Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Nedá sa nič robiť, seriál ako celok sme nútení definitívne hodnotiť po jeho zrušení už po štvrtej sérii. Napriek tomu si myslím, že do istej miery sa príbeh uzavrel, ak by sme si odmysleli napríklad cliffhager na konci štvrtej série a strohé oznámenie, o čom bude päťka, ktorá nebude. Ale ona nakoniec možno bude, pretože petícia fanúšikov a podobne. Každopádne bol Westworld veľmi hutnou sci-fi jazdou od začiatku do konca, kde prvé dve série u mňa prevažujú na druhou polovicou. Takýto komplikovaný západný kyberpunk tu nebol už dlho (vlastne nikdy) a investovať do podobného projektu vyžadujúceho si plné sústredenie diváka sa asi dlho nikto neodváži, v zmysle diela s vysokým rozpočtom. ()
Jonathan Nolan to dokázal. Předvedl nám, že kromě scenáristiky mu jde i režie. Za pomoci své ženy Lisy Joy a J.J. Abramse nám přinesl ten to úžasný westernový svět budoucnosti v seriálové podobě. Filmovou předlohu jsem sice neviděl, ale se bude od seriálu hodně lišit. No kde začít. Celá myšlenka Westworldu mi přijde úžasná. Je to podobný nápad jako Jurský park. Ale každá taková sranda se neobejde bez problémů. Každý robot se občas porouchá. V parku jsou samozřejmě také návštěvníci. Každý si svůj drahý lístek užívá po svém. Seriál má také skvělé obsazení. Chtěl bych zmínit hlavně Anthony Hopkinse, jako tvůrce robotů Robert Ford nebo Eda Harrise, jako záhadného Muže v černém. Další zajímavé postavy jsou mladá Dolores nebo Bernard Lowe, který pracuje jako programátor. Každý den ve Westworldu je zároveň stejný i jiný, tak jsem zvědavý na další scénáře a nové postavy. HBO se tento kousek rozhodně povedl. Postupně se nám odhalují jednotlivé záhady a my se nestačíme divit. Opravdu je to srovnatelné s GoT. Finále je dost otevřené. Moc nevím, o čem by měla být další série. Musíme se nechat překvapit... Ještě bych chtěl pochválit skvělou nedobovou hudbu, která se k seriálu dokonale hodí. 2. série je tu a s ní i vzpoura robotů. Přichází mnoho nových zvratů a my se dozvídáme víc o parku. Konec vám neskutečně zamotá hlavu. "Kdo po krvi touží, v krvi končí." ()
Monumentální znejisťující sci-fi thriller ve westernových kulisách. Už jen to žánrové rozkročení je pozoruhodné - sci-fi a western jsou vlastně opozita (první se zabývá budoucností a druhý minulostí) a sci-fi zároveň dává znejisťujícímu thrilleru obrovské možnosti a bere ho na úplně nový level (roboti s jejichž vzpomínkami i vlastnostmi lze manipulovat a jejichž osobnosti lze vesele zaměňovat). Kromě tradičního tématu polidštění robotů se tu pak tématizuje samotné vyprávění příběhů (hned dvě postavy - jedna hlavní - jsou scénáristy). ()
V první řadě byla vypravěčská spletitost s filosofickými úvahami o povaze vědomí nebo o umělé inteligenci. V druhé řadě popohánějí tvůrci příběh více dopředu. Stále je zde ale několik paralelních dějových linií. Mizí také nahota a objevuje se více krve. Scénárista se například brání před svým výtvorem utrženou lidskou nohou. ()
Potenciál schématu "Red Dead Redemption MMORPG by Philip K. Dick" je nebývalý, ale zatím trpí na přílišnou expozici, kdy se pro samé naznačování budoucích velkých věcí a seznamování se světem i jeho specifickými pravidly na place i v zákulisí, jaksi nedostává potřebného prostoru pro postavy samotné. Na což dojíždějí především ty živé, které jsou jednorozměrné až hanba. Každopádně zdejší mnohavrstevnaté morální nastavování zrcadel, je natolik dobře rozehrané a podmanivé, že to svého diváka zaháčkuje, ne že ne. Jen si říkám, jestli podobnému zaměření přeci jen více nesedne povídková forma à la Černé zrcadlo, protože síla těchto témat vychází z toho, jak se k nim vnitřně postaví jeden každý divák sám za sebe. Ukáže tedy až čas, zda se s tímto úskalím tvůrci popasují se ctí či budou kolovrátkově razit jedno a to samé na sto a jeden způsob. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)
- V této epizodě několikrát zazní skladba „Rotten Apple“ od kapely Alice In Chains. (Epistemolog)
- Tak jako v předchozích řadách hrálo ústřední roli Město vědy a umění ve Valencii španělského architekta Santiaga Calatravy, které v seriálu představuje sídlo společnosti provozující parky, v této řadě je ústředním motivem telekomunikační věž umístěná do New Yorku. Věž je přímým odkazem k telekomunikační věži Calatravy v Barceloně. (TroiMae)
Reklama