Reklama

Reklama

Zločin

(seriál)
Trailer 2
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, (2011–2014), 33 h 47 min (Minutáž: 43–60 min)

Tvůrci:

Veena Sud

Hudba:

Frans Bak

Hrají:

Mireille Enos, Joel Kinnaman, Billy Campbell, Liam James, Michelle Forbes, Brent Sexton, Kristin Lehman, Eric Ladin, Jamie Anne Allman, Evan Bird (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(44)

Sarah čeká poslední den v práci. Stěhuje se i se synem za snoubencem. Je však povolána do parku, kde se našel dívčí svetr a kreditní karta. Vyjde najevo, že oblečení patří pohřešované dívce. Osobní život bude muset jít na chvíli stranou... (TV Prima)

Recenze uživatele Helmutek k tomuto seriálu (5)

Zločin (2011) 

První dvě série je to taková nadprůměrná detektivka (dobře, dost nadprůměrná), ale něco mi tam chybělo. Podobnosti prvních dvou sérií s Twin Peaks (obzvlášť začátku tý první) si ale nejde nevšimnout - ani si nemyslim, že to je dobře nebo špatně, spíš to bylo fakt evidentní (resp. pokud to záměr nebyl, tak přímo diletantský, ale tomu se mi nechce věřit): scéna na pláži s čimsi vyplavenym, zavražděná mladá holka, nikdo nic neví, ale spousta otazníků... Samozřejmě mysteriózní složku Killing nemá a tak ta podobnost je spíš náladová než jakákoli jiná, člověk si ale na TP vzpomene. Ale ke Killingu, resp. prvním dvěma sériím - na jednu stranu musim uznat, že tvůrci měli rozjetejch spoustu rovin, který mohly skončit dopadenim vždy jinýho potenciálního pachatele, a že člověk fakt nevěděl, jak to nakonec dopadne, na druhou stranu těch cliffhangerů a jakoby zásadních obratů směřujících proti vždycky proti někomu jinýmu konkrétnímu člověku/skupině bylo až příliš moc na to, aby člověk věděl, že je nemusí brát vážně, protože seriál evidentně následujícim dílem nekončil. Takže většinu prvních dvou sérií jsem strávil ve stavu "oukej, tak si rychle odbyjme další větev, která se zrovna teď má divákům zdát jako ta jasná, a uvidíme, co bude pak" - každopádně rozuzlení zajímavý a promyšlený bylo, to všechna čest! Upřímně řečeno si asi nevybavuju detektivní příběh s lepším finále, a s promyšlenou propleteností a provázání rolí a motivů účastněnejch. I tyhle první dvě série (podle mě slabší než třetí a čtvrtá) ale měly roviny, který obyčejnou detektivku přesahovaly - a za naprosto fenomenální považuju práci s vývojem postav (Richmond a Gwen, Jamie, rodina Rosie, Belko... i Mitch, ono se to týká vlastně fakt skoro všech, což je ale něco naprosto mimořádnýho a nevídanýho). O Sarah a Holderovi snad netřeba mluvit, Sarah je nádherně frustrujícím způsobem (kdy člověk furt doufá v nějakou změnu, protože ono jí nejde jen nenávidět) neustále na pěst, a z Holdera se pro mě naproti tomu postupně stala jedna z nejoblíbenějších seriálovejch postav vůbec. Třetí a čtvrtá série byla téměř oddělená od příběhu prvních dvou, provázanost byla jen díky Sarah a Holderovi - ale zasazení děje na opačnej pól společnosti týhle dvojce prostě víc než sedlo, protože tady jsem najednou začal cejtit, že to má právě to něco víc, co mi trošku chybělo v sériích prvních. Sérií třetí (POZOR, TROLEJ) by seriál klidně bejval skončit moh, i když bych i já prskal na to, že to skončilo moc rychle a vlastně to je neuzavřený - každopádně by to bylo celkem zajímavý, skončit tím, že z Linden se (možná? možná ne?) nevypočítavě stal někdo, proti komu neustále bojovala, a že je to vlastně všechno v prdeli - tak se s tim, diváci, poperte, a dobrou noc! Každopádně za čtvrou sérii, díky který se seriál moh důstojně ukončit, jsem samozřejmě rád a i ta čtvrtá série byla podle mě naprosto na špici - rozervanost Sarah i Holdera, bezmocnost, lži a beznadějnost situace, do toho všeho ještě vyšetřování novýho případu... S tim, že i konec série čtvrtý, a tak trochu vlastně celýho seriálu, byl o sto procent lepší, než v jakej jsem kdy dokázal doufat. A ještě - sice jsou to konrétnosti, ale hluboko do srdce se mi zaryl třeba osud a vývoj Richmonda nebo Belka (tolik k neuváženejm policejním obviněným a vlivu společenskýho lynče na dotčený "podezřelý" /viz např. Hon s Mikkelsenem/, ale i k politickýmu idealismu a z něho častýmu návratu do deziluzorní a sportý pragmatický reality), taky ale duši humanisty devastující osud Raye Sewarda (tolik k otázce trestu smrti /viz např. Monstrum/ a míry viny jako takový), plus samozřejmě realita (aspoň ta seriálová) práce policejních útvarů, a předevšim (na čemž je postavená půlka seriálu jako celku) vývoj dvojice Linden+Holder. když to vezmu kolem a kolem, tak je ten seriál skvělej a s počtem zhlédnutnejch dílů prožitek roste - ať už kvůli (podle mě) stoupající kvalitě seriálu, tak kvůli sžívání se s problematickejma a mnohovrstevnatejma hlavníma postavama. Celkově vzato bych první dvě série možná zdrcnul do série jedný, což by ze seriálu nejspíš udělalo jedno z nejlepších policejně-detektivně-sociálnich dramat, co vůbec znám. () (méně) (více)

Série 1 (2011) (S01) 

První dvě série je to taková nadprůměrná detektivka (dobře, dost nadprůměrná), ale něco mi tam chybělo. Podobnosti prvních dvou sérií s Twin Peaks (obzvlášť začátku tý první) si ale nejde nevšimnout - ani si nemyslim, že to je dobře nebo špatně, spíš to bylo fakt evidentní (resp. pokud to záměr nebyl, tak přímo diletantský, ale tomu se mi nechce věřit): scéna na pláži s čimsi vyplavenym, zavražděná mladá holka, nikdo nic neví, ale spousta otazníků... Samozřejmě mysteriózní složku Killing nemá a tak ta podobnost je spíš náladová než jakákoli jiná, člověk si ale na TP vzpomene. Ale ke Killingu, resp. prvním dvěma sériím - na jednu stranu musim uznat, že tvůrci měli rozjetejch spoustu rovin, který mohly skončit dopadenim vždy jinýho potenciálního pachatele, a že člověk fakt nevěděl, jak to nakonec dopadne, na druhou stranu těch cliffhangerů a jakoby zásadních obratů směřujících proti vždycky proti někomu jinýmu konkrétnímu člověku/skupině bylo až příliš moc na to, aby člověk věděl, že nemůžou bejt braný vážně, protože seriál evidentně následujícim dílem nekončí. Takže většinu prvních dvou sérií jsem strávil ve stavu "oukej, tak si rychle odbyjme další větev, která se zrovna teď má divákům zdát jako ta jasná, a uvidíme, co bude pak" - každopádně rozuzlení zajímavý a promyšlený bylo, to všechna čest! Upřímně řečeno si asi nevybavuju detektivní příběh s lepším finále, a s promyšlenou propleteností a provázání rolí a motivů účastněnejch. I tyhle první dvě série (podle mě slabší než třetí a čtvrtá) ale měly roviny, který obyčejnou detektivku přesahovaly - a za naprosto fenomenální považuju práci s vývojem postav (Richmond a Gwen, Jamie, Richmond, rodina Rosie, Belko... i Mitch, ono se to týká vlastně fakt skoro všech, což je ale něco naprosto mimořádnýho a nevídanýho). O Sarah a Holderovi snad netřeba mluvit, Sarah je nádherně frustrujícím způsobem (kdy člověk furt doufá v nějakou změnu, protože ono jí nejde jen nenávidět) neustále na pěst, a z Holdera se pro mě naproti tomu postupně stala jedna z nejoblíbenějších seriálovejch postav vůbec. ()

Série 2 (2012) (S02) 

První dvě série je to taková nadprůměrná detektivka (dobře, dost nadprůměrná), ale něco mi tam chybělo. Podobnosti prvních dvou sérií s Twin Peaks (obzvlášť začátku tý první) si ale nejde nevšimnout - ani si nemyslim, že to je dobře nebo špatně, spíš to bylo fakt evidentní (resp. pokud to záměr nebyl, tak přímo diletantský, ale tomu se mi nechce věřit): scéna na pláži s čimsi vyplavenym, zavražděná mladá holka, nikdo nic neví, ale spousta otazníků... Samozřejmě mysteriózní složku Killing nemá a tak ta podobnost je spíš náladová než jakákoli jiná, člověk si ale na TP vzpomene. Ale ke Killingu, resp. prvním dvěma sériím - na jednu stranu musim uznat, že tvůrci měli rozjetejch spoustu rovin, který mohly skončit dopadenim vždy jinýho potenciálního pachatele, a že člověk fakt nevěděl, jak to nakonec dopadne, na druhou stranu těch cliffhangerů a jakoby zásadních obratů směřujících proti vždycky proti někomu jinýmu konkrétnímu člověku/skupině bylo až příliš moc na to, aby člověk věděl, že nemůžou bejt braný vážně, protože seriál evidentně následujícim dílem nekončí. Takže většinu prvních dvou sérií jsem strávil ve stavu "oukej, tak si rychle odbyjme další větev, která se zrovna teď má divákům zdát jako ta jasná, a uvidíme, co bude pak" - každopádně rozuzlení zajímavý a promyšlený bylo, to všechna čest! Upřímně řečeno si asi nevybavuju detektivní příběh s lepším finále, a s promyšlenou propleteností a provázání rolí a motivů účastněnejch. I tyhle první dvě série (podle mě slabší než třetí a čtvrtá) ale měly roviny, který obyčejnou detektivku přesahovaly - a za naprosto fenomenální považuju práci s vývojem postav (Richmond a Gwen, Jamie, Richmond, rodina Rosie, Belko... i Mitch, ono se to týká vlastně fakt skoro všech, což je ale něco naprosto mimořádnýho a nevídanýho). O Sarah a Holderovi snad netřeba mluvit, Sarah je nádherně frustrujícím způsobem (kdy člověk furt doufá v nějakou změnu, protože ono jí nejde jen nenávidět) neustále na pěst, a z Holdera se pro mě naproti tomu postupně stala jedna z nejoblíbenějších seriálovejch postav vůbec. ()

Série 3 (2013) (S03) 

Třetí a čtvrtá série je téměř oddělená od příběhu prvních dvou, provázanost je jen díky Sarah a Holderovi - ale zasazení děje na opačnej pól společnosti týhle dvojce prostě víc než sedlo, protože tady jsem najednou začal cejtit, že to má právě to něco víc, co mi trošku chybělo v sériích prvních. Sérií třetí (POZOR, TROLEJ) by seriál klidně bejval skončit moh, i když bych i já prskal na to, že to skončilo moc rychle a vlastně to je neuzavřený - každopádně by to bylo celkem zajímavý, skončit tím, že z Linden se (možná? možná ne?) nevypočítavě stal někdo, proti komu neustále bojovala, a že je to vlastně všechno v prdeli - tak se s tim, diváci, poperte, a dobrou noc! ()

Série 4 (2014) (S04) 

Třetí a čtvrtá série byla téměř oddělená od příběhu prvních dvou, provázanost byla jen díky Sarah a Holderovi - ale zasazení děje na opačnej pól společnosti týhle dvojce prostě víc než sedlo, protože tady jsem najednou začal cejtit, že to má právě to něco víc, co mi trošku chybělo v sériích prvních. Sérií třetí (POZOR, TROLEJ) by seriál klidně bejval skončit moh, i když bych i já prskal na to, že to skončilo moc rychle a vlastně to je neuzavřený - každopádně by to bylo celkem zajímavý, skončit tím, že z Linden se (možná? možná ne?) nevypočítavě stal někdo, proti komu neustále bojovala, a že je to vlastně všechno v prdeli - tak se s tim, diváci, poperte, a dobrou noc! Každopádně za čtvrou sérii, díky který se seriál moh důstojně ukončit, jsem samozřejmě rád a i ta čtvrtá série byla podle mě naprosto na špici - rozervanost Sarah i Holdera, bezmocnost, lži a beznadějnost situace, do toho ještě vyšetřování novýho případu (týkajícího se zase jiný vrstvy společnosti, ale to už je v momentě, kdy se ten nejdůležitější příběh odehrává někde jinde)... S tim, že i konec série čtvrtý, a tak trochu vlastně celýho seriálu, byl o sto procent lepší, než v jakej jsem kdy dokázal doufat. ()

Související novinky

Robocop v Suicide Squad?

Robocop v Suicide Squad?

16.02.2015

Joel Kinnaman prorazil díky detektivnímu seriálu The Killing a loňský Robocop ho měl proměnit v novou hollywoodskou hvězdu. Nakonec to tak úplně nevyšlo, pětatřicetiletý Švéd ale rozhodně nehází… (více)

Drsný Preacher do party s Walking Dead

Drsný Preacher do party s Walking Dead

19.11.2013

Nekompromisní hrdina od „komiksového Tarantina“ Gartha Ennise už měl uzřít filmová plátna (zajímali se o něj taková jména jako Darren Aronofsky nebo Mendes) i televizní obrazovky (seriál z produkce… (více)

Mark Strong bude mocný i v televizi

Mark Strong bude mocný i v televizi

26.03.2013

Ještě nedávno jsme měli dojem, že se natáčí víc filmů s Markem Strongem než filmů bez Marka Stronga, ale nikdo si nestěžoval – v drtivé většině rolí byl skvělý a pokaždé jiný. Tak, a od léta si ho… (více)

Colin Farrell v dobách artušovských legend

Colin Farrell v dobách artušovských legend

16.03.2012

Je to docela překvapení. Studio Warner Bros. koncem loňského roku slibovalo nové pojetí artušovských příběhů v romanticko-dobrodružné fantasy Arthur and Lancelot. Titulní postavy si měli zahrát Kit… (více)

Reklama

Reklama