Piper (
Taylor Schillingová) je mladá, půvabná, vzdělaná, má chápavého snoubence Larryho (
Jason Biggs). Na první pohled se zdá, že v jejím životě všechno klape jako na drátkách. Jenže Piper udělala chybu. Před deseti lety se pokusila převézt přes hranice kufr plný peněz. Byly to špinavé peníze vydělané za ilegální prodej drog a Piper za to teď tvrdě zaplatí. Musí opustit snoubence a nastěhovat se do svého nového domova ve federálním ženském nápravném zařízení. Naštěstí je to věznice jen s minimální ostrahou a 15 měsíců se přece dá vydržet… Nebo ne? Dozorci Samu Healymu (
Michael Harney) je křehké Piper líto, a tak jí aspoň občas radí, jak v neznámém světě za mřížemi přežít. Piper se snaží porvat s nepsanými zákony, jak to ve vězení chodí, ale není to vůbec jednoduché. Čeká ji několik šokujících překvapení!
Holky za mřížema jsou slavný komediálně-dramatický seriál nominovaný na několik cen Emmy, který vznikl podle knižní autobiografie skutečné
Piper Kermanové. V příběhu, který je stejně humorný jako napínavý, se objevuje mnoho zajímavých a originálních postav – takových, jaké na televizní obrazovce většinou chybí.
(TV Prima)
Thomick
Dal jsem tomu šest dílů, už po třech mi ale bylo jasný, že do cílový skupiny tohohle seriálu zrovna nespadám. V čele Orange Is the New Black totiž stojí celá řada šablonovitě maskulinních negryň, který mě odpradávna šíleně iritujou. Navíc jsem dosud neprokouk ani tu provokaci ani drsnější humor, flashbacky dávaj dohromady tuctový příběhy bez vyvrcholení. A že bych viděl nějakej prostor pro gradaci, to taky nemůžu říct.(27.8.2013)
KevSpa
Tráva sice skončila, ale Jenji Kohan přichází s dalším vtipným kouskem, který se nese přesně v jejím stylu. Takže o nekorektní a trochu drsnější humor tu rozhodně není nouze. Pilot - 80% Po trochu pomalejším rozjezdu nabírá seriál zhruba ve druhé třetině na obrátkách a s přibývajícími díly se z něj stává takřka čistokrevné drama, kde je sice stále místo pro úsměvné momenty, ale z finále vyloženě tuhne krev v žilách. 1. série - 90% Druhá řada za tou první v ničem nezaostává, vývoj děje i postav je stále parádní. Jistě, fanatické obdivovatelky mrchy Alex pláčou, že tu byla tak málo, ale na ní seriál skutečně nestojí. 2. série - 90%(19.7.2013)
JFL
Every sentence is a story. Geniální oficiální slogan přesně vystihuje, v čem spočívá síla tohoto v zásadě melodramatického seriálu z prostředí ženské věznice. Vyprávění o mladé ženě z vyšší střední třídy, která se kvůli škraloupu ve své minulosti dostane na více jak rok do vězení s minimální ostrahou, představuje pouze východisko pro galerii uhrančivých osudů a osobností dalších vězeňkyň. Seriál bravurně proplétá několik vyprávěcích okruhů počínaje klasickým „fish out of the water“ příběhem, kde se civilně obyčejná hrdinka, jejíž úspěšný titěrný život se doposud točil kolem výběru bio potravin a domácí výroby luxusního mýdla, dostává do vězení, kde je za absolutní onuci a neschopačku. Vedle toho zde máme představování světa vězení s jeho vnitřními pravidly a dynamikou, ale i vztahy mezi vězeňkyněmi, včetně těch milostných. Už samy o sobě by tyto linie byly dostatečně zajímavé, aby udržely pozornost diváků napříč díly, ale když se podaří všechny spojit do jednoho směru, jako například ve famózní epizodě se šroubovákem, dostane Orange Is the New Black diváka na kolena. Vedle bravurního scénáře a autobiografické předlohy je pochopitelně potřeba vyzdvihnout obsazení. Už samotný fakt, že tu máme seriál, kde ženy nejsou vyobrazeny podle klasických stereotypů a představují drtivou většinu postav, zatímco muži jsou odsunuti do vedlejších partů, by byl důvodem k ovacím Ale nevíc zde dostáváme ansámbl skvělých hereček nejrůznějších etnik a fyzických typů, které všechny bez rozdílu dostávají od scenáristů ke ztvárnění fascinující mnohovrstevnaté postavy. Orange Is the New Black přináší skvělé, místy humorné a místy ohromně emocionální, melodrama, které se vyhýbá schématům a klišé, ale zato svět ženské věznice, jednotlivé postavy a lesbické, heterosexuální i netělesné mezilidské vztahy ukazuje s maximální otevřeností, empatií i komplexností.(8.1.2014)
Necrotongue
Po dvou sériích jsem plně spokojený, Jenji Kohan mi opět poskytla perfektní mix dramatu a komedie, člověka děj čas od času donutí k pořádnému zamyšlení podobně jako předtím Tráva, není to žádná prvoplánová a bezduchá záležitost. Ten kdo očekává komediální seriál, bude asi zklamán, protože z některých dramatických momentů až mrazí. Seriál se dá dobře srovnávat se seriálem Wentworth, přestože ten je čistým dramatem, oba stavějí na výborném scénáři a skvělém obsazení, oba nabízejí retrospektivní scény, které přibližují životy postav a oba mě dokáží vtáhnout do děje. //Dodatek po skončení seriálu: Ne všechny sezóny mě nadchly, hlavně třetí a šestá řada patřily mezi slabší počiny, jako celek mě ale seriál po celou dobu bavil.(14.9.2016)
Katullka
Uf. Přišlo to podobně s Wentworthem, který je proti tomuhle dost nuda. Nicméně se zásadně nekouří... moooc amér na lesby, mooooc amér na cigára? Tohle by tam asi moc nevadilo, ale co mi fakt vadí, je ta neuvěřitelná nelogičnost různých prvků ve scénáři. Nejsem si jistá, jestli ty šíleně očividné chyby vznikly až při natáčení, resp. u režie, ale je to do očí bijící a bolící. Něco mezi lepší tři - horší čtyři.(4.1.2014)