Režie:
Michael ChavesScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Vera Farmiga, Patrick Wilson, Julian Hilliard, Regina Ting Chen, Mitchell Hoog, Andrea Andrade, Sterling Jerins, Charlene Amoia, Ruairi O'Connor (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V zajetí démonů 3: Na ďáblův příkaz je mrazivým příběhem plným hrůzy, smrti a neznámého zla, které šokuje i zkušené výzkumníky paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenovi. Jeden z nejnapínavějších případů jejich skutečné kariéry začal bojem o duši malého chlapce a pokračoval způsobem, kterým si ani jeden z nich nedovedl představit – historicky první obhajobou v americké historii, kde se vrah odvolával na posednutí ďáblem. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (387)
Už napořád mě bude mrzet, že závěr trilogie nebyl s lykantropií v Severní Americe. A druhá věc, že to nejspíš není závěr trilogie. Trojka nedosahuje kvalit výborné jedničky a ani vynikající dvojky. Jako další Annabelle či spinoff bych žádné výhrady ani neměl, ale přeci jen je to hlavní linka a je tu hodně znát absence režiséra Wana. Ne že by se aktuální režisér nesnažil, sám už má zkušenosti s Conjuring universem, ale tady tyhle hlavní filmy byly vždy středobodem celého příběhu a hororu. Druhá věc je, že se jedná o poměrně dobře zdokumentovaný případ, který byl dokonce i u soudu. Což ve filmu by mohla být naprosto vynikající látka, a to tu vnímám, že je to skutečně nevyužito. Režisér si prostě točí další spin-off do téhle série. A to mě mrzí a je to podle mě strašná škoda. Přestože však je to vlastně velmi povedený film, který má perfektní začátek a dokonce pomrkne i na znalce hororu. Po víc než osmi měsících bez kina jsem si film užil plnými doušky. Ale sérii už bych opravdu nechal odpočívat a přesunul jsem k novým nápadům. (84 %) ()
Určite najslabší diel. Citeľne za kamerou chýba otec James Wan, ktorý nám priniesol prvé dva skvelé filmy, no napriek tomu to dokáže zaujať. Príbeh ma úplne nestrhol, no veľkým plusom sú herci Patrick Wilson a Vera Farmiga, ktorý aj tento menej výrazný tretí diel ťahajú s priemeru mierne nahor. 65% - 3* ()
Cirkusová čorkařka Jolanda Králikárníková a její slizce impotentní manžel Éda se už potřetí vydali strašit debily jakože skutečně, ale skutečně skutečnými událostmi, načež v Muzeu cigánských hraček v ameryckim Konektykukutu přibyl další exponát, a sice smrďýci Lakatošova myska na psý gulaž. Ti řykam, more, z toho oklutyzmu sy pyču dělat nebudeš, bo tě zeřere rakovyna nebo Lucyfer! Každopádně, ač na hovnech postavena mykologie pouťových podvodníků, je z toho do třetice rozhodně zase jeden z nejlepších počinů ve své třídě za poslední rocky. Sice trošku teplejší než Jakub One a s ne až tak mrazivou stratosférou, nicméně stále těžce nadstandardní démonstrašní rejdy s vcelku duchůplným scénářem, solidní a stylovou exekucí, pevnou režií a ňuňavou satanistkou v prdeli. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „v pozadí“. ()
Unavené, banální a předvídatelné pokračování série, v níž už studnice režijních nápadů zřejmě byla nadobro vyčerpána a nahrazena jen čím dál hlasitějšími zvukovými efekty. Tu téměř dvouhodinovou délku si tvůrci mohli dovolit jen proto, že je film součástí zajeté a komerčně úspěšné franšízy, ale s tak řídkým dějem a ospalým tempem je naprosto neopodstatněná. Vizuálně to vypadá pěkně, peníze jsou na plátně vidět a Patrick Wilson to táhne jak může, ale jinak je to slepenec všeho, co jsme už viděli v jiných filmech a v nápaditějším provedení. ()
Prvé dva diely patria medzi to najlepšie, čo v tomto subžánri vôbec vzniklo, keď James Wan dokázal aj z otrepaných námetov dostať maximum a postaral sa teda o poriadne nadštandardné žánrovky. Kvôli jeho terajšej absencii som radšej od trojky nemal veľké očakávania a urobil som len dobre, nič výnimočné sa teda rozhodne nekoná. Ale v podstate to ani nepripomína film z tejto série, prvé dva diely predsa len mali aj dostatok spoločných znakov, toto pokračovanie si už ide svojou cestou, používa úplne iný typ zápletky, ale podľa mňa úplne nevhodný. Akoby sa teraz tvorcovia rozhodli použiť všetky tie žánrové prvky, ktoré nijak zvlášť nemusím. Zase to vymietanie, posadnutie, hľadanie pôvodu zla, ale všetko v takej zúfalo nenápaditej a nezaujímavej podobe. Mňa tu scenár už prestal zaujímať niekedy v úvode a až do konca sa na tom nič nezmenilo. Nie je to ani poriadny horor, v ktorom by sa divák obával nejakého démona, ale ani obstojná mysteriózna kriminálka, na to to má až moc nezaujímavý dej. Sklamali ma ale aj postavy, myslel som, že aspoň Vera Farmiga a Patrick Wilson, ktorí boli doteraz výborní potiahnu aj tento diel, ale nie. Zahrali to síce stále obstojne, ale nebavili ma a občas dokonca aj trochu otravovali. Pristúpilo sa k nim úplne zle. A mimo nich nestojí za pozornosť už vôbec nikto. A hororová zložka, ktorá bola v oboch dieloch tak perfektná už tu absolútne nezaujme, strašne slabá atmosféra, tu som nenašiel ani jeden napínavý moment a občas mi to prišlo aj dosť trápne. Hlavne ma nepríjemne prekvapilo, že také rozlámanie posadnutého človeka na neho nakoniec nemá žiadny negatívny dopad a po odstránení démona je človek fyzicky úplne v poriadku. To mi prišlo úplne mimo a stráca sa tým akýkoľvek rešpekt. Režijne je plusom jedine to, že sa jedná o kinohoror, takže má nejaké produkčné hodnoty, ale tým to končí, nezvládnutá hororová stránka, občas otravné snímanie postáv, čo som si teda nikdy nevšímal a tie niektoré digitálne scény si tiež mohli odpustiť. Toto do hororov nepatrí. Takže v podstate rovnaký prípad ako štvrtý Insidious, bez Wana sa to celé strašne rýchlo rozpadá, ale čo je najhoršie, až do podpriemeru. Raz som to dopozeral, ale nenapadá ma jediný dôvod, prečo by som to niekomu odporučil. 40% ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- V severoamerických kinech film utržil 65,6 milionu amerických dolarů, v celosvětových souhrnně 206,4 mil. (NIRO)
- Toto je druhý film o vražde v Brookfielde. Prvým bol The Demon Murder Case (1983). (Pat.Ko)
- Ve 21. minutě, když Bruno (Ronnie Gene Blevins) zapne svoje opravené stereo, v pozadí slyšíme skladbu „Call Me“ od kapely Blondie z roku 1980, jež byla také ústřední skladbou ve filmu Americký gigolo (1980). (Trajektt)
Reklama