Alena Vránová, František Hanus, Zdeněk Dítě, Luděk Munzar, Petr Haničinec, Josef Langmiler, Jiří Adamíra, František Husák, Ilja Prachař, Miroslav Masopust, Stanislav Fišer, Alena Kreuzmannová, Carmen Mayerová, Bohuslav Čáp, Václav Lohniský, Karel Augusta, Stella Zázvorková, Vladimír Stach, Petr Oliva, František Filipovský, Arnošt Faltýnek, Jan Faltýnek, Mirko Musil, Bedřich Prokoš, Josef Bek, Svatopluk Beneš, Karel Urbánek, Josef Kemr, Václav Kotva, Jiří Kodet, Jaroslav Mareš, Oldřich Vízner, Jiří Zahajský, Nina Popelíková, Míla Myslíková, Otto Lackovič, Josef Čáp, Radovan Lukavský, Luba Skořepová, Květa Fialová, Ota Sklenčka, Marcela Martínková, Eva Klepáčová, Marta Vančurová, Jiří Vala, Blanka Bohdanová, Jana Dítětová, Jaroslav Moučka, Alena Karešová, Jana Gýrová, Elo Romančík, Sylva Turbová, Štefan Kvietik, Viera Strnisková, Jan Teplý st., Jiří Kostka, Petr Kostka, Libuše Švormová, David Schneider, Světla Amortová, Vlasta Vlasáková, Petr Štěpánek, Miloš Nedbal, Jan Přeučil, Václav Švorc, Miroslav Zounar, Petr Skála, Libuše Geprtová, Josef Kubíček, Robert Vrchota, Valerie Kaplanová, Jiřina Petrovická, Helga Čočková, Václav Postránecký, Hana Maciuchová, Jiří Lír, Jiří Lábus, Oldřich Kaiser, Jaroslav Drbohlav, Oldřich Vlach, Hana Pastejříková, Iva Janžurová, Václav Voska, Jaroslav Cmíral, Josef Beyvl, Josef Somr, Ivanka Devátá, Jiří Hálek, Jaromír Crha, Vladimír Salač, Jiří Bruder, Jindřich Narenta, Václav Sloup, Vilém Besser, Jan Kanyza, Martin Růžek, Vladimír Krška, Jana Paulová, Karel Hlušička, Gustav Heverle, Josef Koza, Oldřich Lukeš, Oto Ševčík, Soběslav Sejk, Miroslav Nohýnek, Jitka Zelenohorská, Irena Kačírková, Miloš Kopecký, Milan Klásek, Ludmila Roubíková, Josef Vinklář, Jan Tříska, Jiří Krampol, Bohumil Šmída, Otakar Brousek st., Otakar Brousek ml., Josef Hlinomaz, Roman Hemala, Jiří Němeček, František Vicena, Jan Pohan, Ladislav Trojan, Antonín Hardt, Adolf Filip, Eduard Cupák, Gabriela Vránová, Jiří Klem, Jiří Pleskot, Raoul Schránil, Eva Trejtnarová-Hudečková, Eduard Dubský, Jiří Adamec, Nelly Gaierová, Libuše Havelková, Jaromír Spal, Otto Budín, Božena Böhmová, Ľudovít Greššo, Milena Dvorská, Jan Skopeček, Svatopluk Skládal, Josef Chvalina, Bořivoj Navrátil, Petr Svojtka, Miriam Kantorková, Dagmar Veškrnová-Havlová, Bohumil Švarc st., Svatopluk Matyáš, Josef Bláha, Ladislav Křiváček, Consuela Morávková, Zdeněk Řehoř, Andrea Čunderlíková, Jiřina Steimarová, Milan Sandhaus, Jaroslav Kepka, Antonín Molčík, Miroslav Moravec, Jana Andresíková, Vladimír Bičík, Oldřich Velen, Libuše Štědrá, Čestmír Řanda st., Karel Houska, Darja Hajská, Dalimil Klapka, Martin Štěpánek, Marie Logojdová, Nataša Kucová, Jarmila Smejkalová, Stella Májová, Alois Švehlík, Stanislava Bartošová, Vlastimil Čaněk, Bohumil Koška, Jaroslav Rozsíval, Tomáš Sedláček, Pavel Robin, Zdeněk Srstka, Karel Engel, Otakar Rademacher, Jaroslav Tomsa, Václav Kaňkovský, Jiří Smutný, Petr Kopřiva, Karel Fridrich, Lenka Machoninová, Vladimír Navrátil, František Jákl, Jiří Klenot, Petr Kment, Josef Kalena, Jindřiška Gabriela Preissová, Josef Zíma, Milan Kindl, Stanislav Litera, Anna Vaňková, Karel Peyr, Hana Hegerová, Simona Stašová, Ilona Jirotková, Jiřina Bílá, Jan Laibl, Vladimír Linka, Jaroslav Kašpar, Ladislav Krečmer, Jarmila Navrátilová, Evelyna Steimarová, Miloš Hlavica, Zdena Burdová, Kateřina Frýbová, Miroslav Jíra, Karolina Slunéčková, Radúz Chmelík, Rudolf Anders, Karin Düwel, Irene Fischer, Petr Smažík, Miloš Vávra, Bohumil Smutný, Rudolf Kalina, Daniela Kolářová, Magda Dolejšová, Zdeněk Forejt, Rudolf Kamínek, Vladimír Pospíšil, Václav Procházka, Dagmar Pušová, Jana Robenková, David Čapek, Petr Gajdoš, Zdeněk Kutil, Jana Šumanová, Jiří Plachý ml., Ela Šárková, Jaroslav Jiřík, Alžbeta Mjartanová, Jaroslav Tvrdík, Otto Kinský, Karel Bělohradský, Willi Schrade, Ralph Boettner, Gerd Michael Henneberg, Hans Klering, Václav Mareš, Blažena Slavíčková, Zdeněk Mucha, Vlasta Jelínková, Miriam Chytilová, Vladimír Klemens, Karel Dellapina, Jana Viščaková, Věra Laňková, Jiří Růžička st., Josef Střecha, Václav Neužil st., Petr Skarke, Miloš Vavruška, Zdeněk Blažek, Josef Kudílek, Vlastimila Vlková, Milan Stehlík, Alois Müller, Marie Marešová, Luděk Kopřiva, Karel Effa, Václav Trégl, Věra Tichánková, Richard Záhorský, Jana Janěková, Lena Birková, Věra Kalendová, Jaroslav Heyduk, Jan Cmíral st., Běla Jurdová, Jiří Vitvar, Josef Němeček, Václav Bouška, Pavel Jiras, Marie Landová, Zdeněk Skalický, Eva Vlachová, Rudolfo Jiménez, Cerezo Salazar, Maritza Peréz, Ruth Dubois, Miroslav Rous, Blanka Křížová, Ladislav Kazda, Petr Svárovský, Jiří Sequens ml., Jiří Kvasnička, Oldřich Janovský, František Horák, Daniel Rous, Libor Žídek, Miloslav Šindler, Zlata Adamovská, Kateřina Chárová, Filip Renč, Milan Friedl, Eva Sitteová, Vilém Kratochvíl, Gabriela Preissová, Gitte Viereck, Hugo Kaminský, Josef Abrhám, Vladimír Menšík, Blažena Holišová, Hana Talpová, Jaroslava Obermaierová, Ivana Andrlová, Ivo Niederle, Karel Chromík, Jan Víšek, Oldřich Musil, Karolína Kubalová, Milada Vnuková, Ferdinand Krůta, Zdeněk Braunschläger, Jiří Cimický, Petr Jákl st., Alex Jandouš, Vítězslav Jirsák, Jindřich Hrdý, Jiří Kalenský, Luďa Marešová, Vilemína Nejedlová-Skokanová, Petr Hanus, Ladislav Lahoda, Jan Sedláček, Josef Vondráček, Milan Friedl (vyp.)
(další profese)
  • Radek99
    odpad!

    Už Vladimír Iljič Lenin správně odhadl prognózu mediálního věku, když prohlásil, že film je nejdůležitější umění. Pochopily to nejen všechny diktátorské režimy, ale i mocní dnešního globálně spravovaného světa. Dejte lidem zábavu, pokud možno plebejskou, primitivní a lidovou, aby si lidé postupně sami utlumovali své mentální aktivity a odnaučili se myslet. Proto byl jak čas Protektorátu, tak i 50., 70, i 80. let minulého století, časem estrád, bezduchých filmových komedií a později stejně bezduché televizní zábavy. (Nejinak je tomu ale v komerční éře nejen filmového průmyslu dnes, málo se ptát a hodně kupovat, to nás učí komerční české (samozřejmě i světové) televize.) Když chcete ale lidem do vymytých mozků nepozorovaně voperovat implantát, který bude ovlivňovat jeho mozkové vlny směrem k politické pravdě, použijete propagandistickou sílu filmového média. Přepíšete historii. Změníte a upravíte fakta. Dobře to maskujete žánrovým balením, třeba detektivním. Povoláte do mediální zbraně hereckou a uměleckou špičku. Natočíte propagandistický seriál. Stvoříte postavu sympatického majora Zemana...(3.5.2007)

  • dobytek
    **

    Samozřejmě, že je to plný propagandy, ale fakt nechápu, že všichni tak nenáviděj akorát 30 případů Majora Zemana. Můžete klidně nadávat v diskuzích a komentářích tak u 90% československejch filmů a seriálů natočenejch v době normalizace, protože propaganda byla přítomná skoro ve všech. Podle mě je trochu škoda, že seriál je plnej chyb, který diváka vyloženě bijou do očí. Ono opravdu nevypadá moc věrohodně, když se případ odehrává někdy v 50. letech a natáčí se na ulici, která je plná žigulíků. Podobný chyby se daj najít snad v každym dílu. I když vzhledem k tomu, že seriál se odehrával v období od r. 1945 až do r. 1973, je to asi opravdu dost složitý, aby ve všech dílech byly 100% dobový reálie. Blbě taky působí různý střídání záběru den/noc nebo zataženo/slunečno. Jinak myslim, že Majora Zemana asi viděl každej, takže nemá cenu se o tom nějak zdlouhavě rozepisovat. Úroveň dílů je dost nevyrovnaná. Některý díly jsou vyloženě nudný a nezajímavý, některý fungujou jako nechtěná komedie a některý i z dnešního pohledu maj určitou kvalitu. Pro mě je to tak na rozhraní 2 a 3 hvězdiček, ale za tu hromadu chyb se přiklonim spíš k nižšímu hodnocení. Nicméně oproti dnešní seriálový tvorbě typu Ordinace v růžové zahradě nebo Letiště, je Major Zeman ještě zlatej. Jinak nejzábavnější díl asi Mimikry a největší píčovina Klauni.(30.12.2006)

  • hirnlego
    **

    včeličky, bzzz(2.12.2007)

  • Subjektiv

    Propaganda minulého režimu je v tomto seriálu natolik zřetelná, ve většině případů navíc i poměrně nechutná, že těžko seriál hodnotit bez přihlédnutí k této složce. Pokud bychom od ní odhlédnout dokázali, asi bychom museli konstatovat, že kult Zemana je do značné míry oprávněný. Třebaže dnes už nás asi příliš neosloví, v té době divák chtivý detektivní seriálové zábavy neměl mnoho lepších možností. Nějaké však přece - na obrazovkách krátce poté zářili Bodie a Doyle, Dempsey a Makepeacová, z českých luhů a hájů detektývoval rada Vacátko. Takto se dívajíc, dal bych hvězdy ***, zvláště díky výborné hudbě. Propaganda však seriál prostupuje od začátku do konce a odhlédnout od ní nelze. Seriál šíří třídní nenávist ke kulakům, továrníkům, kléru, šlechtě, nacistům, ale i drobným živnostníkům, elitářké inteligenci, rozháraným umělcům či rockerům. Má svérazný pohled na skutečné události, jako byl třetí odboj, rok 1948 a především na rok 1968. Oslavuje dělníky, rolníky, SNB, STB, stranu. Buduje i socialistickou morálku, když ukazuje, kterak škodí drogy či jak velký majetek bere lidem štěstí. Moralizování, oslava práce, to mě nijak neuráží, ba i to SNB bych ještě jakž takž unesl. S tím zbytkem je to už povážlivě horší. Za propagandu bych musel udělit odpad! Mohl bych dát průměrné * až ** hvězdy, ale raději se hodnocení vzdám. Průměrovat jablka s hruškami se totiž nemá.(6.9.2008)

  • Marigold
    odpad!

    Český divák miluje své fízly. Ty bodré fízly z lidu, s laskavou tváří a korektním postojem i vysvětlením ke všem zásadním dějinným událostem v krušných časech za rokem 1948. Český divák bez svých fízlů nemůže žít. Protože svět fízlů, to je jedna velká pohádka – je tu jasné dobro, jasné zlo. Zlo, to jsou všichni krom fízlů z lidu. Odpudivý intelektuálové. Velkosedláci. Kulaci. Umělci. Pak jsou tu ještě méně dokonalí jedinci, ne zlí, ale prostě ne z řad VB. A ti dohromady tvoří svět, v němž vládne náš fízl z lidu. Jiří Sequens natočil ztělesněnou normalizaci – tvarem i obsahem. Pod tenkou krustou rádobydetektivek (jsou to vůbec detektivky, drazí znalci?) se ukrývá dobře formulovaná propaganda, servírovaná s buranským šarmem a neobyčejnou podbízivostí. Řemeslně dobré? Ale nenechte se vysmát. Hrozné! Řidké! Neumělé! Snad ještě hudební doprovod stojí za pochvalnou zmínku... Jenže český divák miluje své fízly a je mu jedno, že Major Zeman je prvotřídní propagandistický výkal, který při hlubším pohledu jeví až zvrhle systematické sklony k překucování reality. No, přeju vám dobrou chuť, fanoušci soudruha majora z lidu... Všimli jste si vlastně, o čem z poloviny je ona opěvovaná Studna? O mordu? Ále! Zkuste znovu... Co takhle o nekorektním postoji části socialistického národa k roku 1968? Přihořííívááá...(7.7.2004)

  • - Diely „Hon na lišku“ a „Tatranské pastorále“ museli byť po roku 2000 zreštaurované z pôvodných negatívov, pretože pozitívy, ktoré sa predtým používali na videoprepis, boli do roku 1989 z cenzúrnych dôvodov prestrihané. Tieto dva diely majú tým pádom oproti ostatným oveľa lepšiu kvalitu obrazu. (BlueNeon81)

  • - Carmen Mayerová byla v době natáčení těhotná. Později se jí narodila dcera Tereza Kostková, známá herečka. (M.B)

  • - Ako prvý za začal natáčať druhý diel seriálu s názvom "Vyznavači ohně“. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace