poster

Perníkový táta (TV seriál)

  • USA

    Breaking Bad

  • Slovensko

    Perníkový tatko

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2008 - 2013, 49 h 43 min (Minutáž: 62x48 min)

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Steven Michael Quezada, Raymond Cruz, Max Arciniega, Tess Harper, Jessica Hecht, Danny Trejo, Sam McMurray, Grizelda Quintana, Adam Godley, Seri DeYoung, Dale Dickey, Louis Herthum, Loren Haynes, Lora Martinez-Cunningham, Nate Mooney, Caleb Landry Jones, Maurice Compte, Blake Berris, Frederic Doss, Carmen Serano, Matthew Page, Juliet Lopez, Steven Bauer, Carl Savering, Drew Waters, Kyle Bornheimer, Paul J. Porter, Damon Herriman, Jolene Purdy, Julia Minesci, Keith Jardine, Matt Jones, Michael Bofshever, Charles Baker, Marius Stan, Ray Campbell, Jeremy Howard, David Ury, James Martinez, Kevin Wiggins, Eddie J. Fernandez, Geoffrey Rivas, Tom Kiesche, Cesar Garcia, Dennis Keiffer, Carrie Anne Fleming, Myra Turley, Aaron Hill, Franc Ross, Jacob O'Brien Mulliken, Judith Rane, Kristen Loree, Edward A. Duran, Mark Vasconcellos, William Sterchi, Michael Bryan French, Richard Barela, Debrianna Mansini, Stoney Westmoreland, Michelle MacLaren, David House, Ryan Lee, Mark Margolis, Nigel Gibbs, Harry Groener, Michael Shamus Wiles, Todd Terry, Krysten Ritter, Christopher Cousins, Bob Odenkirk, DJ Qualls, John Koyama, Rodney Rush, Larry Hankin, David Costabile, Giancarlo Esposito, Jeremiah Bitsui, John de Lancie, Mike Seal, Jonathan Banks, Jere Burns, Luis Moncada, Daniel Moncada, Angelo Martinez, Dean Norris (a.z.), Jesse Plemons, Laura Fraser, Lavell Crawford, Emily Rios, Tina Parker, Ian Posada, Michael Bowen, Kevin Rankin, Patrick Sane, Bill Burr, Kaija Bales, Tait Fletcher, Matt Metzler, Morse Bicknell, Julie Dretzin, Jesus Payan Jr., Louis Ferreira, Mike Batayeh, Javier Grajeda, Gonzalo Menendez, Chris Freihofer, Ashley Kajiki, Mary Sue Evans, Jason Douglas, Antonio Leyba, Christopher Dempsey, Jim Beaver, Dan Desmond, JB Blanc, James Ning, Russ Dillen, Jonathan Ragsdale, Sam Webb, Catherine Haun, Virginia Montero, Eric Steinig, Pedro García, Phil Duran, Miguel Martinez, Lou Pimber, Joe Nemmers, Monique Candelaria, Beth Bailey, Pierre Barrera, Anna Felix, Marc Mouchet, Benjamin Petry, Isaac Kappy, Gregory Chase, Shauna McLean, Carlo Rota, Rob Brownstein, Norbert Weisser, Mark Harelik, Christopher King, Jason Byrd, Jeff Fenter, Jennifer Hasty, Marcus M. Mauldin, Cyd Schulte, Carole Gutierrez, Bill Allen, Jon Kristian Moore, Vic Browder, J.D. Garfield, Tony Whitecrow, Shannon McCormick, Rutherford Cravens, Melissa McCurley, Jamie McShane, Wolf Muser, Bruce McKenzie, Mike Miller, Vivian Nesbitt, Cocoa Brown, John Lawlor, Carrington Vilmont, Myk Watford, Rio Alexander, Drew Pollock, Jason E. Hill, Fran Martone, Guy Wilson, Saginaw Grant, Brennan Brown, Hank Rogerson, Chad Brummett, Robert Forster, Kristin Hansen, Steve Stafford, Martin Palmer, Noah Segan, Tish Rayburn-Miller, Manny Rey, Cynthia Ruffin, Robin Dearden, Michael Showers, J. Michael Oliva, Tank Jones, Rafael Herrera, Dave Colon, Kat Sawyer, Ben Bray, Steve Corona, Fernando Escandon, Ralph Alderman, Keith Meriweather, Stephen Eiland, Mark Hanson, Billy Lockwood, Eric Price, Lawrence Varnado, Jesus Mayorga, Toby Holguin, Amanda Fresquez, Mark Sivertsen, Delana Michaels, Jack Burning, Norma Maldonado, T.C. Warner, Daniel D. Halleck, Chris Ranney, Eddie Perez, Ryan Begay, Wayne Dehart, Richard Christie, Ramsey Williams, Frank Bond, Kathy Rose Center, Steve Cormier, James Espinoza, Mario Moreno, Sarah Minnich, Michael Sheets, Trine Christensen, Merritt C. Glover, Maria Bethke, Alex Knight, Craig Nigh, Mike Ostroski, Ashleigh Banfield, Ken Thomas, Kevin Owen McDonald, Charlie Rose, Karen M. Hudson, Andrea Good, Rodger Larance, Lawrence Gilligan, Jamie Haqqani, Tavia Schwartz, Sergio Kato, Cliff Gravel, Clark Sanchez, Tina Borek, Z. Ray Wakeman, David T. Quan, Angela Blake, Erik Beacham, Ricardo Andres, Marco Morales, Anthony Molinari, Anthony Martins, Tenaya Torres, J.T. Richardson, Michael E. Stogner, Taber Cross, Rick Anglada, Jyl Murray, Moira Walley-Beckett, Taylor Dearden
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    *****

    Fascinující vzepření se osudu hlavního hrdiny! Americká krása rozvolněná do délky televizního seriálu. Breaking Bad je jedním z nejlepších seriálů současnosti a jako takový nabízí mnohé - příznačně postmoderní televizní tvar kombinující synkretismus vlivů (mexická lidová kapela na začátku jednoho z dílů opěvující mýtus hlavního hrdiny, televizní reklama na kuřecí speciality na začátku dalšího, nákup nových aut formou videoklipu atd.) i rozličných žánrů, v nichž k sobě tvůrci spojují jak divácky atraktivní dějovou linku točící se kolem výroby a distribuce drog, tak i vedlejší dějové motivy týkající se reálného zobrazení života a problémů současné Ameriky, tedy tak různorodé žánry, jak jimi jen mohou drogový thriller, sociální drama a rodinné drama být. Přitom je daná žánrová symbióza velice funkční a nepůsobí ani na chvilku nepatřičným dojmem. Navíc terapeutická scéna s polštářkem z první série je jednou z nejdepresivnějších situací, jakou jsem kdy v televizi viděl inscenovanou, stejně tak je nejpůsobivějším absolutní přerod kladného hrdiny do záporného. A jako u jednoho z mála seriálů jsem během sledování naprosto vůbec netušil, kam se zprvu tak průhledný příběh vyvine...po závěrečném dílu 4. řady jsem opět úplně paf... Mimochodem, ženy zobrazované v tomto seriálu jsou skutečně z jiné planety. Škoda jen toho nešťastně zvoleného českého distribučního názvu. PS: Díl s04e10 je tedy opravdu velký nářez...a také vědomí, že Waltův modrý pervitin se dá koupit i u nás v České republice (s05e08), máme tam za velkou louží celkem žalostnou pověst... Série 1: 100% Série 2: 100% Série 3: 90% Série 4: 100% Série 5: 90%(11.7.2011)

  • Matty
    *****

    Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus(10.11.2013)

  • BoPo
    ****

    Séria číslo jedna? Prvé dva diely navnadia, potom tri nudia žvástami o rakovine, aby posledné dva znova namotali. Druhá a tretia séria sa kľudne mohli, čo sa týka dejového vývoja, zcucnúť do jednej. V štvrtej sa konečne začne výraznejšie lámať chleba. Ale už dosť počtov. Zápletka, počet zapamätatelných momentov, všetko na nadpriemernej úrovni. Niektoré veci mi však vadili, znižovali šance na plný počet hviezd. Walter White neustále striedal ťahanie sa za gule a hádzanie nebezpečných pohľadov, typ Ja som k*rva chlap a už som sa definitívne nasral, s cúvaním dozadu a lamentovaním nad tým, že on predsa nie je zlý človek. Toto urobil snáď 50x. Potom ešte účasť určitých postáv, ktoré boli až prehnane gýčovité. Napriek výtkam sa jedná o návykovú záležitosť, ktorej silné stránky sú schopné udržať moju zvedavosť na požadovanej úrovni.(26.2.2014)

  • swamp
    *****

    Někdo tady mluví o "klasickém přírůstku na poli současného amerického seriálu", já říkám ROZHODNĚ NE! Naprosto excelentní herecké výkony (především Walter 'Heisenberg' White, kterého hraje skvělý Bryan Cranston a Jesse 'Yo' Pinkman v podání Aarona Paula), flash-forwardy na začátku některých dílů (hlavně první díl druhé série - bazén a růžový ohořelý plyšák), dialogy.. ano, dialogy!! Breaking bad totiž není jen o akci a vaření perníku, ale o rozhovorech mezi postavami. Hlavně pak mezi Walterem a jeho manželkou Skyler. Jeho přerod z umírajícího středoškolského učitele na kingpina albuquerqueského okolí přináší i řadu změn v osobním životě. Blížící se smrt v podobě rakoviny totiž není tak jasná, jak se zdálo být, a tak přicházejí větší a větší výčitky a Walterova nevraživost roste. SPOILER Nejsilnějším momentem prvních sérií pak pro mě byla smrt Jesseho přítelkyně Jane, kterou se Walter rozhodne nezachránit, čímž je zase o krůček dál na straně zla.. tam, kde antihrdinství přestává být (co se seriálů týče) cool a nadprůměrný seriál se mění v surové drama. Autorům se podařilo naprosto nekompromisně pokračovat v přerodu pana Whita od hlavního protagonisty k badass antagonistovi seriálu. Jesse je najednou tím, kdo - v záplavě peněz - řeší morálku a nechce zacházet dál, než je nutné. Jejich poštvání jednoho vůči druhému je nevyhnutelné a závěr celého seriálu pak machistickým způsobem uzavírá kruh. Pomsta, smíření, odpuštění..(3.7.2009)

  • Tom Riddle
    ****

    Ať už je kvalita sebelepší, pokud o nějakém seriálu ze všech stran slyšíte Komiksákovské "Best show/episode/finale ever," může to znechutit, nebo dokonce úplně odradit od sledování. Jestli je v současné době vyjma Game Of Thrones jeden seriál, který se může "pyšnit" podobným hypem, je to právě Breaking Bad. Walt, uťáplý tatík od rodiny s podhodnoceným místem učitele chemie na střední škole se dovídá, že má rakovinu plic, a pod vlivem onoho zjištění a po setkání s bývalým studentem, problémovým Jessem Pinkmanem, se rozhodne rodinu finančně zabezpečit vařením drog. Od začátku do konce jsem viděl paralelu s několika dalšími seriály, minimálně s The Big C, Weeds a Dexterem. Zatímco The Big C se věnovala realitě vyrovnávání se s nemocí a efektu, jaký má na vývoj charakteru, Weeds se věnovala tomu, jak jedna lež a překročení společenských pravidel a norem se nabalují na další jako lavina, až nabydou komicky absurdních rozměrů, a Dexter se věnoval skloubení dvojího života titulního antihrdiny mezi jeho rodinou a jeho koníčkem, Breaking Bad se rovným dílem věnuje všemu. Proto možná může působit překombinovaně, díky inteligentnímu scénáři, který se věnuje především proměně charakterů (relativně nízkého počtu) hlavních postav je ale opak pravdou. Vůbec nejvýraznější změnou prochází samozřejmě středobod seriálu Walt, který se jak patrno z názvu z dobráka postupem času stává zlem. Walter White je dokonale nesympatický, ovšem většinu času bohužel ne kvůli jeho vývoji (který je napsaný kvalitně, byť zdaleka ne tak, jak je mnohdy zmiňováno, už jen proto, že proběhne poměrně rychle a zkratkovitě, a finálního Heisenberga vidíme už cca koncem druhé sezóny a jeho charakter se dál nijak výrazně nemění). Během sledování mě nejednou napadalo, že Breaking Annoying by byl trefnější název, upřímně si nevybavím, kdy naposledy jsem viděl seriál s tak nesnesitelně otravnou a hloupě se chovající ústřední postavou. K tomu taky směřuje moje největší výtka. Walt MÁ působit jako inteligentní člověk, dokonce génius a zločinný manipulátor, přitom ale od zhruba poloviny druhé až do poloviny páté série dělá jedno extrémně hloupé a úplně zbytečné rozhodnutí za druhým (např. MINISPOILER hádka s policistou/zatčení v díle 3x02 KONEC SPOILERU). Přesto jeho představitel Bryan Cranston svým vynikajícím herectvím dokáže v klíčových momentech z diváka vyždímat potřebné sympatie. Vliv Waltovy proměny na vývoj ostatních postav je potom zřejmě vůbec nejlepším prvkem BB, kdy se z amorálního podvodníčka Jesseho (výborný Aaron Paul) nebo nevědoucí manželky Skyler (úžasná Anna Gunn) s postupem času stávají nejzajímavější ze současných seriálových postav. V mém osobním žebříčku Breaking Bad určitě nedostál svojí pověsti nejlepšího seriálu ever, až do poslední sezóny jsem dokonce neustále balancoval na hranici tří a čtyř hvězd, s uspokojivým zakončením se ale dostavilo i uvědomění o nepopiratelně kvalitním seriálu. 75%(8.11.2013)

  • - Walter White (Bryan Cranston) měl během seriálu na svém voze Pontiac Aztek 3x rozbité čelní sklo. (Fisek)

  • - S počátkem druhé série byla každá epizoda doprovázena i cca půlhodinovým podcastem s tvůrci. Podcasty nabízejí detailní náhled na veškeré aspekty kolem vzniku i tvorby seriálu; ať již přímo Breaking Bad či seriálů jako takových. (DaViD´82)

  • - Betsy Brandt, představitelka Marie, byla během 2. série těhotná. Když dospěla do toho stupně těhotenství, ve kterém měla v seriálu být Skyler (Anna Gunn), tvůrci natočili několik scén břicha Betsy, které pak v seriálu použili jako břicho Skyler. (Polinecka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace