VOD (1)
Série(6) / Epizody(63)
Obsahy(2)
Tenhle prequel Perníkového táty nominovaný na Emmy sleduje život začínajícího advokáta Jimmyho McGilla a jeho proměnu na morálkou nesvázaného právníka Saula Goodmana. (Netflix)
Videa (13)
Recenze (440)
Už po pilotu je zřejmé, že se Gilligan v Albuquerque opět cítí jako ryba ve vodě. Důvtiplný scénárista a režisér zde skrze obrazovku dává jasně najevo, jak i jemu samotnému svět Waltera Whitea strašně chyběl. Což je pro diváka pochopitelně ohromná výhra a uvidíme, kam tenhle s citem natočený mix "85% drama a 15% komedie" povede. P.S. Dokud nebude ČSFD stejně pružné jako IMDb - kde lze seriály dávno hodnotit po jednotlivých epizodách - jsou veškeré subjektivní nářky jeho nedospělých a netolerantních uživatelů o předčasných hvězdičkových soudech bohužel irelevantní. Zdravim pilot The Leftovers. ()
1. série 90% Na Saulovi mě baví ta samozřejmá žánrová proměnlivost, kdy rodinné drama přechází do kriminálky nebo do právnického dramatu, aniž by tomu za celou dobu spadl řemen nebo to ztratilo směr. Bob Odenkirk tady dostává zjevnou šanci rozehrát všechny struny svého talentu a ví o tom. Tenhle přerod Jimmyho v Saula nám jednou zlomí srdce. Už teď se bojím a těším zároveň. ()
Perfektný Prídavok k BB. Postup advokáta samozrejme neobsahuje toľko naliehavosti a dramatickosti ako prerod stredoškolského učiteľa na prominentného výrobcu drôg, ale ostatné atribúty ostali. Saulovmu príbehu pridáva potrebné basy zápletka okolo pána Ehrmantrauta, odkazujúca na nestarnúce zvyky westernu a hard-boiled príbehov, čím sa asi naviac približujeme k pôvodnému príbehu z podsvetia Nového Mexika, na ktorý sa napája. ___ Dôsledná réžia, maximálne herecké výkony, starostlivé vyberanie uhlov kamery, náladotvorná hra so svetlom a tieňom, zmysel pre vizuálne pointy a metafory, cinefilné odkazy, priam erotické snímanie púštnych scenérií, bezchybne vyskladaný soundtrack.... Na základe týchto vlastností sa veľakrát môže zdať, že sila Saula nespočíva ani tak v príbehu, ako skôr v genitalite vystavania jednotlivých scén. Či už ide o súrodenecké rozpory, napínavý príchod Ehrmantrauta do vlastného domu v štýle China Town, zostup do pivnice na začiatku prvej série pripomínajúci Tarantina až do chvíle, keď zistíme že násilie nie je prča, ale fakt to bolí (ako je u Gilligana zvykom), použitie kultovej dvojexpozície detailu hlavy a neónových svetiel nočných podnikov alebo absurdná snaha o dostanie výpovede, Better Call Saul vždy atakuje hranicu zaručenej kultovosti. ___ Jednotlivé štýlové scény vyplnené ohromnými filmovými znalosťami a dovtipom Gilligana a skupiny okolo neho (istú cinefiliu prejavuje aj postava Saula prostredníctvom veľmi trefných odkazov na staré americké kulty, napr. Soylent Green), absurdným humorom, perfektnou vizuálnou štylistikou a vyšperkovanými dialógmi, dohromady spája veľmi realistické, pomalé tempo bežného života. V Saulovi stále cítime reálny svet. Nič sa neudeje cez noc, na každý krok musíme trpezlivo čakať, pomedzi výbuchmi smiechu a nápadov sa nenútene rozkračuje všedná každodennosť. A to robí Saula tak príťažlivého, blízkeho. ___ Na záver len toľko, že sa strašne teším na ďalšie série. Prvé dve sú úžasný rozbeh - alebo lepšie povedané vykročenie. ()
Zpočátku působí seriál dost rozpačitě, řekl bych, že jediným společným jmenovatelem s Breaking Bad je postava starého Mike. Samotný Saul je vykreslován trošku odlišně, jeho křiváctví je svým způsobem nevinné, anebo jiným způsobem odpustitelné, někdy až roztomilé, neboť seriál odhaluje dobré úmysly, které stojí na pozadí. Trvá to, než vám charakter Saula přiroste k srdci, ale stane se to. Minimalistický příběh a pomalé tempo si však na prvních dvou sériích bere svou daň, jsou totiž citelně slabší. Atmosféru však má seriál od počátku do konce výbornou, je zde spousta zvláštních, někdy až uhrančivých momentů, kdy se toho na obrazovce mnoho neděje, ale budují se pocity - pocity o životě v prašivém Novém Mexiku, kde prosťáčci jezdí otřískaným autem podél prérie a chtějí si taky ukousnout svoje sousto amerického snu. Třetí série je mezník a od čtvrté začíná ta pravá jízda. Charaktery mají jasnější kontury, do popředí se dostane také úžasná Kim a plány drogovéko kartelu se začínají realizovat. Těžké seriál hodnotit jako celek, protože první dvě série jsou stěží za 4*, ale od 4. řady nahoru to začíná být naprostá dokonalost, která se plně vyrovnává svému duchovnímu otci Breaking Bad... 9/10 ()
Hodnotiť po prvých dvoch dieloch mi príde scestné, ale nemôžem si pomôcť. From Breaking Brad to Saul Goodman.. Jimmy, válíš! Oproti Breaking Bad však ale nemám pocit, že by seriál potreboval úvodné časti/sezóny na rozbeh veľkej partie. U Better Call Saul sa jednoducho bavím od prvej minúty. 1. séria - 85% - Prvá sezóna má muchy, ktoré treba dobudúcna vychytať, ale po zrátaní plusov a mínusov ohlasujem pomerne slušnú spokojnosť. Určité diely boli fakt skvelé (02,06,09), iné zas pomerne nedotiahnuté (05,10), ale to tak už býva. V porovnaní prvej sezóny BB a BCS u mňa vyhráva Saul, takže nevidím najmenšie dôvod na to, aby som sa netešil na ďalšiu sériu. __ 2. séria - 90% ()
Galerie (1 471)
Zajímavosti (91)
- Howard (Patrick Fabian) má na SPZ auta napsáno: „Namaste,“ což je také název epizody. (griph)
- Meno Saul Goodman vzniklo z frázy „It's all good, man“, čo v preklade znamená „Všetko je v poriadku“. (readan)
- Způsob, jakým Werner Zirgler (Rainer Bock) mluví německy, zatímco má kapuci přes hlavu, a poté mu Mike (Jonathan Banks) říká: „Mluv anglicky,“ je podobný tomu, jak Saul (Bob Odenkirk) mluví španělsky svým věznitelům, Waltovi a Jesseovi, kteří nosí lyžařské masky, a Jesse mu říká, aby mluvil anglicky. (Petrmachovec)
Reklama