Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (809)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Víceméně ten samý film, jen bez vystříhaných dialogů (takže ho jde trochu chápat), plus se Snyderovi podařilo udělat vraždícího maniaka ještě z Wonder Woman. Chápu, že tohle je víc komunitní event než film a já jsem tu vetřelec, ta čtyřhodinová délka je vlastně fér filtr - když je někdo ochotný věnovat čas čtyřhodinové předělávce špatného filmu vedené Zackem Snyderem, asi má předpoklady jeho volby ocenit. Rozhodně je to lepší film než kinoverze (což bylo prakticky nevyhnutelné), ale v žádné z mnoha realit to není dobrý film. Přeju ale fanboyům pocit vítězství. Dneska je těžké se pro něco nadchnout a umím si představit, že ta euforie z "výhry" nad "zlým studiem" a "světem" musí být velká. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Je to těžké, jelikož kvůli předcházejícím neúspěšným filmům jsem si k postavám nevybudoval vůbec žádný vztah a tak na mě kňučení na začátku nemělo žádný efekt. Nicméně tato povedená verze částešně vymazala velké kaňky DC filmů z minulosti z minulosti (snad jen s výjimkou Nolanových Batmanů, které se povedly mimořádně). A hlavně to byla konečně verze která dávala smysl! PS: Ben Affleck se nehodí do role Batmana a scény v titulcích byly hodně divné. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dostáváme po 4 letech vlastně úplně tu stejnou Ligu spravedlnosti? Ne tak docela. Původ vzniku Ligy spravedlnosti, která do kin dorazila v roce 2017 je totiž velmi složitý. Dle scénáře Chrise Terria měl původně Zack Snyder po Muži z oceli a Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti natočit svůj třetí film, který zapadá do DC Extended Universe. Jenomže filmování bylo plné komplikací - během natáčení probíhalo přepisování scénáře a studio Warner Bros. bylo dle mnoha zdrojů nespokojené s verzí, která pod rukami Zacka Snydera vznikala. Během post-produkce poté Snyder projekt opustil kvůli náhlému úmrtí své dcery a jeho práci po něm převzal Joss Whedon, režisér prvních dvou filmů ze série Avengers, který se též podílel na přepisování scénáře. Pod Whedonovou rukou poté proběhli dvouměsíční přetáčky, které dohromady vyšli na 25 milionů dolarů (průměrné přetáčky přitom vyjdou pouze na 10 milionů dolarů), přičemž pouhé 3 miliony padli na digitální odmazání kníru Henryho Cavilla, který ho v době dotáček nemohl odstranit kvůli jiným pracovním povinnostem. Zprávy poté mluví o tom, že se Whedon na natáčení choval velmi agresivně a vše to nakonec vedlo k té verzi Ligy spravedlnosti, která do kin šla v roce 2017 a nedočkala se zrovna vřelého přijetí. A po 4 letech, kdy si fanoušci vymáhali vydání verze od Zacka Snydera tato verze definitivně vychází. Na tuto novou verzi bylo vynaloženo dalších 70 milionů dolarů, přičemž pro ní byli vytvořené i nové scény z původní Snyderovy vize, přičemž Snyder osobně neměl z dokončení svojí vize ani dolar. Stojí ale vůbec za to šlapat po 4 letech znova do v podstatě stejné kaluže? Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. S tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. A s tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Na jednu stranu je samozřejmě dobře, že Zack Snyder dostal na samotném počátku příležitost dokončit svou vizi. Finální výsledek je ale ve finále ještě víc nesourodější mišmaš, než Liga spravedlnosti z roku 2017, kterou jsme mohli v roce vidět v kině. Ta je v porovnání s ´´novou´´ Ligou spravedlnosti sice též plná chybných kreativních rozhodnutí a nevkusně zvolených humorných vložek Josse Whedona, verze z roku 2017 ale při sobě v jistých ohledech drží víc než právě Liga spravedlnosti Zacka Snydera a především alespoň působí zakončeným dojmem a po vzoru Avengers jen tehdy lákala na další případnou hrozbu. Je to přitom smutné, protože Liga spravedlnosti Zacka Snydera vejde do historie právě díky tomu, že si jeho stvoření skutečně vydupali fanoušci. Jenomže to bude právě tenhle projekt, který bude mít ve filmových análech tento výrazný zápis. A to je jednoduše smutné. Zack Snyder má vizi. Vizi, která se na jednu stranu drží tónu Muže z oceli a Batmana v Supermana. V téhle podobě se tak Liga spravedlnosti obejde bez (někdy vyloženě nevkusných) vtipů Josse Weedona, přitom všem se i v téhle verzi ale najdou humorné momenty (které jsou ale vtipné asi tak jako ty ve verzi z roku 2017). Jenomže já osobně jsem člověk, který měl rád i Muže z oceli i Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti. Ideálně by tak tato Liga spravedlnosti měla být pro lidi, jako jsem já. Lidi, kteří Snyderovu dosavadní vizi s nadšením přijali a bránili jí, kde mohli. Problém je v tom, že Snyder dostal prakticky volné ruce a přitom nezná slovo míra. Ve finále tak dorazí nejen obrovský digifest bordel, ale také věc, která slušně našláplou vizi Muže z oceli a BvS posílá do věčných lovišť. A ve finále mě mrzí, že se tolik povyku udělalo kvůli projektu který si to prostě a jednoduše nezaslouží. Tam kde Snyder znal v předchozích filmech míru a věděl, kdy udělat únosné digitální sekvence, v rámci své Ligy spravedlnosti prostě selhává na plné čáře. Liga spravedlnosti Zacka Snydera není tak důležitý projekt, aby si zasloužil takovou pozornost. Jde prostě jen o splnění tužeb hlasitého volání fanoušků, nic víc. Sám Zack Snyder navíc prohlásil, že oficiálně kánonická v rámci širší kontinuity DC (existuje ještě nějaká vůbec?!) je ta Liga spravedlnosti, která byla v roce 2017 v kinech, což smysl existence téhle verze posouvá ještě níž. Jediný smysl existence téhle verze je tak ten, že si jí fanoušci vyřvali a tak jí mají. Nejhorší přitom je, že v případě úspěchu se opět může kormidlo otočit o 180% stupňů a najednou se může říct, že kánonická je ta Liga spravedlnosti z roku 2021. Jenomže tohle měnění toho, co vlastně zrovna platí a neplatí je z principu naprosto příšerný a jen to dokazuje, že nikdo pořádně neví, jak vlastně pokračovat a jen se následně sjedou na vlně úspěchu. A tohle ježdění na slepo prostě musí diváka pochopitelně štvát. Háček je ale jasný - hardcore fanoušci prostě nepřiznají, že je i s touhle Ligou spravedlnosti něco špatně. A hardcore kritici vizuálního stylu a vize Zacka Snydera svůj postoj taky jen tak lehce nezmění. Já osobně se neřadím ani k jedné kategorii. Nejsem hardcore fanda DC Comics a polovinu filmů Zacka Snydera nemusím. Na druhou stranu mám ale jeho vizuální estetiku celkem rád a jsem prostě fanda toho, že vzal Supermana a pojal ho jinak. Vydal se směrem, který fanoušky klasického Supermana namíchl, mnoho lidí ale toto nové temnější pojetí jednoduše zaujalo a především se konečně přišlo s jiným pojetím. Muž z oceli a Batman v Superman. Úsvit spravedlnosti jsou vlastně z dnešního úhlu pohledu opravdu zajímavé projekty. Jsou to velké blockbustery za více než 200 milionů dolarů, které jsou ale skrze Snydera zároveň umělecké až na kost. Fanoušci DC ale tehdy pochopitelně brečeli, protože Superman, který láme vazy a Batman, který zabijí přece není jejich Superman a jejich Batman. A je přitom úsměvné, že po realizaci Snyderovy verze volali právě i ti, kteří předchozí dva Snyderovy DC filmy nemuseli. Já osobně jsem byl ale z tohohle Snyderova pojetí nadšený. Ano, digitální finále v Batman v Superman už je tak trochu na prahu únosnosti, přesto je ale v mých skromných očích Batman v Superman jedním z nejméně doceněných filmů v uplynulých let. A prostě mě mrzí, že takhle nadšeně nemůžu mluvit i o Snyderově Lize spravedlnosti. I jednoduše proto, že jde prostě o gigantický sešup. A i když se Snyder snaží sebevíc, skloubit film, který by na jednu stranu chtěl být dramatem o lidech s nadpřirozenými schopnostmi a na druhou velkou akční řežbou, kde na konci banda supermotherfuckerů rozseká miliony nepřátel je prostě z principu obtížné. A Snyder to nezvládl. I proto je i Liga spravedlnosti z roku 2017 o drobek snesitelnější. Veškerý přesah, který měli Muž z oceli nebo Batman