Reklama

Reklama

Westworld

(seriál)
Trailer 3
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, (2016–2022), 35 h 28 min (Minutáž: 48–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(36)

Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)

(více)

Videa (37)

Trailer 3

Recenze (559)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Ten rozkol, když se Vám spojí žánr, který máte nejraději (sci-fi z budoucnosti) a žánr, který máte rádi nejméně (western)... První série a hlavně její úvodní díly jsou luxus (aby ne za 40k na den), to nejlepší z Humans a Detroit: Become Human zasazeno do Red Dead světa v reálných podmínkách. Roboti prozřeli a stejně jako já při pohledu na občanku zažívají existenční krizi. Ale čím víc se natahuje stopáž a ubývá smyček, tím menší je to zábava. Což naplno vyznívá hned se začátkem druhé série, kde se celých devět epizod hraje s čím dál méně uvěřitelnými zvraty westernový Terminátor. Jediný díl, který to celé zachraňuje je S02E08, poetická cesta životy androidího indiána. Třetí série nuž upadá úplně, po super rozletu, kdy jsem byla nadšená, že jsem po dlouhé době narazila na kousek, co mě nadchl hned v prvních minutách, mi Westworld připadá s každým dalším dílem vlažnější a vlažnější. Ale třeba je to jen chyba v mém programu. S01 70%; S02 50%, S03 30% ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého(sebe) zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Někdejší Crichtonův Westworld představoval přes jméno slavného spisovatele a účast Yula Brynnera coby hvězdy nejužším způsobem spojené s westernovým žánrem prachobyčejné a z dnešního pohledu nepříliš zajímavé béčko. I když za produkcí stála uznávaná HBO, nečekal jsem, že vznikne něco tak promyšleného a strhujícího, výpravného, něco, co mě přinutí zhlédnout celou první sérii v nejkratším možném čase. Chytrý seriál s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazený a zrežírovaný, co víc si přát. Westworld si pohrává s dnes tak populární myšlenkou vzniku umělé inteligence, kterou mají na svědomí dva technologičtí vizionáři - Ford a Arnold. Praktickému Fordovi jde o podnikání a kráčí neochvějně za svým cílem postavit obří zábavné centrum, které vytvoří dokonalou iluzi divokého západu 19. století. Jeho obyvateli mají být roboti k nerozeznání podobní lidem. Nic víc než špičkové stroje v nich nevidí a nechce vidět. Kolega Arnold si uvědomuje výsledky jejich snažení a hra na boha ho začíná děsit. Stává se překážkou pokroku a jeho život končí v marné snaze projekt zastavit. O 35 let později stojí paradoxně v cestě bezproblémovému chodu společnosti Ford. Množí se nevysvětlitelné jevy v chování robotů, ztrácí se zaměstnanci, houstne napětí - změna je cítit ve vzduchu. Autoři seriálu rozehrávají partii s divákem zeširoka a dohloubky, matou ho, hrají postranní hry a kombinují žánry. Westworld je pochopitelně ze všeho nejvíc pocta klasickému westernu se všemi jeho identifikačními znaky a typizovanými postavami. Vedle toho jde o sci-fi, ale na své si přijdou i milovníci romantiky, nerdi zvyklí luštit množství odkazů a rébusů a fandové dobrodružné podívané. Co funguje na jedničku, je propojení a vyvážení intelektu a citové angažovanosti. Složitá stavba příběhu nutí diváka přemýšlet, zneužívání umělých bytostí vzbuzuje vlnu sympatií s jejich osudem, ne nepodobným postavení starověkých otroků. Prachatí návštěvníci parku mají možnost kohokoli z robotů mučit, zabíjet a znásilňovat - a také to často činí. Zatímco v Crichtonově Westworldu představovali roboti hrozbu, v novém zpracování představují tu sympatičtější část seriálových hrdinů. Jejich touha po pochopení smyslu jejich existence a po důstojnosti je zlidšťuje víc než lidi plné nadřazenosti, sobectví a bezohlednosti. Revolta robotů s sebou nese kromě zkázy i naději na obnovení morálních hodnot a humanistických ideálů. Těžko říct, co bych na Westwordlu vyzdvihl nejvíc. Záludnou proměnlivost charakterů ovlivněných přeprogramováním či odhalením identity? Výkon hereckého veterána Anthony Hopkinse v roli velikášského, manipulativního a nebezpečného šéfa parku? Či snad skvělou výpravu? Ať je to jak chce, těším se jak malý kluk na další sérii. Celkový dojem: 95 %. ()

