poster

Perníkový táta (TV seriál)

  • USA

    Breaking Bad

  • Slovensko

    Perníkový tatko

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2008 - 2013, 49 h 14 min (Minutáž: 62x43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Steven Michael Quezada, Raymond Cruz, Max Arciniega, Tess Harper, Jessica Hecht, Danny Trejo, Sam McMurray, Grizelda Quintana, Adam Godley, Seri DeYoung, Dale Dickey, Louis Herthum, Loren Haynes, Lora Martinez-Cunningham, Nate Mooney, Caleb Landry Jones, Maurice Compte, Blake Berris, Frederic Doss, Carmen Serano, Matthew Page, Juliet Lopez, Steven Bauer, Carl Savering, Drew Waters, Kyle Bornheimer, Paul J. Porter, Damon Herriman, Jolene Purdy, Julia Minesci, Keith Jardine, Matt Jones, Michael Bofshever, Charles Baker, Marius Stan, Ray Campbell, Jeremy Howard, David Ury, James Martinez, Kevin Wiggins, Eddie J. Fernandez, Geoffrey Rivas, Tom Kiesche, Cesar Garcia, Dennis Keiffer, Carrie Anne Fleming, Myra Turley, Aaron Hill, Franc Ross, Jacob O'Brien Mulliken, Judith Rane, Kristen Loree, Edward A. Duran, Mark Vasconcellos, William Sterchi, Michael Bryan French, Richard Barela, Debrianna Mansini, Stoney Westmoreland, Michelle MacLaren, David House, Ryan Lee, Mark Margolis, Nigel Gibbs, Harry Groener, Michael Shamus Wiles, Todd Terry, Krysten Ritter, Christopher Cousins, Bob Odenkirk, DJ Qualls, John Koyama, Rodney Rush, Larry Hankin, David Costabile, Giancarlo Esposito, Jeremiah Bitsui, John de Lancie, Mike Seal, Jonathan Banks, Jere Burns, Luis Moncada, Daniel Moncada, Angelo Martinez, Dean Norris (a.z.), Jesse Plemons, Laura Fraser, Lavell Crawford, Emily Rios, Tina Parker, Ian Posada, Michael Bowen, Kevin Rankin, Patrick Sane, Bill Burr, Kaija Bales, Tait Fletcher, Matt Metzler, Morse Bicknell, Julie Dretzin, Jesus Payan Jr., Louis Ferreira, Mike Batayeh, Javier Grajeda, Gonzalo Menendez, Chris Freihofer, Ashley Kajiki, Mary Sue Evans, Jason Douglas, Antonio Leyba, Christopher Dempsey, Jim Beaver, Dan Desmond, JB Blanc, James Ning, Russ Dillen, Jonathan Ragsdale, Sam Webb, Catherine Haun, Virginia Montero, Eric Steinig, Pedro García, Phil Duran, Miguel Martinez, Lou Pimber, Joe Nemmers, Monique Candelaria, Beth Bailey, Pierre Barrera, Anna Felix, Marc Mouchet, Benjamin Petry, Isaac Kappy, Gregory Chase, Shauna McLean, Carlo Rota, Rob Brownstein, Norbert Weisser, Mark Harelik, Christopher King, Jason Byrd, Jeff Fenter, Jennifer Hasty, Marcus M. Mauldin, Cyd Schulte, Carole Gutierrez, Bill Allen, Jon Kristian Moore, Vic Browder, J.D. Garfield, Tony Whitecrow, Shannon McCormick, Rutherford Cravens, Melissa McCurley, Jamie McShane, Wolf Muser, Bruce McKenzie, Mike Miller, Vivian Nesbitt, Cocoa Brown, John Lawlor, Carrington Vilmont, Myk Watford, Rio Alexander, Drew Pollock, Jason E. Hill, Fran Martone, Guy Wilson, Saginaw Grant, Brennan Brown, Hank Rogerson, Chad Brummett, Robert Forster, Kristin Hansen, Steve Stafford, Martin Palmer, Noah Segan, Tish Rayburn-Miller, Manny Rey, Cynthia Ruffin, Robin Dearden, Michael Showers, J. Michael Oliva, Tank Jones, Rafael Herrera, Dave Colon, Kat Sawyer, Ben Bray, Steve Corona, Fernando Escandon, Ralph Alderman, Keith Meriweather, Stephen Eiland, Mark Hanson, Billy Lockwood, Eric Price, Lawrence Varnado, Jesus Mayorga, Toby Holguin, Amanda Fresquez, Mark Sivertsen, Delana Michaels, Jack Burning, Norma Maldonado, T.C. Warner, Daniel D. Halleck, Chris Ranney, Eddie Perez, Ryan Begay, Wayne Dehart, Richard Christie, Ramsey Williams, Frank Bond, Kathy Rose Center, Steve Cormier, James Espinoza, Mario Moreno, Sarah Minnich, Michael Sheets, Trine Christensen, Merritt C. Glover, Maria Bethke, Alex Knight, Craig Nigh, Mike Ostroski, Ashleigh Banfield, Ken Thomas, Kevin Owen McDonald, Charlie Rose, Karen M. Hudson, Andrea Good, Rodger Larance, Lawrence Gilligan, Jamie Haqqani, Tavia Schwartz, Sergio Kato, Cliff Gravel, Clark Sanchez, Tina Borek, Z. Ray Wakeman, David T. Quan, Angela Blake, Erik Beacham, Ricardo Andres, Marco Morales, Anthony Molinari, Anthony Martins, Tenaya Torres, J.T. Richardson, Michael E. Stogner, Taber Cross, Rick Anglada, Jyl Murray, Moira Walley-Beckett, Taylor Dearden
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ORIN
    *****

    Teprve, když Vás polije horko z diagnózy a Smrtka začne klepat a dveře, uvědomíte si jakou cenu lidský život má. Začnete dělat věci jiné, nestandardní, až ilegální, začnete si "užívat" zbytku života... A o tom je Breaking Bad, nijak zvláštní námět, přesto výjimečné zpracování s vynikajícími hereckými výkony, především Bryana Cranstona v hlavní roli.(21.11.2008)

  • Satan
    *****

    Seriál o kupení špatných zpráv a postavení se jim čelem. Jste znudění svým životem středoškolského učitele chemie? Je vám diagnostikována rakovina plic? Máte rodinné trable? Začněte vařit perník! Výborná premisa je navíc podložena švagrem z protidrogového a je jen otázkou času, kdy se tohle velké odhalení představí v celé své kráse (Dexterovi to trvalo 6 řad). Jinak několik důvodů, proč je seriál šupa a vyplatí se ho sledovat: kontinuální děj, kde se řady dělí pouze nějakým vrcholným momentem, je ku prospěchu věci. Na povrch totiž vyplývá i postupná a uvěřitelná proměna Walta z ustrašeného chlápka na respekt budícího kriminálníka. Dále vynikající prology jednotlivých dílů, které se většinou ukážou jako flashbacky, ale vzácně i velmi teasující flashforwardy + nepředvídatelnost situací - i ve 4. řadě lze děj dopředu těžko odhadnout a s postavami se manipuluje dle libosti (zvlášť zásahy shůry mají své osobité kouzlo). Velmi potěšilo (možný SPOILER) úplné zainteresování manželky do Waltových záležitostí. Jednak se Skyler ukázala jako možná ještě větší vychcánek jak Walt a zadruhé se tím kupí jedna lež na druhou a jak už to v životě a v seriálech bývá, na kostlivce ve skříni vždycky jednou dojde. Vic Mackey ze SHIELDu by mohl vyprávět...Velký příslib do budoucna a zatím se to drží v mezích, kdy typický neduh seriálu co další řada, to větší a vykonstruovanější zápletky (viz 24 hodin) je prozatím vysvětlen Waltovým (a Jesseho) postupným šplháním nahoru po kriminálním žebříčku. V tomto ohledu je snad celá první řada jedním velkým pilotem. Hodně potěší fyzické herectví Cranstona a vedlejší postavy jako Saul nebo Hank. Navíc skvělý černý humor a smysl autorů pro ironii a odkazy na mafiánské filmy. 1. série = 80% | 2. série = 90% | 3. série = 90% | 4. série = 95% | 5. série = 100%(20.7.2012)

  • Matty
    *****

    Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus(10.11.2013)

  • dO_od
    *****

    // "...and a man, a man provides. And he does it even when he's not appreciated, or respected, or even loved. He simply bears up and he does it. Because he's a man." Kam až jde zajít v zájmu ochrany lidí, které milujem? Jak moc se lidi mohou přizpůsobit tomu, co jim život přináší? Co všechno je člověk schopný udělat, když nemá na vybranou? Zpracování všech těchto námětů a mnoho dalších v krystalicky čisté seriálové podobě, která nemá obdoby - to je pro mně Breaking Bad a proto se od toho nemůžu odtrhnout. Breaking Bad - 100 % "How can something this bad be this good?"(18.5.2013)

  • KevSpa
    *****

    1. série - 80 %, 2. série - 90 %, 3. série - 100 %, 4. série - 100 % - Dokonale napsaný a zahraný přerod postavy. Jedno z nejlepších season finale všech dob. --- Pátá řada je zatím neskutečná jízda a nemůžu se dočkat léta, až bude dílo dokonáno. --- A je to. Konec jednoho z nejlepších seriálů, kterému se dostalo skvělého zakončení, jaké mu může chudák Dexter jen tiše závidět. A tomu srovnání se prostě nelze vyhnout už kvůli určité "podobnosti" závěrečné scény, v níž vynikne ten propastný rozdíl mezi kvalitou zakončení Breaking Bad a Dextera. Walter White si takhle parádní konec rozhodně zasloužil. 5. série - 100 %(28.6.2012)

  • - V 12. epizóde 2. série sa Saul Goodman (Bob Odenkirk) opýta Waltera (Bryan Cranston), či videl film White Heat (1949). (Real Tom Hardy)

  • - Spoiler: Walter White bylo jméno dispečera, který byl nepřímo zodpovědný za srážku letu Aeromexico 498 (McDonnell Douglas DC-9-32) s letem N4891F (Piper PA-28-181 Archer) v roce 1986 (přesněji 31. 8. 1986). Ke srážce došlo nad Los Angeles. Stejně tak je v seriálu hlavní postava Walter White (Bryan Cranston) nepřímo zodpovědná za srážku letadel v 13. epizode 2. série "Albuquerque". (Jamailek)

  • - Walter White (Bryan Cranston) v seriálu řídí Pontiac Aztec. (Mitin)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace