Režie:
Patty JenkinsKamera:
Matthew JensenHudba:
Hans ZimmerHrají:
Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen, Lilly Aspell, Amr Waked, Kristoffer Polaha, Natasha Rothwell, Ravi Patel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V pokračování očekávané komiksovky se tentokrát ocitneme v osmdesátých letech. Proti superhrdince Wonder Woman budou stát dva záporáci. Max Lord v podání Pedra Pascala (seriál Hra o trůny) a také Cheetah s tváří herečky Kristen Wiig (Marťan). (Vertical Entertainment)
Videa (4)
Recenze (810)
Prazvláštní film, který jakoby nedokáže udržet myšlenku, přestože jde evidentně za konkrétním cílem. Začne to jako nějaké rozverné dobrodružství z osmdesátek (souboj Amazonek), aby se poté otočila nálada o 180° a na scénu nastoupila friendly neighborhood Wonder Woman. Více to v úvodní akci připomíná svou nadsázkou parodujícího Posledního akčního hrdinu než upřímně naivní staré komiksové sešity. No a pak Jenkins znovu změní náladu, opustí veškerá žánrová pozlátka a začne budovat drama o třech proměnných. Jakkoli motivace klíčových hráčů nejsou hloupé, nedaří se jít pod povrch, ani dostatečně tlačit na pilu. Ostatně, i něco tak silného jako motiv člověka, jemuž "vezmou" tělo a tím ho de facto připraví o život, se vůbec neřeší. Finále je pak nejspornější moment. Cení se snaha o to vyhnout se dalšímu digitálnímu bordelu, ale nejsem si jistý, jestli mě Diane svým dialogem opravdu přesvědčila. Wonder Woman 1984 určitě není nejhorší komiksová adaptace, jaká kdy vznikla. Jde ale o dost nesourodý patvar, který má dobré jednotlivosti, ale nefunkční celky. Gal Gadot každopádně zůstává uhrančivou divou filmového světa. A je otázkou, jestli by bez ní nebylo hodnocení mnohem kritičtější. ()
Za mě asi lepší než první díl, kde mi vadila ta přehnaně digitální akční stránka. Tady se Jenkins držela značně při zemi a vlastně to filmu hodně prospělo. Myslím, že Jenkins přesně věděla, co chce filmem říct a kam cílit, hlavní cílovka tohoto filmu jsou bez debat více ženy než muži, ať už celkovým pojetím, nebo lehce naivním až pohádkovým vyústěním. Tím ale vůbec neříkám, že je na tom něco špatného a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby druhá Wonder Woman byla velice milovaným hrdinským ženským filmem. Za mě naprosto neškodný film. Nebýt toho za mě opravdu nepřesvědčivého a nepřirozeného závěru, asi by se mi to líbilo ještě více. Pochválit musím postavu Kristen Wiig, její přerod mě dost bavil. P.S. Absolutně vůbec nechápu použití v té jedné scéně soundtrack ze Sunshine. Ano, je to jeden z nej filmových songů vůbec, ale už tak provařený, že to působilo velmi rušivě, jelikož jsem najednou myslela na úplně jiný film. A být v kůži Hanse Zimmera cítila bych se velmi uraženě, že se do docela důležitého momentu filmu někdo rozhodl vložit song od jiného autora z jiného filmu. ()
#9 DCEU. Wonder Woman 84 je generační film, není polopatický, není přímočarý. Určité nápady nebo provedení jednotlivostí občas sice zadrhnou, ale jako celek je to výrazný zážitek. Mezi prvním a druhým filmem se situace na českém knižním trhu hodně zlepšila, k dispozici je už celá řada sólových knih z Wonderkou v hlavní roli, čeští diváci jsou tedy v lepší situaci a mohou mnohem lépe porovnávat komiksová a filmová dobrodružství této ikony 20. století. Nicméně situace v komiksech v roce 1984 byla hodně složitá, celý vesmír DC čekal velký restart. Režisérka Patty Jenkins jako ročník 1971 vnímá tuto éru velmi nostalgicky a zapomíná, že tehdy superhrdinské komiksy zdaleka nebyly tak globálním fenoménem jako dnes a pro některé potencionální trhy je tak její film méně srozumitelný. Stejně tak jsou na tom obecné reálie této dekády, ze kterých si WW84 vybírá jen určitou část. Není to tak přehledné jako první Wonderka, která byla zasazená do jasného vyhroceného