poster

Ils

  • Slovensko

    Nevinné beštie

  • USA

    Them

  • Velká Británie

    Them

Horor / Mysteriózní / Thriller

Francie / Rumunsko, 2006, 77 min

Kamera:

Axel Cosnefroy

Producenti:

Richard Grandpierre

Masky:

Dana Roseanu

Kostýmy:

Elisabeth Mehu
(další profese)
  • LaciLC
    ***

    Ako pomerne napínavá jednohubka celkom fajn, ale čakal som trochu viac, či už podľa odporúčaní alebo niektorých tunajších komentárov. Až taká atmosférická bomba to nie je. Z filmu mi utkveli v pamäti snáď len rapkáč a pekný zadok hlavnej hrdinky. Páči sa mi ale, že namiesto krvi a brutality stavia film skôr na budovaní napätia, resp. strachu z neznámeho a je fakt krátky, čiže na jedno pozretie si ho kľudne dajte.(14.7.2016)

  • Hakha
    ***

    Tento horor mě připomínal film The Strangers (2008), který je výrazně horší, než tato francouzsko-rumunská podívaná, ale zas nedosahuje kvalit filmu Eden Lake (2008). Atmosféru to má dost hutnou (hlavně úvod filmu), ale čím více se film blížil koncem jsem měl nepříjemný pocit, že tvůrci více a více přehánějí a dělají z pachatelů nesmrtelné všude přítomné zabijáky (Tento scénáristický problém mě u mnoho hororů vadí a tento film bohužel není vyjímkou). Velká škoda, že film působí dost nerealisticky když je inspirován skutečnou událostí. Napětí nebo strach blížícím se koncem byl fuč… a to tvůrci tlačili na pilu… Mé hodnocení 3 hvězdičky…(16.1.2011)

  • Isherwood
    *****

    Intimní atmosféra jednoho domu se mění ve velkolepé atmosférické divadlo, které stojí na jednoduché zápletce a díky dvojce sympatických herců a přímému tahu na bránu se celá ta napínavá jednohubka sfoukne za ani ne 80 minut. Bez pointy pro debily a objímavých happyendů jasná pecka pro všechny, kteří se rádi bojí a nejenom pro ně.(25.4.2008)

  • Shadwell
    *****

    Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se.(23.12.2008)

  • petero
    ****

    Atmosferický hororík z francúzska. Dvojica režisérov vložila do filmu kus svojho umu. Nie nadarmo zafigurovali pod americkým remakom The Eye alebo pozastavenom Saw IV, tvorcovia nechávajú diváka v neistote čo resp. aký vrahovia si pohrávajú s obeťami a koľko ich vlastne je. Nie je to tuctová vyvražďovačka akých natočia amíci namraky čo sa mi páči.(12.1.2007)

  • - Skutočný príbeh, na ktorom bol film založený, zahŕňal rakúsky pár zavraždený troma tínedžermi v ich dovolenkovom dome v Českej republike. (ladko)

  • - Dům, ve kterém se odehrává převážná část filmu, se nachází v rumunské Bukurešti. Dům je tak velký, že produkce nebyla schopna obstarat k natáčení veškeré jeho prostory. (Hrabka)

  • - Ako reklamný trik pred uvedením filmu odprezentovala oficiálna internetová stránka falošné video, kde údajná sestra stratenej Clémentine (Olivia Bonamy) prosí, aby sa jej sestra i Lucas (Michaël Cohen) vrátili v poriadku domov. (NostraMovies)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace