VOD (3)
Série(4) / Epizody(12)
Obsahy(4)
Excentrický detektiv z příběhů Sira Arthura Conana Doyla hledá důkazy v ulicích moderního Londýna. (Netflix)
Recenze uživatele D.Moore k tomuto seriálu (12)
Studie v růžové (2010) (S01E01)
Jednoznačně se připojuji k lavině pětihvězdičkového hodnocení, která se tady strhla. Převést Holmese s Watsonem do současnosti byl možná risk, ale vyplatil se. Postavám se trochu změnil slovník a pokud jde o Holmese, o něm policisté místo jako o podivínovi mluví jako o úchylovi první kategorie... Ale pořád jsou to ti staří známí. Příběh je od začátku do konce napínavý, plný neskutečně suchých hlášek a skvělých dialogů a kromě finální nervákové konfrontace mi naprosto vyrazila dech honička za taxíkem. ()
Slepý bankéř (2010) (S01E02)
Slepý bankéř se mi doopravdy zalíbil až napodruhé, kdy jsem se v něm lépe orientoval a kromě toho, abych se snažil vyznat v ději, jsem se mohl soustředit i na vztah Holmese a Watsona, který se zase trochu posunul. Obzvlášť pěkné je sledovat, jak jde Holmes Watsonovi sice pekelně na nervy, ale zároveň ho i neustále ohromuje. ()
Velká hra (2010) (S01E03)
Jak píše kolega Němi, Moriartyho počínání určitě nejednomu připomene Jokerovy eskapády z Temného rytíře - nádherně inteligentní šílenec, tenhle "profesor". Holmes s Watsonem hrají o čas a životy a jejich mozky si za celých 90 minut prakticky nevydechnou (stejně jako diváci), opravdu podařené finále všemu nasazuje korunu. ()
Skandál v Belgravii (2012) (S02E01)
Udělat z Ireny Adlerové dominu, to muselo chtít stejnou odvahu jako převést Sherlocka Holmese do jednadvacátého století. Jenže všechna čest, opět to vyšlo a vznikla působivá přehlídka jiskřivého intrikánství. Příběh tohoto dílu je navíc krásně složitý a propletený (vyloženě se těším, že se na něj podívám podruhé) a oproti finále první řady také přibylo humoru. Když v závěru všechno zapadlo do sebe, byla to čirá radost. ()
Psisko baskervillské (2012) (S02E02)
Velmi zajímavá adaptace původního díla, které zná snad každý, ovšem trochu mi ji pokazily dvě na můj vkus až příliš krkolomné věci - náhoda se světélkujícím králíkem a P.S.I.S.K.O.... Opravdu přitažené za vlasy. Jinak to ale je po všech stránkách povedená hříčka s úplně jinou atmosférou, než jakou měly předešlé epizody. ()
Reichenbašský pád (2012) (S02E03)
Strhující, co vlastně dodat? Nejvíce jsem ocenil ten velmi dramatický a emotivní konec, který mi dokázal na nervy zahrát i přesto, že jsem od pana A. C. Doyla už předem věděl, co se bude (a taky nebude) dít. ()
Prázdný pohřebák (2014) (S03E01)
Je to více o Sherlockovi a Johnovi, o jejich špičkování a o tom, jak to vlastně bylo minule, než o novém případu, který vlastně málem skončí i nevyřešený... A je to trochu škoda. Závěr slibuje propříště lepší podívanou, a tak mu budu věřit. ()
Znamení tří (2014) (S03E02)
Bohužel, zatím nejslabší díl Sherlocka. Skoro se mi nechce věřit, jaká nuda, místy až otravná, to byla. Co naplat, že se mě v závěru tvůrci pokoušeli přesvědčit, jak měli všechno promyšlené, stejně jsem se nezbavil pachuti z toho sitcomového svatebního řádění, kvůli kterému na případ došlo až po půlhodině (!)... A pak jsem si ho stejně neužil, protože ho scénář neustále rozmělňovali onou svatbou a naprosto příšernou rozlučkou se svobodou. Tohle si pánové nezasloužili. ()
Poslední přísaha (2014) (S03E03)
Záporák je skvělý. Nechutný, slizký, mazaný. Mohl to být důstojný Sherlockův protivník, kdyby ovšem tvůrci chtěli. Jenže oni ne, úplně jako by rezignovali na napětí a nahradili ho zdaleka ne vždy účinným humorem, Sherlockovy uvěřitelné dedukce vyměnili za naprosto neuvěřitelné myšlenkové pochody (jestli se vám v posledním dílu druhé řády zdálo jeho pátrání po opuštěné čokoládovně přitažené za vlasy, tak tentokrát si vezmete prášek na uklidnění), do děje zbytečně míchají nejrůznější vedlejší postavy, které jsou buď podobně geniální jako Sherlock nebo podobně tupé jako Lestrade, zápletka je překombinovaná, aby se skryly její nedostatky... A mezi tím vším se bezmocně potácí Watson, do jehož pocitu bezradnosti se snadno vcítíte. A konečné řešení? Překvapilo mě, ale ne tak, jak bych si býval přál. ()
Šest Železných dam (2017) (S04E01)
Předchozí řadou mě tvůrci Sherlocka dohnali k tomu, že jim teď nic nevěřím, a to ani smrt jedné z hlavních postav. No a pokud ta smrt měla být tím nej, co se v tomto dílu stalo, tak pardon, nepovedlo se. A přitom to začínalo tak dobře, ozvěnami první řady, vypadalo to na docela pěkné pátrání, jenomže pak se všechno zkomplikovalo, překombinovalo a v závěru zmíněným zvratem zazdilo. O nejlepší scénu se nepostaral ani Sherlock, ani Watson, ale jejich půjčený pes. ()
Skomírající detektiv (2017) (S04E02)
Toby Jones je výborný padouch, jenže tenhle díl si ho nezaslouží. A pokud nebudete kroutit hlavou nad plánem na Johnovu záchranu ani nad odhalením kdo je kdo, asi vás v životě nerozhází vůbec nic a můžete jít poučovat zenové mistry o klidu. Ano, líbily se mi Sherlockovy drogové scény a vůbec celá ta část se zničeným detektivem, který dohání vlastní mozek, nicméně připadalo mi to jako pro úplně jiný seriál. Mrzí mě to, ale na poslední díl Sherlocka se těším hlavně proto, že bude poslední. ()
Poslední případ (2017) (S04E03)
Docela to i šlo... Dokud se z toho nestalo Saw a já si nezačal přát, ať to skončí co nejrychleji než se to ještě zhorší. Sherlock se během čtyř řad pozoruhodně proměnil. Nemyslím tím jen ústřední postavu, která se z výstředního, brilantně uvažujícího asociála stala naprostým psychopatem nebezpečným sobě, blízkému i širokému okolí, ale myslím tím celý seriál, který se z něčeho nečekaně úžasného stal něčím nečekaně nepovedeným. Nemám vztek, ale jsem hodně zklamaný. Nicméně k prvním dvěma řadám se budu rád vracet. Ty byly fajn, díly na sebe navazovaly a vzájemně se nevyvracely. ()