Nastala chyba při přehrávání videa.
  • akisha
    ****

    Nečekala jsem, že zrovná já si oblíbím komiksovýho hrdinu, jehož hlavním popiskem je - slušňák. Sámo, že normálně radši šáhnu po nějakým drsňákovi typu Hellboye nebo Lokiho. Už první díl mě překvapil tím, že se mi líbil, hlavně ale zásluhou Chrise Evanse, kterej nějakým záhadným způsobem dokázal z tohohle americkýho Míry Dušína udělat sympatickou postavu, která nepostrádá vtip a který člověk fandí. Sice se mi mnohem víc zamlouvala retro atmosféra prvního dílu, protože to byl vítanej oddych od moderních komiksáren napěchovanejch futuro high-tech hračičkama, ale i v tý přítomnosti se to dalo. Co víc, normálně nemám ráda Scarlett Johansson, ale tady byla zcela boží. Vadila mi snad jen postava černocha s křídlama, nešel z něj respekt, spíš smích a hodil by se tak max. do nějakejch X-menů. Redford, Jackson i Stan na jedničku, taky hudba výborná. Tu jednu * sráží jen dojezd, jak se často říká - došel tomu trochu dech. I tak pro mě Kapitán Amerika zůstává sympaťákem, dobrá práce Chrisi, těším se na třetí díl!(25.8.2014)

  • verbal
    **

    Nejkokomičtější evendžr je zpět, aby opět odhodlaně střežil klidný spánek slaboduchého světového pubestentstva a několika mentálně slabších skorogerontů. Vždyť co může být více inspirujícího a hlubokomyslně zábavnějšího, než vyteplený jeliman v hvězdotřpytných elasťácích a morálním kodexem Mirka Dušína, co si vždy při sveřepém zachraňování světa nasazuje na xicht masku na bondáž?! Jako člen Ligy fekální spravedlnosti Kikásu by byl dokonalý, avšak jako „seriózní“ homix je vskutku k popukání. Přitom obvyklý, dementně sériový scénář - superhrdina, stejně mocný pazdrát, zrada, pomsta, pateticky vítězné vyvrcholení za pět minut dvanáct, a jde jen o to, kdo tam narve více efiksů… - by bez problému umožnil nahradit Prvního Gangbangera alespoň někým trochu kůl, aniž by si toho kdokoliv vůbec všiml. Mohla z toho být príma čtyřka Ajronmena a toho trapného homodebila klidně mohli nechat dále hnít v mrazáku nějakého Růzveltova bunkru. Ale americká tradice je asi holt americká tradice. Je to sice o poznání méně xblití, než nadmíru odporná burgerovská agitka prvního dílu, nicméně i tak mi není jasné, co slíbili velkému Bobíkovi, aby si v tomhle kurvil kredit. Asi exhumovanou, vypreparovanou hlavu Póla Ňůmena.(11.7.2014)

  • Marigold
    ****

    Předně, interpretovat první polovinu Kapitána Ameriky prizmatem klasik špionážního žánru vyžaduje poměrně vysokou míru tolerance k nedomyšlenostem a jednoduše průhledným zvratům, zároveň to, obávám se, vede zhruba v polovině ke zklamání, když se neodvratnost přihlásí o slovo a Kapitán připomene, že zrovna on může těžko avengerovská pravidla porušit (svým způsobem je mnohem podvratnější twist IM3, ale tam to jaksi zapadne v humorné stylizaci). Jinými slovy, pro mě tenhle film udržuje stabilní level prostoty. Ono vnímat jako podvratný a přesahový moment, kdy symbol americké válečné propagandy žehrá na agresivitu a bezskrupolóznost zahraniční politiky USA, vyžaduje jistou míru shovívavosti. Ty pravé a autentické hodnoty totiž nejsou nijak zvlášť ohroženy, protože je v sobě nese od začátku do konce hlavní postava. Marvelovky v tomto ohledu integritu svých hrdinů příliš netestují a svět ohýbají k jejich obrazu (skutečně mi asi nikdo nebude tvrdit, že současnou Ameriku trápí vedle špízlování občanů a "leaků" i problém vnitřních nepřátel a denacifikace). Tady bych ale kritické úšklebky zaparkoval. Tohle je skutečně nástavba, kterou si člověk může / nemusí rozehrávat. Jinak je Kapitán naplněním škatulky marvelovského blockbusteru par excellence. Má vůbec nejlépe zrežírovanou akci z celé avengerovské linii (parádní kinetika i fyzická kontaktnost kupodivu přežijí bez nepřehlednosti i 3D brýle), Chris Evans ve své svalnaté verzi dědy Simpsona stále nachází dost křehkosti a správňáctví, vedlejší postavy mají svůj "opatrný magnetismus" a vyprávění tentokrát netrpí příliš dlouhým exponováním. I když mi dělá problém nechat se do toho emocionálně zaháčkovat, nedělá mi jediný problém se tím dobře bavit. Určitě jedna ze tří nejlepších avengerovek. [75%] P.S. Mimo soutěž: není marvelovské univerzum už trochu moc rozbíhavé a nezvládnutelné? Ve vzduchu levitují hrůzyplné ničivé objekty a člověk si říká... kde je sakra Tony Stark?(4.4.2014)

  • Matty
    ****

    Podobně jako byly Tři dny Kondora nebo Pohled společnosti Parallax reakcí na Watergate, lze druhého Kapitána Ameriku sledovat jako hollywoodskou interpretaci dění okolo WikiLeaks a NSA. Steve Rogers má s hrdiny filmů od Pollacka a Pakuly společné, že neví, co se kolem něj děje a komu může věřit, díky čemu mohou tvůrci dále rozvíjet „a fish out of water“ motiv, aniž by kopírovali Avengers (kde byla hlavním zdrojem Rogersovy zmatenosti nová doba). Kromě dovnitř nasměrované deziluze sedmdesátkových thrillerů, připomínaných ikonografií Washingtonu, obsazením Redforda nebo hudbou, v sobě ale nová marvelovka nese i kus studenoválečného konzervatismu filmů prosazujících namísto analýzy dat přímou fyzickou akci jako Rambo (zejména druhý a třetí díl) nebo Rocky (kterého připomíná minimálně nasnímání úvodního běhu). Opět, stejně jako v záměrně staromódní jedničce, tak na sebe tradicionalistický protagonista váže odkazy k filmům s odlišným hodnotovým podložím, než na jakém stojí dnešní společnost. Jen už ty hodnoty nejsou tak jednoznačné. Jednoznačná je teprve poslední třetina filmu. Znovunastolení klidu nemá s ohledem na hrdinovo uplatňování přímočaré vojenské logiky charakter diplomatického vyjednávání, ale masivní akce, která je tím méně přehledná, čím víc jdou postavy do sebe (syrové uliční přestřelky ve stylu Nelítostného souboje tak střídají souboje, v nichž je akce vytvářena výhradně střihem, hudbou a zvukem, nikoli samotným pohybem). Špionážní hrátky s paranoidním nádechem se po odhalení původce „nákazy“ - za uplatnění obdobně černobílého rámování, jaké dnes ruská média využívají k obhájení vpádu na Krym - mohou jevit jako přetvářka filmu, který navenek vyjadřuje znepokojení zcyničtělým systém, ale ve skutečnosti jeho ideologii obhajuje. Toto čtení je ale alespoň částečně zpochybněno závěrečným zavrhnutím některých starých struktur. Na stylistické rovině mne hladký (pravda, možná až příliš hladký) přechod od svižného politického thrilleru ke konzervativnímu superhrdinskému dobrodružství bavil a beru ho jako důkaz snahy nespoléhat jen na zaručenou teenagerskou cílovku a oslovovat také nové diváky. Nápaditěji než jiné komiksové adaptace film oslovuje také divačky. Identita ani jedné ze tří ženských postav není odvozená od postavy mužské (třebaže se k jedné romantické podzápletce schyluje, na její rozvíjení není čas), nedochází k sexualizaci ženského těla a všechny hrdinky jsou srovnatelně samostatné a odvážné jako hrdinové. V souhrnu si nemyslím, že by Zimní voják (který by ve filmu mimochodem ani nemusel být a na zápletce by se to moc neprojevilo) byl až takovou sázkou na jistotu, jakou by se mohl jevit a jakou by si mohl dovolit být. Doplněná a revidovaná verze komentáře zde. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Bluntman, kiddo, mcb, ScarPoul, Fancipal(2.4.2014)

  • J*A*S*M
    ****

    Na Marvel dobrý. Já tomuhle barevnému konglomerátu prapodivných komiksových superhrdinů tradičně příliš nefandím, ale The Winter Soldier je (narozdíl do svého předchůdce) solidní akční blockbuster, který mě v kině příjemně pobavil. Tématem objektivně poměrně zajímavé a podnětné, byť svou marveláckou potřebou "nejít příliš hluboko" to občas budí spíš pocity frustrace z toho, jak povrchně a zjednodušeně jsou dané politicko-filosoficko-technické aspekty scenáristické konstrukce podávány. Ale v rámci letního blockbusteru pro masy to funguje fajnově. Takže jak říkám, na Marvel dobrý. Nashle u třístého padesátého osmého dílu tohoto oblíbeného seriálu...(22.5.2014)

  • Chris Evans

  • - Scéna, v níž Nick Fury (Samuel L. Jackson) kapitánovi (Chris Evans) potvrzuje, že turbíny Hellicarierů vylepšil Tony Stark (Robert Downey Jr.) poté, co se s nimi důkladně seznámil, odkazuje na scénu z Avengers (2012), ve které Iron Man turbínu roztlačí, aby se Hellicarier nezřítil z oblohy. (M.u.t.t.t.y)

  • - Scéna, kdy Kapitán America (Chris Evans) řekne Black Widow (Scarlett Johansson) jako narážku na film repliku "Lets go play a game", je mnohými mylně považována za odkaz na snímek Saw. Hra o přežití (2004). Ve skutečnosti se jedná o odkaz k filmu Válečné hry (1983). (FaithZombie)

  • - The miracle twins, tedy zázračná dvojčata, v potitulkové scéně jsou Quicksilver a Scarlet Witch, kteří se objevili ve filmu Avengers: Age of Ultron (2015). Jejich otcem je ale Magneto (Ian McKellen), který patří do komiksového světa X-Menů a ten patří studiu Fox. Existuje proto dohoda mezi studii Marvel a Fox, která zaručuje, že přestože se tyto osoby filmu objeví, nebudou oslovováni svými "přezdívkami". (cze.Oi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace