poster

Annabelle 2: Zrození zla

  • USA

    Annabelle: Creation

  • USA

    Annabelle 2

    (pracovní název)
  • Kanada

    Annabelle: Creation

  • Nový Zéland

    Annabelle: Creation

  • Irsko

    Annabelle: Creation

  • Velká Británie

    Annabelle: Creation

  • Austrálie

    Annabelle: Creation

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2017, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psychor
    odpad!

    Škoda, že tvůrci nezvolili o poznání výstižnější název: Pat & Mat: Annabelle 2, protože v takovém případě by každý hororový laik získal o (ne)kvalitách snímku poměrně jasnou představu ještě před osudnou návštěvou kinosálu. Pat Sandberg a Mat Dauberman. Jeden se proslavil jako režisér repetitivních kraťasů nevalné kvality. Druhý vešel ve známost jako scénárista Krvežíznivé opice (68. nejhorší film na csfd.cz) a dalších dvou černě hodnocených hororů. Inu, dvojka k pohledání. Jakožto zdejší hororový expert se na každém filmu snažím nalézt alespoň malé pozitivum, ale Annabelle 2 zkrátka žádné nenabízí. Snad jen skutečnost, že se nejspíše jedná o Sandbergovu hororovou derniéru. Pan režisér totiž k velké úlevě všech hororových diváků vymění královský filmový žánr za prostoduchý komiksový svět. Rozumná volba, jelikož tam se jeho tvůrčí bezradnost velmi lehce ztratí. Annabelle 2 se bohužel nemůže pochlubit ani prostými atmosferickými základy. Mnoho scén (I want your soul) dokonce působí vyloženě komicky, přestože se zcela jistě nejednalo o Sandbergův autorský záměr. Daubermanův lobotomický scénář pak přichází s gejzírem žánrových klišé, kdy se nad do očí bijící hloupostí postav neustále pozastavoval i asi desetiletý chlapec sedící v řadě přímo za mnou. Odpad.(10.8.2017)

  • kaylin
    ****

    Prostředí samo o sobě není prvoplánově děsivé, dům Mullinsových je celkem normální, ale jakmile se dívky nastěhují, začínají děsivé události, která pokračují až do konce. Jako kdyby se ve filmu stal hlavní příběh podružným a do popředí vystoupily jednotlivé děsivé scény, které hrají prim. A jsou dobré, jsou nápadité a někdy vám dovedou vyrazit dech. Tohle se na hororu prostě musí líbit.(17.10.2017)

  • Gilmour93
    **

    Všechny ty vzkazy na papírcích, schodišťová křesla, nákladní výtahy či strašáci do pole mají své využití předem dané sotva se objeví na scéně. Postavy v záběrech jsou vždycky rozmístěny tak, že dopředu víte, z kterého místa přijde bubácká aktivita a nezaznamenal jsem jediný pokus, že by se autor z tohoto pravidla snažil vytěžit nějaké překvapení. V minimálně deseti případech si s vteřinovým předstihem zazoufáte, ať se to hororové klišé nepoužije a oni ho tam bez milosti vrazí (mj. samovolné otvírání dveří, třesoucí se poklop studny, kladná postava nečekaně bouchne zvenčí do okýnka auta). Děti, pokud zrovna nevyměňují kolo bez reflexní vesty, se nemusejí obávat, že by jim někdo zkrátil dětství a v rámci výborných svěračů si své individuální zkušenosti s nadpřirozenými silami navzájem svěří až asi po hodině filmu. Konec, kterého bych si mimochodem ani nevšiml, kdyby nenaběhly titulky, byl suchý jak klín frigidní ženy a postavil se jako protiklad k typickému žánrovému nonsensu v podobě sexuálně přitažlivé jeptišky. Tento zdaleka ne úplný výčet vyměřuje Sandbergovu prachsprostou rutinu, která může vyděsit maximálně toho, kdo šokován při Rosenbergově Hororu v Amityville upadl do kómatu a probral se až nyní. Tu otravnou panenku Annabelle měl už dávno navštívit rošťák Chuckie s pugetem růží. Přeskočil by předehru (respekt k nápisu Choking Hazard), nadzvedl jí kanýrovou sukýnku a ukázal, kdo je tady pán domácí. Pokud by si nedával pozor, nemusíte být ani odborník na genetiku, abyste věděli, že to bude mít rezavé vlasy a vražedné sklony..(27.9.2017)

