poster

Spider-Man: Daleko od domova

  • USA

    Spider-Man: Far from Home

  • Slovensko

    Spider-Man: Ďaleko od domova

  • Austrálie

    Spider-Man: Far from Home

  • Nový Zéland

    Spider-Man: Far from Home

  • Velká Británie

    Spider-Man: Far from Home

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA, 2019, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ***

    Těžká pohodovka, která po dramatickém Endgame chtěla fandům připomenout, že Marvel je v prvé řadě fun territory blockbusterové filmařiny. První polovina je opravdu zábavná a až mě zarazilo, jak může být snímek o superhrdinovi s romantickou teenagerskou linií kvalitativně tak napřed před většinou čistokrevných teenagerských komedií - Peterovy trable s jeho láskou a následné dilema kolem vlastní totožnosti fungují skvěle jak po stránce humoru, tak i jako důležitý příčinný prvek zásadního záporáckého twistu. A vůbec, celé je to vlastně hrozně příjemná podívaná, kterou si určitě užijete, pokud máte rádi postavu Spider-Mana a celý ten marvelovský vesmír, který umožňuje i docela rafinované začlenění iluzorních motivů a originálního antagonisty. Bohužel to sráží křečovitá druhá polovina, která nejprve diváka otupí zbytečně zdlouhavou iluzorní sekvencí a následně mu naservíruje komediální finále, v němž má jít postavám seriózně o krk, ale oni si doběhnou ke korunovačním klenotům a vyměňují si u nich své tajné slabosti. Akce také nic moc a konečný osud záporné postavy docela neadekvátní vzhledem k jejímu potenciálu. Koncept cestování po známých evropských lokacích však zmáklý takřka bez výhrad a zajímavá potitulková scéna podtrhuje debilní rozhodnutí Sony nepokračovat v tak nadějně rozehrané story. 70%(25.9.2019)

  • verbal
    *

    Spashnilá jízda neuvěřitelně iritujícího upištěného pubertálního homodebila s lepkavými dlaněmi neutěšeně pokračuje, přičemž než na boj s monstry se stále více zaměřuje na boj s jebáky a nočními polucemi. Tentokrát se nám ten slizký infantilní pičus na pozadí Mrvelovsky tupé, kolovrátkové a povrchní zápletky rozhodl Daleko od kulturně upadlého homova demolovat evropská města a spolu s nimi i zbytky vkusu cílového evropského nesvéprávného publika. A to rozhodně nespadá do věkové kategorie Spájdrgeje, nýbrž se majoritně rekrutuje z řad šesti až devítiletých ožužlávačů leporel, bombardovaných přiblblým, zdegenerovaným a tolik korektním kýčovitým mentorováním, jak by se měl chovat katalogový šestnáctiletý přiteplený správňák a panic. Takže by jim někdo, například já, měl otevřít oči na sdělit, že pokud v reálné realitě průměrný puboš zatouží poklátit přičmoudlou spolužačku, rozhodně na ni nevybalí stydlivého Oldřicha Nového, nesměle se jí letmo dotýkajícího prsty lepkavými od semene, nýbrž ji bez zardění ožere nebo zfetuje, a někde na hajzlu jí to naprudko rovnou napálí i do dvojky. Navíc se nikdo normální nekamarádí s odpudivými, čím dál tím vyžranějšími ťamany, o které by ve skutečnosti neopřela kolo ani ta nejodpornější, nejpoďobanější a nejzoufalejší zrůda ze třídy a všichni je bijou. Pokud se, milé děti, budete v šestnácti chovat takto, tak jestli vás nepohryzal zmutovaný pavouk, budete pravidelně od spolužáků dostávat deku, někdo vám neustále bude chcát do aktovky, krást vám svačiny od, i ve čtyřiapadesáti stále prudce píchatelné, tety Jarky a i ty nejhnusnější holky se vám budou chichotat a mít vás za totálního čuráka. Prostě se Mrvel svými až trapně plytkými, nudnými sériovými vizualizacemi omalovánek pro dyslektiky bez jakékoliv invence a přidané hodnoty potápí stále hlouběji do smrduté bažiny Prsy Džexnů a Hangrgejsů, a tentokrát, ke všemu tomu retardovanému pubertálnímu zmaru, mu Městská krada Prahy 1 natolik pustila žilou, že už nezbylo ani na pořádně efekty, tudíž některé scény s drony vypadají, jako by po sobě přitroublí prohlížecí homixů házeli ohryzané kostky z Lega před pozadím s nožně namalovanými mraky postiženými dětmi.(15.9.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Solidní pokračování Spidermana, které v úvodu díky Whitney Houston opět doluje emoce na maximum po událostech v Endgame. První hodina je trošku klidnější a pokud někomu vadí pubertální humor, tak se bude možná nudit, ale jakmile se děj přesune do Prahy a nastoupí Mysterio v podobě Jakea Gyllenhaala je z toho svižná a zábavná jízda s jedním nečekaným zvratem a solidní akcí ( Highlightem je definitivně soubojová iluze, která je vizuálně tak nápaditá a vzrušující, že vám vyrazí dech, protože nic podobného jste doteď neviděli). Finále je tradičně velké a příjemně emocionální, také díky romanci se Zendayou, která roste v čím dál větší herečku. Potitulková scéna rozhodně navnadila. Já se příjemně bavil a za kino film určitě stojí. 80%(2.7.2019)

  • mchnk
    ***

    Nikdy bych nevěřil, že se budu těšit na další kousek od Marvelu...ovšem po Spider-Man: Far from Home je to tak, v rámci filmových možností jdou stále dál (i když jde jen o vizuální šalbu, baví mě to), nicméně po stránce dějové jaksi přešlapují na místě a já na svém hodnocení. [Kino Citadela - Litvínov](14.8.2019)

  • dennykr
    *****

    (Drobné spoilery) Necítím sice nekritické nadšení, ale ani po třech fázích nemám s MCU žádný velký problém. Dokonce považuji Far From Home – spolu s Homecoming a Webbovým prvním dílem – za vůbec nejlepší Spider-Many. Pár poznámek, které mě napadly při projekci. // Stále se pracuje s využíváním žánrové nadstavby, do níž se zabalí velký blockbuster. Tentokrát ji poskytuje typicky americký středoškolský eurotrip, který nabízí odlehčenou milostnou zápletku, absurdní vyobrazení Evropy, pestrost prostředí i lokálně specifické stereotypy. Blockbuster se pak rozděluje do dvou polovin, přičemž ta první je tradičním buddy-movie a druhá sympatickou vzpourou neviditelné pracovní síly. V téhle rovině se načrtává paralela k Homecoming, který také vyprávěl o malých a nenápadných záporácích. Jejich motivace se však obrací – Toomes chtěl zůstat neviditelný, Mysterio chce být na očích. // Zároveň se chytře navazuje na původní komiksové řady Amazing Spider-Mana, kde byl Quentin Beck neúspěšný herec a tvůrce speciálních efektů. To zde sice neplatí, ale pravidelně je situován do pozice režiséra s vlastním štábem. Má kameramana, kostymérku i scenáristu, na to Gyllenhaal navazuje excentrickými gesty a promluvami. Jedna scéna je dokonce přiznaně vystavěna jako zkouška. // Naprosto zásadní je pak práce s obsazením postav učitelů. Minule to byl vynikající Hannibal Buress v roli tělocvikáře, jehož deadpan komika se otiskla do školního zpravodajství. Tentokrát se objevuje JB Smoove a hlavně dostává více prostoru vynikající Martin Starr jako zmatený učitel – paradoxně v opačné herecké poloze, než která ho proslavila v Silicon Valley.(19.7.2019)

  • - Ryan Meinerding, vedoucí vizuálního vývoje Marvel Studios, uvedl, že Mysteriův kostým byl velkou výzvou a že vybírali nejvhodnější kostým ze 60 až 70 Concept Artů. Zároveň přiznal, že největším „oříškem“ byla jeho helma, která připomíná kulaté akvárium a s jejíž tvarem hodně experimentovali. Nakonec se však rozhodli pro klasický tvar „Fishbowl“, tak jak ho známe z komiksu. (3T)

  • - Snímek během tří promítacích víkendů překonal hranici 1 miliardy amerických dolarů a stal se tak 8. filmem v rámci Marvel Cinematic Universe, kterému se na tuto metu příjmů z kin podařilo dosáhnout. Současně jde o první film se Spider-Manem v hlavní roli s tímto finančním úspěchem. Utržené peníze za lístky z kin však v tomto případě nezískalo studio Disney, ale studio Sony, které vlastní práva na sólové filmy se Spider-Manem. (Tashi)

  • - Ve filmu vidíme první live-action ztvárnění Mysteria. Na to už mohlo dojít v podání Bruce Campbella v pokračování Spider-Man 3 (2007), tedy „Spider-Man 4“, na které nikdy nedošlo. Tuto informaci potvrdil Jeffrey Henderson, storyboard artist Raimiho trilogie. (3T)