Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHrají:
Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart, Michael Caine, Maggie Gyllenhaal, Gary Oldman, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Eric Roberts, Ritchie Coster (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Další Batmanovo dobrodružství začíná. Jeho protivníkem je tentokrát záhadný psychopat Joker. Vítanou posilou by se Batmanovi mohl stát nový státní zástupce Harvey Dent, idealistický právník odhodlaný bojovat zejména proti mafiím ovládajícím podsvětí města. Dent chodí shodou okolností s Rachel, kterou Batman, alias milionář Bruce Wayne, také miluje. Čínský obchodník Lau, se kterým Wayne odmítne obchodovat, navrhne gothamským mafiánským skupinám pro jejich peníze bezpečný úkryt v Hongkongu, kam nesahá Dentova pravomoc. Do jednání nečekaně zasáhne Joker, který chce polovinu mafiánských peněz za likvidaci Batmana. Ti to odmítnou. Batman vzápětí Laua unese a dostane z něj jména mafiánů. Dent rozjede velkou akci, podaří se mu však dostat za mříže jen méně významné gangstery. Vzápětí Joker vyhlásí, že každý den zabije jednoho člověka, a bude to dělat tak dlouho, než Batman veřejně přizná svou identitu a nechá se zatknout... (TV Nova)
(více)Videa (10)
Recenze (3 886)
The Dark Knight je skvělý film. Skvělý ale neznamená nejlepší v historii, nejlepší za posledních pár let a osobně velmi pochybuju, že bude nejlepším filmem letoška (pro mě má už nyní jednoho soupeře v Bruggách). Je jasné, že výkon Heatha Ledgera je nejvíc vyzdvihovaný, neboť na sebe svou rolí poutá největší pozornost, ale třeba takový Aaron Eckhart za ním nezaostává ani o píď, jeho postava je ve výsledku možná ještě mnohem silnější. Děj letí kupředu velmi (někdy až přehnaně) vysokou rychlostí, ani bych se moc nebránil delší stopáži. ()
Učinit z komiksové adaptace osudové drama téměř antických rozměrů? To asi umí jenom Mistr Nolan. Za nejproblematičtější část příběhu bych viděl snad jenom začátek (za což nemůže ani tak film samotný, jako má nepřipravenost na to, co za jízdu člověka čeká), kdy je divák nucen skočit šipku a chvíli se „plácat“ v nahuštěném ději, který se valí jako tsunami vpřed, ale jakmile se naladíte na tu správnou nejvyšší vlnu, čeká vás slastný zážitek. Největším plusem Nolanova filmu je skutečnost, že je dění na plátně vždy o krok dopředu před vašimi očekáváními a představami, jinými slovy - že neustále a neustále překvapuje (Jokerovy kousky, vyústění dilematu na trajektech atd.). A Joker? Kdykoliv se objevil, sral jsem blahem malé netopýry (z jeho dialogu s batmanem na policejní stanici bych si udělal večerníček). Heathe……And Oscar goes to……. ()
(Během editace byl komentář mou šikovností smazán... a to jsem měl takovou radost, že mám ten datum premiéry :D) Z toho relativního rozčarování jsem se nevzpamatoval za ty skoro čtyři roky. Precizně dokonalý film se slušným tempem a cool postavou Jokera mě ale naprosto nezaujal. Průhledná premisa tvářící se jako hlubinný rozbor lidské duše mě (tím spíš během finále na trajektech) až zaskočila a vůbec celé to "look at me", které z každé minuty vyčnívá, mě časem začalo iritovat. Nolan natočil film, který "vypadá" jako geniální dílo. Jenže mám pocit, že právě reklama na genialitu je jeho záměrem, a to mi vadí. Chybí mi emoce. A když už takhle, tak by bodla nějaká opravdu silná myšlenka nebo motiv, které by ten pocit mesiášství obhajovaly. Takhle to nenabízí víc než Burtonova temná pohádka, ale hraje si to na Občana Kanea. ()
Temný rytíř se zřejmě napoprvé nedá pobrat. Od začatku do konce neustále graduje a staví na již řečeném či udělaném. Ovšem děje se tam toho tak moc, že bez absolutního soustředění se to prostě nedá stíhat. Všechny Nolanovy filmy mají podle mě ohromnou dynamiku, ale zde je to dohnáno mnohem dál. A to v dobrém slova smyslu, protože jedno zhédnutí prostě nestačí. A podobně jako u Mementa začínají některé souvislosti vyplouvat na povrch až po X-tém zhlédnutí. Podruhé jsem si Temného rytíře podstatně víc užil, došlo mi, že téměř v každém záběru je ukryta nějaká informace, která později hraje alespoň maličkou roli v něčem větším. A stejně mi toho opět mnoho uniklo. Krásné na tom je, že Nolan předpokládá, že divák dává pozor, a trapně a zbytečně nevysvětluje to, co již bylo řečeno. Temný rytíř není o akci nebo dialozích. Je o atmosféře, která vzniká kombinací brilantních dialogů, hereckých výkonů, skvělé akce a parádně padnoucí hudby. To vše je režijně bezchybně ukočírováno. Pokud se vám po zhlédnutí bude zdát, že něco nesedí, že je něco zůstalo nedořešeno apod., prostě koukněte znovu. A většinou zjistíte, že to tam celou dobu bylo, jen jste si toho nevšimli. A tohle na Nolanových filmech miluju. Nutí vás dívat se na ně znovu a znovu a stále se dá něco nového odkrývat! Jasných a bezdebatních 100%, i když na poprvé těch 100% bylo trochu rozpačitých, protože mě to tak převálcovalo, že jsem nevěděl, kde mi hlava stojí. ()
Když jsem to poprvé viděl v kině, byl jsem dost ospalý a proto jsem to neocenil. Teď po čase po druhém zhlédnutí musím uznat, že je to film který utkví a který jsem rozhodně neviděl naposled. Precizně natočený a bravurně zahraný. Dostávalo mne, že i ty nejmenší role hrál nějaký prvotřídní herec (akorát ta Maggie Gylenhaal mě nijak neuchvátila a byl bych radši kdyby tam byla Katie Holmes). Scénář je vypilovaný a motivace postav perfektní. Pak je tu samozřejmě dnes již kultovní Ledgerův Joker, který nemá chybu a opět se to ocení na víc zhlédnutí. Furt vás totiž bude bavit. Two face proti němu neměl šanci vyznít, i když se Eckhart snažil. ()
Galerie (481)
Zajímavosti (264)
- Při příchodu Harveyho Denta (Aaron Eckhart) a Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal) do restaurace, ve které se setkají s Brucem Waynem (Christian Bale), je možné u vedlejšího stolu vidět Heatha Ledgera. (Harant_)
- V části filmu odehrávající se v Hong Kongu, kdy se na mobilním telefonu nechaném Luciusem (Morgan Freeman) na vrátnici zapne program, co má vyřadit veškerou elektroniku v budově, je vidět, že na vrátnici pohasnou i světla. Naproti tomu hned v dalším záběru z kanceláře je jasně vidět, že pohasnou světla, ale lampička zůstane rozsvícená. Ochranka si navíc vytáhne baterky, i když přímo nad nimi svítí osvětlení. (sipop14)
- Celosvětová premiéra proběhla 14. července 2008 v Buenos Aires (Argentina) a v New Yorku. (Varan)
Reklama