Satan 

všechny recenze uživatele

Nolan, Abrams, Hopkins, Harris...seriálová tvorba nám panečku nabírá velká jména a velkou produkci. Geniálně využitý potenciál zapadlého námětu Michaela Crichtona ze 70. let, skvělý audiovizuál, přesní herci...Na začátku jsem se nabažil fungováním celého světa, dál jsem čekal na zajímavější zápletku a čím dál víc mě zajímaly osudy postav v současnosti než ve westernovém světě...pár dílů celkem hluchých, ale od luxusního twistu až do konce dechberoucí jízda. Mít to takových 7-8 dílů, je to dokonalé. Každopádně se těším, až si to někdy příští rok zopakuji celé znovu a budu pátrat po detailech a náznacích. ()

Lucasion 

všechny recenze uživatele

"You can't play God without being acquainted with the Devil." Takové roky čekání a nakonec jsem se konečně dočkal. Seriál z produkce pana Nolana. Na to, jaké jsem měl obrovské očekávání, tak mi je první díl naservíroval téměř okamžitě. Spadla mi čelist, jak precizně HBO pokračuje ve své plejádě seriálů. Kvalitní výprava, hudba, herci, prostředí, akce, střih a scénář. Vše do puntíku funguje a já si čelist sbírám ze země a nořím se do Labyrintu. Fakt je, že seriál má prostě duši. Příběh je kvalitní, má rytmus a spád. Navíc drží diváka v nejistotě a člověk by hned hltal další díly. Ovšem styl jakým pálí Nolan je tak precizní, že já mu to celé žeru i s navijákem. O spojení mých oblíbených žánrů se už snažilo hodně režisérů. Tady ale Western funguje jak má a sci-fi je pouze prostředek k finálnímu rozuzlení. Navíc zvraty jsou v ději časté a každý mají tvůrci pečlivě připravený. Herecky je to dokonalé. Evan Rachel Wood je sexy, sympatická, vnímavá a talentovaná. Hlavní role je pro ní jak ušitá. James Marsden je správný dobrý kovboj a Ed Harris svého muže v černém zvládnul s přehledem. Třešnička je ovšem Anthony Hopkins, který si krade další ďábelskou roli tvůrce Labyrintu a zábavního parku. Jeho pohledy jsou hypnotizující a hlas místy, tak chladný, že vzpomínám na Mlčení jehňátek (1991). Navíc se mi líbí genialita s jakou do seriálu jeho postava přináší. Výprava seriálu je také na výbornou. K efektům nemám jediné výtky. Hudba je příjemná, dramatická a epická zároveň. Úvodní melodie je krásně melancholická a perfektně doplňuje celou řeckou tragédii. Těchto deset epizod mi opět dokázalo, jak božsky umí HBO dělat seriály. Opět vstávám a tleskám za nejlepší seriálovou událost roku. Tenhle seriál je naprosté filmařské porno, které šlape jako hodinky. Finále je nečekané a naprosto famózní. Těším se na další nášup. (100 %) ()

Galerie (654)

Zajímavosti (71)

  • V úvodu epizody zazní skladba „Seven Nation Army“ od kapely White Stripes. (Epistemolog)
  • V této epizodě zazní skladba „C.R.E.M.“ od Wu-Tang Clan. (Epistemolog)
  • V den vydání epizody měla proběhnout prezidentská debata – HBO se tedy rozhodlo bez předchozího upozornění epizodu vydat s třídenním předstihem na své streamovací službě. (HellFire)

Související novinky

Jason Bateman natočí netradiční western

Jason Bateman natočí netradiční western

31.01.2023

Žánr sci-fi westernů proslavil filmový Westworld z roku 1973, nutno ovšem podotknout, že od té doby se objem filmů v tomhle žánru příliš nezvětšil, v 2011 navíc fandové dostali obří facku v podobě… (více)

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

05.11.2022

Přestože měli tvůrci seriálového Westworldu Jonathan Nolan a Lisa Joy potvrzenou pátou a finální řadu jejich sci-fi seriálu, HBO od plánů nakonec upustila a projekt tak byl oficiálně zrušen. Popravdě… (více)

Seriálový Last of Us až v roce 2023

Seriálový Last of Us až v roce 2023

17.02.2022

Špatné zprávy pro fanoušky herní série The Last of Us. Šéf programu HBO Casey Bloys totiž čerstvě upřesnil, kdy si myslí, že diváci uvidí očekávanou seriálovou adaptaci od Craiga Mazina (Černobyl) a… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

Reklama

Reklama