poster

Annabelle

  • anglický

    Annabelle

  • slovenský

    Annabelle

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2014, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eodeon
    *****

    Annabelle předepisuji povinně ke zhlédnutí všem těm mnohým pochybovačům, podle jejichž slov se subžánr duchařského hororu (jediný v pravém smyslu slova horor) vyčerpal a žádný nový takový snímek už nemůže nabídnout nic než klišé a předvídatelná vyprávění příběhů podle velmi limitovaného repertoáru šablon. tak to totiž přesně není. nemluvím přitom o nějaké iluzorní originalitě námětu o prokleté panence. předměty zastupující a ztělesňující jinak neviditelné zlovolné síly jsou v hororech přeci obvyklé, ať už je to panenka, tajemná skříňka (Kletba z temnot), filmový záznam (Sinister), zrcadlo (Oculus) či jiné. ony předměty navíc neslouží coby prostředky k vyvolání kýženého děsu, ale spíše jen nenápadně rozdmýchávají atmosféru nepříjemného lepkavého napětí, vyvolávají nervozitu z očekávání dalšího dění a v neposlední řadě mají na svědomí ten metaforický mráz přebíhající po zádech, zatímco opravdové zdroje hrůzy přicházejí odjinud. s konvencemi žánru (a zmíněným repertoárem šablon) a tedy i očekáváním diváka lze totiž pracovat tvůrčím způsobem. neplatí, že s trochou zkušenosti svede divák předvídat nejen vývoj děje, ale i emoční vývoj scén, pokud tvůrci vědí, jak s konvencemi dovedně a samozřejmě cíleně manipulovat. /// Annabelle například na povrchu připomíná relativně nevyčnívající konvenční žánrovku, ale při jejím o trochu soustředěnějším sledování vychází najevo, že si s pravidly žánru a přeneseně i s divákem velmi uvědoměle, místy dokonce velmi odvážně pohrává. okamžiky napjatého očekávání nechává tu zcela "vyšumět", tu je prozměnu pouze protahuje dost dlouho na to, aby divák v klimax přestal doufat a ten pak posléze přichází neočekáván se zpožděním a zastihuje diváka se "sklopenými štíty". tolik lapání po dechu, nehtů zarývajících se křečovitě do opěradel křesla, úlevných výdechů při změně nálady v následující scéně a nuceného smíchu ve snaze o uvolnění doléhajícího napětí jsem v kině dosud nezažil a to prosím chodím na duchařské horory při každičké příležitosti. naopak tam, kde divák hrůzu nečeká, třeba proto, že scéna začíná otřepaným klišé, divák v ní rozeznává cosi nudně povědomého a cítí se díky tomu sebevědomě, tam se často dočkává vůbec nejvýživnější odměny. jako jeden příklad za všechny uvádím scénu ve sklepě, která dobře ilustruje i výše zmíněnou troufalost k divákovi a hravý přístup k frekventovaným klišé. nebo ne, ještě jeden příklad si neumím odpustit: okamžik s děvčátkem probíhajícím skrz dveře. nevěřte ani na malou chvíli žádnému z těch lhářů, kteří tvrdí, že to čekali. /// v kontextu mnoha vynalézavých hororů posledních let si již divák nemůže být jist ani postavami, které jsou v případě Annabelle charakterizovány zpravidla jednou ze dvou metod: (1.) stereotypizací v souladu s tradičnmi modely (např. starostlivý, plně oddaný a ve všem nápomocný manžílek ve spíše druhořadé úloze), která ovšem může být úmyslně zavádějící a takové postavy pak budou v poučeném divákovi tak jako tak vyvolávat podezření, či (2.) pomocí dvojznačných indicií (např. sousedka, která ve výloze svého knihkupectví vystavuje knihu vítající svým titulem ďábla - jak příhodné rozpoznávací znamení pro spřátelené členy satanských sekt, chtělo by se říct). takové jsou ovšem zavádějící téměř vždy, přičemž na tak trochu alibistické scenáristy vinu svést nelze, jedině na divákovu aroganci a předpojatost. mea culpa, dodávám za sebe. /// scénář je vlastně skomponován z tolika zákeřných (zdánlivě) nahodilostí, až může budit dojem, že vděčí za svůj vznik jakémusi zlému demiurgovi. tolik se ve filmu hovoří o Bohu, a přesto se zdá, že fikční svět Annabelle (a snad tím pádem i souvisejících filmů) musel stvořit nikoliv on, ale naopak Satan. o to spíše je v závěru cítit nemalé promile ironie - vždyť způsob rozuzlení při důsledném výkladu znamená vítězství pro démonické síly - a probuzení do reálného světa po skončení projekce teprve přináší tu pravou úlevu. divákům zbývá jen doufat, že na nich během sledování neulpěla žádná poskvrna. vždyť to nakonec byl jen trochu znepokojivější filmík na téma mateřské lásky, nebo ne? (90%)(13.10.2014)

  • Pilda17
    ***

    Očekávání obrovské, trailer navnadil, ale tím to haslo. Jde sice o průměrný horor, který nenudí, ale to je vše. Atmosféra nebyla z nejsilnějších, ba naopak jsem necítil žádnou. Lekaček pár najdeme, ale nejsou z nejlepších. 3/4 jsou hodně utahané, moc se toho neděje a Annabelle ničím nepřekvapí. Teprve závěr ukázal něco, na co jsme čekali daleko dříve a ani ten není dokonalý. Zbytečně moc uspěchaný a dost primitivní bez většího nápadu. Annabelle měl být TOP horor roku, ale to jsme na omylu, viděl jsem spousty lepších .. 5/10 = 53%(26.10.2014)

  • Lucasion
    ***

    Začínáme naprosto totožným úvodem jako k filmu The Conjuring (2013). Až na drobný detail. Místo strašidelného bušení na dveře se objevuje nápis "O rok dříve". Zatímco V zajetí démonů vynikal v autentičnosti, dobové atmosféře a taky děsivosti, tak Annabelle nemá prakticky nic z toho. Kvůli výpravy bych skoro ani nepoznal, že se jedná o šedesátý léta a první půlku film vůbec neděsí. The Conjuring měl první lekací scénu taky po nějakých padesáti minutách filmu, ale mohl si to dovolit. Zaprvé má atmosféru zcela na jiné úrovni už od začátku. A zadruhé Annabelle má pouhých sto minut. Tudíž se první půlku skutečně nic neděje. Praskající popcorn alá Vřískot (1996) opravdu nikoho nevyděsí. Za půlkou se ale věci začínají vyostřovat. Strašidelné scény na sebe navazují a místy je to docela (jak by řekli dnešní teenageři) husté. Na mě totiž tenhle bubu-démon v panence a žena sama doma docela funguje. Už Drag Me to Hell (2009) na mě dokázal zapůsobit a Annabelle je v lecčem podobná. Za mě asi dobrý, nebýt zbytečně extrémně dlouhého rozjezdu. Navíc, když jsem se teď podíval na trailery, tak musím říct, že ještěže po skončení filmu. Většina lekacích scén je právě v nich. / Podruhé mě už Annabelle nepřijde skutečně ničím výjimečná a spíše nudí, než děsí. Třetí projekci, ne děkuji. (60 %)(1.5.2016)

  • Shakers
    ***

    John R. Leonetti v tomto hororovom svete (Annabelle, Conjuring) vymenil kameramanskú výplatu za režisérsku a nebola to zla výmena. Leonetti vás dokáže držať v napätí a vystrašiť vás slušnými lakačkami, ale s príbehu a scenáru viac nevyťaží a tak sa Annabelle plazí pri slušnom nadpriemere. V dnešnej dobe jeden s tých lepších obyčajných hororov. 60% - 3*(15.3.2015)

  • VenDulin85
    *

    Přestože Annabelle předcházely mnohé zvěsti, a sice že to nebude horor roku (takže by měl člověk srazit očekávání na minimum), doufala jsem, že to přece jen nebude takový disaster. V reálu z toho bohužel vyšel fakt, že bylo úplně jedno, jestli tam mají panenku, maňáska nebo cvičného orangutana (což je ovšem smutné). Jak tu píšou ostatní, jedna dobrá scéna s výtahem, který odmítá vyjet ze sklepa, nemůže napravit celý špatný film.(29.10.2014)

  • - V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 71. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Paldiny)

  • - Bábika Raggedy Ann bola predstavená verejnosti v roku 1918 v knihe "Raggedy Ann Stories". Meno bábiky je spojením mien dvoch básní amerického spisovateľa Jamesa Whitcomba Rileyho- "The Raggedy Man" a "Little Orphant Annie". V súčasnosti vlastní hlavnú licenciu na bábiku spoločnosť Hasbro. (Raccoon.city)

  • - Natáčení probíhalo v Langham Apartments, Los Angeles, Kalifornii a USA. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace