Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.a.t.t.
    ****

    Z The Handmaid's Tale mám trochu rozporuplné dojmy. Hoci dystopický svet republiky Gileadu nepôsobí úplne nezmyselne, rozhodne nepôsobí ani uveriteľne. Je to aj vina tvorcov, ktorí dávkujú informácie o fungovaní tohto systému až príliš pozvoľna a miesto toho hrajú prím vnútorné monológy ústrednej postavy a dôraz je kladený na všadeprítomnú depresiu podporenú občasnými drsnejšími scénami. Samotné dianie navyše občas riedi aj zbytočne pomalé tempo a neustále detailné zábery na tvár utrápenej hlavnej hrdinky. Samotná látka je pritom dostatočne silná a zaujímavá, nie som však na sto percent presvedčený, že ide o ideálny spôsob ako spracovať podobný sociálny komentár. 70%(19.6.2017)

  • Tosi
    ****

    Spojené státy jako přísně totalitní společnost, to už je pěkná absurdita. Ač jí vládnou muži, deset dílů sledujeme očima jedné ženy, služebnice-nešt'astnice, které do tohoto zvláštního světa musely rodit děti. Kde je totalita, tam se logicky tajně kují pikle a ty zase vytváří zvědavost u diváka. Nebýt to docela utahané tempo, za skvělý vizuál a výkon hlavní hrdinky se dalo hodnotit i výš.(19.8.2017)

  • Flego
    *****

    Nejde to inak. Tri dni po dopozeraní seriálu musím dať najvyšší počet. Hoci som váhal, lebo 10 dielov je príliš veľa oproti tomu, čo sa dialo na TV obrazovke. Príbeh je rozťahovaný, má mnoho pomalých, v podstate nikam neposúvajúcich scén, pitvá sa v monológoch hlavnej predstaviteľky, rozoberá jej pocity večne znásilňovanej služobníčky. Potom som pochopil, že vlastne všetky tieto postupy robia seriál výnimočným. Nehľadiac na samotnú myšlienku totalitnej spoločnosti... Seriál je filmársky dokonale natočený s dôrazom na mrazivú atmosféru a silné osobné scény. Hĺbavým a depresívnym spôsobom odkrýva zvrátenosť chorého systému. Plusom je aj sústredený výkon Elisabeth Moss v hlavnej úlohe.(5.7.2017)

  • gonga
    ***

    Je mi líto, ale Gilead jakožto totalitní stát mě nepřesvědčil, nepřesvědčil mě o své životaschopnosti. Po první sérii jsme se nedozvěděl, jak může fungovat a zůstat alespoň uvnitř silným zřízením. Je sice poučené sledovat totalitu uvnitř Gileadu, ale rád bych se dozvěděl, co jej drží ekonomicky pohromadě a vlastně i ideologicky. Dle mého názoru by takový stát nemohl dlouho vydržet, protože to, co se v něm děje, vyhovuje jen velice úzké skupince vládní vrstvy. Ačkoliv , můžeme se podívat na Severní Koreu, kde je asi také jen málo vyvolených a spokojených a stále se nedaří se zbavit diktatury. Přesto všechno je velice poučné nahlídnou principy fungování totalitního režimu a pokrytectví jeho vůdců, kteří nedodržují ani zákony, které sami tvořili.(20.6.2017)

  • Samuel7
    ****

    Stísněná atmosféra zavřeného pokoje, případně vůbec uzavřeného světa je opravdu bravurně zpracovaná. Bezútěšný svět z nedaleké budoucnosti, který v současnosti už bohužel vůbec nepůsobí jako sci-fi. Podobná dystopická realita by se klidně mohla vyplnit a vůbec by mě to nepřekvapilo. Musím vyzdvihnout výkon Elizabeth Moss, která celý seriál táhla vpřed svou úžasnou hrou s mimikou, výrazem a hlasem. Málokdo by působil tak přirozeně během všudypřítomných close-up záběrů na nejjemnější detaily tváře. Stejně tak byla perfektně ztvárněná Janine, Lydia, Offglen a Serena, která mi postupem času začala silně připomínat Cersei v podání Leny Headey. Ohranil bych se však vůči škatulkování tohoto díla jako feministického. Vůbec toto slovo na csfd vídám nějak často. Ano, obzvlášť z úst Moiry padaly silně feministické výroky, nicméně se rozhodně nejedná o žádnou feministickou černobílou propagandu. Však nejdémoničtěji tu působí právě ženy, z nichž jedna si tento systém sama vymyslela. Muži tu jako čisté zlo také jistě nevystupují. Na některé se i narativ blíže zaměřuje a jsou to vesměs kladné postavy. Ta šedivá charakterizace postav je jistě skvělým krokem. Najednou nevíme, odkud vlastně všechno to zlo přichází. Zaujal mě v tomto ohledu hlavně vývoj Lydie - ač navenek tyranka, na svých svěřenkách jí záleží.(27.1.2018)

  • - Červené šaty, které služebnice nosí, odkazují na hříšnou Máří Magdalénu, zatímco modré šaty, které nosí maželky velitelů, odkazují na cnostnou Pannu Marii. (morgos)

  • - V epizodě si zahrála i autorka knižní předlohy, podle které je seriál natočen, Margaret Atwood. (morgos)

  • - Elisabeth Moss, která ztvárnila hlavní postavu, hrála ve většině scén nenalíčená. (morgos)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace