Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Christopher Markus, Stephen McFeely / Predloha: Joe Simon, Jack Kirby | Hudba: Henry Jackman | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Marvel Studios | Rozpočet: 170 miliónov $ | Tržby: 132,424,000 $ || O kategóriu lepšie než prechodca. Vynoruje sa ale plno faktov, ktoré podkopávajú doterajšiu suverénnosť zasadenia strán dobra a zla. Captain America 2 by nemal o čom byť, keby si nezobral pod svoju gilotínu organizáciu, ktorá ho vytvorila. Scenáristi to nemali ľahké, aby vybalancovali príbeh, ktorý musí začať niekde, kde potom musí aj skončiť - so zachovaním Marvel pojmov. Pritom ale musia mať postavu, ktorá dodá možnosť pokračovania. A to je práve slabinou Marveloviek - neschopnosť zabiť nadobro postavy, keď je to už naozaj nutné. Takto už vlastne u mňa nevedia dosiahnuť to, aby som uveril tomu, že niekto z ich univerzu môže naozaj umrieť. Horšie je, že toho nie su schopný, ani keď ide o záporákov. To je už naprostá blamáž. A u Kapitána, ktorý nemá toľko možností, jak jeho kolegovia, tým jeho sólovky trpia ešte viac. Scarlett má ale úžasný hlas, kapitán je sympaťák a prvá potitulková scéna otvára milión nových možností, ktoré by mohli oživiť trošičku upadajúcu kvalitu marvel produkcií. Škoda tej preafektovanej akcie, ktorá je naozaj za hranicami realistických fyzických zákonov. 77% | Videno v Cinestar Černý Most, 2.4.2014 |(2.4.2014)

  • Bluntman
    *****

    Po prvních novinářských projekcích se ozývaly názory, že CAPTAIN AMERICA: NÁVRAT PRVNÍHO AVENGERA je nejlepší "marvelovkou". Z Fáze I ho ale překonávají AVENGERS , kteří jsou formálně opojnější (protože jsou soudržnější), a z Fáze II IRON MAN 3, který je důmyslněji odvyprávěný (protože většina dění je Starkova ne zcela spolehlivá retrospektiva). S velkou mírou nadsázky by se chtělo napsat, že pokračování nejpatriotičtějšího superhrdiny z marvelovského universa je alespoň nejlepším filmem o skoro stoletém panicovi, který na místo randění s kolegyní z práce honí svého bývalého přítele, s nímž měl blízký vztah založený na bázi dominance a submisivity._____ Sarkasmus a podvratné queer čtení - které se nabízí, jelikož film nenaplňuje normy klasického vyprávění - ale není fér. Přece jenom je CAPTAIN AMERICA s původním podtitulem WINTER SOLDIER třetí nejlepší marvelovkou (po Avengers a Iron Manovi 3), která potěší hlavně znalce hollywoodské kinematografie. Zatímco první díl byl stylizován do podoby retra napodobující a zároveň odhalující postupy americké válečné propagandy 40. let, druhý díl svou inspiraci čerpá především z thrillerů napříč filmovou historií. (Nechme stranou, jak se vztahuje k blaxploatacím, když dvě výrazné afroamerické postavy projdou vývojem a upomíná se v dialozích i na soundtracku k jednomu kultu, protože na tato béčka se u nás málokdo zaměřuje, přestože v USA může jít o způsob oslovení jednoho segmentu publika.)_____ CAPTAIN AMERICA přejímá vzorec vyprávění o neprávem obviněném muži na útěku (což je příznačné pro hitchcockovky 50. let), který zasazuje do širšího rámce nedůvěry vůči počínání státních institucí (což je příznačné pro paranoidní thrillery 70. let) a zabývá se snadnou dostupností veškerých informací a ztrátou identity v digitální éře (což je příznačné pro bourneovky a následovníky). V thrillerech je přitom napětí obvykle vytvářeno tím, že víme víc než protagonista, což v tomto případě tak úplně neplatí. Kombinace několika poetických tradic jednoho produkčního žánrového cyklu proto funguje spíše na úrovni jednotlivých scén obsahujících pomrknutí pro zasvěcené (všechny odkazy mířící k sedmdesátkám, zejména ironický casting Roberta Redforda), než že by obstála s ohledem na celek (některé zvraty jsou předvídatelné a ne vše do sebe zcela logicky zapadá)._____ Nesoulad se projevuje i na rovině stylu, a tak spíš než o nedostatek jde o (sebe)vědomou strategii díla. Míchání odlišných způsobů snímání, čerpající z různých kinematografických tradic, je nemálo opojné. Poučenému divákovi snad nebude vadit, že za bílého dne po Chrisi Evansovi nejde práškovací letadlo jako tehdy po Cary Grantovi, ale "letoun", přičemž akce je dokonale přehledná díky dominanci polocelků a celků. Znalý člověk se pousměje tomu, že rozmístění postav v předkamerovém prostoru a jejich snímání zpoza objektu (skla) upomíná na éru, které vládli idealističtí policisté a novináři, nikoliv superhrdinové. A není třeba být pamětník, aby roztřesená kamera, dezorientující rychlý střih, zvuk vytvářející kontinuitu a bližší rámování v kontaktních soubojích i přestřelkách dala vzpomenout na agenta bez minulosti._____ CAPTAIN AMERICA: NÁVRAT PRVNÍHO AVENGERA je nápodoba snažící se překonat své předobrazy (sprostým slovem se tomu říká "pastiš"), ale dělá tak formou hry na velmi vysoké úrovni. Hry s vyprávěním, které vedle proměňujícího se počtu protagonistů a způsobu uspořádání je rozprostřeno napříč několika médii. Do prequel komiksu ustanovujícím téma (např. zpochybňování autorit) i formální postupy (jako záchrana na poslední chvíli) rozvíjené dále ve filmu, jehož vyústění bude mít dopad na vysílaný seriál AGENTS OF S.H.I.E.L.D. Hry se stylem, kdy akční scény jsou i přes svou záměrnou podobnost pokaždé jinak natočeny a pořád přitom mají pevnou funkci ve vyprávění, protože je v nich příčinně rozvíjena proměna charakteru Kapitána Ameriky (v návaznosti na způsob jeho boje a vztah ke kostýmu a štítu jako symbolu). Hry, za kterou se ale něco skrývá, protože vede k poznání a jasně formulovanému stanovisku ohledně nedávných afér s WikiLeaks a NSA. Vyprávění a styl, dvě strany jedné mince, kterou nemá smysl si házet, protože černobílé dělení na "panna" a "orel" se smazává.(7.4.2014)

  • Davies182
    *****

    Výkřikům zahraničních novinářů o tom, že je nový Cap nejlepším akčním snímkem za dlouhou dobu, nakonec dávám opatrně za pravdu. Živelná akce nenechá diváka vydechout, scéna ve výtahu nebo Falconův letecký den pak pro jistotu dech rovnou vyrážejí. Značně dospěláčtější marvelovka sice znovu trpí mnoha infantilními scénami (ach, ty nechtěně legrační pády z výšek), narozdíl od druhého Thora v ní ale naštěstí fungují šprýmy. Úplně všechny, tvůrci se nazapřou. Zívání či pokukování po hodinkách rozhodně nehrozí, na to jsou choreografie častých soubojových scén a charisma ústředního hrdiny až příliš úchvatné (v souvislosti s tímto faktem jsem byl v sále "kupodivu" obklopen téměř samými ženami, což už se u třetího dílu - po zjištění, že Cap neumí líbat - nejspíše nebude opakovat) a navíc je navozen dojem toho, že se neustále něco děje. O ultimátní filmový zážitek tuším nicméně půjde teprve až na BR nosičích v dostatečné vzdálenosti od screenu, kdy lépe vynikne poměrně nablízko nasnímaná akce. Takže ano, napíšu to také: nejlepší a do budoucna jistě také i nejoblíbenější dosavadní živý MARVEL zářez. P.S. Finální záběr na dvojku individuí v první potitulkové scéně mi uvařil krev, fanouškům comicsu se jejich teenagerovské sny plní čím dál snadněji. Miluji film a nestydím se za to.(3.4.2014)

  • Segrestor
    ***

    Ten film má svá silná místa, jsou to pasáže, které každého doslova nadchnou, neboť se jedná o skvělá akční scény nebo brilantní trikové orgie, ale celé je to taková kravina, že jsem se musel vysloveně nutit, abych to vůbec dokoukal. Pořád ale lepší, než první díl. Ne, tenhle typ maskovaného hrdiny mě prostě nebere. Je divný, působí teple a používá středověký štít proti mečům k obraně před rotačním kulometem. Kapitán Amerika je jakási slabina celého toho avengerského univerza. Ale je dost možné, že to někdo žere. Proč ne. Ačkoliv je tu všechno divný, i padouch (ten je snad nejdivnější), kluky to asi zaujme. Tak to má být.(3.7.2014)

  • Xmilden
    ****

    Captain America přitáhnul mou pozornost. Musím uznat, že zatímco Thor se druhým dílem moc nepředvedl, s druhým dílem měl problémy i Iron Man, u téhle série to začlo být poměrně zajímavé. Škoda že s Nickem Furym to dopadlo, tak jak to dopadlo, myslím že nějaké to povinné úmrtí na straně dobra by zcela určitě Marveláckým filmům prospělo. Takhle to dopadlo prakticky stejně jako s Lokim v Thorovi. Škoda, tentokrát jsem totiž opravdu začínal věřit že se Steve Rogersovi hroutí svět. Rozhodně neskáču nadšením z Falcona, jde vlastně jen o další létající element jako je například Iron Man. Chválím zcela určitě akci, která dokáže nejen skvěle gradovat, ale je zároveň logická, navazující. Abych vysvětlil Nick Fury uprchne před Winter Soldierem jen na chvilku, tak to má zkrátka být. Scény jsou prostě řádně dohrávány. A tak se mě to přesně líbí. Žádný efekt, ale účel. Potřebuju někoho sejmout, jdu po něm a chci jej dostat do nejdříve. Nepochopil jsem distributory! 90% filmu je Winter Soldier nejzajímavější postavou široko daleko, tajemný žoldák, zdánlivě nezastavitelný. Výsledek: Film jde místo pod názvem Zimní voják do kina jako Návrat prvního Avengera. Tohle fakt už ne :( Z mého pohledu 80% a zcela určitě přehodnotím svůj pohled na první díl.(4.4.2014)

  • Chris Evans

  • - Podle souřadnic můžeme zjistit, že centrála S.H.I.E.L.D.U. je na ostrově Theodora Roosevelta na řece Potomak. (Technical58)

  • - Nick Fury (Samuel L. Jackson) ve filmu uvedl, že jeho dědeček obsluhoval výtah. Ve skutečnosti to dělal Jacksonův otec. (Polinecka)

  • - Robert Redford se upsal své účasti na filmu proto, že si to přála jeho pravnoučata, fandové filmů studia Marvel. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace