Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

Gothar 

všechny recenze uživatele

Výborný seriál. Všetky nehody sú podrobne popísané, veľmi dobre zrekonštruované a doplnené vhodným komentárom. Je pozoruhodné, že neobsahuje žiadne výrazné preháňanie a zbytočné dramatizovanie, pretože to je v novších dokumentoch veľmi rozšírené a mňa osobne to irituje. Veľkým prínosom je aj použitie skutočných záberov. Všetky série si držia kvalitu a naozaj na tomto dokumentárnom seriáli nevidím žiadnu chybu, ktorá by mala mať vplyv na hodnotenie. ()

Piri 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi jeden z najzaujímavejších doku seriálov. Nekončená téma a neuveriteľne natáčaná 20 rokov. Videl som všetko. Tu vidieť ako sa rapídne menil obsah epizód aj ich štýl. Prve epizódy čisto opisné, bez omáčok, bez teatrálnosti, viac sa dávalo priestoru aj preživším. Nič neobvyklé pre dokument. Ale netrvalo to dlho a nabralo to typicky US wau shock mod a x-krát opakovanie toho istého. Zmenila sa aj dramatizácia hudby. Dobré je si porovnať prvú sériu a trebárs dvadsiatu, čo je rozdiel asi 17 rokov. Jablká a hrušky. Asi 200x sme počuli na čo sa používa letový zapisovač dát a záznam zvuku z kokpitu. Sledujeme rutinu vyšetrovateľov, ktorých "nečakane" napadne, aby si pozreli iné dôkazy alebo vypočuli pásky. Dokonca nikomu nevadí, keď kreslia fixkou po obrazovkách monitorov. Je tu niekto s takou poruchou, žeby si čarbal po svojom televízore alebo monitore svojho počítača? Jedine že ste Daniel Jackson zo StarGate :) Prvá epizóda Unlocking Disaster je mementom pre všetkých. Je neuveriteľné do akého svetla to dalo tých neskorších povestných erudovaných a čestných vyšetrovateľov, ktorí sú už neskoršími hrdinami a hlavnými protagonistami tohto seriálu. Bol to čierny deň pre NTSB aj pre Boeing. Neúnavní boj rodičov obete skončil úspechom. Takto začína tento seriál. Jedna pikoška - v tomto seriáli ako keby schválne opomínali fakt, že skoro každé letisko na svete má za koncom dráhy brzdiace siete a pieskové brázdy. Už v roku 1972 malo každé druhé letisko túto výbavu. V epizóde Deadly Discussions ide o jednu z príčin havárie, práve stav brzdiacej siete, ale nič také tam neodznie. ()

Reklama

Trancetino 

všechny recenze uživatele

Najlepší seriál o leteckých katastrofách. Obdivujem tých vyšetrovateľov ako dokážu prísť na tie chyby. Hlavne vtedy, keď majú v rukách len milión trosiek, lebo nie vždy všetko ukážu čierne skrinky. Minulý rok t.j. 2018 som videl 18. sériu. Bolo v nej asi všetko čo sa udialo za posledné 3 roky. Som zvedavý čo bude v tej 19. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je neuveriteľné, že sa natočili už viac ako dve desiatky sérií, toľko nehôd v najbezpečnejšej doprave... V každom prípade ide o mimoriadny seriál, ktorý mi vyvoláva husiu kožu, pri niektorých častiach aj na opakované pozretie. Asi to nie je veľmi vhodné pre ľudí so strachom z lietania, ale na dokument je v mnohých prípadoch nervy drásajúci, napínavý a v každom prípade je silne investigatívny. Dobre vie zahrať, ako sa odhaľujú príčiny nehody. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád létání a mám rád letadla. Věci jako turbulence apod. mi nevadí. Spoléhám na stroj a spoléhám na piloty. Naopak, považuji se za ty šťastlivce, kterým letadla, létání a vše s tím spojené způsobuje libé pocity až rozkoš. Přesto při sledování tohoto seriálu a jeho pokračováních v dalších řadách se člověk neubrání mírnému třasu. Tahle nakoncentrovaná sbírka všech možných neštěstí, důvodů a chyb , které většinou měly za následek pád stroje a zamření často stovek životů cestujících je zkrátka neokecatelná. Můžete si stokrát říkat, že letecký provoz je nejbezpečnější. Ale už po pátém dílu si pak po usednutí do letadla řekne, safra - fakt dotankovali tu nádrž naplno? Opravdu netrefíme cestou hejno kačen? Maj v tom Egyptě už ten lepší radar na věži? Opravdu byl ten přehřívající se motor důkladně otestován? A ten chlapík v té Cessně pod námi, opravdu udrží letovou hladinu? :-))) Seriál často velmi napínavým způsobem nasimuluje průbeh letu a ž do katastrofy a poté diváka spolu s vyšetřovateli nechá zjišťovat, co k pádu stroje vedlo. Nikdy jsem neměl rád puzzle, nebavilo mně to množství dílečků často stejné barvy a tvaru (pro mně). Ale skládat z kousíčků někde v hangáru celé letadlo abych na základě ohořelé kůstky v motoru zjistil, že stroj měl kolizi s ptákem... to chce velkou dávku trpělivosti. obzvláště když pozůstalí, pojišťovny, letecká společnost ad. tlačí na rychlý výsledek. Za mne je to za 4 ohořelé kousky lopatek Boeingu 747. * * * * ()

Galerie (1 470)

Zajímavosti (129)

  • Airbus letí směrem na východ, ve filmu předkem zleva doprava. Měsíc je zobrazen za letadlem, tedy na severu, ač ho na severní polokouli můžeme vidět jen při pohledu na jih. Navíc 23. 8. 2001 byl v noci ve fázi D – dorůstajícího srpku a nikoli ve fázi C (couvající), jak ho chybně ukazuje dokument. (aquacam)
  • Seriál nakrúcajú v Toronte a okolí. V štúdiu je kokpit, kabína, stredisko riadenia letovej prevádzky, kancelárie a laboratóriá. Štáb má len 3 týždne na premenu priestorov z jedného lietadla na iné, musí napr. prestavať kokpit z Boeingu 747 na Airbus A320 a zabezpečiť, aby boli ukazovatele a ovládacie prvky čo najrealistickejšie. (krasomama)

Reklama

Reklama