poster

Fargo (TV seriál)

  • USA

    Fargo

  • Slovensko

    Fargo

Krimi / Drama / Komedie

USA, 2014 - 2017, 26 h 55 min (Minutáž: 30x50 min)

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Allison Tolman, Colin Hanks, Bob Odenkirk, Joshua Close, Shawn Doyle, Joey King, Oliver Platt, Julie Ann Emery, Glenn Howerton, Brian Markinson, Susan Park, Kate Walsh, Leah Cairns, Adam Goldberg, Keith Carradine, Atticus Mitchell, Kirsten Dunst, Jeff Clarke, Russell Harvard, Jesse Plemons, Ted Danson, Patrick Wilson, Jean Smart, Nick Offerman, Brad Garrett, Kieran Culkin, Bokeem Woodbine, Jeffrey Donovan, Angus Sampson, Adam Arkin, Bruce Campbell, Jonas Chernick, Emily Haine, Michael Hogan, Zahn McClarnon, Cristin Milioti, Gregory 'Dominic' Odjig, Lorne Cardinal, Rachel Blanchard, Barkhad Abdirahman, Ann Cusack, Eric Keenleyside, Elizabeth Marvel, Kate Corbett, Keir O'Donnell, Kai Lennox, Greg Bryk, Terry Kinney, Ryan O'Nan, Mackenzie Gray, Sarah Lind, Douglas Chapman, Wayne Duvall, Martin Freeman (vyp.), Elizabeth Bowen, Michelle Thrush, Barry Flatman, Paul Braunstein, Gary Valentine, Jane McGregor, Keegan-Michael Key, Jordan Peele, Blair Young, Stephen Root, Helena Mattsson, Jennifer Copping, Joe Cobden, Dan Beirne, Eve Harlow, Byron Noble, Spencer Drever, Ben Wilkinson, T. Michael Morris, Jason William Day, Tom Musgrave, Cory Gruter-Andrew, Greg Lawson, David LeReaney, Christopher Rosamond, Kelly Holden Bashar, Peter Breitmayer, Dave Trimble, Carlos Diaz, Gordon S. Miller, James Binkley, Kevin O'Grady, Stefan Arngrim, Liam Green, Brian Jensen, Sam Duke, Ewan McGregor, Carrie Coon, Mary Elizabeth Winstead, Mike Bradecich, Allan Dobrescu (herec, a.z.), Rachel Keller (herec, a.z.), Raven Stewart, Garry Chalk, Scoot McNairy, Fred Melamed, Michael Stuhlbarg, David Thewlis, Daryl Shuttleworth, James Jordan, Markus Parilo, Mark Acheson, James Downing, James D. Hopkin, James Dugan, Tayden Marks, Dan McDougall, Matt Cooke, Graham Verchere, Caitlynne Medrek, Andy King, Anthony Ulc, Scott Hylands, Sylvester Groth, Fabian Busch, Andrew Moxham, Steve Belford, Goran Bogdan, Shea Whigham, Thomas Mann, Francesca Eastwood, Rob McElhenney, Ray Wise, Frances Fisher, Nikolai Nikolaeff, Tyrone Benskin, Hamish Linklater, Mary McDonnell, DJ Qualls, David Sparrow, Jason Cermak, Ivan Sherry, Dan Jeannotte, Mark Forward, Olivia Sandoval
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swamp
    *****

    Pro fanoušky stejnojmenného snímku bratrů Coenových povinnost. Seriálu se podařilo vystihnout jeho atmosféru dokonale a tvůrci velice chytře provázali osudy postav seriálu s dějem filmu - šikovně a decentně. Koukat na tenhle minnesotský zapadákov a jeho osazenstvo je zkrátka neskutečně zábavné. Nemluvě o Billym Bobu Thorntonovi, jehož Lorne Malvo je zkrátka zabijáckou postavou. :)(14.6.2014)

  • Rob Roy
    ***

    Po šesti dílech nemůžu vzhledem ke skvělému nástupu pilotu konstatovat nic jiného, než že jde o promarněný potenciál. Cynický spletenec osudů, kde je půlka postav otravná a druhá půlka rádoby cool (naprosto tragická dvojice zabijáků, kteří nikoho vůbec nezajímají) a lidský rozměr se ztratil, tedy až na pár záchvěvů Martina Freemana. Ten zůstává nejzajímavější postavou. - Edit: Po sedmi dílech končím se sledováním.(1.6.2014)

  • Radek99
    ****

    V podstatě takový seriálový datadisk. Ryze postmoderní přístup - rozšíření původního celovečerního filmu. Originální nápad, zasadit do prostředí kultovního snímku Fargo též děj seriálu, ale k dokonalosti tomuto konceptu chybí mnohé, především pak ona příslovečná Coenovská tvůrčí genialita, bratrské duo je scenáristicky i režisérsky úplně jiná liga než jejich novodobí epigoni. Celá ta Coenovsky nezaměnitelná poetika je trochu naředěná, herci sice sympatičtí, ale oproti nedostižnému originálu o třídu níž. A nezachrání to ani Billy Bob Thornton. Ono taky najít někoho lepšího pro role sociopatů než byli Steve Buscemi a Peter Stormare je prakticky nemožné. Pro fanoušky původního klasického Farga je tu samozřejmě mnoho aluzí (pilot začíná naprosto stejným uvozujícím komentářem, stejně jako další díly, náčelník policie je vzbuzen telefonem uprostřed noci v totožné postelové scéně jako Frances McDormandová, jen vajíčka k snídani připravené drahou polovičkou chybějí, k vidění je variace na scénu předčasného odjezdu z vícepodlažního parkoviště, divák také pozná další osudy ve sněhu zahrabaných peněz atd. atd.), atmosféru kultovního snímku z roku 1996 se sice resuscitovat nepodařilo, ale rozhodně vznikla nová kvalita, velmi originálně pojatý nový seriál, nejenom nostalgicky milé připomenutí. Plus marketingově velmi chytrý tah samozřejmě... :-)(22.5.2014)

  • JitkaCardova
    ***

    Skvělý nápad, a ze začátku to vypadá, že bude fungovat. Úplně jiné charaktery, jiný příběh než původní Fargo Coenů, jiná etika i morálka, čili srovnávat nelze, a o to magičtěji pak působí rozmanité odkazy na původní film v povrchové struktuře seriálu, v nesčetných detailech, divák jako by se ocital v paralelním vyprávění, v bifurkačním větvení vesmírů naruby (kde se dle obvyklých teorií jeden příběh větví v každé vteřině v novém bifurkačním bodě do odlišných verzí, tady jako by se odlišné příběhy v takových bodech naopak nahodile, leč neustále setkávaly). Výtečný je nápad obsadit Billyho Boba Thorntona, magického herce ze stáje právě bratří Coenů (Muž který nebyl). Potud je parádně založeno na geniální film. *** Postupně ale začínají převažovat chyby v provedení a brzy se ukáže, že nejde jen o kosmetické trhlinky, ale že některé jsou procedurální a zásadně narušují statiku celého počinu. Při bližším ohledání se stavba otřásá v základech a hroutí, a tady už je možné srovnávat s původním dílem, a Coenovic Fargo z toho vychází vítězně prostě proto, že jako jediné z obou zůstává komplexní a shromážděné, a strmí o to úderněji a majestátněji. *** Přejdu-li, že si v seriálu vedle organického humoru začne velice brzy svoje místo uhajovat i samonosná zábava, komično ryze pro pobavení diváka, vtípky rozeseté rytmicky tak, aby se nikdo nenudil, a které člověk sledující organicky se odvíjející příběh odhalí jako zdržování, nenezbytné odskoky od dějové linie, a přechází je netrpělivým mávnutím ruky (opravdu musíme minutu zbytečně sledovat, jak Gus ve sněhu odchytává zaběhlou kolii?), přejdu-li, že v seriálu je i dost dalších vycpávkových míst a toliko ilustrujících záběrů a scén, bez jakých by se mělo dobré filmové vyprávění obejít, zbývá a přibývá hodně dalších věcí, které nelze prominout, neboť narušují samu detektivní výstavbu a maří i svébytnost filmového obrazu. Především dostávají trhliny motivace postav, ústrojnost jejich logiky, konzistentnost a usledovatelnost jejich jednání (jako příklad třeba celé podání FBI, fušeřiny jejích agentů i rozpory ve vnitřní komunikaci, přestože to neslouží jako kritika, naopak, o FBI se tam mluví jako o profících; nebo ty ploše naznačené vztahy v rodině Lesterova bratra, nepochopitelné přistoupení ženy na banálně nastražené okolnosti, nehledě na to, že se celá tahle linie v seriálu vůbec nedořeší, spadne pod stůl, co se stalo s dítětem, s manželkou, s celou rodinou poté, co se bratr - zřejmě? - vrátil z vězení, ačkoli předtím se jejich fungování čas věnoval napříč seriálem průběžně; nejen z toho je poznat, že seriál je zakončený hodně narychlo a vypadlo toho tam dost, co se nedopovědělo; nepochopitelný je i obrat ve výpovědi Lindy, Lesterovy druhé ženy, o nočním odjezdu z hotelu atd. atd.) a jejich vzájemných vztahů - a s přibývajícími díly to přestává být ukočírovatelné, všechny ty nedůslednosti, nepravděpodobnosti a povlávající konce alternativních, či lepších možností postupně přerůstají v síť spekulací, se kterou seriál nepracuje a nepočítá, která škrtí jeho životnost, vytváří pachuť, vybuzuje vědomí, že hodně klíčových momentů je nutné toliko akceptovat jako scénáristickou zvůli a zapomenout na všechny pádné výhrady, domněnky a otázky, které povětšinou už nebudou vysvětleny ani zodpovězeny. Nejsem připravená sledovat filmové dílo stavící na detektivním pátrání (byť je mi zřejmé, že nejde o detektivku) a muset přitom blahosklonně akceptovat tolik na sebe navazujících kroků založených čistě na benevolenci výkladu nejednoznačného chování postav, ani tolik freestylových obratů v ději umožněných stále častěji implantovaným prvkem náhody (např. scéna v nemocnici, kde policistou hlídaný Lester "náhodou" skončí na pokoji s týpkem stejně starým, stejně blonďatým, vysokým atd., s ksichtem omotaným fáčovinou, takže hned při prvním záběru je vám jasné, jak se z toho Lester vyvleče, aby se to pak o pět minut později skutečně nepřekvapivě stalo - jenže my nesledujeme grotesku!, ale příběh, v němž se mají srozumitelným jednáním v extrémních situacích vyjevovat jisté lidské povahy). *** Další velká výtka pak míří na adresu režie a kamery, která zhruba od třetího dílu začíná být zjevně inspirovaná Dexterem a jeho inovativnostmi (ostatně stejně jako celý v seriálu nakonec poněkud vyšumělý motiv biblické apokalypsy nastražené na Stavrose je tu jen ozdobný exoskelet, převzatý z jedné série Dextera, a zrcadlení vidím i v tom pohrávání si s obětí, přivázanou leoukoplastí ke zbrani a narafičenou k rozmašírování při policejním útoku), které ovšem v Dexterovi niterně spolupracují se scénářem a jsou haptickou součástí velice fyzického vyprávění, kdežto tady jde o odvozené, opět nenezbytné manýry, které mají spíše vnějšně osvěžit a pobavit zlajdačelého diváka - ti zaujatí ale musí pociťovat sebezapření, vnucuje-li se jim taková pouťovost (ostatně pak tyto efekty, např. použité při ukázání toho, jak se Lesterovi zavrtal do ruky brok, ke konci seriálu zase mizí zapomenuté stejně jako celá apokalyptická vsuvka se Stavrosem). *** Kolem a kolem je to veliká, ale nenaplněná možnost, a ráda bych se dočkala toho, kdyby to vzali jako hozenou rukavici třeba samotní Coeni (nebo autorský tým Dextera či nakonec kdokoli jiný) a dotáhli ten nápad i scénáristicky a formálně do skutečně vytříbené podoby, ačkoli je mi jasné, že se to nejspíš nestane. Banálně, byť furiantsky nakročeně promrhaná příležitost. Ten naznačený a dílem rozvedený potenciál zůstává vzrušující, o to více lituji nakonec tolik zfušované realizace.(13.1.2015)

  • Hrabka
    ***

    První série je pro mě značně rozporuplná, v určitých momentech mě to bavilo opravdu dobře, nicméně ten děj je takový podivný a chování postav místy naprosto nepochopové. Na komedii to bylo moc vážné, na drama moc naivní. Hodnotil bych to zatím průměrně, nijak nadšený z toho rozhodně nejsem. Uvidím, jestli se vůbec pustím do druhé série...(2.7.2017)

  • - Spoiler: Scéna, kdy velkoobchodník s potravinami jednoho dne narazí uprostřed bílé pustiny na kufřík s milionem dolarů označeným červenou škrabkou, je odkazem na původní snímek, kam jeden z padouchů (Steve Buscemi) ukryl svůj lup se stejnou peněžní hodnotou. (T081)

  • - Představitel neslyšícího zabijáka Russell Harvard se společně se svým bratrem Rennym už hluchý narodil. (geklon)

  • - Lester Nygaard (Martin Freeman) dostane v 10. díle 1. série "Mortonova vidlička" od agenta FBI Pepperse známou hádanku o farmáři, který musí na lodi přepravit přes řeku vlka, kozu a hlávku zelí. Se stejnou hádankou se musel Martin Freeman jako Tim Canterbury popasovat ve 4. díle 1. série "The Quiz" britského seriálu Kancl (od r. 2001). (boshke)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace