Režie:
Sean EllisScénář:
Sean EllisKamera:
Angus HudsonHudba:
Guy FarleyHrají:
Lena Headey, Richard Jenkins, Ulrich Thomsen, Melvil Poupaud, Asier Newman, Michelle Duncan, Peta Longstaff, Ziad Alyan, Lucy Bingham, Marie Flood (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Zrcadlo se rozbilo - a z jejího života se stala noční můra. Na oslavě narozenin svého otce prožije Gina zvláštní věc - zničehonic se rozbije zrcadlo. A pak se začnou dít podivné věci. Při cestě do práce se Gině zdá, že vidí sama sebe, jak řídí auto. Následuje tedy záhadnou ženu a v nepozornosti způsobí dopravní nehodu. Ztratí částečně paměť a její život se promění v podivnou noční můru... Jediným klíčem je rozbité zrcadlo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (260)
Výtečná počáteční atmosféra s pořádnou dávkou strachu z neznáma by měla postupně gradovat a dostat se k šokující pointě. Bohužel postupně spíše uspávala a dostala mě až k neuvěřitelně debilní pointě. Pokud jsem to tedy dobře pochopila. Ale jak čtu níže, evidentně to nechápe skoro nikdo. Jak je to možné? Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Následující text je SPOILER, tedy doporučuji nečíst, pokud jste film ještě neviděli!!! To opravdu sázeli tvůrci na příběh, kde si nějaký démon, nadpřirozená bytost, smrt či jako tu zrůdu mám nazvat, vyskočí ze zrcadla, zabije svůj originál, potom nasedne do auta a způsobí autonehodu, při které ztratí paměť a celý film se snaží přijít na to, že je to zlo ze zrcadla.. Ale no táááák, to přeci nemůžete myslet vážně? Asi ale jo…Prostě katastrofa. Vraťte se zpátky za zrcadlo! ()
Zručne natočený a zahraný thriller. Dokonca sa tu našli aj dve krátke scénky, ktoré zaváňali pomerne pôsobivým, hororovým dojmom. Aj atmosfericky bol snímok slušne zvládnutý, ticho s peknou kamerou urobia svoje. Dejová linka ma však moc nezaujala. Celý čas sledujeme príbeh Giny, ktorú prenasleduje tajomná žena, výzorom na nerozoznanie od nej samotnej. Začne trpieť predstavami, že všetci okolo nej, vrátane jej priateľa, nie sú tými istými osobami ako predtým..... Námet celkom zaujímavý, ale jeho rozvoj bol nudný. Chýbal mu nápad (napríklad niečo, čo by príbeh urobilo viac tajomným), aj keď na druhú stranu sa aspoň koniec snažil priniesť prekvapivé rozuzlenie. Žiaľ, ostalo len pri tom snažení. U mňa silnejší priemer, hlavne vďaka technickej a hereckej stránke. 65/100 ()
Tenhla film mám doma nejmíň 5 let a pořád jsem ho odkládal. Vůbec se mi do něho nechtělo. Nejspíš proto, že jsem od něho moc nečekal. A ejhle pochyby nebyly na místě, protože to vůbec nebylo špatný. Snímek rozhodně těží ze střihu, zvuku a kamery. Dále chválím ( místy ) mrazivou atmosféru, nějaký ty lekačky a celkem zajímavou pointu. Popravdě jsem se bál nejvíc konce, protože The Broken měl solidně našláplo ke 4 hvězdám. Zpočátku mě konec trochu rozhodil ( asi jsem čekal něco jinýho ), ale po pár minutách se mi to rozleželo v hlavě a uznávám, že zakončení celkem originální a povedený. Proto si tenhle film ( i díky nízkýmu hodnocení zdejších uživatelů ) moje 4 hvězdy zaslouží. ()
nu, což tak pojednou nezačít s pozitivy, třebas základní kostra příběhu má něco do sebe a nasnímáno je to vskutku perfektně (ačkoli to jsem očekával, neboť důvodem, proč jsem si tenhle film pustil byl předchozí režisérův Cashback). Jenže... Ono je to tak nudné! Kdyby někdo výsledný dílo pokrátil o dvacet minut, možná bych skonči i u 4 hvězdiček, ale takhle jsem se musel přemáhat, abych nepřeskakoval scénu za scénou. Ze začátku se sice zjevuje velmi dobrá atmosféra, ale postupně upadá a upadá a upadá a upadá a upadá..... Až na dno plné bezbřehé nudy, kde jsou konečné titulky vysvobozením. Což je škoda, neboť pointa je velice zajímavá, leč dokonale zabitá ()
Soustředěná režie Seana Ellise je v současných žánrových vodách k nezaplacení příjemnou změnou, ne-li přímo zářnou výjimkou, značící mj. komplexní režijní způsobilost. Zvolna budovaná atmosféra skrze rozvážný rytmus a uvážlivou práci s audiovizuálem, bez zaváhání či obvyklých žánrových přečinů a se smyslem pro detail i pro náležitě efektivní provedení takových (v žánru dlouho neiniciovaných, zaprášených) artefaktů typu „opakovaný flashback, rozkrývající zásadní dílek v dosud zastřeném účelu hrdiny“ (viz. Harmonika v Tenkrát na Západě). O to více zamrzí, že scénář neiniciativně staví na již provětrané šabloně, jejímž prohlédnutím film víceméně vyloží všechny karty (nemluvě o závěrečné, rovněž nepůvodní odbočce, po které vyvstávají otázky i tam, kde jich nebylo třeba). 7/10 ()
Reklama