poster

Edith Piaf

  • Francie

    Môme, La

  • Velká Británie

    La Vie en rose

  • Slovensko

    Edith Piaf

Drama / Životopisný / Hudební

Francie / Velká Británie / Česko, 2007, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ***

    Velmi dlouhý film o ženě, která přes své těžké dětství došla k nesmrtelnosti. Její hlas vyvolává emoce, mrazení v zádech, husí kůži a všechny podobné chvíle kdy každý člověk cítí, že žije. Její osobnost není taková jak by člověk čekal. pro mě osobně je silně nesympatickou postavou světa hudby, která vedle svého dokonalého hlasu byla ženou, kterou bych nechtěl znát. Můj odpor k ní je bohužel tak veliký, že pravděpodobně ani nedocením tento snímek, který však vystihuje nejen její osobu, ale i její život a nebojí se ukázat mnoho toho špatného z jejího života. Je těžké milovat a obdivovat snímek o člověku, který je vám odporný. Olivier Dahan natočil zajímavý snímek, který je možná příliš dlouhý, ale vystihuje svět, v kterém Edith Piaf žila stejně jako její osobnost a smysl života. Vizuálně film vystihuje všechno co má. Od škaredosti uliček Paříže a venkova až po přepych Ameriky. Milovníci jejích písní budou v sedmém nebi. Přesto mám pocit, že ten film tvoří jen a pouze hlas Edith Piaf, bez kterého by nebylo nic co by způsobilo emoce. Je to škoda, protože využívat jen nejsilnější zbraň stále dokola po 140 minut dlouhý film opravdu omrzí.(10.2.2008)

  • WANDRWALL
    **

    Příběh jako O Popelce. Ale dobře, že byl natočený. Někteří naši herci si mohli vydělat víc, než tady. A herců je u nás moc, víc, než práce. Výdělek jsem hlavně přál Robertu Nebřezkému. Chtěl by mít ještě další děti, což bez peněz nejde. Edith Piaf. Myslel jsem si už několikrát, že se mi bude hudba a zpěv líbit. Nepodařilo se. A přece mám zde stále její největší hity a padá na ně jen prach. Příběh Edith Phiaf mě nedojímá. Kolik je lepších než ona, a už jsou dávno na krkově, neb neměly právě tu kliku jako ona.(8.9.2010)

  • Jordan
    ****

    tento film NEMOHOL byť zlý (ak by sa ho nechopili absolútni diletanti a babráci - o to lepšie, že sa ho chopili talentovaní a šikovní filmári), búrlivý (a pomerne krátky - len 47 rokov!) život najväčšej (duchom, nie telom) šansoniérky všetkých čias, osôbky, do ktorej by sa rozhodne nezmestilo toľko nešťastia, smútku, melanchólie a rán osudu, keby nemala takú obrovskú dušu - a na jej speve, výraze a hudbe sa to odrazilo; výsostne zaslúžený Oscar pre Marion Cotillard, ktorá sa na vyše dve hodiny naozaj stala "malým škovránkom"; o to viac som si užil túto pôvabnú životopisnú drámu, že hudbu edith piaf mám od srdca rád, i keď som sa k nej dostal skrz české verzie jej najväčších "hitov" prespievaných Hanou Hegerovou; a vôbec sa nečudujem mojej kamarátke, ktorá mi povedala "keď som pozerala film Edith Piaf, od začiatku do konca som plakala"(25.2.2008)

  • Véča
    *****

    Sous le ciel de Paris a était née la chanteuse avec la plus fascinant voix que j'ai entendu. Bien qu'elle était petite sa voix était formidable. Le film d'Edith est formidable comme son chant et ses chansons. Son destin est tres touchant en film d'Olivier Dahan. Z tohoto biografického díla o největší šansoniérce vůbec čiší emoce a samotná láska k Edith a jejím písním. Útržkovitost a samotné přeskakování mezi časovými obdobími působí trochu chaoticky,z filmu se nedá doopravdy poznat jaká Edith byla. Každý kdo četl její životopis od Simone Berteautové ho zajisté bude srovnávat s tímto snímkem. Jenže To není možné. Aby mohl být Edithin život popsán alespoň jako ve zmíněné knize a divák zpěvačku poznal, musel by být film alespoň dvakrát tak dlouhý, což by bylo zase neúnosné, děj by se vlekl až nesnesitelně pomalým tempem, filmu by scházely správné emoce,náboj. Tím pádem by se takový počin stal naprosto nestravitelným pro obyčejné lidi. Samotné přecházení z jedné doby do druhé mě nevadilo,ač někteří tvrdí,jak moc se v ději nemohli orientovat, mě samotnému přišlo o něco méně zmatené než v jiných filmech(viz třeba Intolerance). Marion Cotillard by zasloužila za svůj výkon nejvyšší možné ocenění, takovou podobu se zpěvačkou jsem opravdu nečekal. V jedné scéně byl ale docela viditelný výškový rozdíl mezi Edith a Marion, jenže při sledování děje to ničemu neškodilo. Role Gerarda Depardieu mě, abych řekl pravdu, trochu rozesmála. Depardieu jako papá Leplée, jež je evidentně homosexuál, se pranic nepodobá svým rolím z dřívějška, kde homosexuála nepřipomínal ani trochu,natož svým skutečným životem. K českým hercům... Vladimír Javorský se do své roličky hodil,zapadl krásně mezi ostatní. Což se nedá říct o Marku Vašutovi s jeho kamenným obličejem,přes nějž je nasazený výraz toho největšího drsňáka,v emocionálně vypjatém závěru mě opravdu dokonale uzemnil,bohužel. Za nejlepší scény bych považoval scénu u Edith po pádu letadla a úplný závěr za zvuků písně Non,je ne regrette rien... jak sem si všiml okolí v potemnělém sále ani jedno oko nezůstalo suché. Nejkrásnější na snímku ale stejně jsou původní nahrávky písní Edith Piaf doprovázející celý děj. Ještě teď když si vzpomenu na některé písně, pomalu mi vbíhají slzy do očí,protože si je musím vybavit se scénami z filmu. Nevím,jaký film mě za poslední dobu dokázal srazit na kolena, mohu jen potvrdit, že v takovéhle míře se to jen tak žádnému dalšímu nepovede. Vive la Môme!!!(23.7.2007)

  • Enšpígl
    ***

    Teda Marion v životním výkonu, věděl jsem že je výborná herečka, ale tohle...gesta, mimika, držení těla...herecký absolutno. Věčná škoda, že se k výkonu Maron nepřipojil i způsob vyprávění, protože to časové přeskakování a utržkové scény to mě uplně ničilo, proboha proč ? Chápu že celý život Edith Piaf není možný narvat do filmové stopáže, ale tohle byla snaha ukázat všechno za každou cenu a ze silně emotivního osudu se díky tomu stal neosobní příběh.(5.5.2016)

  • - Mimo francouzské a české metropole se menší část natáčení přesunula do kalifornského Los Angeles. V Česku se dále filmovalo v Žatci. Natáčelo se i v Kutné Hoře v Pobřežní ulici. (MikaelSVK)

  • - Marion Cotillard je v skutočnosti až o 30cm vyššia než Edith Piaf, ktorá bola vysoká len 145cm. (BlueNeon81)

  • - Po premiéře v Cannes vybíravé publikum tleskalo filmu celých 15 minut. (Epistemolog)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace