Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze uživatele Big Bear k tomuto seriálu (1)

Letecké katastrofy (2003) 

Mám rád létání a mám rád letadla. Věci jako turbulence apod. mi nevadí. Spoléhám na stroj a spoléhám na piloty. Naopak, považuji se za ty šťastlivce, kterým letadla, létání a vše s tím spojené způsobuje libé pocity až rozkoš. Přesto při sledování tohoto seriálu a jeho pokračováních v dalších řadách se člověk neubrání mírnému třasu. Tahle nakoncentrovaná sbírka všech možných neštěstí, důvodů a chyb , které většinou měly za následek pád stroje a zamření často stovek životů cestujících je zkrátka neokecatelná. Můžete si stokrát říkat, že letecký provoz je nejbezpečnější. Ale už po pátém dílu si pak po usednutí do letadla řekne, safra - fakt dotankovali tu nádrž naplno? Opravdu netrefíme cestou hejno kačen? Maj v tom Egyptě už ten lepší radar na věži? Opravdu byl ten přehřívající se motor důkladně otestován? A ten chlapík v té Cessně pod námi, opravdu udrží letovou hladinu? :-))) Seriál často velmi napínavým způsobem nasimuluje průbeh letu a ž do katastrofy a poté diváka spolu s vyšetřovateli nechá zjišťovat, co k pádu stroje vedlo. Nikdy jsem neměl rád puzzle, nebavilo mně to množství dílečků často stejné barvy a tvaru (pro mně). Ale skládat z kousíčků někde v hangáru celé letadlo abych na základě ohořelé kůstky v motoru zjistil, že stroj měl kolizi s ptákem... to chce velkou dávku trpělivosti. obzvláště když pozůstalí, pojišťovny, letecká společnost ad. tlačí na rychlý výsledek. Za mne je to za 4 ohořelé kousky lopatek Boeingu 747. * * * * ()

Reklama

Reklama