konfliktu. Druhému filmu chybí srovnatelně dechberoucí vrchol, jakým bylo Wonderčino vítězství v Zemi nikoho. V komiksech to trvalo velmi dlouho, než klasičtí superhrdinové zdomácněli i v poválečném světě a u nově představovaných hrdinů ve filmech je nutné projít stejnou cestou, která sice může být odlišná, ale neznamená to, že bude méně trnitá. Není podstatné, že nejprve filmová Wonderka bojovala v zákopech první světové války, ačkoli ta komiksová byla zrozena až bojem proti nacizmu. Nevadí, že filmové pokračování fetišizuje éru pro komiksovou Wonderku nepodstatnou a přepisuje její příběh tak, aby nejlépe ilustroval dnešní pohled na její roli ve společnosti a zároveň se vyrovnával s traumatem dnešních Američanů. Důležité je, že tato ikona 20. století, esence ženství ve všech jeho podobách, stále inspiruje. Protože to je její hlavní poselství. Diana z Themysciry není v srdci obyčejný kluk z Kansasu nebo milionářský sirotek, Diana je velvyslankyně míru ve světě lidí ať už v kostýmu nebo v civilu. Ten rok opakovaného odkládání premiéry byl hodně náročný, na pokračování jsem se těšila a výsledný film mě hodně překvapil. Budu ráda, pokud vznikne i trojka. Určitě bych si dala opáčko v IMAXu, nejlépe obou dílů. Ale musím se spokojit s letňákem v Pardubicích. ()
Koukal jsem na to vykalenej ve tři hodiny ráno, ale ani to mi nepomohlo k tomu abych se u týhle genderově vyvážený a totálně neakční nudy málem neumlátil k smrti. Původně jsem to chtěl nechat bez hodnocení a komentu, ale proč symbolicky na konec jeblýho korona roku 2020 nedat jeden poctivej odpádek.0% ()
║Rozpočet $200miliónov║Tržby USA $46,801,036║Tržby Celosvetovo $169,601,036▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $22,978,428║ Tržby za predaj DVD v USA $16,182,834║ Tak ani druhý pokus o super "modelku" hrdinku moc slávne nevyšiel. Nechcem sa opakovať ale Gal Gadot je pekná a tam všetko začína a končí. Nejaká ta potrebná charizma pre danú postavu okolo nej ani len neišla o hereckom prejave nehovoriac, nestačí sa len priblblo usmievať, či ako že občas tváriť naštvane. Bohužiaľ ale celé to padá na nej, až potom prehrávajú vo svojich laxne vytvorených postavách Chris Pine a Pedro Pascal. Fakt nie moc zaujímavé postavy, rovnako tak chémia medzi nimi. V konečnom výsledku asi najviac obstojí Kristen Wiig. Rádoby režisérka Patty Jenkins teda asi za ohromné peniaze navodila takmer atmosféru 80.rokov ale potenciál ostal niekde v lufte. Úplne minimum dobrých, trefných, či jemne zábavných scén, je možné že v tomto ohľade viac ponúkne aj Supergirl (1984). Samotná kostra príbehu ani nie je až tak zlá. A aj keď si ako tak človek zvykne na navodený príbeh v konečnom výsledku ostáva len pachuť, lebo príde to celé nedopečené, odbité. Ako aj nejaké tá logika u niektorých scén. Najviac ma dostalo ako rýchlo sa naučil Pine ovládať stíhačku, postláčal pár tlačítiek, páčok a už to išlo. Pozitíva sa tu veru moc hľadať nedejú, neohúri moc ani akčná ani triková stránka. Malé plus je len hudba Hansa Zimmer, ktorá je moc pompézna na to že sa tam dokopy nič zvláštne nedeje. Patty Jenkins stvorila asi najdrahšie komiksové béčko všetkých čias. A Warneri klesajú a klesajú na dno. /45%/ ()
Galerie (90)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (38)
- Dvanáctiletá Lilly Aspell (malá Diana) provedla veškeré kaskadérské úkony sama – údajně odvedla lepší práci než její dublérka. (fiLLthe3DD)
- Dle magazínu Variety obdržela Gal Gadot honorář ve výši 10 milionů amerických dolarů – za první Wonder Woman (2017) dostala „pouhých“ 300 tisíc USD. (fiLLthe3DD)
- První promo obrázek zachycoval Dianu (Gal Gadot) před výlohou s televizory. V jednom z přístrojů lze zpozorovat Larryho Hagmana v jeho ikonické roli J. R. ze seriálu Dallas (od r. 1978), v dalším pak běží film Bláznivá dovolená (1983). (fiLLthe3DD)
Reklama