Hudba:
Jeff BealHrají:
Kevin McKidd, Ray Stevenson, Polly Walker, Kerry Condon, James Purefoy, Ian McNeice, Coral Amiga, Lindsay Duncan, Lidia Biondi, Tobias Menzies (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(22)
Obsahy(1)
HBO s hrdostí uvádí 22 epizod seriálu Řím. Epické drama z dob Julia Caesara, jeho nemilosrdného stoupence Marca Antonia, mazaného dědice Oktaviána, nerozhodného přítele Bruta, bezohledné neteře Atiy a kruté milenky Servilie. Příběh jednoho věku, viděný očima vojáků Lucia Vorena a Tita Pulla, dvou přátel, jejichž osudy jsou neoddělitelně spjaty s osudem samotného Říma. Láska, chtíč, věrnost a zrada zahalují nechvalně proslulé Římany jako závoj v jejich krutém boji o moc a zákon, pomstu i spásu. Staňte se svědky konce republiky a zrození impéria. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (426)
Vynikající historický seriál, u kterého sice chvilku trvá než se rozjede, ale potom už vás to nepustí. Hlavním kladem jsou zde postavy, které se chovají jinak, než jak je známe (Kleopatra je strašně nesympatická, Brutovi jsem docela fandil). Herecké výkony jsou také vynikající.V těch posledních pár epizodách se to neskutečně rozjelo a jsem zvědavej s čím přijde druhá řada.Docela se na ní těšim ()
Toto bol veľký prelom na pôde historických seriálov. Prvýkrát je Rím zobrazený nielen so svojou veľkoleposťu a majestátnosťou, ale aj príznačnou zhýralosťou a neviazanosťou. Ide o veľmi kvalitnú zábavu, ktorá kombinuje to známe z dejepisu s osobnými príbehmi vymyslených postáv, preto môže zaujať široké spektrum divákov. Tento seriál zároveň ovplyvnil svojím štýlom mnoho ďalších, ktoré po ňom vznikli, a preto si zaslúži plné hodnotenie. A to napriek pár historickým nepresnostiam. Určite nie je nutné brať do úvahy miestnych pseudokritikov, ktorí plačú, že to bolo vraj uťahané (akoby niekoľko desaťročí tak turbulentnej histórie šlo zobraziť v troch dieloch) alebo že už v ukážke to bolo nudné. Hodnotiť a komentovať podľa ukážky dokáže skutočne len duševný impotent. ()
Tomuto seriálu předcházel obrovský reklamní hype (kdo viděl římské centuriony pochodující Prahou, ví, o čem mluvím), není divu, potřeboval jej. Hodně se v něm mluví, rozhodně více, než by člověk čekal od díla zasazeného do starověkého Říma. Ale to už jsem skutečně tak zblblí všemi těmi Gladiátory a Trójami a Ben Hury, že od historického filmu/seriálu očekáváme v prvé řadě zábavu a až poté poučení? Anebo je to zcela přirozené, ctít zásadu „zábava na prvním místě“? Pokud se Řím z řady filmů o daném období něčím vymyká (ponechme teď stranou, že je to seriál), pak snahou o maximální věrohodnost. Není přitom nudným dokumentem, ač k němu má blízko, nýbrž stále relativně zábavným počinem. Úmyslně píši „relativně“, protože pořádné drama seriálu jako celku znatelně schází. Chtělo by to více „zlidštit“ jednotlivé postavy a více se soustředit na malá lidská dramata, jakkoli by se podobný krok příčil tvůrčímu záměru. Řím by se tím sice oddálil dokumentu, ale zároveň přiblížil klasickému dramatickému seriálu. Jenže možná opravdu nemá být dalším obyčejným seriálem od „my ne televize, my HBO“. Možná má být určitou formou zábavného dějepisu, aneb co vám ve škole neřeknou. Vzhledem k explicitnosti spousty scén (velice chvalitebné) potěší předně odrostlejší diváky (tedy, ne že by nepotěšil také malé sadisty, ale ti by zrovna tohle vidět nemuseli, na edukační charakter nehledě). Oceňuji, že někdo měl odvahu se do podobného projektu pustit, Řím rozhodně nemá typické dispozice „masového“ produktu, poslouží spíše skutečným nadšencům s vřelejším vztahem k historii, jež již nebaví si o zvrhlé povaze starých Římanů pouze číst. 70% P.S.: úvodní titulky nemají chybu a dokonale vystihují povahu seriálu, který se rovněž snaží postihnout všechny aspekty oné doby Zajímavé komentáře: Faye, mm, Arccos ()
Seriál mě zaujal několika věcmi. Rozhodně vykreslení doby a lidí odpovídá mé představě, přitom je zajímavé, že mě pohled na špinavé městské ulice jakoby zklamal, člověk má v hlavě zasutou antickou vznešenost, důstojnost a velkolepost. Je evidentní inspirace nezapomenutelným Klaudiem, což rozhodně není na škodu věci. Dějová linie respektuje historické události a docela nápaditě do nich zamotává osudy hlavních postav. Zajímavé je ztvárnění některých historických postav v rozporu se zažitými představami. Příkladem za všechny je Kleopatra, která mi opravdu udělala radost. Tedy její ztvárnění, jinak takovou odpornou - v obou smyslech slova - bestii bych nerad potkal. Za to si autoři zaslouží velké plus, protože Kleopatra nebyla žádná "Liz Taylorová". Hodně dobře byl napsán Brutus, člověk, od něhož všichni něco očekávají, zatímco on sám takové břímě nechce nést. Rozhodně je pro seriál dobře, že byl vytvořen v koprodukci HBO/BBC, a odnesl si to lepší z obého, tedy výpravu, promyšlený děj, přesnost a diváckou atraktivnost. Už se připravují další díly o osudech mladého Oktaviána, to jsem zvědav. ()
Řím - centrum bohatství, kultury, moci, intrik a neřestí. Dějiny Říma z pohledu dvou vzájemně soupeřících žen - Atia (matka Oktaviana) a Servilia (matka Bruta) a dvou vojáků 13 legie Caesara - Lucius Vorenus i Titus Pullo, které osud svedl dohromady. A společně s nimi máme možnost prožít nejenom všechny důležité události, které předcházely pádu republiky. Ale i jejich soukromé bolesti, obavy, lásky, prohry, tužby ..... tak malicherné pro dějiny a tak podstatné pro ně. Seriál začíná v roce 52 p.n.l., kdy se Gaius Julius Caesar chystá k návratu do Říma z vítězného tažení v Galii. A toho se senátorská aristokracie velmi obává, bojí se jeho moci a obliby, jejich spiknutí vyústí v občanskou válku mezi Caesarem a Pompeiem. Závěrečné titulky 12 dílu ustálily moje hodnocení na 4*, jediným velkým zklamáním pro mě byla postava královny Kleopatry. Nejenom, že se nevymotala z koberce, jak bývá zvykem, ale zatím to pro mě je jednoznačně nejošklivější a nejnesympatičtější filmová Kleopatra jakou jsem kdy viděla a že jich bylo! ()
Galerie (158)
Zajímavosti (27)
- Lucius Vorenus (Kevin McKidd) a Titus Pullo (Ray Stevenson) patrili v skutočnosti do jedenástej légie a nie do trinástej. (frxXx)
- Prakticky všechen kompars tvořící dav byli praví Římané. Producentům a režisérům totiž přišly způsob chování a chůze Italů více přesvědčivé pro antický Řím. (CliffLee)
- Odkazy na stavbu kulis byly převzaty přímo z rozvalin Pompeje, Herculaneum a Ostia Antica k určení správných barev chrámů, soch, ulic, ale i pouličních nápisech na zdích. (CliffLee)
Reklama