poster

Perníkový táta (TV seriál)

  • USA

    Breaking Bad

  • Slovensko

    Perníkový tatko

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2008 - 2013, 49 h 14 min (Minutáž: 62x43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Steven Michael Quezada, Raymond Cruz, Max Arciniega, Tess Harper, Jessica Hecht, Danny Trejo, Sam McMurray, Grizelda Quintana, Adam Godley, Seri DeYoung, Dale Dickey, Louis Herthum, Loren Haynes, Lora Martinez-Cunningham, Nate Mooney, Caleb Landry Jones, Maurice Compte, Blake Berris, Frederic Doss, Carmen Serano, Matthew Page, Juliet Lopez, Steven Bauer, Carl Savering, Drew Waters, Kyle Bornheimer, Paul J. Porter, Damon Herriman, Jolene Purdy, Julia Minesci, Keith Jardine, Matt Jones, Michael Bofshever, Charles Baker, Marius Stan, Ray Campbell, Jeremy Howard, David Ury, James Martinez, Kevin Wiggins, Eddie J. Fernandez, Geoffrey Rivas, Tom Kiesche, Cesar Garcia, Dennis Keiffer, Carrie Anne Fleming, Myra Turley, Aaron Hill, Franc Ross, Jacob O'Brien Mulliken, Judith Rane, Kristen Loree, Edward A. Duran, Mark Vasconcellos, William Sterchi, Michael Bryan French, Richard Barela, Debrianna Mansini, Stoney Westmoreland, Michelle MacLaren, David House, Ryan Lee, Mark Margolis, Nigel Gibbs, Harry Groener, Michael Shamus Wiles, Todd Terry, Krysten Ritter, Christopher Cousins, Bob Odenkirk, DJ Qualls, John Koyama, Rodney Rush, Larry Hankin, David Costabile, Giancarlo Esposito, Jeremiah Bitsui, John de Lancie, Mike Seal, Jonathan Banks, Jere Burns, Luis Moncada, Daniel Moncada, Angelo Martinez, Dean Norris (a.z.), Jesse Plemons, Laura Fraser, Lavell Crawford, Emily Rios, Tina Parker, Ian Posada, Michael Bowen, Kevin Rankin, Patrick Sane, Bill Burr, Kaija Bales, Tait Fletcher, Matt Metzler, Morse Bicknell, Julie Dretzin, Jesus Payan Jr., Louis Ferreira, Mike Batayeh, Javier Grajeda, Gonzalo Menendez, Chris Freihofer, Ashley Kajiki, Mary Sue Evans, Jason Douglas, Antonio Leyba, Christopher Dempsey, Jim Beaver, Dan Desmond, JB Blanc, James Ning, Russ Dillen, Jonathan Ragsdale, Sam Webb, Catherine Haun, Virginia Montero, Eric Steinig, Pedro García, Phil Duran, Miguel Martinez, Lou Pimber, Joe Nemmers, Monique Candelaria, Beth Bailey, Pierre Barrera, Anna Felix, Marc Mouchet, Benjamin Petry, Isaac Kappy, Gregory Chase, Shauna McLean, Carlo Rota, Rob Brownstein, Norbert Weisser, Mark Harelik, Christopher King, Jason Byrd, Jeff Fenter, Jennifer Hasty, Marcus M. Mauldin, Cyd Schulte, Carole Gutierrez, Bill Allen, Jon Kristian Moore, Vic Browder, J.D. Garfield, Tony Whitecrow, Shannon McCormick, Rutherford Cravens, Melissa McCurley, Jamie McShane, Wolf Muser, Bruce McKenzie, Mike Miller, Vivian Nesbitt, Cocoa Brown, John Lawlor, Carrington Vilmont, Myk Watford, Rio Alexander, Drew Pollock, Jason E. Hill, Fran Martone, Guy Wilson, Saginaw Grant, Brennan Brown, Hank Rogerson, Chad Brummett, Robert Forster, Kristin Hansen, Steve Stafford, Martin Palmer, Noah Segan, Tish Rayburn-Miller, Manny Rey, Cynthia Ruffin, Robin Dearden, Michael Showers, J. Michael Oliva, Tank Jones, Rafael Herrera, Dave Colon, Kat Sawyer, Ben Bray, Steve Corona, Fernando Escandon, Ralph Alderman, Keith Meriweather, Stephen Eiland, Mark Hanson, Billy Lockwood, Eric Price, Lawrence Varnado, Jesus Mayorga, Toby Holguin, Amanda Fresquez, Mark Sivertsen, Delana Michaels, Jack Burning, Norma Maldonado, T.C. Warner, Daniel D. Halleck, Chris Ranney, Eddie Perez, Ryan Begay, Wayne Dehart, Richard Christie, Ramsey Williams, Frank Bond, Kathy Rose Center, Steve Cormier, James Espinoza, Mario Moreno, Sarah Minnich, Michael Sheets, Trine Christensen, Merritt C. Glover, Maria Bethke, Alex Knight, Craig Nigh, Mike Ostroski, Ashleigh Banfield, Ken Thomas, Kevin Owen McDonald, Charlie Rose, Karen M. Hudson, Andrea Good, Rodger Larance, Lawrence Gilligan, Jamie Haqqani, Tavia Schwartz, Sergio Kato, Cliff Gravel, Clark Sanchez, Tina Borek, Z. Ray Wakeman, David T. Quan, Angela Blake, Erik Beacham, Ricardo Andres, Marco Morales, Anthony Molinari, Anthony Martins, Tenaya Torres, J.T. Richardson, Michael E. Stogner, Taber Cross, Rick Anglada, Jyl Murray, Moira Walley-Beckett, Taylor Dearden
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ghoulman
    *****

    Je pravda, že jsem tomu musel dát více šancí, než jsem měl původně v plánu a to především díky jednomu dobrému kámošovi, který mě neustále přesvědčoval, že je to jeden z nejlepších seriálů, co kdy viděl. Hlavním nedostatkem, nebo chcete-li nezvyklým aspektem, bylo pro mne neuvěřitelně rychlé tempo, kdy hned v prvním díle první série dojde k vyhrocení situace a jedné vraždě (a to děj začíná s tím, že jeden učitel dostane rakovinu a chce začít vařit perník). Nicméně, ke konci první série jsem si začal na tempo zvykat a ve druhé jsem již začínal chrochtat blahem. Postavy, které se zde začnou objevovat (Saul, Sam, Gas, Lydia...), více prostoru pro postavy co zde už byli (Hank), rozvětvování děje, postupná celková proměna hlavních postav a jemné nuance, díky nimž si toho můžete všímat (žádná změna postoje či celého charakteru během jednoho či dvou dílů), jsou tak dobře provedené a děj je tak nadupaný, ale zároveň tak dobře napsaný, že jsem nakonec musel dát za pravdu mému kamarádovi a jsem rád, že jsem viděl seriál celý. Navíc zde není přítomna žádná klesající tendence, kdy se z dokonalých seriálů jako je Dexter nebo Odpočívej v pokoji stávají slabé odvary, skoro telenovelového charakteru, ba naopak, napětí a promyšlenost sérii od série stoupá. Heisenberg, stejně jako Jessie jsou samozřejmě geniální postavy, a to i nemalou měrou dvou bezchybných hereckých výkonů. Prostě skvělý seriál...(29.4.2014)

  • liskam
    *****

    No, na tenhle seriál jsem se začal dívat hlavně díky csfd... Dost se o něm mluví. Ale většinou o něm mluví lidé/děti kteří v podstatě nevědí o čem tenhle seriál je. A právě díky těmto rádoby inteligentním diskuzím jsem se na tenhle seriál málem přestal koukat po pár prvních dílech. Čekal jsem totiž něco úplně jiného. Naštěstí jsem ale vytrval a jsem za to opravdu rád. Málokdy totiž vidí v seriálu opravdu kvalitní herecké výkony, dramatickou atmosféru která dokonale prostupuje celým seriálem. Navíc se mi líbí stav který ve mě seriál zanechává (tím nechci říct, že plánuji vaření crecku) ale příjemně se mi přemýšlí nad osudy seriálových postav, a sám si říkám jak bych se zachoval v jejich situaci... Za mě 97%(11.3.2013)

  • Hrabka
    *****

    Yo Bitch! Výborný seriál od začátku do konce. Hodně skvělých seriálů ke konci umírá a stává se z nich natahovaná srajda (Lost, Prison Break), ale to, co předvedl v závěru Breaking Bad je úplný opak. Jeden z mála seriálů, který věděl, kdy má skončit. Poslední díly jsou naprostý top, především třetí a čtvtý od konce. Závěr byl tak úderný, že až lituju, že nebyly dva tři díly navíc, rozhodně by to nebylo na škodu. K postavám není potřeba se nijak zvlášť vyjadřovat - výborná kontrastní ústřední dvojka a ti okolo byli taky více než dobří. Kéž by každý seriál dokázal to co BrBa, a to mít silný a poutavý příběh, zajímavé postavy a narůstající kvalitu až k nezapomenutelnému finále.(1.3.2016)

  • Pluhy
    *****

    Leze na vás stáří? Začněte vařit metamfetamin! Takový byl alespoň plán Walter Whita. Zrovna na něj přišla padesátka a on začal pochybovat o svém životě. Teď ještě diagnóza - rakovina. No to by si jeden hodil mašli. Protože se v životě nikdy neudělal pořádné rozhodnutí, rozhodl se tak udělat nyní. Začne vařit pervitin! .... Po shlédnutí posledního dílu musím před tvůrci smeknout. Každý díl byl dechberoucí Waltovo pouť za penězi, satisfakcí a rodinným štěstím a kvalita seriálu byla neustále na maximálním levelu.(13.12.2011)

  • Matty
    *****

    Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus(10.11.2013)

  • - Jesse v celém seriálu osloví Waltera Whitea křestním jménem pouze dvakrát. (jerry12)

  • - Ve scéně, kdy Hank (Dean Norris) v kanceláři pronese větu: "Anyone, anyone, Bueller?" jedná se o odkaz na klasickou komedii Johna Hughese Volný den Ferrise Buellera (1986). (Baltazzar)

  • - Spoiler: Walter White bylo jméno dispečera, který byl nepřímo zodpovědný za srážku letu Aeromexico 498 (McDonnell Douglas DC-9-32) s letem N4891F (Piper PA-28-181 Archer) v roce 1986 (přesněji 31. 8. 1986). Ke srážce došlo nad Los Angeles. Stejně tak je v seriálu hlavní postava Walter White (Bryan Cranston) nepřímo zodpovědná za srážku letadel v 13. epizode 2. série "Albuquerque". (Jamailek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace