poster

Ils

  • Slovensko

    Nevinné beštie

  • USA

    Them

  • Velká Británie

    Them

Horor / Thriller

Francie / Rumunsko, 2006, 77 min

Kamera:

Axel Cosnefroy

Producenti:

Richard Grandpierre

Masky:

Dana Roseanu

Kostýmy:

Elisabeth Mehu
(další profese)
  • Gilmour93
    **

    Zvukem řehtačky na sebe dříve upozorňovali malomocní, nyní rumunské děti rostoucí pro šibenici.. Čekal jsem od Ils intenzivní lekci strachu, dostalo se mi instantní ladění spánku. Autoři se sice správně drželi pouček, že strach z neznáma je děsivější a vrzání dveří se nebojí jen výrobci vazelíny, ale já se i přes pozdní identifikaci zla a hrátky se strašidelnými zvuky bál asi jako člen jednotky Delta Force na výstavě koťat a tak mezi filmovými příspěvky o rozpustilé mládeži u mě nadále dominuje mnohem naléhavější Eden Lake. Snad měli kucí na konci platné jízdenky, jinak by se asi museli před revizorem hanbou propadnout..(12.3.2012)

  • misterz
    **

    Film začínal veľmi sľubne, ale trvalo to iba pár minút. Potom sa začal prierez snáď všetkými možnými klišé hororovými prvkami, počnúc od nelogického chovania hlavných postáv, nefunkčný telefón, náhle zaseknutie zámky na dverách, naháňačka medzi závesmi atď. O hororovej atmosfére nemôže byť ani reči (až na ten úvod). Snímok neponúkol nič nové a tak veľmi rýchlo skĺzol do nudy. Popravde to najlepšie na filme bolo to, že bol tak krátky. Odporúčam ho ako liek na nespavosť. 35/100(21.3.2014)

  • Cappuccino
    ***

    Akýsi mix (i keď skôr natočený) The Strangers (2008) + Eden Lake (2008). Uznávam snahu tvorcov, hrátky so zvukmi a svetlom, ale.. nemalo to tú "štávu" ako predošlé dva menované snímky. Oproti Eden Lake-u som napríklad nedostal tak enormne radostnú satisfakciu, na druhú stranu je Ils oproti Jazeru Smrti omnoho uveriteľnejší. Nie je natoľko prehnaný a dokonca aj s brutálnosťou sa vo filme vcelku šetrilo. Mám to brať ako klad alebo zápor? Dať tie štyri, nedať tie štyri? Zostaneme radšej pri solídnej trojke. __ Slušná jednohubka, ale nič prevratné. Navyše dej nedokázal vtiahnuť diváka natoľko aby si na konci mohol povedať spoiler "za*rané, svinské decká!". Presne v tomto bode Eden Lake vyhráva na celej čiare. A presne z toho dôvodu nemôže padnúť štvrtá hviezda.(1.9.2011)

  • Phobia
    ****

    Taková komorní vyvražďovačka stříknutá "Záhadou Blair Witch", dobrá práce s kamerou a především různé zvuky - vrzání, skřeky, dupání, rachtání - krásně udržují napětí a mrazivou atmosféru. Lekačky jsou naprosto předvídatelné, ale stejně diváka přinutí sebou škubnout a těm slabším na nervy přivodit infarkt či mrtvičku:-). Prostředí je pro horror zcela ideální, nicméně se mi pořád vtírala otázka, proč musí dva lidi bydlet v baráku, kde by jich mohlo existovat třeba 20, aniž by si překáželi... Kdo jim tam, sakra, uklízel?:-) Ústřední dvojice mi nebyla ani sympatická, ani nesympatická, prostě normální, ničím výjimečný pár, co spolu žije a šustí. První dvě třetiny filmu (s výjimkou seznamovací pasáže) mi přivodily správnou dávku strachu, nijak extrémní - takový ten příjemný, patřící k dobrým filmům tohoto žánru. Po odhalení a ukončení nejistoty, kdo nebo co si s Clem a Lucasem pohrává, přišlo mrazení jiného druhu, závěr přinutil k zamyšlení. Škoda několika do očí bijících trhlin v logice; potenciál filmu byl o něco větší, přesto jde o solidní horůrek, bez efektních příšer a potoků krve, který s málem dokázal dost. 72%(2.7.2009)

  • Shadwell
    *****

    Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se.(23.12.2008)

  • - Dům, ve kterém se odehrává převážná část filmu, se nachází v rumunské Bukurešti. Dům je tak velký, že produkce nebyla schopna obstarat k natáčení veškeré jeho prostory. (Hrabka)

  • - Vo filme nie sú jedny dvere, ktoré by nevŕzgali. (pukar)

  • - Ako reklamný trik pred uvedením filmu odprezentovala oficiálna internetová stránka falošné video, kde údajná sestra stratenej Clémentine (Olivia Bonamy) prosí, aby sa jej sestra i Lucas (Michaël Cohen) vrátili v poriadku domov. (NostraMovies)