Reklama

Reklama

Fargo

(seriál)
  • USA Fargo
Trailer 2
USA, (2014–2024), 44 h 20 min (Minutáž: 39–69 min)

Tvůrci:

Noah Hawley

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Allison Tolman, Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Russell Harvard, Ewan McGregor, Patrick Wilson, Juno Temple, Kirsten Dunst, Colin Hanks, Carrie Coon (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(51)

Seriál Fargo, inspirovaný stejnojmenným oscarovým snímkem, adaptoval spisovatel a scénárista Noah Hawley. Děj se točí kolem zbrusu nového “skutečného” zločinu a neotřelých postav. Vše je protkáno typicky černým humorem, vraždami a pověstnou “minnesotskou zdvořilostí,” díky nimž se z filmu stala nadčasová klasika... (HBO Europe)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (632)

Ratemus 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se k tomu konečně dostal, očekávání nebyla žádná, ale musím říct, že tento seriál je opravdu nářez, až takhle dobrý seriál jsem nečekal. BBT je naprosto démonickej, ta role mu sedne jako prdel na hrnec, každý jeho okamžik doprovází napětí a přerod z loosera Lestera do sviňského sobce je výborný. Ostatní postavy jsou skvěle propracované jako celý scénář a herecké výkony na vysoké úrovni. Taky ta hudba je velice pěkná. Tady prostě není co vytknout, jeden z nejlepších seriálů. Druhá řada není o moc lepší ani horší než ta předchozí, extrémně vysoká úroveň je držena dále a napětí jen houstne, opravdu skvělá povedená prequelová řada. Třetí řada je o poznání slabší než ty předchozí, vysoká latka je nastavena a bohužel není překonána i tak je to kvalitní zábavná podívaná. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, a ze začátku to vypadá, že bude fungovat. Úplně jiné charaktery, jiný příběh než původní Fargo Coenů, jiná etika i morálka, čili srovnávat nelze, a o to magičtěji pak působí rozmanité odkazy na původní film v povrchové struktuře seriálu, v nesčetných detailech, divák jako by se ocital v paralelním vyprávění, v bifurkačním větvení vesmírů naruby (kde se dle obvyklých teorií jeden příběh větví v každé vteřině v novém bifurkačním bodě do odlišných verzí, tady jako by se odlišné příběhy v takových bodech naopak nahodile, leč neustále setkávaly). Výtečný je nápad obsadit Billyho Boba Thorntona, magického herce ze stáje právě bratří Coenů (Muž který nebyl). Potud je parádně založeno na geniální film. *** Postupně ale začínají převažovat chyby v provedení a brzy se ukáže, že nejde jen o kosmetické trhlinky, ale že některé jsou procedurální a zásadně narušují statiku celého počinu. Při bližším ohledání se stavba otřásá v základech a hroutí, a tady už je možné srovnávat s původním dílem, a Coenovic Fargo z toho vychází vítězně prostě proto, že jako jediné z obou zůstává komplexní a shromážděné, a strmí o to úderněji a majestátněji. *** Přejdu-li, že si v seriálu vedle organického humoru začne velice brzy svoje místo uhajovat i samonosná zábava, komično ryze pro pobavení diváka, vtípky rozeseté rytmicky tak, aby se nikdo nenudil, a které člověk sledující organicky se odvíjející příběh odhalí jako zdržování, nenezbytné odskoky od dějové linie, a přechází je netrpělivým mávnutím ruky (opravdu musíme minutu zbytečně sledovat, jak Gus ve sněhu odchytává zaběhlou kolii?), přejdu-li, že v seriálu je i dost dalších vycpávkových míst a toliko ilustrujících záběrů a scén, bez jakých by se mělo dobré filmové vyprávění obejít, zbývá a přibývá hodně dalších věcí, které nelze prominout, neboť narušují samu detektivní výstavbu a maří i svébytnost filmového obrazu. Především dostávají trhliny motivace postav, ústrojnost jejich logiky, konzistentnost a usledovatelnost jejich jednání (jako příklad třeba celé podání FBI, fušeřiny jejích agentů i rozpory ve vnitřní komunikaci, přestože to neslouží jako kritika, naopak, o FBI se tam mluví jako o profících; nebo ty ploše naznačené vztahy v rodině Lesterova bratra, nepochopitelné přistoupení ženy na banálně nastražené okolnosti, nehledě na to, že se celá tahle linie v seriálu vůbec nedořeší, spadne pod stůl, co se stalo s dítětem, s manželkou, s celou rodinou poté, co se bratr - zřejmě? - vrátil z vězení, ačkoli předtím se jejich fungování čas věnoval napříč seriálem průběžně; nejen z toho je poznat, že seriál je zakončený hodně narychlo a vypadlo toho tam dost, co se nedopovědělo; nepochopitelný je i obrat ve výpovědi Lindy, Lesterovy druhé ženy, o nočním odjezdu z hotelu atd. atd.) a jejich vzájemných vztahů - a s přibývajícími díly to přestává být ukočírovatelné, všechny ty nedůslednosti, nepravděpodobnosti a povlávající konce alternativních, či lepších možností postupně přerůstají v síť spekulací, se kterou seriál nepracuje a nepočítá, která škrtí jeho životnost, vytváří pachuť, vybuzuje vědomí, že hodně klíčových momentů je nutné toliko akceptovat jako scénáristickou zvůli a zapomenout na všechny pádné výhrady, domněnky a otázky, které povětšinou už nebudou vysvětleny ani zodpovězeny. Nejsem připravená sledovat filmové dílo stavící na detektivním pátrání (byť je mi zřejmé, že nejde o detektivku) a muset přitom blahosklonně akceptovat tolik na sebe navazujících kroků založených čistě na benevolenci výkladu nejednoznačného chování postav, ani tolik freestylových obratů v ději umožněných stále častěji implantovaným prvkem náhody (např. scéna v nemocnici, kde policistou hlídaný Lester "náhodou" skončí na pokoji s týpkem stejně starým, stejně blonďatým, vysokým atd., s ksichtem omotaným fáčovinou, takže hned při prvním záběru je vám jasné, jak se z toho Lester vyvleče, aby se to pak o pět minut později skutečně nepřekvapivě stalo - jenže my nesledujeme grotesku!, ale příběh, v němž se mají srozumitelným jednáním v extrémních situacích vyjevovat jisté lidské povahy). *** Další velká výtka pak míří na adresu režie a kamery, která zhruba od třetího dílu začíná být zjevně inspirovaná Dexterem a jeho inovativnostmi (ostatně stejně jako celý v seriálu nakonec poněkud vyšumělý motiv biblické apokalypsy nastražené na Stavrose je tu jen ozdobný exoskelet, převzatý z jedné série Dextera, a zrcadlení vidím i v tom pohrávání si s obětí, přivázanou leukoplastí ke zbrani a narafičenou k rozmašírování při policejním útoku), které ovšem v Dexterovi niterně spolupracují se scénářem a jsou haptickou součástí velice fyzického vyprávění, kdežto tady jde o odvozené, opět nenezbytné manýry, které mají spíše vnějšně osvěžit a pobavit zlajdačelého diváka - ti zaujatí ale musí pociťovat sebezapření, vnucuje-li se jim taková pouťovost (ostatně pak tyto efekty, např. použité při ukázání toho, jak se Lesterovi zavrtal do ruky brok, ke konci seriálu zase mizí zapomenuté stejně jako celá apokalyptická vsuvka se Stavrosem). *** Kolem a kolem je to veliká, ale nenaplněná možnost, a ráda bych se dočkala toho, kdyby to vzali jako hozenou rukavici třeba samotní Coeni (nebo autorský tým Dextera či nakonec kdokoli jiný) a dotáhli ten nápad i scénáristicky a formálně do skutečně vytříbené podoby, ačkoli je mi jasné, že se to nejspíš nestane. Banálně, byť furiantsky nakročeně promrhaná příležitost. Ten naznačený a dílem rozvedený potenciál zůstává vzrušující, o to více lituji nakonec tolik zfušované realizace. () (méně) (více)

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. SERIA: Po tom velkom hypu som celkom sklamany. Hlavnym plusom serialu je styl, ktory dokonale napodobnil styl filmovej verzie. V tomto smere som absolutne spokojny. Co sa tyka kvalitny, tak po famoznom pilote v ktorom sa toho udialo fakt neskutocne vela, neustale klesala nizsie a nizsie a posledne 3-4 diely mi pripadali strasne natahovane az som sa nevedel dockat konca. Ustredna zapletka by dokonale vystacila na jeden film, ale kedze ma serial 10 dielov, tak na nu museli navesat kopu dalsich linii a doslova o nicom scen v ktorych postavy viedli uplne zbytocne rozhovory, ktore mi rozhodne nepripadali vtipne. Strasne ma potesila jedna dejova naväznost na film. To som absolutne necakal. Zo scen povazujem za najpôsobivejsi rozhovor Thorntona a Hanska v pilote z ktoreho islel riadny strach. Z hercov jednoznacne dominuje celemu serialu Thornton, ktory podal fantasticky vykon. Bohuzial jeho postava mi az tak uplne nesedela, pretoze sa spraval obcas dost nezmyselne podla toho ako sa to hodilo scenaristovi. Nejak mu k nemu vôbec nesedelo preco Freemanovi pomohol alebo preco ho v pozdejsich dieloch rovno nezabil. Nebol to ani nijaky zasadovy zabijak, ale svina u ktorej ste nidky netusili co spravi. Na môj vkus zostal cely serial prilis necitatelny, takze keby ho Thornton tak zabavne nezahral, tak by som ho povazoval za velky fail. Zaujimavym vyvojom presiel Martin Freeman ako najprv utapnuchy chudak a neskôr bezcitny frajer. Bohuzial mi vôbec nesadla Allison Tolman ako miestna policajtka. Na famoznu Frances McDormand sa absolutne nechyta. Z hercov mi nesadli ani zabijak Adam Goldberg a dvojica agentov FBI v podani tych dvoch otravnych komikov. Zvysok hercov si tych miestnych vidlakov zahral perfektne. Takze vysledkom je seria, ktora ma uchvatny zaciatok ale postupne neustale kvalita upada az do ocakavaneho neprekvapiveho finale. Na film to ani zdaleka nema, ale za jedno pozretie to stoji. 7/10. 2. SERIA: sa presunula v case z roku 2006 do roku 1979 a zmenila aj styl. Uz to nie je pribeh obycajnych ludi, ktory spachaju zlocin a potom sa snazia zahladit stopy. Uz to je regulerna retrogangsterka v ktorej 2 skupiny bojuju o moc a do toho sa pripletie jeden klasicky vidlacky parik. Zatialco dej prvej serie pôsobil ako keby si ho scenaristi vymyslali za behu a finale pôsobilo absurdne, tak dej druhej serie je ovela kompaktnejsi a hlavne neustale graduje az k finalnej megaprestrelke u O.K. Corral, teda pardon v Sioux City. Prim v prvej serii tvorili postavy okolo ktorych scenaristi vymyslali stale absurdnejsie situacie. V druhej serii su postavy podriadene pribehu, vdaka comu pôsobia vsetky diely napinavejsie. Na druhej strane kvôli tomu druha seria nema tak vyraznu postavu ako bol zabijak B.B. Thorntona, ktory na seba strhol vsetku pozornost. Ale nudza o zaujimave a skvele zahrane postavy nie je ani tu. Tentokrat mi dokonale sadol kasting zlozeny z viacerych mojich oblubencov. Najviac ma bavili tito: policajt Patrick Wilson ako mladsia verzia Keitha Carradineho z prvej serie, Bokeem Woodbine ako filozofujuci gangster, Jeffrey Donovan ako horkokrvny gangster a nastastie mi sadol aj ustredny parik vidlakov v podani Kirsten Dunst a hlavne famozneho Jesseho Plemonsa, ktory sa v mojich ociach vyrovnal aj Thorntonovmu vykonu. Trochu ma mrzelo, ze dost ubudlo humoru na ucet zaostalych vidlakov a atmosfera tejto serie sa az prilis vzdialila od filmoveho Farga. Aj vdaka sedemdesiatkovemu stylu akym je tato seria natocena to pôsobi ako retrogangsterka v ktorej zomrie snad viac ludi ako behom vsetkych sezon Sopranovcov. Napriek tomu ako celok pôsobi tato seria ovela kvalitnejsie ako prva seria. Tesim sa na tretiu, ale dufam, ze sa vratia k stylu prvej serie. 8/10. 3. SERIA: sa z casti vratila ku stylu prvej serie az to miestami pôsobi ako jej vykradacka. Akurat je absurdnejsia a postavy su divne. Nie su zaujimave natolko, aby ste im drzali palce a ani nie su zabavne blbe. Su len divne a jedine co dokazu v divakovi vzbudit, je zvedavost aky dalsi WTF zvrat si scenarista vymyslel. Pritom plan hlavneho zaporaka je dost skoro jasny. Proste dalsi chamtivec, ktory ide po prachoch. A aj ked mam Davida Thewlisa rad, tak jeho kreacia pôsobila otravne a prial som si, aby mal com najmenej scen. Najväcsim sklamanim je Carrie Coon ako miestna policajtka, ktora sa snazi celu zahadu vyriesit. Je absolutne nevyrazna ako väcsina postav. Pritom obsadenie je spickove. Zaujme len Mary Elizabeth Winstead tym, ze je sexy a po hereckej stranke napriek sialenym parochnam zaziari iba Ewan McGregor v dvojulohe surodencov, ktori si idu po krku. Po dejovej stranke mi tato seria pripadala natolko chatrna, ze by vystacila na polovicny pocet dielov a tak je seria natahovana zbytocnymi odbockami, ktore nikam nevedu. Vrcholom je tretia epizode, ktoru ked vynechate, tak o nic nepridete. Rezijne to je pre zmenu casto nezazivne a ani tych par potencialne napinavych situacii postrada napätie. Niekoho snad potesi napojenie na prvu seriu vdaka jednej postave. Oproti predoslým seriam mi v tejto dost chybal humor, ktory by sa triafal do vidlackeho prostredia a postav. Celkovo tu humor dost chyba. Potesil ma len samotny zaver, ktoreho vyustenie si kazdy môze vylozit podla seba podla toho aku ma povahu. Celkovo je tato seria velkym sklamanim a na rozdiel od prvych dvoch si ju uz viac nepustim a vlastne nestoji ani za jedno zhliadnutie. Ani neviem, ci chcem, aby vznikli dalsie serie. 4/10. 4. SÉRIA: Za mňa je toto najslabšia séria. Dejovo má najbližšie k druhej sérii. Znova sledujeme súboj mafiánskych skupín. Tentoraz negrov a umaštených talošov (to sú ich vlastné slová) v 50tych rokoch. Ale pojatím to pôsobí jak paródia na Krstného otca. Hneď niekoľko parodických scén evidentne na Kmotra odkazuje. Bohužiaľ postavy dopadli katastrofálne. Negri sú nevýrazní a ich osud ma vôbec nezaujímal a taloši sú neskutočne trápne karikatúry. Najhoršie dopadlo jedno vyžraté prasa, ktoré neustále gúľa očami a predstiera, že je drsniak, ale ani na sekundu sa mu to nedarí. Potom tu sú ešte línie niekoľkých žien, ktoré mi pripadali, že ich tam dali, aby nejak vyplnili stopáž. Hlavne tá vraždiaca sestrička je WTF. Sklamal ma aj môj obľúbenec Timothy Olyphant, ktorý sa snažil zapadnúť do tej divnej štylizácie postáv a tak ma tiež sral. Ale aspoň mal jeden dialóg s Chrisom Rockom, ktorý ma bavil. V ňom bolo cítiť štipku napätia a naznačil jak dobrá táto séria mohla byť, keby ju napísal niekto schopnejší. Z postáv ešte trochu fungoval vzťah medzi Whishawom a tým malým chlapcom. Celkovo je tu ale strašne veľa postáv a žiadna nemá poriadny priestor a hĺbku, aby nejak zaujala. Jednu hviezdičku dávam za skvelú výpravu a celkovo technickú stránku. A pol hviezdičky za krvavé mordy, ale zato ma sklamali prestrelky, ktoré idú zakaždým proti očakávaniam diváka a ani raz nám nedoprajú poriadne dlhý masaker. Záverečné napojenie na predošlé série je tragikomické. Radšej budem predstierať, že táto séria neexistuje. 3/10. () (méně) (více)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Seriál Fargo mě uchvátil svou komplexní propracovaností a úžasným scénářem. Dokázal inteligentně a s lehkostí, stejně jako s jakousi minimalistickou gradací spojit všechny ty bizarní, absurdní a kruté události do jednoho příběhu, jehož každý další díl mě přiváděl v němý úžas, jak je to všechno neuvěřitelně propojené a jak do sebe všechny ty dílky skládačky zapadají. Mělo to logiku, a nebylo z toho vůbec cítit, že je to dělané "na sílu", že je příběh zamotaný, nebo že by nedával smysl. Martin Freeman is the King! Ten chlap je zatracený génius a jeho výkon v roli Lestera Nygaarda by si zasloužil všechny možné nominace. Jeho přerod z ušlápnutého, spořádaného občana, který si nechá srát na hlavu na tvrdého a manipulativního grázlíka, je fenomenální. Dokonalá hudba Jeffa Russo, výborná atmosféra mrazivé krajiny. A jelikož jsem Farga zhlédla na AMC, můžu říct, že tento seriál má jeden z nejhorších dabingů, jaké si kdy kdo vůbec dovolil pustit ven na světlo. A že si to někdo dovolil udělat tak geniálnímu seriálu, jakým tento bezpochyby je. Drzost, troufalost a bezostyšná trestuhodnost. Za něco takového by se vážně mělo zavírat:) Alespoň, že nejlíp z toho vyšel Martin Freeman, on je asi jediná postava, jemuž jeho dabér zůstal po celý seriál a nemluvil přitom deset dalších postav. Když jsem potom zhlédla Fargo od bratří Cohenů, oproti tomuto seriálu mi to připadalo jako hodně špatný průměr. "Jestli si někdo dokáže vystřelit mozek nenabitou puškou, pak ty.", "Jsi v hajzlu, něco jsi udělal a poneseš následky, já jsem následek." ()

nascendi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prekvapilo ma, že som k prvej sérii Farga nenapísal komentár. Považujem ju za rovnocennú s filmovou verziou. Tolerujem seriálový podiel vaty, oceňujem lepšie obsadenie, pretože Billy Bob Thornton dal deju mrazivý nádych a Martin Freeman bol neskutočne plastickou postavou. Potešilo ma aj to, že som sa nestretol s Francis McDormand, ktorá ma vo filme riadne znervózňovala. ()

Galerie (1 005)

Zajímavosti (28)

  • Russell Harvard, představitel neslyšícího zabijáka Mr. Wrenche, který se objeví v 1. a 3. sérii, se společně se svým bratrem Rennym už hluchý narodil. (geklon)
  • Natáčanie série prebiehalo v kanadskom meste Calgary počas októbra 2022. (Real Tom Hardy)
  • Lester Nygaard (Martin Freeman) dostane od agenta FBI Pepperse známou hádanku o farmáři, který musí na lodi přepravit přes řeku vlka, kozu a hlávku zelí. Se stejnou hádankou se musel Martin Freeman jako Tim Canterbury popasovat v epizodě The Quiz britského seriálu Kancl (od r. 2001). (boshke)

Související novinky

Seriálový Vetřelec nabírá posily

Seriálový Vetřelec nabírá posily

28.11.2023

Již nějakou dobu víme, že nadcházející celovečerní film ze světa Vetřelce s názvem Alien: Romulus je dotočen a čeká nás příští léto, přičemž jeho režisér a scenárista Fede Alvarez se chlubí tím, že… (více)

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

27.04.2023

Ačkoliv doba přeje rebootům a návratům ikonických hrdinů – ostatně už to nepotrvá moc dlouho, a do kin se vrátí legendární Indiana Jones s tváří Harrisona Forda – jednu konkrétní postavu s tváří jiné… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

10.08.2020

Dnes ráno sfoukneme dvě novinky naráz. Tou první je, že nová prezidentka studia Paramount Pictures Emma Watts stopla vývoj všech tří chystaných Star Trek projektů. Ty zahrnovaly Tarantinův mládeži… (více)

Reklama

Reklama