Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $102,092,201║Tržby Celosvetovo $306,515,884 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak toto veru nevyšlo. Rutina ako sviňa, bez poriadnej, ešte raz bez atmosféry a napätia. Všetko strieľané od pása, nič tu nemá správne miesto, žiadna poriadna predohra, či budovanie napätia a najhoršie dopadne posledná tretina, keď sledujeme úplne banálny dej s jednou za vlasy pritiahnutú scénou za druhou s uvreštanými dievkami. Takto som si to veru nepredstavoval, to už aj prvý diel Annabelle bol ďaleko lepšie spracovaný. Tu poriadne nefunguje nič. Jednoznačne najslabší diel danej duchárskej série. Máme z toho len béčko, kde rovnako ako zlyháva réžia aj herci. /videl v kine: 40%/ ()
Takto to dopadne, keď horor s nanajvýš ohraným tématom dostane do rúk prvotriedny žánrový režisér. Mňa už tieto duchariny prakticky prestali zaujímať, takmer všetky sú už o tom istom a aj napriek áčkovým technickým parametrom, keďže tento subžáner je v posledných rokoch v kurze si z nich musím vyberať, pričom aj tak som len málokedy skutočne spokojný. Pôvodná Annabelle sa len chcela zviesť na úspechu Wanovej tvorby a tak po hororovej stránke moc nefungovala, ale predsa len ponúkla aspoň svižné tempo a sympatické postavy, aby to nebola ani vyslovene strata času, ale toto pokračovanie už teda dopadlo o dosť lepšie. Ako som spomínal, dejovo to už prakticky ani nemohlo byť ohranejšie, v tomto ohľade aspoň chválim, že sa konečne nejedná o nejakú rodinu, ale osadenstvo sirotčinca, čo je predsa len solídnejšia voľba, ale aj celkovo si to ten potrebný štandard splní a dá sa na to pozerať aj v tomto ohľade. No film povyšuje predovšetkým hororová stránka, ktorá je teda úplne niekde inde, než u väčšiny konkurencie. David F. Sandberg je skutočne talent, ktorému môže konkurovať jedine James Wan a tak ponúkne slušnú atmosféru a dostatok výborných hororových sekvencií, ktoré sú teda nadmieru napínavé a o postavy som sa skutočne obával, čo sa mi v tomto žánri stáva len veľmi zriedka. Obsadenie síce neponúkne moc známych hercov, ale aj toto mi vyhovuje, detské zloženie je sympatické a tých pár dospelých tomu tiež len pridá, tu mi vyhovovali všetci. Ako som spomínal, režijne tu v rámci žánru nemám absolútne žiadnych výhrad. Takže síce ohraná téma, ale toto pokračovanie Annabelle fanúšikovi žánru určite stojí za pozornosť. A dúfam, že sa David F. Sandberg k tomuto žánru ešte vráti. 74% ()
Podľa mňa je to lepšie ako jednotka, aj keď príbeh nebol žiadne terno. Uvítal by som trocha menej banálnejšie vysvetlenie ako to celé začalo, hlavne k záveru, ktorý bol trocha postavený na hlavu. No ale čo sa týka hororových prvkov tak celkom spokojnosť, našlo sa tu pár solídnych ľakačiek a pár vydarenejších hororových scén. Škoda len, že na tú prvú človek pomerne dlho čaká. Lepší priemer. 65/100 ()
Stejně dobré jako jednička, bavilo mě to moc. Výskyt klišé je zde sice téměř už neúnosný (postavě v kritický moment zhasne baterka, ležící postavu cosi zatáhne pryč, posedlá postava křupající končetinami, bubák v záběru za postavou, která ho nevidí...) - ostatně ani sám scénář žádnou velkou originalitou zrovna neoplývá a děj je vyloženě postaven na základním žánrovém předpokladu, že postavy lezou kam nemají a celkově se chovají zcela v rozporu s tím, jak by na jejich místě jednal každá normální člověk - a herecké výkony většiny castu jsou dost mizerné (s výjimkou úchvatné T. E. Bateman, která mě už loni okouzlila ve snímku Já, Simon a které předpovídám velkou budoucnost) a celkově mi byly ty holky dost nesympatické - ale má to prostě super atmosféru, mnohokrát mi u toho běhal hrůzou mráz po zádech, a pak již zmíněná oslňující Talitha Eliana Bateman, v době natáčení teprve 15 letá, coby hlavní klad). Rovněž se mi hodně líbilo závěrečné navázání na jedničku, kdy je zde vlastně vysvětleno, co jejímu ději bezprostředně předcházelo. A soundtrack a kamera nemají chybu. Za mě rozhodně super dojem z povedeného hororu. Btw. ta základní myšlenka filmu - rodiče zdrcení ztrátou dítěte překročí tabu, aby ho dostali zpět, ale místo milovaného potomka se vrátí jen čisté zlo - mi připomněla Řbitov zviřátek. ()
Po všech stránkách lepší než první díl. Šušně to vydělává pořádný, kritika i diváci celkem spokojený. Pro mě osobně ale není druhá Annabelle žádná pecka. S čim mám teda problém? Možná mi vadí ten dlouhej úvod, protože než začne jít skutečně o kejchák, jsme daleko za půlkou filmu. Je vidět, že Sandberg si Wana nastudoval, protože i on dokáže dlouze, mnohdy až nepříjemně napínat, aby všechno završil lekačkou a lá volume prudce doprava. A jak už to tak u duchařin bejvá, někdy to vyjde, někdy zase ne. Co se ale musí nechat, tak práce se světlem. Nebo spíš s tmou. Hodně často jsou scény působivě zahalený do naprostý temnoty, a vám nezbejvá, než hádat stranu, od který "to" přiletí. Závěr však už nemá sílu tolik děsit a ten strašák ve stodole taky nedostal tolik prostoru, co by si zasloužil. Bohužel. Překvapil však jeden gore záběr a děcka hrála taky slušně. No a pokud si mám zvolit "svůj moment", bude to rozhodně strašení se s baterkou pod prostěradlem a následnou zvonkohrou. Brrr... ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Niektoré herečky sa hrozivej bábiky báli, napr. Stephanie Sigman (Charlotte) s ňou nikdy nechcela zostať osamote. Keď sa dozvedela, že pri nakrúcaní prvého filmu o Annabelle celému štábu požehnal kňaz, žiadala to isté. Režisér David F. Sandberg jej vyhovel. (krasomama)
- Pickup Samuela Mullinse (Anthony LaPaglia) je Chevrolet One-Ton z roku 1941. S ním souvisí i jedna z chyb ve filmu. Když se dívky ke konci pokusí utéct v pick-upu, snaží se Chevrolet nastartovat spínačem na sloupku řízení. Tento typ spínače nebyl běžný až do konce šedesátých let. Náklaďáček z éry 40. let měl zapalování na palubní desce. (biker)
- Film byl promítán kritikům od kterých dostal 62 %. (ČSFD)
Reklama