poster

Sestra

  • USA

    The Nun

  • anglický

    Valak

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Mníška

  • Velká Británie

    The Nun

  • Kanada

    The Nun

  • Austrálie

    The Nun

  • Nový Zéland

    The Nun

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2018, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Beckett51
    ***

    Lepší tři hvězdy. Atmosféricky, vizuálně a hudebně je to fakt super. Nicméně obsahově to dosti uvadá a ikdyž je tam spousta blbostí, který se nakonec nějak scénáristicky vyřeší, zůstává pocit průměrnosti a jakýhosi pomyslnýho povzdychnutí nad tím, že tak zajímavej démonskej origin pojali takhle vlažně a nedali mu větší péči.(28.11.2018)

  • JAn
    ***

    Corin Hardy měl možnost vytvořit působivý gotický horor, ale jeho Sestra ve výsledku skutečně je jen pouhou jeptiškou na pružině. Veškeré strašení je veskrze primitivní, opírající se o mnohokrát viděné a poměrně laciné lekačky, které navíc trpí špatným načasováním. A ty, co by fungovat mohly, už bohužel známe z trailerů a všemožných promo videí. Nedočkáme se ani žádné důmyslné práce s prostorem a působivé kulisy nakonec nejsou ničím jiným než smutnou a nevyužitou ozdobou. Vyměnit historický klášter za jakýkoli dům někde na předměstí, Sestra by snadno zapadla mezi průměrnou americkou produkcí. Velká škoda je, že tvůrci nepokusili opřít ani o duchařské historky opředené kolem skutečného opatství Cârța a ve výsledku k nim odkázali jen v jedné zapadnuvší větě. Navíc pronesené podivnou postavou Francouze, která má sice poměrně důležitou úlohu, ale jinak si s ní scénárista očividně nevěděl rady a tak jí přiřadil tu nejotravnější možnou roli. Ale abych jenom nehanil, oproti Leonettiho Annabelle je Sestra minimálně o řadu a půl výš. Vzhledem ke krátké stopáži rozhodně nenudí a obsahuje minimálně půl tuctu opravdu působivých momentů. Navíc má Taissu Farmigu, která skutečně je mladší verzí své sestry (v tom nejlepším smyslu slova), a přímo dokonalou finální scénu, co film mrazivě spojí s počátkem celé série.(6.9.2018)

  • Jericho666
    *

    Nečekal jsem super film. Doufal jsem aspoň v průměrný snímek. Dostal jsem naprostou kravinu, kde i okolí jinak krásného opatství připomínalo parodii na béčkové gothic filmy. Otec Burke připomíná Indiana Jonese, sestra Irene je naprosto nevýrazná. Zachraňuje to trochu Frenchie, nicméně brutální míra trapnosti Sestry a všech ostatních "bubáků", která se v průběhu filmu stupňuje, až vygraduje ve "final fightu" do výšin parodie/debility, ho naprosto zastiňuje. Postava Daniela je jen třešní na dortu v pomyslné stupnici pitomosti. O nějaké atmosféře, kterou se film opakovaně snaží navodit, nelze mluvit. Není tam a nikdo, kdo viděl aspoň Kruh, se nemohl bát. Prostoru k nudě bylo naopak ve filmu dostatek. Chybělo jen několikrát zobrazení čísla 666, kdyby náhodou někdo přes všechny ty obrácené kříže, pentagramy, hady a bránu do podsvětí nepoznal, že se jedná o hrozně temný ďábelský film. První obrázky v titulcích byly super a strašidelné více, než celý film. Za ty 1 *. Pak se změnily v nějaké hořící blbosti a šly i ty titulky do háje. P.S.: "Na základě případu v roce 1952 v Rumunsku." Hahaha, to víš, že jo...(18.9.2018)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Ako samostatný “sequel”, nie je “Sestra” žiadnym, vysloveným sklamaním. Nechápem, prečo podaktorí onanujú nad Conjuringom, s ktorým je síce úzko prepojená, no predsa každému muselo (mohlo) dôjsť, že tento príbeh už nemal z čoho čerpať, a tak bolo zapotreby nejakej odbočky, aby sa samotná story začala uberať iným smerom. Ja osobne som nadšený najmä z výpravy, hudby, no neposlednom rade prostredia, v ktorom sa táto ducharina s prvkami diabloviny (možno aj zombie???) odohráva. Kurva fix, do toho kostola by som nevkročil ani za bieleho dňa, nie to ešte po tme. Atmosféra ma solídne vtiahla do deja, raz so mnou fakt slušne trhlo, efekty boli taktiež peckové, a tak je fakt veľká škoda, že tých klasických klišé prvkov, nebolo predsa len o čosi viac. Čo sa týka scenára, nebudem sa sťažovať (až na drbnuté správanie postáv), lebo v dnešnej dobe natrafiť v tomto žánry na niečo originálne, je už naozaj čistá trúfalosť na hraje s fikciou. Divák v tomto smere zbytočne prahne po niečom, čo skrátka nemôže dostať. Je kopec lacných sračiek, ktoré behom roka vzhliadne, a tak pre mňa, je tento počin minimálne na úrovni lepšieho priemeru, ktorému ľahko prilepším.(2.11.2018)

  • kingik
    ***

    O hustě démonické jeptišce (téměř) bez hustě démonické jeptišky. Co tedy mělo být na filmu strašidelného a drastického, když inkriminovaná jeptiška, na které je postaven celý příběh, je ve filmu dohromady sotva na deset minut, a dozvíme se o jejím zjevení prdlajs? Rumunsko, píší se padesátá léta, dělí nás dvacet let od známých událostí u manželů Warrenových, kterými jsme byli svědky ve dvou dílech V zajetí démonů. Investigativní kněz (Demián Bichir) a novicka (Taissa Farmiga) jsou vysláni Vatikánem, aby prozkoumali sebevražednou událost, ke které došlo ve zdejším klášteře. Sice nechápu, proč zrovna tihle dva měli veškerou kompetenci pro vyšetřování smrti řádové sestry, ale budiž. Začátek nic moc slibného nevykazuje, spíše se dá nepříliš zajímavě natočené sebevraždě zasmát. Další dlouhé pasáže budou patřit bloudění ve ztemnělých chodbách kláštera, nedobrovolnému pochování kněze zaživa (klid, přežije) a schopně zobrazenému strachu, který se line z očí mladé novicky. Jeptiška, která má hrát prim v příběhu, se na scéně zjevuje sporadicky a její přítomnost vůbec děj/film netáhne. James Wan režií pověřil nepříliš prověřeného Corina Hardyho, který je pokládán za schopného vizionáře a strůjce pěkných i působivých obrázků, což potvrdil, nicméně u něj převládal rutinní přístup a scházela větší kreativita. Režie byla ale určitě ovlivněna scénářem, který byl doslova příšerně nábožensky orientovaný, takže se divák během filmu naučil modlit a dávat si pozor na obrácené krucifixy. Film má přibližně tři hodně dobré scény,ale žádnou vrcholně zapamatovatelnou. Scénář Garyho Daubermana se svojí konstrukcí podobá jeho předchozím hororovým počinům. Technicky to nijak nepohoršuje, CGI je sice bezpečně rozpoznatelné, jinak ale nemám k vizuálnímu zpracování námitek. Erko není nijak využito, je to značně uhlazené. Wan asi výsledný návrh filmu moc neřešil, nelze se ubránit zklamání z konečné podoby filmu, který měl na to stát se jedním z nejzajímavějších a nejstrašidelnějších hororových spindíků-offiků. Vznikl rutinní vývar, co nevnáší do temné kapitoly nic extra nového a převratného. 6/10(3.11.2018)

  • - SPZ nákladního vozu, na něhož Otec Burke (Demián Bichir) omylem položí svá zavazadla, obsahuje i jméno démona „Valak“. (efenberger)

  • - Otce Burkea (Demián Bichir) v noci probudí rádio hrající verzi písně „You Belong To Me“ od Jo Stafford. Název v češtině samozřejmě znamená „patříš mi“, což tím démon otci Burkeovi také oznamuje před tím, než se jej pokusí zabít. (hansel97)

  • - Natáčelo se kompletně v Rumunsku od 3. května do 24. června 2017, a to na hradech Segešvár a Hunedoara, v Bukurešti jako takové a v zdejším parlamentu, dále pak v bukurešťských Castel Film Studios. (hansel97)