VOD (1)
Série(4) / Epizody(73)
Obsahy(1)
Cyloni byli stvořeni lidmi. Povstali proti nim. Vyvinuli se. Vypadají a cítí jako lidé. Někteří jsou naprogramováni, aby si mysleli, že lidmi jsou. Existují v mnoha kopiích. A mají plán. Vesmírná loď Galactica v čele pronásledované flotily, která se po útoku Cylonů na lidské vesmírné kolonie vydává za novou nadějí a domovem - bájnou 13. kolonií zvanou Země. (berg.12)
(více)Recenze (626)
Má to neskutečně chytlavej start, velký potenciál a relativně (ale fakt relativně) uspokojivý finish. Bohužel po celé čtyři série je zřejmé, že scénáristi nemají připravenou žádnou příběhovou kostru a děj posouvají vpřed jednoduše tím, že si z dílu na díl cucají z prstu nějaké ne příliš promyšlené zvraty a nesmyslně ohýbají charaktery. Některé díly jsou parádní, jiné zase dost pochybné, ne-li dementní. Někdy od poloviny je u některých herců znát, že je úplně nebaví nekonečně přešlapovat v kůži postavy která nemá jasnou psychologii, neustále se motá v nějakých telenoveloidních absurditách a vlastně vůbec neví jestli někam směřuje (Starbuck, Roslin, Adama st...). Naprosto vítězně z toho vyšla snad jen Tricia Helfer jako no.6 Jakš takš se ctí to nakonec (a překvapivě) uhrál i J. Callis jako Gaius Baltar, což byla postava od začátku natolik absurdní, patetická, diváky na dva tábory štěpící a scénáristy všemožnýma sračkama vláčená, že to muselo stát hromadu sil se v tom naprosto neztratit. ()
Hodnocení po dvou sériích: Musím se trochu opakovat a částečně použít komentář k úvodní minisérii, tedy máme před sebou suveréně nejlepší sci-fi seriálu všech dob! Galactica je však natolik jiná, že by pravděpodobně mohla konvenčního diváka i odradit, případně by ji někdo nemusel považovat za čistokrevnou sci-fi. Přeci jen, nejsou tu žádné štíty, teleportace, paprskomety a "kýbly technoblábolů". Naproti tomu se zde hojně vyskytuje opravdová psychologie postav, otázka náboženství, společenského zřízení, zrada, zbytečně nepřeháněný patos a morální dilemata. Rozhodnutí, jež postavy musí činit nekončí vždy dobře a situaci v poslední chvíli nezachraňuje náhoda či "deus ex machina". Navíc je tu všudypřítomná paranoia kdo je a není Cylon, u níž se jistojistě tvůrci inspirovali ve vlastních dějinách v podobě McCarthysmu. Ještě zpátky k technice a jejímu fungování - musím souhlasit, že řešení pohybu Viperů volným vesmírem je tím nejelegantnějším a zároveň nejreálnějším, jaké se nám kdy dostalo. Jednotlivé epizody se také povětšinou tematicky výrazně odlišují. Jediné co jsem příliš "nepobral" jsou ty spoileroidní sestřihy před začátkem každé epizody. EDIT PO ZHLÉDNUTÍ TŘETÍ A ČTVRTÉ ŘADY: Osobně bych se nebál označit třetí řadu za to nejlepší co nám svět BSG nabízí. Obzvláště okupace, problém kolaborace s nepřítelem a následné vyrovnávání se s minulostí završené baltarovým soudem jsou naprosto vynikající. Čtvrtá řada pak nevyhnutelně a nezadržitelně směřuje tam, kam všichni od jejího počátku pomalu tuší. BSG dokázala i to, že v průběhu putování Galacticy, se postupně vyvíjí i divákova náklonost k jednotlivým postavám. U mne to bylo nejvýznamněji u Starbuck, poručíka Gaety a šéfa Tyrola. Kapitola sama pro sebe je pak hudba. Ta navíc hraje v příběhu nesmírně důležitou roli. Pro mne osobně pak byl nejkouzelnější hudební zážitek návštěva Starbuck a Helo na Caprice v starbuckčině(povedené skloňování) bytu v epizodě 02x02. Po záveru posledního dílu se ve mně rozlilo zklamání, že tahle jedinečná odyssea je u konce, jelikož během těch čtyř sezón jsme mohli sledovat něco opravdu unikátního a neopakovatelného. "Tak pravíme!" Nezbývá, než se obrátit ke Caprice a s nadějí vyhlížet Blood&Chrome. ()
Měsíce jsem čekal, až ke mně správná slova nakráčejí jako nadržená bloňdatá coura vlnící se do rytmu sračkového techna v zaplivaném pajzlu, kde je strefit svůj zlatavý proud moči do záchodové mísy nadlidský úkol. Nakonec jsem si uvědomil, že ta coura uvízla na půli cesty v multirasovém gangbangu a že se za mnou jaksi nechystá. No co mám asi kurva dělat? Budu stručný a sentimentální! Miluju Battlestar Galactica! Miluju ho jako své pravé varle. Miluju ho jako rozkvetlou jarní přírodu po čtyřech papírcích LSD. Miluju ho jako třívrstvý toaletní papír po brutální dvacetiminutové sračce. Miluju ho z celého srdce. Tady nemá cenu o ničem diskutovat - Battlestar Galactica je dokonalost sama. Komplexní vývoj postav, geniálně vypointované epizody, jednotlivé série a vlastně celý seriál. Úžasní herci, úžasný vizuál. Úžasné všechno. Po poslední epizodě se mi po tváři kutálí jedna zkourmoucená slza za druhu. Battlestar Galactica je nesmrtelný. Battlestar Galactica je božské dílo. Nadčasové. Kultovní. Dospělé. Nepřekonatelné. Tečka. ()
Třetí série nastavila laťku hodně vysoko, skoro by to člověk bral jako pochopení a obhajobu třeba palestinskejch sebevražednejch atentátníků. Vpodstatě by se dalo napsat něco podobnýho, jako u Baader Meinhof Komplex. Samotný cíle terorismu nemusej bejt samy o sobě zavrženíhodný, můžou bejt dokonce legitimní. Pobavilo mě varování před třema úvodníma dílama třetí série, o tom, že by rodiče měli uvážit, zda je obsah vhodný. Člověk to neuvidí jen tak u ledasčeho :) Update: Bohužel zbytek seriálu zdaleka tuto úroveň nedrží a dobrých epizod je čímdál méně. Konec bohužel padá už někam hodně nízko ke směšnosti. Byl jsem varován, ale po opravdu kvalitní třetí sérii to byl docela šok. Tři kousky a škoda nevyužitého potenciálu. ()
Bravúrne sci-fi, ktoré by vo filmovom vydaní pokojne mohlo ašpirovať aj na Oscara.Na rozdiel od iných žánrovo podobných seriálov sa nesnaží o kryštalicky čistú zábavu ale ponúka aj filozofický presah, ktorý je v tomto prípade ozaj príjemným oživením. Aj vďaka tomu nejde o dielo pre masy, čo je však v podstate jedno, tvorcovia Galacticy zjavne o nenáročného diváka ani nestoja. Úvodná miniséria možno pôsobí spočiatku rozťahaným dojmom ale seriálu samotnému až na maličkosti ťažko niečo vytknúť. So say we all! ()
Galerie (387)
Photo © British Sky Broadcasting
Zajímavosti (52)
- Richard Hatch (Tom Zarek) hrál v původním seriálu Apolla. (Redswif)
- Producenti a scenáristi Ronald D. Moore a James Callis povedali, že všetci hlavní herci museli podpísať 7-ročný kontrakt, keď boli vybraní pre pilotný film. (klayman)
- Číslo, které v úvodních titulcích ukazuje počet přeživších, se v každém díle mění podle událostí. Lze z něj např. usoudit, kolik lidí přibylo s příletem lodi Pegasus (1752), a že při bitvě, ve které byl Pegasus zničen, zemřelo jen pět lidí. (Redswif)
Reklama