v Superman jsou sice v podstatě pryč, v tomhle případě to ale bylo vlastně asi fakt dobře. Liga spravedlnosti z roku 2017 byla slepencem, to samé se ale dá v podstatě říct i o Lize spravedlnosti z roku 2021. Je vyloženě poznat, který materiál vznikl dodatečně a nejhorší přitom všem je, že to prostě vypadá skutečně hnusně. Snyder má pořád svou jasně nastavenou vizi, slušně našláplá vize z předchozích dvou filmů se ale propadá do nadmořských výšin, kdy to celé je i kvůli tomu, že toho Snyder chce mít ve svém filmu tak moc, že to jakoby bylo nad jeho síly. A jeho vizuál? Vypadá to jako počítačová hra v pohybu. Přitom všem je pořád poznat, že Snyder v sobě pořád má jistou estetiku a polovinu záběrů prostě jen ničí to hnusný CGI a především nepříliš vábný filtr, který navíc zapříčinil to, že nemá Liga spravedlnosti Zacka Snydera alespoň pěkné barvy. Sám Snyder říkal, že film není o penězích, pokud ovšem děláte velkolepou komiksovou týmovku v jejímž finále chcete rozsekat tuny nepřátel a být strašně cool, ty peníze se více než hodí. A je to poznat právě i na Muži z oceli a Batman v Superman. A prostředí opuštěného ruského města, kde se opět odehrává celé finále je prostě nadále neskutečně úsměvné. Zack Snyder navíc dostal volné ruce a tak si může dělat, co chce! Vezme Jokera v podání Jareda Leta a i když se přístup trochu mění, Leto nadále dokazuje, že on na to vhodné ztvárnění role prostě štěstí nemá a nechápu, kde se stála chyba. Tentokrát Joker alespoň není rádoby gangsta s tetovačkami z Chupa Chups, jenomže jeho pojetí role je nadále totálně mimo. Přitom jeho konfrontace s Batmanem je působivá. I přesto, že jsme je nikdy předtím neviděli interagovat, mezi ním a Jokerem jakoby skutečně panoval dlouhá léta zasetý vztah. Jen je háček, že vás to ve finiši nechá emocionálně chladným a to i díky tomu, že Leto i druhou šanci totálně promarnil. Přitom Leto dobrým hercem je, v rámci svého camea ale dokázal akorát to, že je nejhorším Jokerem v historii kinematografie a i když bych mu vlastně přál pořádnou třetí šanci, vlastně by možná bylo lepší, kdyby Leto podobně jako Snyder zavřel za DC Comics dveře. A pak je tu ten pověstný formát, který ztělesňuje Snyderovu ideální vizi (+ černobílý obraz, přičemž speciální černobílé vydání by skutečně mělo vyjít příští rok!). Tenhle formát není špatnou volbou pro menší umělecké filmy, je ale tou nejhorší volbou pro velkolepou komiksovku. Sledovat velkou bitvu, velkolepý souboj nebo jakoukoliv epickou scénu ve formátu 4:3 je velmi kuriózní zážitek. Představa, že by se takto v budoucnu točili všechny blockbustery, nebo existence reality, kde by v takovém formátu někdo sledoval Pán prstenů nebo Avengers: Endgame je jednoduše depresivní. Především to ale celé trvá 4 hodiny! 4 hodiny, které možná překvapivě utečou rychleji, než by člověk čekal, právě zde se ale dokazuje, že Snyder s volnýma rukama udělal něco dramaturgicky totálně nezvládnutého. Ony 4 hodiny ale mají stinné stránky- některé postavy jsou alespoň částečně lépe prokreslené, což ale neznamená, že by se z nich najednou stali světoborné postavy, které by měli ideálně utáhnout celou trilogii. Nejlíp na tom jsou Superman, Batman, Wonder Woman a Aquaman, ale to především proto, že každý z nich dostal vlastní film (Batman Bena Afflecka tedy tak na půl) a ty postavy už fungují díky ním, ne díky samotné Lize spravedlnosti Zacka Snydera. O dost horší jsou na tom Flash s Cyborgem. Ray Fisher dokazuje, že omezení jeho prostoru v původní Lize spravedlnosti nebylo hlavním problém, Ezra Miller zase do té role nadále tak trochu nesedí. Steppenwolf je nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Steppenwolf je pořád nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Hlavní záporák Steppenwolf nadále funguje jenom jako bezvýznamná figura, kde ani nemá smysl A všechny ty vedlejší role? Kdo nemá superschopnosti nebo náhodou není milionář, je nezajímavou a nevýraznou lidskou postavou. A trpí tím Amy Adams, Jeremy Irons, J. K. Simmons nebo Joe Morton, skvadra dobrých herců. A především se ty 4 hodiny naplňuji i momenty jako rádoby vtipkováním o věku Wonder Woman (tyhle momenty jsou dalším důvodem navíc, proč má ten film 4 hodiny). Ve finále je vlastně těžké polemizovat nad tím, zda jsou méně vtipné ty vtipy od Whedona nebo ty od Snydera. Nadále platí, že je Ben Affleck super Batmanem, Henry Cavill bravurním Superman a Gal Gadot ideální Wonder Woman a Jason Momoa je nadále sympaťák. Pořád je tu problém v tom, že Liga spravedlnosti tancuje mezi vážností a humorem a je to prostě nesourodý. A především se dokazuje, že všechny chyby na Lize spravedlnosti z roku 2017 nebyli tak úplně Whedonovou chybou. A jestli má někdo skutečně pocit, že tohle má šanci přiblížit se k Pánovi prstenů, ten dotyčný dluží omluvu Peteru Jacksonovi. Nejhorší ale je, že se to po vzoru Muže z oceli a Batmana v Superman bere strašně vážně, jenže na rozdíl od dvou zmíněných filmů v tomhle ohledu prostě selhává a především jsou humorné pasáže pěstí na oko. Koncept děje se nemění, takže výsledek děje celého tohohle sestřihu se vyvine víceméně stejně jako v původním filmu a jde tak vlastně jen o prodlouženou verzi, která je složena z mnoha vystřižených scén, jejichž existence byla dávno prozrazena a rozebrána. Některé věci tak možná dávají větší smysl (a jedna postava má dokonce najednou smysluplnější úlohu), jinak je to ale pořád mismaš. A především má původní Liga spravedlnosti 2017 hezčí barvy, zde je to celé v temnějším a vybledlejším filtru. Další část Snyderovy vize? Tak proč Muž z oceli a Batman v Superman mají tak krásné barvy? Proč to najednou musí být ve formátu 4:3? A kde je ten slibovaný životní výkon skladatele Junkieho XL? Liga spravedlnosti Zacka Snydera nezodpovídá odpovědi, ale jen předhazuje další otázky, problém je ovšem v tom, že na ně asi ani nejspíš neexistují smysluplné odpovědi. Fanoušci DC Comics budou ve finále nejspíš naprosto nadšení. Reakce, které tvrdí, že tahle verze Ligy spravedlnosti bude společně s Temným rytířem, Temným rytířem povstal nebo předloňským Jokerem patřit mezi vrcholy adaptací komiksů ze stáje DC Comics mě osobně dohání k pláči, protože tohle je prostě jen ukojení snu jednoho filmaře + mnoha fanoušků. Žádná smyslnost existence jinak neexistuje a už ten samotný fakt, že musí vzniknout dvě separátní verze Ligy spravedlnosti prostě ukazuje, že je něco špatně a že ve Warner Bros. a DC Comics definitivně snahu o svůj filmový vesmír nezvládli. Cesta, která nyní znamená ´´ samostatné filmy bez širokého propojování univerza´´ je dle mého naprosto správná a v zájmu Snydera i studia Warner Bros. už bych do Snyderových původních plánů radši opravdu zpátečku nevracel. I tahle verze nicméně dokazuje, že problém s celou filmovou Ligou spravedlnosti byl už v samotném zárodku..... () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Hm, hm, to bylo ale v roce 2017 hysterické plivání oligofrenních dyslektiků na Džoše, jak jim ten hajzl dokurvil jejich oblíbené žužuomalovánky, plné létajících buzen, do přitroublé dvouhodinové čalamády pro debily, když tenkrát chudák Zek smutnil. Zek se však otřepal, nenechal svůj opus vláčet bahnem a za čtyři roky si to přihasil s jakože rehabilitační Ligou vypatlanců – Snyder’s put. A to je, kurva, nenadálý totální mástrpiss!!! Oligofrenní dyslektici totiž zřejmě mezitím dospěli v renesanční osobnosti a erudované kritiky, tudíž pro samé superlaxativy není náhle kam plivnout. A nedivím se! Zekova némlich ta samá, stejně přiblblá, ovšem nyní již čtyřhodinová čalamáda pro debily, dovatěná do rektohostilní délky výhradně úmornými záběry na strnulé obličejové obrny prkenně čumícího Spájdrgeje a ještě více ochrnutého Batfleka a pár úplně stejně hnusnými digianimáky z můvimejkru, je úplně jiná Liga! Tedy v případě, že vám během těch uplynulých čtyř let radikálně změnili výhled z klecového lůžka v Ústavu pro léčbu kognitivních poruch. Já tedy jednu oproti původnímu mentálmoulinexu nasraně uberu, protože jsem měl po skončení úplně stejnou chuť ožužlávat leporela a srkat jogurt nosem, jen u toho má prdel navíc poznala středověk. P.S. Jsem tu jediný, kdo tak bezmezně obdivuje onu bezbřehou kreaturivitu a variadebilitu všech těch patlalů a scénatristů omalovánek pro slabikovače bublin, zejména v konkurenčním boji Mrvelu a Dyslektického Cigána o přízeň dětí s rozštěpy? Jen se hluboce zamyslete míchou! Zlého kosmického anihilátora Tetanuse nahradili zlým kosmickým anihilátorem Muflonusem, ničivé dementkamínky vyměnili za ničivé retardkrychle, svištivě létající bukvoidi si povyměňovali zařezávající se pastelové elasťáky a sem tam i pohlaví, a voilà, tedy vlastně vola, máme tu úplně nové a neotřelé dobrodružství! Akorát tentokrát ten Muflonus nevybil jedinou buznu, takže můžete na rozdíl od Assvendžrů napjatě ohryzávat pastelky, jakéže to origifobní vyfikundace se zlým kosmickým anihilátorem, ničivým čímkoliv a neproškrtanou sestavou patetických rektospektorů na vás čekají příště. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Viděli jsme sice Donnerova Supermana 2, ale vypuštění vymodleného Snyder Cutu je situace, která se nikdy nestala a my, fanoušci z toho můžeme jedině profitovat, takže bych se nějakého narušení precedentu neobával. Okolnosti okolo vzniku téhle verze byly už propírané tolikrát, že je patrně s nimi již každý obeznámen, takže se pověnuji filmu samotnému. U skoro 4h filmu je patrné, že rozhodně je kde krátit a ze začátku jsem si vzpomněl na režisérskou verzi prvního Vetřelce, kde si Ridley vyloženě pohrával s dlouhými záběry lodi, podobně jako Snyder se zasněženými horami. Jakožto hrubý sestřih tedy Zack Snyder's Justice League beru jako film a film o filmu bez mluvících hlav zároveň. Osobně jsem si jako velký fanoušek DCEU v rámci možností užil i Whedonův podivně červený kinosestřih, ale pokud by po nějaké době vyšel snesitelnější 3h cut, asi bych si nejčastěji pouštěl ten (černobílý si Zack může strčit za klobouk 🙂). Jak se shodovaly zámořské recenze, i já tvrdím, že tato verze není sama o sobě samospásná a pokud se člověku nelíbily předchozí filmy, nebude ho patrně bavit ani Justice League. Příběh je až na přepracované finále a epilog totožný, ovšem tentokrát je hromada času na prokreslení jednotlivých charakterů a jejich motivací, mytologie známého Arcizáporáka i na obyčejné dialogové vsuvky a postavy, které byly z kinosestřihu vystřiženy. Jedná se zkrátka o snímek, který je na míru určen Snyderovým zarytým fanouškům zpomalovaček a temnoty a je právě tak maximálně velkolepý, jaký jsme si představovali a chtěli jej vidět v Imaxu už před těmi cca 3 lety. A teď je čas začít brečet do polštáře nad zřejmě nikdy nerealizovatelnými sequely dle původní vize. Nedělám si iluze, že se tento krok Warner Max vyplatí, ostatně za 70 mega přinést již jednou natočený materiál při té velké fanouškovské masáži zas takový drahý krok není. Ovšem jestli se tím konečně obhájí kompletní astronomický rozpočet, to je už na hollywoodských účetních...90% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Pro film bylo dotočeno pouze cca 5–10 minut nových záběrů z celé čtyřhodinové délky, muselo se však dodělat více jak 2 000 nových vizuálních efektů. Dotáčky trvaly 3 dny a dotáčely se 2 krátké scény. „Nejsou nijak rozsáhlé, zato jsou důležité. Vidět se s herci a s velkou částí původního štábu bylo super. Pracoval jsem s herci, které dobře znám a mám je rád, takže to byla velká zábava,“ uvedl Zack Snyder. (NiWi)
  • Cyborgova Mother Box má označení 6-1982, což je odkaz na komiks „Tales of the New Teen Titans #1“ z června 1982, ve kterém byl poprvé vyprávěn příběh Cyborgova původu. (TwoFace)
  • Když Batman (Ben Affleck) při bitvě ve městě Pozharnov nouzově přistaně, utrpí letoun Flying Fox značné poškození. Po konci bitvy však při vyzvednutí členů Ligy spravedlnosti nevykazuje žádné poškození. (dickens)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama