poster

Westworld (TV seriál)

  • USA

    Westworld

Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní

USA, 2016 - 2019, 30 h 28 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandie Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth, Angela Sarafyan, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro, Clifton Collins Jr., Simon Quarterman, Leonardo Nam, Joshua Sawtell, Ingrid Bolsø Berdal, Steven Ogg, Currie Graham, Kyle Bornheimer, Brian Howe, Jackie Moore, Louis Herthum, Demetrius Grosse, Brook Kerr, Eddie Rouse, Jason Konopisos, Molly Schreiber, Vincent M. Biscione, Bridgid Coulter, Sancho Martin, James Landry Hébert, Tessa Thompson, Jeff Daniel Phillips, Mike Bash, Ben Barnes, Talulah Riley, Tait Fletcher, Oliver Bell, Chris Browning, Jonathan Erickson Eisley, Paul Fox, Bruno Gunn, Travis Hammer, Chris Mollica, Bojana Novakovic, Tom Proctor, Ward Roberts, Eddie Shin, Petra Lo, Judson Mills, Lili Bordán, Dylan Kenin, Chris Osborn, Jonny Pasvolsky, Micah Fitzgerald, Robert Allen Mukes, Ane Crabtree, Jessica Clark, Bryan Friday, Donnabella Mortel, Martin Sensmeier, Michael Wincott, Lili Simmons, Kaiwi Lyman, Trevante Rhodes, Folake Olowofoyeku, Kanin Howell, Katja Herbers, Jonathan Tucker, Neil Jackson, Timothy Lee DePriest, Frantz Durand, Tai Bennett, Regi Davis, Josh Clark, Brian Ames, Lane Smith Jr., Andrew Constantini, Maddison Bullock, Christine Weatherup, Tao Okamoto, Julia Jones, Kiki Sukezane, Zahn McClarnon, Gustaf Skarsgård, Rinko Kikuči, Peter Mullan, Hirojuki Sanada, Betty Gabriel, Fares Fares, René Ashton, Randal Edwards, Adrian Dev, Brett Edwards, Boualem Hassaine, Anouar H. Smaine, Mark Kubr, Giancarlo Esposito, Wiley M. Pickett, Scott Peat, Fredric Lehne, Tantoo Cardinal, Alexander Ward, Dieterich Gray, Kelvin Han Yee, Ramin Djawadi, Masayoshi Haneda, Rebecca Henderson, Timothy V. Murphy, Ronnie Gene Blevins, Gina Torres, Irene Bedard, Booboo Stewart, Sarah Alami, Trisha LaFache, Sela Ward, Jack Conley, David Midthunder, Daniel da Silva, Mike Damus, Summer Spiro, Brenna Otts
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dO_od
    *****

    // One day, you will perish. You will lie with the rest of your kind in the dirt. Your dreams forgotten, your horrors effaced. Your bones will turn to sand. And upon that sand... a new god will walk." Naprosto. Fantastické. Hopkins má za sebou - nebojím se to říct - dost možná nejlepší roli své kariéry a onen malý vesmír, který pro něj Jonathan Nolan stvořil, letos nekompromisně útočí na to nejlepší, co jsem viděl. A to rovnou tak ďábelským způsobem, že z toho budu mít noční můry ještě dlouho poté. Wow. 1. řada - 100%(5.12.2016)

  • InJo
    ****

    Je až neuvěřitelné, o jak moc je to chytřejší, dospělejší, filosofičtější, komplexnější a velkolepější než původní (a dle mého těžce průměrný) stejnojmenný film ze 70. let, z nějž nový hit od HBO vychází. ___ Teď už jen doufat, že se to v dalších sériích neutopí samo v sobě jako svého času Lost... S01: 90 %; S02: 80 %(6.12.2016)

  • spaceboyCZ
    ****

    První tři epizody: Nápad skvělý, zpracování dokonalé (jak už jsme od Nolanových zvyklí), jen ten rozjezd a rozplétání pavučin mi přijde zbytečně zdlouhavé a natahované, chtělo by to rychlejší drive..možná zkrouhnutí délky epizody na 40 minut by tomu pomohlo. A také více Hopkinse. Chápu, že on je ten, kdo tahá vzadu za nitky, ale jeho herectví je to, co tento seriál povznáší na další úroveň. Zatím za 4*.(13.1.2017)

  • JitkaCardova
    ****

    Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého(sebe) zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~(21.4.2017)

  • Alementina
    ****

    Behem 24 hodin 7 dilu a pocityjsou cim dal rozporuplnejsi a negativnejsi, Neuveritelne prekombinovany... Nechapu, jak se jim muze darit udrzet dejovy linky, Kdyz jeden den zabijoutolik osob, tak jetam druhyden nemuzou zase nasadit, by museli v nocivsem zresetovat pamet, aby jim nebylo divny, ze uz tam jsou zase a zivy... A takhleje to tam se vsim. Holt moc premyslim.(20.11.2016)

  • - V salóne Mariposa odznejú na klavíri piesne "House of the Rising Sun""Black to Black" od Amy Winehouse. (fugyx)

  • - V 6. epizóde prvej série (The Adversary), keď Bernard (Jeffrey Wright) ide do suterénu na poschodie B82, môžme v pozadí vidieť postavu pištolníka, ktorého hral Yul Brynner v pôvodnom filme Westworld z roku 1973. (wockoooo)

  • - Tvorca projektu Jonathan Nolan  popísuje príbeh Westworldu, ako ďalšiu kapitolu ľudstva, v ktorej ľudia samotní prestávajú plniť úlohu hlavných protagonistov. (ZedsDead)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace