poster

Nenávist

  • USA

    Grudge, The

  • Japonsko

    呪怨

  • Slovensko

    Nenávisť

Horor

USA / Japonsko, 2004, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shit
    ****

    Jelikož jsem neviděl původní Japonskou verzi, tak nemůžu moc srovnávat, ale tenhle americkej remake je fakt hodně povedenej, hned od začátku je pěkně mrazivá atmosféra a nejděsivějších 20 minut filmu a atmosféra hned tak nepoleví, bohužel je asi ve 3/4 filmu takový trošku hluchý místo, ale to se hned napravý pekelně mrazivým koncem, některý lekačky z tohohle filmu opravdu stojí za to a i když jsem ten původní film neviděl, tak tohle se mu určite vyrovná a podle mě je to lepší i než kruh, kterej mi nepřipdal tak děsivej po celou dobu jako je tohle. Lepší 4*(11.2.2006)

  • tron
    ***

    Skvelý horor s fantastickou atmosférou. Má iba jednu chybu. Videli sme to už štyrikrát predtým (najskôr sa grgajúco priplazili dve na video určené NENÁVISTI, potom režisér urobil dve verzie pre kiná a AŽ POTOM si ho najal producent Sam Raimi pre nakrútenie remake). Skĺbenie najmodernejšej techniky 21. storočia s prastarou ázijskou mystickou mytológiou (v Ázii môže duch, na rozdiel od slovanskej mytológie, fyzicky ubližovať) bolo dovedené možno ešte ďalej, ako v kultovom japan shock Hidea Nakatu RINGU, ktorého úspech odpálil vlnu ázijských ducharin. Americká NENÁVISŤ síce obsahuje niekoľko nechutne (to má byť hororová poklona) strašidelných scén (duch pri posteli, duch v posteli, duch v sprche), ale opäť – mnohé z nich (mimo balkóna) sme už videli štyrikrát predtým. Film potápajú aj nezmyselne použité počítačové triky; divák by sa aj CHCEL báť a aj sa BOJÍ... ale zrazu spoza rohu vykukne digitálne animovaný duch a atmosféra je s prepáčením v zadku. Resumé: je to to, čo sme vidlei už styri razy predtým, jeidnou inováciou je, že tentokrát je hrdinkou Američanka. Vďaka tomu získala snímka zaujímavý zlovestný podtón „národnom/kultúrnom odcudzení v inej krajine“. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/503/(22.8.2005)

  • Gimli
    ***

    Neviděl jsem japonské originály, ale předpokládám, že se americký remake liší od originálu především ve stylizaci, tak jako Kruh. Jenže americký Kruh disponuje podstatně silnějším scénářem, který dokonce předčí japonské předchůdce. Nenávist skrývá za nablýskanou formičkou práznou bublinu. Film navíc ubíjí docela prostinké vysvětlení oněch střašidelných událostí. Bál jsem se, ale ne o hrdiny, nýbrž o sebe :-)(10.1.2005)

  • kiddo
    ***

    Tenhle koment píšu s naprostou (doufejme dočasnou) neznalostí původních Ju-on, ale to snad nebude tolik vadit vzhledem k tomu, že chci hodnotit samotný film a ne způsob, jakým Shimizu svou sérii případně vylepšil a případně zmrvil. Stejně, jako se v konceptu remaku rafinovaně rve americký životní styl se stylem japonským (díky čemuž je možné část atmosféry přisuzovat pocitům ztracenosti hrdinů v cizím prostředí), tak se to má i s většinou ostatních složek filmu. Nejvíce Nenávist dojíždí na naprosto debilní scénář, který nevykazuje sebemenší cit pro stavbu příběhu, a jeho banálnost (a vlastně i jednoduchost celého příběhu) zachraňuje jen nechronologické a předem neohlašované používání retrospektiv. Scénáristovu myšlenkovou dovolenou napravuje vynikající a stylová práce režiséra, který četné zápory scénáře dokázal využít a do značné míry přetavit v klady. Především oproti svým vlasatým tematicky podobným bratříčkům nám nedává ani na chvíli zapomenout na to, o co vlastně jde, a dokola a dokolo a dokola opakovanými (kvalitně natočenými, ale postupně pořád méně originálními a děsivými) lekačkami a neustálou upozaděnou přítomností Kayako a Toshii v divákovi vyvolává ne úplně častý pocit neutuchajícího ohrožení a děsu. O stereotypních a obyčejných, ale působivě natočených prvcích typu chlapec za sklem výtahu, urvaná čelist, ruce provlečené příčkami dřevěného zábradlí asi netřeba mluvit. Shimizu vtiskl snímku nenapodobitelnou pečeť zvanou slečna Atmosféra a právě jeho umění zachraňuje i například pochybnou práci maskérů (s tímhle materiálem natočit dobrou lekačku zvládne jen skutečný fachman). V rámci dnešní americké popcornové produkce se jednoznačně jedná o vysoký nadprůměr a rovněž absence happy endu a vzhledem ke koncepci příběhu i nepatřičného nadržování hlavním postavám (což ústí v temný a uspokojivě sadistický konec) dokazuje, že Shimizu se s nutností „zezápadnit se“ popral se ctí. Při delším a širším uvažování ale člověka nakonec trochu zamrzí, že z původně inovativního a originálního prvku dlouhovlasých japonských záhrobních slečen se neustálým opakováním jednoho a toho samého schématu stal jeden ze základních pilířů mytizovaného pojmu zvaného KLIŠÉ.(7.5.2006)

  • POMO
    ****

    Horor, nad ktorým neradno premýšľať, ktorý treba iba poriadne precítiť. Potme, osamote, na kvalitných slúchadlách zážitok, na ktorý dlho nezabudnem. Dejovo ani zďaleka tak prepracované ako Kruh (postavy nula bodov, odhalenie zrodu kliatby na šiestej koľaji), no skvelo fungujúcim napätím narvané do prasknutia - až si medzi jednotlivými sekvenciami nestíhate vydýchnuť. Polovicu atraktivity filmu robí zvuk, druhú polovicu kamera a strih. Pri väčšine filmov aj tohto žánru by mi to nestačilo, no tentoraz som spokojný. Brilantný formálno-akustický nonsens.(19.2.2005)

  • - Ke konci filmu schází Kayako ze schodů podivnou chůzí. V záběru nebyly použity žádné trikové záběry. (HellFire)

  • - Kvůli natáčení tohoto filmu musela Sarah Michelle Gellar (Karen) odmítnout zopakovat si roli Buffy jako host v jubilejní 100. epizodě seriálu Angel (od r. 1999). (GreatestFan)

  • - Už po prvním víkendu v kinech dalo studio zelenou pokračování. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace