Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 1
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (1 496)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Od dob Odpočívej v pokoji jsem neviděl nový seriál, který by mě dokázal tak strhnout. Zejména proměna hlavní postavy (nebudu psát hrdiny) je něco neskutečného, no a jak krutě si scenáristé pohrávají s divákovými sympatiemi a je jim to úplně fuk, to je obdivuhodné. Ze všech epizod se mi ani jedna nezdála zbytečná, v žádné se prázdně neplkalo, ačkoliv se mluvilo pořád - precizně napsané dialogy jsem si užíval stejně jako když se na sebe postavy jen dívaly a napětí houstlo. Bylo to vynikajících padesát hodin. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Reklama

Niles 

všechny recenze uživatele

Je Breaking Bad a potom všetky ostatné seriály. Na jednej strane nerozumiem ako mi mohol taký fantastický seriál tak dlho unikať, dozvedel som sa o ňom prednedávnom a len náhodou. Na strane druhej som rád, že som ho začal pozerať až teraz, keď je už vonku bez ôsmich dielov celý seriál. Totižto čakať celý týždeň diel za dielom, nieto ešte rok medzi sériami, by som asi nezvládol. Takto som mohol pozrieť päť a pol sérií asi za dva týždne, niektoré diely majú také mega cliffhangery, že proste treba okamžite vidieť ďalší. Silne návykový seriál. Rozbeh je trochu pomalší, sú samozrejme aj slabšie časti, kedy sa takmer vôbec nič nedeje, avšak keď už sa niečo deje tak to stojí za to. Má to prepracovaný dej a postavy, napínavé časti, kvalitné herecké výkony (Bryan Cranston a Aaron Paul sú skvelá dvojica), neskutočne veľa originálnych nápadov a stále je nemožné predpovedať vývoj v deji. Hlavne taký koniec tretej a štvrtej série prekračujú hranice seriálu a hravo strčia do vrecka nejeden akčný celovečerný film. Humor je tu tiež, v prvej polovici najviac zabáva konfrontácia učiteľa chémie s dílerom-amatérom, ktorí sa spolu púšťajú do varenia metamfetamínu, v druhej je to napríklad postava Saula Goodmana, právnika, ktorý je snom každého kriminálnika – všetkých pozná a všetko vybaví ak dostane poriadne zaplatené. Hlavná postava sa zmení na nepoznanie a ťažko povedať komu ešte budeme v závere fandiť. Cítim, že nás čaká veľkolepý koniec, už len vydržať do leta... Úprava: Po finálovej časti som smutný, že je koniec, ale zároveň šťastný, lebo som videl niečo nevídané a neprekonateľné. Myslel som si, že to už nemôže byť lepšie ako predchádzajúce série, ale celá piata séria je jedna obrovská bomba. Skutočne tu platí, že každá séria je lepšia ako tá predošlá. Zrejme je aj dobre, že to skončilo, keď si to príbeh vyžadoval a neťahalo sa to umelo, takto to zostane seriál bezchybný. Vince Gilligan je génius a jeho ďalšie projekty budem pozorne sledovať. Nepoznám lepší seriál a neverím, že ho niekedy uvidím. Mojou malou nádejou je aspoň spin-off so Saulom. PS: Zaráža ma aký je tento skvost u nás stále málo známy. Jednoznačne ho všetkým odporúčam. Remember my name... ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Tamtamy nelhaly. První série je pouze rozjezdem. Tvůrci si vyšlapali cestičku, okoukli terén a zkusili, co diváci vydrží. Až v té druhé šlápli na plyn. Ve třetí sérii tempo občas poleví, ale o nějakém snížení laťky nemůže být řeč. V polovině nám totiž tvůrci připomenou s kým máme tu čest a v posledních dvou dílech nás zarazí do sedačky tak hluboko, že rovnou můžeme koupit novou. Čtvrtá série znovu zvedá laťku o kousek výš. Ještě než vydýcháte pozdní vyústění té předchozí, tak zjistíte, že řeka plná sraček teče dál a fetka Jesse se spolu s Waltem ženou do dalšího průseru. Druhá polovina série se nese až v apokaliptickém duchu a nejedno slabší srdce to neunese. Démonický Gus, mlčenlivý Mike, hláškující Saul, ale i osudem zkoušený Hank jsou zárukou, že ani minuta vám nepříjde zbytečná. Nekorunovaný král seriálové sezóny 2011, jehož absence ve zdejší Top 20 je jen dalším z řady trapných excesů této databáze. (Po dvou letech přeci jen došlo na moje slova.) 1. série: 90%, 2. série: 95%, 3. série: 95%, 4. série: 100%, 5. série: 100%. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jsem závislá. Když přinejmenším jednou do týdne nevidím "Perníkového tátu", dostanu absťák - jsem podrážděná, nervózní, musím na něj pořád myslet! Na další dávku musím čekat až do pátku, ale pak mi dealer, Nova Cinema, šlehne rovnou dvojitou. Ještě nejsem úplně přesvědčená, že jde o drogu naprosto dokonalou, ovšem kvalitní teda je: má grády, má potenciál, má zajímavé postavy (především hlavního hrdinu - chemikáře s rakovinou a potřebou zabezpečit rodinu). Kdy už, sakra, bude ten zatracený pátek?! 85% EDIT: Dealer mě fakt nasral, začal nabízet dvě dávky až od půlnoci - to se na něj můžu vyflatulovat a začnu nakupovat přes jiné obchodníky. Šlehnu si z torrentů! EDIT2: Zabiju dealera! Nevíte někdo, kde sídlí HovNova CypNema? Vyvinu nějakou hnusnou biologickou zbraň, po které chlapům upadnout klacky a ženským kozy a pošlu to tam! Hajzli, jeden díl dají o půlnoci, pak nějaký film a POTOM ve 2:45 další díl "Perníkového táty"! Dva díly po sobě po půlnoci se ještě zvládly, ale tohle?!! Mám absťák a chytá mě amok, jdu dotyčnému zasranému TV kanálu napsat nějaký hodně sprostý e-mail... EDIT 3: V průběhu třetí série můj zájem přece jen upadá, s Waltem je čím složitější ztotožnění, takže zůstanu na čtyřech hvězdičkách, ovšem zatraceně silných! ()

Galerie (941)

Zajímavosti (297)

  • Zkratka seriálu "BrBa" není náhoda. Br je chemická značka brómu, prvku používaného k hašení ohně. Ba znamená baryum, což je měkký, velmi reaktivní a toxický kov, využívaný k založení ohně. Zkratka "BrBa" tedy odkazuje na transformaci hlavní postavy z toho, kdo "hasí oheň, ochraňuje" na osobu, která oheň zakládá a tedy škodí. (jerry12)
  • Vince Gilligan prozradil, že mu stanice AMC povolila pouze jedno použití výrazu "f*ck" na sérii, což scenáristy vedlo k dlouhým diskuzím o tom, kdy toto slovo použít, aby to mělo náležitý efekt. (Kritiq)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama