Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Grandiózně mysteriózní sci-fi westernové drama plné sexu a násilí s horrorovými a jinými prvky jako bonusem. Dlouho jsem se u nějakého seriálu takhle nepobavil, neoblíbil si takové množství postav, a nebyl natolik zaujat nějakým fiktovním světem. A to přesto, že tvůrci hrají s divákem od samého začátku (až po potitulkovou scénu s touto postavou) hodně nečistou hru. Vskutku velkolepá a nezapomenutelná show, tenhle Westworld. ()
Seriálové zpracování pozapomenuté sci-fi z pera Michaela Crichtona o westernovém městečku plném robotů, které slouží jako povyražení pro bohatou smetánku a jak už to tak bývá, něco se pokazí. Vizuálně velice slušné a mnohokrát překvapivě odvážné, ale tempo zbytečně roztahané a taková druhá série je vyloženě zbytečně nataženou kaší. V rámci seriálu nadprůměr, v rámci HBO mírný průměr. ()
Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem? // Třetí sezona jasně ukazuje, kam chce seriál směřovat a Westworld se mění na Futureworld. Bude to sedět všem? Těžko. Vynikající produkční design, výprava a kontrola nad prakticky každým detailem (který vytváří záměrně umělý svět působící jako z naskriptovaných videoher - vždyť se zaměřte na důležité scény, jak z ní mizí okolní NPC a jak funguje scénář - benzínka, atd.). Závěrečný díl má svoje velký ale, ale potitulková scéna vše převálcuje. ()
Třetí sezona: Už při sledování téhle sezony mi došlo že Westworld je prostě další Lost: nedává to moc velký smysl ani nemá jasné směřování, ale je to moc hezké na koukání, a při tom kolik se toho pořád děje je relativně zábava to sledovat - a Jonathan Nolan tu podobnost s ním teď i nepřímo potvrdil když prohlásil, že nikdy neměli plán na počet sezon a že to prostě chce táhnout dál dokud to půjde. Takže se dá čekat že to bude vycházet dohromady nějakých deset let. Podobně jako v Lostu se tu s každým pokračováním finální cíl ztrácí v čím dál hustší mlze, a místo toho se objevují mraky motivů a témat, které vyplavou z komplikovaného scénáristického konstruktu který tu Nolan vytváří, zaujmou, ba místy i uchvátí vizuálním zpracováním, a pak zase zmizí bez toho aby je bylo možné prozkoumat jakkoli do hloubky, bez toho aby nabyly jakýkoli skutečný význam. Hlavní příběh celé sezony je teď úplně separátní od toho co začaly předchozí dvě, a co bude pokračovat v dalších, a má mnoho společného s nedávnými Devs - včetně toho co mi na Devs vadilo, že soustředit se jen na něj a zkrátit ho na dvě hodiny, mohl to být dobrý film. Ale v rámci seriálu do toho příběhu nalámat ty už tak notně zlomené postavy, ještě víc rozbít už tak rozbitá pravidla toho světa, a zahrabat ho pod nános mnoha více či méně zajímavých vedlejších dějových linek, to moc dobře nefunguje. Ale pořád je tu ta nádherná kamera a Ed Harris, co by tu byl uchvacující i kdyby četl telefonní seznam, tak aspoň něco. Cyberpunk je můj nejoblíbenější žánr, ale budu se na tohle dívat další 4 nebo kolik sezon? No nevím, to bude chtít buď hodně extatické recenze, a nebo každým rokem další karanténu. /// Se čtvrtou sezonou je to ještě horší, příběh je čím dál hloupější, dění nesmyslnější, a postavy nemohou zajímat fakt snad už nikoho. ()
Jubilejní 300. komentář. Komentář píši po 4 viděných dílech a nebude tak plně odrážet finální dojem. Pro případné zájemce je seriál je mixem Firefly (westernové prostředí), Battlestar Galacticy (klony lidí) a GOTů (sex a násilí) a samozřejmě filmové předlohy, což dává dohromady skvělý mix. Vypíchnout musím po vizuální i hudební stránce úžasnou úvodní znělku (hudbu skládal Djawadi, co dělal GOT) a velice zajímavý casting (Harris, Hopkins, Marsden, Newton a další). Zvolený námět má navíc téměř nevyčerpatelný potenciál. Doufejme, že bude plnohodnotně využit a neskončí ve slepé uličce. Rozjeté je to zatím víc než skvěle.. EDIT: Viděna finální epizoda první série. Spokojenost zůstala. Jenom možná škoda, že finále skončilo tak otevřeně. Přesto 91% ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- Od poslední závady v parku uběhlo již 30 let. V jedné scéně se podíváme do nižšího podlaží, které slouží jako „chladírna“ a zároveň skladovací prostor pro hostitele. Nápadně připomíná původní vstup do parku z dob filmů Westworld (1973) a Futureworld (1976). Tento konkrétní vstup je k vidění pouze v epizodě Pod slupkou (2016), což by mohlo znamenat, že seriál je pokračováním původního příběhu, spíše než úplným restartem. Děj Westworldu byl zasazen do roku 1983, zatímco Futureworld se odehrával v roce 1985. (HellFire)
- Tvorca projektu Jonathan Nolan popísuje príbeh Westworldu, ako ďalšiu kapitolu ľudstva, v ktorej ľudia samotní prestávajú plniť úlohu hlavných protagonistov. (ZedsDead)
- Klavírní melodie v úvodní scéně je skladba „Prelude“ od skladatele Sergeje Rachmaninova. (Epistemolog)
Reklama