poster

Kruh

  • USA

    The Ring

  • Japonsko

    ザ・リング

  • Slovensko

    Kruh

Thriller / Horor / Mysteriózní

USA / Japonsko, 2002, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    *****

    Scénář: Ehren Kruger .. Začátkem jara roku 2003 mluvila spousta přátel a známých o jakési videokazetě a jejích hrůzných následcích, které zanechává.. Bylo velice krásné slunné pondělí, když jsem se s přítelkyní vydal na tolik momentálně diskutovaný film do přítmí kinosálu. Přiznám, že bez velkého očekávání. Horor nepatří k mnou vyhledávaným žánrům. Myslel jsem ale, že zvěsti mě připravily na cokoliv. Omyl! Nejednalo se o typický horor, nýbrž o perfektní mysteriózní psycho thriller, který mi navozoval mnou dosud nepoznanou formu STRACHu!! Výtečně obrazově zpracovaná náročná podívaná, která vznikla jako remake o dost slabšího japonského Ringu, který ovšem není takhle našlápnutý.. Tahle „kazeta” na mě následky zanechala. Od té doby jsem se na Kruh znovu nepodíval (hlavně proto, že tenkrát po víkendu před kinem jsem byl v takovém velmi zajímavém a neopakovatelném rozpoložení a poté jsem se víc bál toho, že další shlédnutí by mi pokazilo jeden z nejintenzivnějších kino zážitků!!). Jen dodám, že tento komentář přidávám, až po 2 letech a čerstvě po shlédnutí Kruh 2, který je vedle svého předchůdce bohužel jen průměrný..(25.4.2005)

  • Shit
    ****

    Tenhle horor má vynikající atmosféru a dokáže jí ještě dokonale budovat a závěrečná scéna nemá chybu, ale nemůžu se ubránit dojmu, že to neni až zas tak skvělý, protože jsou okamžiky kdy film poleví až moc a lekaček je taky pomálu, vlastně nejsou prakticky vůbec, to v porovnání s nenávistí nemůže obstát, ale zachraňuje to herecký výkon naomi Watts a ta opravdu skvělá atmosféra(3.11.2006)

  • ajuska
    ****

    Pro mě byl Kruh příjemným překvapením, především je nutno ocenit, že se z příběhu nestala obvyklá tupá vyvražďovačka s ječícími puberťáky. Samozřejmě, že sem tam něco pokulhává, ale myslím si, že námět je zpracován velice slušně a dostatečně děsivě (alespoň při projekci na velkém plátně to dost děsivě působila a já jsem se pak celou noc bála zrnící televize:-) Navíc mě velmi potěšilo, že když už jsem si myslela, jak ten film zase trapně skončil, ukázalo se, že tohle konec ještě rozhodně není..(28.1.2006)

  • Dudek
    ****

    Kruh je ten nejzvláštnější horor jaký jsem kdy viděl, nemůže za to samotný film, ale spíše jeho předzvěst, která se šířila mnohem rychleji než on. Před tím než jsem jej sám zhlédl, nebyl pro mě děj žádným tajemstvím. Vlastně mohu konstatovat, že jsem jej znal skoro nazpaměť. Věděl jsem jaký záběr bude následovat a dokonce jsem i čekal jak tak asi může vypadat. Kruh totiž žil v mých představách, kde byl mnohem strašidelnější než na filmovém plátně, to ovšem neznamená, že není hrůzný. Kruh je slavnějším remakem skvělého japonského filmu Ring, který byl natočen podle temné knihy, která u nás byla uvedena pod názvem Kruh. Z toho že se jedná o remake japonské klasiky je pro nás nejdůležitější to, co můžeme od snímku samotného čekat. Narozdíl od běžné americké produkce se jedná o film, ve kterém pečlivě budovaná atmosféra vítězí nad lekacími scénami. Hlavní zdroj strachu je totiž až do konce schován a tvůrci nám jej pomalu představují v malých náznacích, jejichž nejdůležitější funkcí je hlavně to, aby nebylo uvolňováno napětí, ale naopak gradovalo a děj se díky tomu posunul o kousek dál. Režisér Verbinski nám ukazuje, že horor pro něj rozhodně není cizím žánrem, i když je pravda, že u většiny záběrů se inspiroval hlavně původním snímkem. U takového žánru jako je horor je důležitý i kvalitní scénář, o ten se v případě Kruhu postaral Ehren Kruger, jeho nejdůležitějším posláním bylo předělat scénář Ringu do podoby, která by byla lehce stravitelná pro většinové americké publikum. To znamená osekat z původního scénáře všechny složitosti a hlavně veškeré souvislosti s asijským kontinentem. A povedlo se. Kruh je neuvěřitelně děsivý, hlavně pro diváky se slabší vůlí a diváky, kteří na horory nejsou zvyklí. Jeho nejsilnější stránkou je režie, tentokrát jsem se na vlastní oči a uši přesvědčil, že Verbinskému se podařilo natočit film, který perfektně funguje i bez zvuku. Kvůli špatným kodekům jsem totiž Kruh se zvukem přehrát opravdu nedokázal a byl jsem tak odkázán na jeho ''němou'' verzi. To však nijak nepotápělo jeho skvělou atmosféru, měl jsem strach, ale zároveň jsem byl i dost napjatý. Přes velké překážky, které mi nachystal zejména můj neustále se vypínající počítač, se mi podařilo tento klenot mezi horory dokoukat až do konce a musím se přiznat, že jsem měl strach a to dokonce celý týden po skončení filmu... Tu hroznou bytost, která napáchala všechno to zlo, jsem totiž každou noc vídal vedle svého televizoru... Proč tedy nakonec dávám ''jen'' čtyři hvězdičky? Herecké obsazení za to rozhodně nemůže, tomu až na pár maličkých výjimek opravdu nemám co vytknout – není sice nijak výrazné, ale neselhává -, horší je to ovšem se scénářem, který je v některých úsecích značně děravý a hlavně na konci - spolu s režií - zcela selhává. Po tom jakou atmosféru se tvůrcům podařilo během celého filmu navodit si mohli dovolit mnohem temnější a hrůznější finále, než mírně strašidelnou podívanou, při které se docela možná i pousmějete. Ano, film nenabízí příliš momentů, u kterých byste se mohli usmát, snad jen tu v kanceláři, kdy hlavní hrdinka konstatuje, že nemá padáka a závěr, který by mohl zničit děsivost snímku... Ale jak říkám, poprvé jsem se bál...(26.1.2006)

  • Gimli
    *****

    Filmy tohoto typu podle mě není vhodné vidět v kině. Aby byl totiž zážitek ze sledovaní v kině dokonalý, je potřeba naprosto ukázněné publikum, což je dnes větší vzácnost než špatný Spielbergův film. Takže filmy jako Kruh (např. Šestý smysl, Oko, Ti druzí nebo Záhada Blair Witch) je nejlepší pustit si doma, osamote, v tichu a ve tmě. Teprve potom, když není nic než vy a film, dochází k tomu pravému spojení a intezita prožitku graduje s každou minutou. Americký Kruh je lépe provedený než jeho japonská předloha, má totiž detailněji propracovaný příběh a obrazové filtry s Zimmerovou hudbou jsou dalšími silnými nosníky atmosférické sítě. Precizní režie spolu s výše uvedeným z něj dělá téměř dokonalý film.(13.7.2003)

  • - Ve filmu se několikrát objeví podprahový záblesk "kruhu", například v úvodu při projíždění loga DreamWorks nebo později při Rachelině (Naomi Watts) návratu k farmě Morganových. (L_O_U_S)

  • - Aby tvůrci zabránili zákazu promítání v anglických kinech, vystřihnuli scénu potyčky s nožem. (HellFire)

  • - Na pohřbu, kdy je Aidan (David Dorfman) v pokoji Katie (Amber Tamblyn), se zavřené dvěře mezi záběry opakovaně otevřou. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace