Tvůrci:
Michael WaldronKamera:
Autumn DuraldHrají:
Tom Hiddleston, Sophia Di Martino, Richard E. Grant, Gugu Mbatha-Raw, Owen Wilson, Cailey Fleming, Michael Rose, Wunmi Mosaku, Sasha Lane, Eugene Cordero (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
V novém seriálu Loki od Marvel Studios odehrávajícím se po událostech filmu Avengers: Endgame se nechvalně proslulý bůh lsti a falše Loki vydává na dobrodružnou cestu prostorem a časem. (Disney+)
Videa (6)
Recenze (265)
Loki je dle očekávání dobrý. Není výborný, ale splňuje to, co se od něj čekalo. Jen škoda, že se na to čekalo tak dlouho a že se na další série zase dlouho čekat bude. Na to, kolik natočí dílů, by možná tu čekací dobu mohli zkrátit, ale tak co se dá dělat. Námětem je Loki fajn, hraje si s časem a s alternativními světy, takže si dokážete představit, že v rámci námětu se může stát absolutně cokoliv. Také je tu naprosto skvělý Owen Wilson, jehož role časového úředníka prostě neměla chybu. Ti, co mají Lokiho rádi, budou spokojeni, byť tu není takovej geroj, jako třeba ve filmech. Ve výsledku to ale vůbec nevadí, protože mu od začátku do konce budete v příběhu přát. A o tom to vlastně celé je. ()
Neočekávaně osobitý seriál, v němž si tvůrci velmi kreativně hrají s paralelními vesmíry a cestováním v čase. Seriál rovněž nabídne i vtahující vizuální stránku, což v kombinaci s hutným soundtrackem výsledný dojem ještě více prohlubuje. Na samotný závěr je záhodno zmínit i skvělého Owena Wilsona, jehož časový úředník skvěle sekunduje výtečné ústřední dvojici. Tohle se vážně moc povedlo. Skvělá práce! (Disney+) „TVA - for all time, always.” ()
Možné SPOILERy. ------------------ PRVNÍ série: Zatím nejlepší z MCU seriálů na Disney+. Až na občasné zaváhání nejvyrovnanější kvalita. Zrovna tady bych si klidně představila těch epizod i víc, protože to budování světa MCU je tu z třech dosavadních seriálů zdaleka nejzajímavější – TVA a vše kolem ní mě bavilo hodně a hezky to i vysvětluje, proč doteď nedošlo na multiverzum. Ale na druhou stranu bych nechtěla, aby se množily přešlapy typu třetí epizody, kdy postavy jenom někde chodí a sbližují se, ale kolem jenom vata. Na rozdíl od WandaVision, tady se sliby plní a fakt se odehrají zásadní změny pro svět MCU a myslím, že spousta lidí se na MCU už nebude dívat stejně. Teď jenom doufat, že se jim nerozsype pod rukama, další fail typu DCEU tu nepotřebujeme. ------- Hodně se mi líbila práce s postavami, naprostá většina jsou sympaťáci s dobrým vývojem. Loki(ové) prominou, ale nejvíc jsem si oblíbila Mobiuse a i já mu přeju, ať se toho vodního skútru dočká (snad v příští sérii). Různé varianty Lokiho pobavily, hlavně aligátor. Sylvie podle mě nakonec přejde na temnou stranu, celou dobu jsem z ní měla pocit, že má skrytě nějaké svoje plány. První série bohužel končí cliffhangerem, skoro jak kdyby byla spíš v půlce než na konci. -------- O nejzajímavější seriál z Disney+ se jedná i po audiovizuální stránce. Hodně potěšil soundtrack, který hezky nese v duchu soundtracků Trona nebo Stranger Things a přitom připomíná hrátky s časem a je svůj. Stylizace TVA do 60: let je udělaná hezky, ale už mě upřímně ten trend stylizovat všechno právě do šedesátek začíná otravovat, chtělo by to ubrat. Efekty jinak povedené, zvlášť se mi líbila Citadela na Konci času a vyvedení posvátné časové linie. --------- Trochu mě mrzí, že to „vymazání“ nakonec není definitivní, ale jen danou osobu přenese do Prázdnoty – ztratila se tak osudovost protože všechny důležité postavy se z prázdnoty samozřejmě vrátí (klasika plot armor). Dalo se to tušit už když na konci čtvrté epizody vymazali i Lokiho – sice zůstala jeho ženská verze, ale Toma Hiddlestona by se jen tak nezbavili. U Falcona a Winter Soldiera mě jakékoliv pokračování děsí, tady se ale celkem těším. 8/10 ()
