VOD (1)
Série(5) / Epizody(50)
Obsahy(2)
Krev je hustší než voda aneb Jak to bylo před Hitchcockem. Hitchcockův klasický horor Psycho (1960), natočený podle románu Roberta Blocha, patří do pomyslného zlatého fondu světové kinematografie a od doby svého vzniku vybízí k různým pokračováním, přepracováním i bezostyšným napodobeninám. A tak máme Psycho II (1983), Psycho III (1986), Psycho IV: Začátek (TV-1990) a také remake režiséra Guse Van Santa (1998), pyšnící se tím, že sleduje mistrův originál záběr po záběru (není to do důsledku pravda).
Seriál Batesův motel „vychází z postav Blochova románu Psycho a ze způsobu, jak byly zobrazeny v Hitchcockově stejnojmenném filmu". Jeho tvůrci Carlton Cuse, Kerry Ehrin a Anthony Cipriano zvolili v poslední době oblíbený přístup tzv. prequelu, tedy rekonstrukci předcházejících osudů hlavních protagonistů. Děj ovšem přenesli do současnosti a také změnili jeho místo. Příběh se neodehrává ve smyšleném kalifornském Fairvale, nýbrž ve fiktivním oregonském pobřežním městečku White Pine Bay. Tam přijíždějí čerstvě ovdovělá Norma Batesová (Vera Farmigaová) s šestnáctiletým synem Normanem (Freddie Highmore) a zabydlují se v motelu, který Norma koupila z manželovy pojistky a kde chtějí oba začít nový život.
Norman se seznamuje se spolužačkami Bradley (Nicola Peltzová) a Emmou (Olivia Cookeová) a Norma zase poznává především místní představitele zákona, šerifa Romera (Nestor Carbonell) a jeho zástupce Zacka (Mike Vogel). Norman působí navenek normálním dojmem, ale je z něho cítit všudypřítomné napětí a jeho vztah k matce je přinejmenším zvláštní. Do děje první řady významně zasáhnou bývalý majitel motelu a také Normanův starší sourozenec Dylan (Max Thieriot), který se k nim nastěhuje. Poklidné městečko, kde se zdánlivě nic neděje, skrývá některá nepěkná tajemství, jež fungování Batesova motelu přímo ovlivní.
(Česká televize)
Recenze uživatele strougy k tomuto seriálu (1)
Batesův motel (2013)
Bates Motel funguje na principu „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“. Celý koncept seriálu má vycházet ze slibné a i mně atraktivně znějící premisy, že se zde divák dozví origin jednoho z nejpodstatnějších filmových padouchů . Nalákán na tuto vizi jsem se do seriálu s gustem pustí a pak už jen nevěřícně sledoval celou tu nesmyslně vážně pojatou, nepřehlednou a vzhledem k (údajnému) tématu hlavně zcela nepotřebnou hromadu brakových témat předložených bez větší tvůrčí invence. Tvůrci zjevně trpí utkvělou ideou, že čím více motivů do děje podstrčí, tím víc bude divák hýkat blahem. A tak se tu obchoduje s asiatkami, mrtvoly plné formaldehydu se strkají do postele místo koňské hlavy a městečko má postavenou ekonomiku na políčkách s trávou. To vše se tak nějak proplétá, kupí, tu někdo umře a tu se někdo v ději vynoří a stejně je to člověku po chvilce jedno a jen tak ze zvědavosti čeká, s čím na něho zase ti neumětelové vyrukují. Samotný Norman, o němž by to především mělo být, tu představuje pouze povrchně načrtlou figurku zmítanou okolnostmi a postrádající jakýkoli větší psychologický vývoj, což je ostatně charakteristika platná na většinu postav s výjimkou samotné matky. Ta jako jediná funguje jako skutečná plnohodnotná postava, jejíž peripetie a snahu o udržení křehkého snu o životním štěstí svou zajímavostí vyčnívají ze zbylého marastu jako diamant a pouze díky tomu jsem dokázal dosledovat celou první sérii se skřípěním zubů až do konce. Další se ovšem vyhnu, ono ostatně co, stejně vím, jak to dopadne… ()