poster

Muž z oceli

  • USA

    Man of Steel

  • Kanada

    Man of Steel

  • Kanada

    L'Homme d'acier

  • Velká Británie

    Man of Steel

  • Slovensko

    Muž z ocele

  • Austrálie

    Man of Steel

  • Nový Zéland

    Man of Steel

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi

USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ***

    Patlanice. Goyer vzal ústřední zápletku Lesterova druhého Supermana, zalil jí fantaskní omáčkou z pytlíku a doladil značně vyvanutou dramatickou vegetou, a tuhle míchanici předhodil Snyderovi, který se za kamerou chová jako Jirka Babica na tripu. Rychle, aby bylo uvařeno a hladový dav nenáročných strávníků dostal kotel žrádla, přičemž chuťový ocas, cit pro detail a vyváženost ingrediencí chybí. Je to místy hodně smutné pokoukání, protože na mnoha místech JE vidět zajímavý nápad či myšlenka. Jenže ani scenárista, ani režisér ji neumí vytěžit úplně na dřeň. Clark tak sice hledá sám sebe, jenže se to odbude scénami z trailerů (víc psychologie ve filmu NENÍ), naznačené téma dvou otců a matek se vždy jen tiše překročí, stejně jako naťuknutá politicko-mediální rovina, která působí neskutečně lokálně. Jako by existoval jenom Smallville a Metropolis, přičemž z ani jednoho neuvidíte víc než dvě tři ulice, které v druhé polovině lehnou popelem. A bohužel ne v bůhvíjak kulervoucím balení. Ano, je to velkolepé a digitální panďuláci létají ode zdi ke zdi a dávají si pořádnou čočku. Avšak Snyder příliš často opakuje viděné, stříhá často nesnesitelně rychle a i přes dynamiku záběrů postrádá jeho akce pořádnou gradaci, šťávu a jakýkoli emocionální dopad. Ono se ale není čemu divit, když se z Clarka stane Superman po jedné Jor-Elově brutálně tlačené expozici (těch je ve filmu několik a zaberou tak 25 minut, což je totální peklo) a žádné z postav se člověk nedostane pod kůži. Jak se máme bát o Perryho Whitea, jeho stážistku a redaktora, když za celý film řeknou 15 vět a jinak pouze statují? Jak se máme ztotožnit s mimozemšťanem, který je celý film pasivní a pak začne likvidovat budovy, ve kterých musí zákonitě zařvat stovky nevinných? Snyder na postavy tradičně dlabe a tlačí dvouapůlhodinový (a paradoxně velmi řídký) kolos k akčnímu závěru, aniž by na moment zvolnil, vychutnal si určitou scénu, anebo naservíroval ikonický záběr, jichž měli Donner se Singerem hned několik.Trpí tím nejen ústřední střet se Zodem, ale i vedlejší linka s tátou Kentem a silně podtaktovaná romance s Lois, ze kterých je místy cítit "amazing spider-manovský" syndrom parafrázovat jednou viděné s tím rozdílem, že nová verze působí značně stupidněji a vyžaduje skoro až nesnesitelně hloupé oslí můstky (severní pól a scéna s foťákem v tomhle směru vede). Můstky, které ani sympatický Cavill a hlavně brilantní Costner s Crowem nedokáží dostatečně zastřít. Posmutnělých 5/10 pro film, který chtěl být tak strašně supervážný, superrealistický a superinovativní, až je v konečném součtu nechtěně supersměšný a mnohdy i supernudný. P.S.: 3D vzhledem k četnému užití out-of-focus záběrů, zoomů a rychlých střihů často osina v zadnici. Prostorovost minimální.(13.6.2013)

  • Rogue
    ***

    Z Thora je scifi, začátek Supermana zas připomíná blbé fantasy mixlé Avatarem. K čemu je tohle žánrové nadbíhání proboha dobré? A co se sakra stalo Lois? (ono teda i Supermanovi, tenhle floutek v pláštíku je někdo jiný - btw je vtipné, jak comicsové charaktery ve filmu podléhají trendům a slévají se do jednoho). Totálně necomicsová comicsovka (a nemyslím to v dobrém). Od půlky jasný Star Trek - doufám, že tenhle debilní trend dlouho nevydrží. Konec konců - pánoprstenovské přelety nad kopci jsou s námi dodnes...(19.3.2014)

  • whack
    **

    Zod a jeho vzbúrenci mohli na kosť ohlodaný Krypton zachrániť. Ale zákony sú nad rozum. Krypton bol obetovaný za jedno dieťa, vzbúrenci potrestaní. Kým u diváka stihne vzplanúť myšlienka, že takto onedlho skončí aj Zem, myseľ mu zahltí hromada superefektov za 200 miliónov, moralizovania a oslavovania technologickej civilizácie; dozvieme sa, že Kryptončania, tá šikovná a prosperujúca rasa kolonizujúca iné planéty, nevyhynula pre svoj parazitizmus, ale pre zavedenie kontroly populácie! Genesis – posolstvo filmu je zrejmé, a ja s ním nesúhlasím. Asi od 50 minúty sa začali rozvíjať vzťahy medzi postavami a to ma vtiahlo do deja. Padajúce mrakodrapy a horiace autá boli brilantné. Druhú šancu nemá nikto.(24.7.2013)

  • genetique
    *****

    Od detstva sa mi tento praotec všetkých superhrdinov zakorenil v mysli ako galantný, nesmelý novinár v redakcii Daily Planet, ktorý sa pri náznaku akéhokoľvek nebezpečenstva prezlečie v telefónnej búdke za dve milisekundy v nesmrteľného a nebojácneho bojovníka za dobro v modro-červenom kostýme. Odvtedy prešlo pár rokov, prišiel ťažkopádny seriál, celkom dobrý pokus o reštart a ja som mal pocit, že je Superman kam sa pozrieš. Voči DC Comicsom dlhodobo ohlasovanému reštartu nielen Supermanovskej série, ale celej hrdinskej enkláve hrdinov, ktorí by mali byť odpoveďou na Marvelovských Avengers, som bol mierne skeptický. O to som radšej, že sa tento počin podarilo uskutočniť v tak dunivom prevedení. Superman ma dostal do kolien a to som mu dával košom, pretože som mal pocit, že ma nemôže niečím prekvapiť, či ohúriť. Snyder však odkazuje skeptikom ako ja, že je nielen audio-vizuálny mág, ale že dokáže z niekdajšej filmovej ikony spraviť ikonu novodobú a ešte žiarivejšiu, odpovedajúcu súčasným diváckym normám. Ak mám menovať, tak musím vyzdvihnúť najmä štýl uchopenia postavy Supermana, konečne film nejde tradičným konceptom prerodu od decka so zvláštnymi schopnosťami až po muža, čo zachraňuje svet. Skvelý scenár, flashbacky fajn, ale mohlo ich byť menej. Obsadenie na jednotku, občas zaškrípali dialógy, čo ale prekryla akcia, ktorá je v tomto filme samostatnou kapitolou, rovnako ako aj hudobný doprovod. Obával som sa romantických slaďákov, ktoré vždy boli kameňom úrazu, ale myslím, že aj to sa podarilo nejako zakamuflovať a to aj vďaka výberu hlavných predstaviteľov, ktorí konečne vyzerali reálne a nie ako bábiky pre malé deti. 90%.(2.7.2013)

  • Fr
    ***

    ,,OTEC VŽDY VĚŘIL, ŽE JSI PŘEDURČEN PRO VELKÉ VĚCI. A AŽ TEN DEN PŘIJDE, TVÁ RAMENA TU VÁHU UNESOU…“ /// Už jste viděli ten film, ve kterým nejde vo lidi, i když se jima neustále vohání? Ne? No, vono se zase tolik nestalo. V týhle předváděčce nejmodernějších CGI technologií totiž jde jen vo toho týpka (supr…něco…) a vo ty tři, co přišli z hůry (ty vole byli tři? Nebylo jich… to je kurva jedno…). I když jsou věci, který možná za vidění stojej. Třeba tý akce! Ty krávo, kam se sere Emerich s ničením Ameriky. Tolik popílku tam měli snad naposledy při ,,dvojčatech“ (je vidět, že se dobře dívali!). A takovej Loki se svojí partou, to je skupinka břídilů! To vostatní – pokuď jste už viděli nějakýho Supermana (tenhle se asi nepočítá…) už za řeč moc nestojí. Prostě ti ostatní lidi….víte co, zapomeňte na ně. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Sháním nějakýho frajera na sejmutí mrakodrapu (týpek s Álkajdy má plnej diář). 2.) Zjistím, jestli Costner po roztačení vlků, dokáže stejnej kousek s tornádem. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ***** NAPĚTÍ *(29.6.2013)

  • - Muž z oceli je již třetí supermanovský snímek, na který dělala Amy Adams konkurz. První byl nerealizovaný projekt režiséra McG, druhým poté Superman se vrací (2006). (Brousitch)

  • - Přípravy k natáčení pokračování začaly už před uvedením prvního dílu do kin. (Reapper)

  • - Šéfredaktor novin Daily Planet Perry White (Laurence Fishburne) byl v komiksu i původním seriálu Superman (od r. 1993) běloch. V tomto filmu byl poprvé ztvárněn Afroameričanem. (freestork)