Lokiho nakonec potkal podobný osud jako jeho oběť z prvních Avengers, agenta Coulsona – zemřel ve filmu a vrátil se v seriálu. V první třetině se musí Loki, toho času ještě nenapravený padouch z bitvy o New York seznámit a smířit s budoucností, jež ho měla čekat, se svou současnou situací i s více ranami pro jeho pýchu, než mu kdy mohl udělit Thor s přáteli. Protivníkem i parťákem pro toto sebepoznávání mu je agent Mobius Owena Wilsona, jenž dobře zvládá jak zábavnější, tak především i vážné scény. Hraje přiměřeně své roli i seriálu, v němž se objevuje, místo aby jen recykloval rozjívenou polohu ze svých starších komedií, což je něco, co bohužel není samozřejmé a třeba o Julii Louis-Dreyfus v předchozím Falconovi se to říct nedá. Výborná scenáristická práce jen máloco nechává mít pouze jeden smysl, jednu funkci, a tak třeba těžítka z Kamenů nekonečna jsou stejně tak zábavným gagem, jako zlomovým momentem Lokiho uvědomění si vlastní malosti a malichernosti svého prvotního vzdoru agentuře. Stejně tak hádka s Mobiem o tom, jestli si má nebo nemá stoupnout pro dramatický efekt své řeči, je nejen povedeným vtipem, ale také skvělou praktickou ilustrací jejich debaty o svobodné vůli. Později se už seriál nevěnuje introspekci bývalého asgardského zlosyna tolik a ne tak explicitně, nechává jej ale alespoň opakovaně nahlížet do pokřivených zrcadel v podobě různých jeho dvojníků. Wilsona jako Lokiho protějšek následně zastíní vynikající Sophia di Martino jako Sylvie, která s Tomem Hiddlestonem bez potíží drží krok a jejich špičkování je na seriálu snad tím nejzábavnějším. Kdo by to byl čekal, že seriálový Loki bude v jádru vlastně love story. Je to právě jeden intenzivní pohled, co naše hrdiny nakonec (zprostředkovaně) zachrání na ničeném měsíci, je to právě zamilovanost, co jindy ovládajícího se iluzionistu přiměje k nejvýraznějším projevům emocí. A co na tom, že jde o jinou tvář jeho samotného, k sebestřednému bohu falše se taková narcistní láska perfektně hodí. Stejně jako jeho opilá a sotva funkční metafora o dýce. Hudební podkres zajišťuje skvělý soundtrack, jež v sobě snoubí všechny tváře seriálu. A tak kombinuje futuristické zvuky thereminu a syntezátorů, klasické orchestrální aranže s důrazem na smyčce, staré skandinávské nástroje a také zvuky tikotu hodin. Vizuálně zase využívá jak futuretro stylizaci pro agenturu TVA, tak fantaskní stylizaci cizích světů a trochu asgardské estetiky. Po Halloweenu ve WandaVision navíc Marvel znovu našel funkční způsob, jak použít staré komiksové kostýmy, jež by jinak na plátně byly směšné. A je přiléhavé, že „klasický Loki“ je skutečně starý i jako postava. Samotné finále pak doširoka rozkopává dveře do dalších příběhů v MCU, tyto důsledky na sebe ale strhávají pozornost na úkor katarzí pro Sylvii i ostatní. Ti se naštěstí vrátí v druhé řadě, která na sebe snad nenechá čekat dlouho. ()
Loki coby příběh o hledání hranice mezi pravdou a lží, o všudypřítomných lstích, ale i o nečekané lásce mě napříč šesti epizodami vesměs bavil a příjemně napnul - přesto jsem si od závěru sliboval něco víc. Třetí a závěrečný díl mi trochu zkazily dojem z jinak svižně, akčně a humorně natočené minisérie, která svým pojetím posunula MCU zase trochu jiným a svěžím směrem. Bavila mě jak dějová linie okolo fungování TVA, Strážců času, tak i vztahová rovina, byť si na to člověk musel trochu zvyknout - přesto, jak už jsem zmínil, mi přišel závěr po relativně vrstevnatém ději trestuhodně plochý. Nejvíc jsem si rozhodně užil pátou a čtvrtou epizodu. Nesmím opomenout pochválit líbivou výpravu, ať už šlo o TVA či různé planety. Vzhledem k nejedné nedořešené linii určitě uvítám druhou sérii a budu doufat v lepší zakončení. ()
Galerie (168)
Photo © Disney+
Zajímavosti (95)
- První hraná adaptace Lady Loki z komiksů, v epizodě ztvárněná Sophiou Di Martino. (NiWi)
- Píseň na konci je anglický cover písně „Hymne a l'amour“ od francouzské zpěvačky Édith Piaf. (Kubaaa97)
- V úvodní epizodě seriálu se měl objevit i známý mýval Rocket, mělo se jednat o jednu z jeho variant. Z natočení scény nakonec sešlo. (JerryMalfoy97)
Reklama