Reklama

Reklama

Dobrodružství kriminalistiky

(seriál)
  • Západní Německo Täter unbekannt - Sternstunden der Kriminalistik (více)
TV spot 15
Československo / Západní Německo / Francie, (1989–1993), 21 h 36 min (Minutáž: 49–52 min)

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Boris Rösner, Petr Kostka, Ladislav Mrkvička, Ondřej Havelka, Vlasta Fabianová, Nelly Gaierová, Ladislav Frej st., Daniela Kolářová, Luděk Munzar (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(26)

Oblíbený detektivní seriál v režii A. Moskalyka o boji práva se zločinem, ve kterém se rodila vědecká kriminalistika. Každá epizoda je věnována jedné kriminalistické disciplíně, jenž se uplatnila u soudu a později byla uznána jako nezvratný a usvědčující důkaz. (Česká televize)

Videa (24)

TV spot 15

Recenze (355)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Moskalykovo opus magnum. Další ze seriálů mého dětství, u jehož dílů jsem se často klepal strachy a napětím. Pokud mohu po letech pracně lovit z paměti to, co mi po Dobrodružství kriminalistiky zůstalo dodnes, pak mohu napsat jen jediné: klenot! Kam se hrabou Četnické humoresky... Mimochodem famózní hudba Karla Svobody, který byl v 80. letech v nejlepší formě. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Nevyvážená studie... Mám dojem, že tento cyklus si mělo mezi sebe rozdělit více tvůrců. Podepřeno Moskalykovým vztahem k nečistému prostředí a pramálo galantním charakterům by snad vznikla živější série, protože právě živost je především u pozdějších epizod ten základní nedostatek. Věřím, že většina objevů vydá na nervydrásající vyprávění, ale inteligentní scenář a pedantsky pohlídané kostýmy ho ještě netvoří. Působí to jako pokus o vývozní seriál s předními herci, který využívá inscenační zkušenost štábu československé televize a osvícenost jejich dramaturgů. Není to vůbec málo, ale ten potenciál se mi zdá asi až příliš slibný. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Davej to shrnul naprosto přesně - DK je špička naší televizní tvorby, poutavě a zábavně mapuje historii kriminalistické vědy za doprovodu výborné hudby a za hvězdného obsazení. Celek si drží vysokou úroveň, některé díly jsou na *****, jiné o něco slabší, ale vezmete-li v potaz, že jde o skutečné případy.... PS: Můj nejoblíbenější díl? Andrej Hryc a obrazy mistra Vermeera. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 7/10 Děj 8/10 Hudba 7/10 Prostředí 10/10/// +naprostá plejáda hereckých es na přelomu 90tých let, neuvěřitelně komplexní a věrná výprava, mnohdy zajímavé a napínavé kriminální případy, kvalitní režie -chybí tu hlavní hrdina, nebo hlavní vyšetřovací tým, vždy si musíme zvykat na nové postavy, zhruba prvních 20 minut trvá, než se pořádně do příběhu dostanu (až pak to má spád a gradaci), některé postavy nebo herci mi vyloženě nesedli/// Tento kriminální seriál byl jednou z jistot na obrazovkách našich televizorů v devadesátých letech. Už v té době jsem shlédl některé díly. Tehdy mi bylo asi deset a rozhodně jsem z toho moc nechápal. Dnes však dokáži tento seriál naplno ocenit. Jedná se celkově o velmi kvalitní kriminálku, kterou snad jen překonávají Četnické humoresky. Je až obdivuhodné jak dobře se dařilo pro jednotlivé epizody nacházet lokace, herce, psát postavy a příběh. Pochybuji, že si na tohle někdo v budoucnu troufne. Škoda, že některé čísti byly slabší, méně zajímavé nebo o něco nudnější, ale bylo jich minimum a závěr každého dílu jsem upřímně hltal./// Cekem 82%/// ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Když jsem nedávno psal, že jsem se v 70. a 80. letech na televizi nedíval, tak to asi nebylo uplně pravda. Na seriál Dobrodružství kriminalistiky jsem se díval a dokonce s chutí. Herci se chovalii a vypadali uvolněně, někdy až rozpustile a celé to bylo vpravdě instruktivní, pro diváka podané spíš zábavnou formou. ()

Galerie (409)

Zajímavosti (120)

  • Otcem základní myšlenky seriálu byl filmový režisér, dokumentarista a spisovatel Jaroslav Šikl. Ten stál třeba za cyklem Kriminalistické sondy (resp. Kriminalistická laboratoř) z konce 60. let, v němž se divákům pokusil přiblížit práci kriminalistů. Šikl měl s tématem zkušenosti, napsal třeba námět ke Třiceti případům majora Zemana (od r. 1974). Televizi proto v první polovině 80. let nabídl čtyři scénáře, v nichž se polodokumentární formou zaměřil na kuriózní nebo známé případy z dějin kriminalistiky. Ty se líbily nejen ČST, ale i západoněmeckému partnerovi, jenž se rozhodl projekt spolufinancovat. (sator)

Reklama

Reklama