  • Morholt
    ***

    Obstojné strašení s typickým wanovským nádechem, solidní atmosférou a slušným herci resp. herečkami, což platí především pro dětské představitelky. Potud dobré. Nicméně ani Sandberg není Wan, což je vidět především ve chvílích, kdy má pracovat s výraznějším napětím a znát je to i na lekačkách, které nefungovaly vůbec. Když to srovnám s jedničkou, tak tady sice je mírný progres, ale z mého pohledu je to především díky financím. Je to fajn, ale rozhodně tu není důvod k nějakému jásání. 60%(2.10.2017)

  • kingik
    ****

    Příznivci strašidelných panenek, vládnoucích méně bohatým pohybovým aparátem než má třeba Chucky, mohou být spokojeni. A když reparát po mdlé jedničce, tak je jednou z možností panenku Annabelle představit pěkně od začátku. Ta do svého teritoria, kterým je dům manželů Mullinsových, kde byla vyrobena, přivítá početný dívčí křesťansky založený sirotčinec, který zde bude trvale přebývat. Ale nadpřirozené a paranormální aktivity, které zmítají rozlehlým domem plným temných zákoutí, nechtějí do svých řad víc než jen jednu vyvolenou dívku, která věnuje svoji duši prokletému démonu. Hodně kritizovaná jednička dojela na špatného režiséra, jenže upřímně řečeno, ten jen těžko mohl navařit něco lepšího, když vařil z totálně béčkového scénáře. Prequel se ale nepoučil z béčkového scénáře a scenárista Gary Dauberman dostal důvěru zhmotnit Zlo podruhé. A právě scénář disponuje podobnými neduhy a béčkovými postupy jako předchozí výletování s Annabelle a je jednoznačně nejslabším článkem. Ještě že má film k dispozici režiséra Davida F.Sandberga, který oproti svému režijnímu kolegovi vládne daleko větší jistotou ve vedení příběhu a má nesrovnatelně větší cit pro práci s hororovými aspekty i je obdařen potřebným kvalitním režijním umem. Vyčíst mu lze určitě jen jeho nízkou krvelačnost, když už film dostal nepřístupný rating. Film má velmi trefný cast. Vedle zkušených herců, k nimž patří Anthony LaPaglia a Miranda Otto v rolích manželů, je hlavní devizou dívčí soubor sirot, jež má v kvalitě vyvolání děsu i strachu z neznámého citelně navrch nad nadpřirozenem. Hra stínů a temných koutů v baráku zde má nemalý prostor, tudíž napínavé slídění dívek po tajemnou aurou obdařeném domě a nezřídkavé pátrání v temných zákoutích, kdy se čeká, co za potvoru odtud vyskočí, je zahráno od všech účastnic věrohodným způsobem. U Lulu Wilson to není nijaké překvapení, ta už má zkušenosti s hororem, ostatní už tolik známé nejsou, ale vedly si neméně zdatně. Film sází na infarktové lekačky, intenzivně si vyhrává s pozorností diváka, když po něm chce, aby si všímal i věcí, které se odehrávají na pozadí snímaného obrazu, na výskyt entit ploužících se domem v čele s dvanáct let mrtvou dcerou manželů Bee, která je najednou až moc živá. Nechybí i hutnější finále eskalující v propojení tohoto prequelu s prvním filmem. Scénář, kdysi nenápadného Gary Daubermana, který na sebe strhl veškerou pozornost až scenáristickou prací na "To" , mě ani tentokrát nepřesvědčil svojí kvalitou. Nově povolaný režisér se naštěstí činil řemeslně precizně, strašil intenzivně, s velkou vervou, i když nepřeřadil z nastaveného kolovrátkového módu. Ve výsledku tahle Annabele jeho zásluhou nepoměrně převyšuje Leonettiho nevýrazné extempore. 8/10(17.9.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace