poster

Edith Piaf

  • Francie

    La Môme

  • Velká Británie

    La Vie en rose

  • Slovensko

    Edith Piaf

Drama / Životopisný / Hudební

Francie / Velká Británie / Česko, 2007, 140 min

Režie:

Olivier Dahan

Scénář:

Olivier Dahan

Kamera:

Tecuo Nagata

Hrají:

Marion Cotillard, Sylvie Testud, Pascal Greggory, Emmanuelle Seigner, Jean-Paul Rouve, Gérard Depardieu, Clotilde Courau, Jean-Pierre Martins, Pavlína Němcová, Marc Barbé, Caroline Sihol, Manon Chevallier, Pauline Burlet, Dominique Bettenfeld, Jan Pavel Filipenský, Diana Stewart, Jaroslav Vízner, Garrick Hagon, Vladimír Javorský, Denis Ménochet, Laurence Gormezano, Robert Nebřenský, Anika Julien, Alban Casterman, Lana Likic, Lucie Březovská, Jan Kuželka, Helena Gabrielová, Christopher Gunning, Catherine Allégret, Zdena Herfortová, Věra Havelková, Martin Sochor, Marek Vašut, Gérard Robert Gratadour, Dominique Paturel, Alain Figlarz, Petr Florián, Laurent Olmedo, André Penvern, Karel Dobrý, Christophe Odent, Marc Chapiteau, Nicholas Pritchard, Valérie Moreau, Olivier Cruveiller, Fedele Papalia, Farida Amrouche, Thierry Gibault, Édith Le Merdy, Jean-Paul Muel, Nathalie Cox, Pierre Derenne, Aubert Fenoy, Jaromír Janeček, Chantal Bronner, Liliane Cebrian, Marie-Armelle Deguy, Harry Hadden-Paton, Élisabeth Commelin, Christophe Kourotchkine, Laura Stainkrycer, Jean-Luc Julien, Cylia Malki, Eric Franquelin, Caroline Raynaud, Ryan McBay, Sylvie Guichenuy, Josette Ménard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    ****

    Ta hvězdička dolů je za ne tolik precizní interpretace jiných osobností, než-li byla sama Piaf. Pestrá paleta umělců, kteří se kolem ní vyskytovaly v tak hojném počtu, jsou tu bohužel často jen nevěrohodnými stíny ve srovnání s živočišnou Edith. Nejhůře patrně dopadla božská Marlene... Přitom by stačilo, aby se stala svědkem na svatbě v roce 1952 a nikdo by nic nenamítal. Škoda.(14.12.2010)

  • Dan9K
    ****

    Film, kterému bych chtěl dát o hvězdu míň, ale nějak to nejde. Snad až na samotný konec se nevidí takhle nezvládnutá režie. Nic proti přeskakování 50 let sem a tam, ale jednotlivé úseky byly často useknuty před pointou a beze smyslu. Navíc nechápu, proč někdy byl uveden ukazatel toho, o jaký se zrovna jedná rok a někdy (když to bylo vyloženě žádoucí) nikoliv. Mrzelo mě, že se film zabýval téměř jen tragickými okamžiky života umělkyně. Působí to vypočítavě. Jakoby bylo nějakým příkazem, že biografie slavné osobnosti musí být strašně smutná a srdceryvná. V souvislosti s tím byl dán minimální prostor hudbě, obzvláště naložení s písní L’Accordéoniste bylo tristní, vlastně i La vie en rose, podle které se film v USA jmenuje, se tak nějak snímkem proplétá, ale nikdy nezazní pořádně, Padam...Padam... je useknuta před vrcholem, kvůli ději samozřejmě, jedině snad Non, je ne regrette rien se dočkala pozornosti, jakou si zaslouží a je tak spolu se scénou Marcellovy ztráty nejsilnějším okamžikem celého filmu. Marion Cotillard je hodně dobrá, ale nemůžu se zbavit dojmu, že po většinu času vypadá tak nějak moc mladě a přitažlivě ve srovnání se skutečnou Edith. Každopádně přes tyhle výhrady se jedná o emocionálně silný film, kterému hodně pomáhá už samotné téma. Vnitřím pocitem bych cítil tři hvězdy jako nemístné hodnocení, ale bylo by dost možná zasloužené.(25.5.2009)

  • nascendi
    ***

    Poznám šansóny Edith Piaf, čítal som jej životopis a oprávnene som sa tešil na film o nej. Nie som sklamaný, ale nadšenie sa tiež nekonalo. Vlastne konalo, ale týkalo sa iba výberu a výkonu Marion Cotillard. Ja by som vlastne nebol nadšený žiadnym filmom o Edith Piaf, pretože každý by mapoval jej dramatický a chaotický život a ilustroval ho jej pesničkami. A mne stačia tie pesničky. O taký život nikto nestojí, žili ho mnohí a neostalo po nich nič, po nej ostali nesmrteľné šansóny. Okrem toho som nepochopil zmysel poprehadzovania jednotlivých epizód z jej života. Umelecká licencia? No dobre, ale ide o životopisný film a nie o hádanku, zvanú latovka.(26.9.2010)

  • Hellboy
    ****

    Neustálé přeskakování v časových rovinách opravdu bylo lehce matoucí a okamžitě nutí divákovi otázku: Proč to tak bylo?? Kdyby byl film vyprávěn jednoduše, chronologicky, poznal bych podle mě Edith lépe. Takle jsem se musel dost soustředit na pouhé orientování v čase a postavách. Skoro mám chuť říct, že to bylo zbytečné, na efekt.. Jediné odůvodnění, které mě napadá (kromě poutání divákovy pozornosti) by bylo Edithino zmatené vzpomínání na svůj život na smrtelném loži, což ale není dostatečné...nonic. Skvělá byla především scéna, kdy se Edith dověděla o pádu letadla. Výkon Marion Cotillard byl celkově úžasný! Film byl ale možná až příliš dlouhý, dovedu si představit lehké zkrácení. Pokud divák nezná život Edith Piaf, dozví se samosebou mnoho informací, ale také se (jako já) jakožto ne zcela informovaný dost ztrácí v menších rolích... Fanouškům Edith naopak třeba přeskakování v čase zřejmě vůbec vadit nebude. A celkově je to zajímavý film, který stojí za zhlédnutí. Silnější 4****(23.3.2008)

  • francis
    ***

    Poctivej film, kterej se snaží ukázat život legendární zpěvačky a vrátit do legendy trochu skutečnosti, která se během let postupně vytrácela. Zkouší zaujmout skoky v čase a snahou o nekompromisní syrovost v zobrazování hlavní hrdinky, kterou nijak zvlášť neromantizuje (což je třeba ocenit). I přes všechny pokusy o ozvláštnění (včetně roztřesených, jakoby dokumentáních záběrů kamery) a precizní výkon hlavní představitelky zůstává tenhle film jen obvyklým životopisným spektáklem, jehož nevyužitý možnosti se paradoxně ukážou až v jedný z posledních scén, kdy tajená vzpomínka nemocné Edith naznačí, že to všechno, co jsme viděli a považovali za "skutečnej příběh", byla vlastně taky legenda, která si pečlivě vybírá, co ukáže a co ne. Možná právě tohle by byla cesta, jak udělat La Mome výjimečným dílem - kdyby byl tenhle nadhled vlastní celýmu filmu.(11.8.2007)

  • - Aby Marion Cotillard dovršila malé výšky Edith Piaf, chodila celou dobu natáčení přikrčená. (Terva)

  • - Za svou roli získala Marion Cotillard osmnáct různých ocenění včetně Oscara, Zlatého glóbu, ceny BAFTA nebo také Českého lva. (Roman.Ticka)

  • - Marion Cotillard je v skutočnosti až o 30cm vyššia než Edith Piaf, ktorá bola vysoká len 145cm. (BlueNeon81)