Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    *****

    NODOPRDELE. Jak úžasný, že zrovna Snyder dostal na starost moji neoblíbenou komiksovou postavičku, tj. toho "největšího superhrdinu všech dob". Prcat recenze a procenta, ať co si kdo kde co chce říká, pro mě z toho vylezl naprosto dokonalý gradující těžkotonážní blockbuster - tak jednoduchý, přitom epický do té míry, že si pořád ještě přijdu bez dechu, s otevřenou hubou, přibitej do sedačky pod plátnem, zdrcen tou nelítostnou kombinací velikosti, nadlidské brutální síly a rychlosti, padajících mrakodrapů, zoomů, totální destrukce... Snyder byl vždycky audiovizuální génius, co uměl kápnout na tu správnou hloubku, a tentokrát naštěstí nedoplatil na plochou a úplně cheesy story. Dokázal si tu prosadit výborný obsazení (Shannon!), vzít všechen svůj dosavadní skill, prvky všech možných žánrů včetně komedie, romance a hororu, a dát dohromady toto: nejlepší (a opět "alternative") komiksový velkofilm od -ano- 4 roky starých WATCHMEN. Dojmů bych měl další tunu, stejně tak oblíbených kasovních trháků posledních let, co bych ve srovnání s tímhle roztrhal, ale nechci to dál natahovat. Top 2013, hetero Superman je na světě, here we go...(14.6.2013)

  • Psema
    ***

    Patlanice. Goyer vzal ústřední zápletku Lesterova druhého Supermana, zalil jí fantaskní omáčkou z pytlíku a doladil značně vyvanutou dramatickou vegetou, a tuhle míchanici předhodil Snyderovi, který se za kamerou chová jako Jirka Babica na tripu. Rychle, aby bylo uvařeno a hladový dav nenáročných strávníků dostal kotel žrádla, přičemž chuťový ocas, cit pro detail a vyváženost ingrediencí chybí. Je to místy hodně smutné pokoukání, protože na mnoha místech JE vidět zajímavý nápad či myšlenka. Jenže ani scenárista, ani režisér ji neumí vytěžit úplně na dřeň. Clark tak sice hledá sám sebe, jenže se to odbude scénami z trailerů (víc psychologie ve filmu NENÍ), naznačené téma dvou otců a matek se vždy jen tiše překročí, stejně jako naťuknutá politicko-mediální rovina, která působí neskutečně lokálně. Jako by existoval jenom Smallville a Metropolis, přičemž z ani jednoho neuvidíte víc než dvě tři ulice, které v druhé polovině lehnou popelem. A bohužel ne v bůhvíjak kulervoucím balení. Ano, je to velkolepé a digitální panďuláci létají ode zdi ke zdi a dávají si pořádnou čočku. Avšak Snyder příliš často opakuje viděné, stříhá často nesnesitelně rychle a i přes dynamiku záběrů postrádá jeho akce pořádnou gradaci, šťávu a jakýkoli emocionální dopad. Ono se ale není čemu divit, když se z Clarka stane Superman po jedné Jor-Elově brutálně tlačené expozici (těch je ve filmu několik a zaberou tak 25 minut, což je totální peklo) a žádné z postav se člověk nedostane pod kůži. Jak se máme bát o Perryho Whitea, jeho stážistku a redaktora, když za celý film řeknou 15 vět a jinak pouze statují? Jak se máme ztotožnit s mimozemšťanem, který je celý film pasivní a pak začne likvidovat budovy, ve kterých musí zákonitě zařvat stovky nevinných? Snyder na postavy tradičně dlabe a tlačí dvouapůlhodinový (a paradoxně velmi řídký) kolos k akčnímu závěru, aniž by na moment zvolnil, vychutnal si určitou scénu, anebo naservíroval ikonický záběr, jichž měli Donner se Singerem hned několik.Trpí tím nejen ústřední střet se Zodem, ale i vedlejší linka s tátou Kentem a silně podtaktovaná romance s Lois, ze kterých je místy cítit "amazing spider-manovský" syndrom parafrázovat jednou viděné s tím rozdílem, že nová verze působí značně stupidněji a vyžaduje skoro až nesnesitelně hloupé oslí můstky (severní pól a scéna s foťákem v tomhle směru vede). Můstky, které ani sympatický Cavill a hlavně brilantní Costner s Crowem nedokáží dostatečně zastřít. Posmutnělých 5/10 pro film, který chtěl být tak strašně supervážný, superrealistický a superinovativní, až je v konečném součtu nechtěně supersměšný a mnohdy i supernudný. P.S.: 3D vzhledem k četnému užití out-of-focus záběrů, zoomů a rychlých střihů často osina v zadnici. Prostorovost minimální.(13.6.2013)

  • Dan9K
    *

    Buď jsem už starej, nebo jsem hroznej (pseudo) intelektuál, nebo to jako jeden z mála vidím prostě tak, jak to je. Prostě další blockbusterová triková sračka. Kolikátá už? Miliontá? Ty filmy jsou jeden a ten samý s malinkatými rozdíly. Fakt už mě to nebaví. Dneska se sice točí jedno sci-fi za druhým, ale to nejsou sci-fi, to není prvořadé. Prvořadé není ani vyprávění příběhu. Důležitá je prostě akce, akce, akce, hluk, hluk, hluk, triky, triky, triky. Furt dokola. 143 minut. Jedna z mála věcí, co mě na filmu skutečně zaujala, byly flashbacky, protože ty skutečně něco sdělovaly, měly nějakou hloubku. Také se mi líbilo patrně nejrealističtější přijetí Supermana, jako takového, lidmi ze Země. Tento prvek však byl jen bídně rozveden, a to je velká škoda, protože pro mě byl potenciálně nejzajímavější věcí. Zbytek filmu byl prostě dalším akčním žbleptem, který by byl stoprocentním béčkem, kdyby nebyl zamaskovaný v tuně triků, které upřímně stojí za hovno. Jsou chladné a do očí bijící. Jsou tak monstrózní, že jim prostě nevěřím. Nezná to míru. Celej film je zelený plátno. Navíc mě tenhle snímek štve tím absolutním překroucením Supermana. Například proč myslíte, že tu není ta největší Supermanská klasika, a sice hra na nemehlo Clarka a Supermana borce? Protože scény s nemehlem Clarkem nikdy nebyly akční. Takže to tady prostě nemůže být. Po Temném rytíři se všechny komiksy musí taky tvářit strašně hustodémonsky a je to fakt trapný. Tenhle film se snaží být strašně cool a super, ale chybí mu duše, kterou měl třeba jinak opovrhovaný Superman se vrací. Tady se pořád něco děje, ale mně je to úplně jedno. Chci, aby všichni chcípli, na nikom mi nezáleží. Navíc základ příběhu je v podstatě vykradený Superman 2. Trapas. Prostě Superman potřebuje velkou hrozbu, tak tam prsknem deset lidí, který jsou stejně silný jako on. To bude jistě zábava! Naopak! Já měl vždycky na Supermanovi nejradši to, když se ukazuje na obyčejných lidských nehodách, jak má navrch. Toho si tady člověk neužije prakticky nikdy. Jen s autobusem. Co se týče hudby, každá je ve sci-fi blockbusteru prefabrikátem Hanse Zimmera. Tentokrát je to skutečně přímo od Hanse Zimmera, takže je to znova miliontá kopie, ale je to od člověka, co kdysi udělal ten originál, takže to beru. Samozřejmě po Williamsovi není ani památky, protože tohle vlastně nemá se Supermanem nic společného, tohle je přece Muž z oceli, úplně něco jiného! Je to mnohem víc tmavý a je to hlavně bum bum bum. Supr! Já chci zase někdy sci-fi blockbuster s mozkem a trošku více civilní! Chci toho tak moc?(12.7.2013)

  • B!shop
    *****

    Bomba, Snyder to rozjel ve velkym. Zacatek je naprosto kulervouci, je desna skoda, ze se na Kryptonu neodehrava treba pulka filmu, co zaber, to vizualni nadhera. Nastesti ani po presunu deje na Zem se moc nepolevi v tempu a udernosti. Jedna se sice o klasickej prvni dil - zrod superhrdiny, takze tu mame hledani vlastniho mista ve svete, ziskani oblecku i jmena atd., ale nastesti ne v ty stokrat provareny forme blbecka v brejlich, co se mota v redakci novin. Samozrejme dojde na vsechno, co clovek u Supermana ceka, ale takovou prijemne originalni-neoriginalni formou, kdy tomu neni naprosto co vytknout. Co se tyce triku, ty jsou naprosto bezchybny a akce je skvela, i kdyz misty lehce neprehledna. Cavill mi sice na Supermana moc nesed, ale sympatak to je, to zas jo. Jedinej problem mam trochu v tom, ze spousta scen pusobi dojmem, ze to uz clovek nekde videl. Coz ale na druhou stranu v dnesni zaplave komiksovejch filmu musi clovek filmu odpustit. Celkove sice slabsich, ale jasnejch 5*.(29.10.2013)

  • pan Hnědý
    ***

    Hans Zimmer je bůh filmové melodie. Každá melodie pasuje do charakteru každé postavy, která je velkolepě vytvořena. Gigantické motivy vesmírných lodí, vizuálního majstrštyku jiné planety (včetně naší) je úkázkou vizuálního orgasmu. Před Zackem Snyderem se tvůrci žánrového Seance Fiction krčí v rohu! Steven Spielberg neochutnal popcorn v kině a diváci nemají čas na své telefony, ani popíjení Coca-Coly (ke konci snímku si všimnete, že se díváte s otevřenou pusou a budete naprosto dehydratovaní). První zhlédnutí MAN OF STEEL je velkolepý a nestíhám střebat všechny detaily, takže další zhlédnutí je jisté. Herecké obsazení na jedničku - Henry Cavill je výborný a ten nejlepší "S" ! A společně s Kevinem Costnerem jsem se ocitl jako pod filmovou optikou Clinta Eastwooda v Perfect World. IRON MAN, AVANGERS, FANTASTIC FOUR na mě působili tak nějak slabě, až MAN OF STEEL mě dostal v plném rozsahu. MAN OF STEEL patří na velké plátno, nebo na domácí repro soustavě Dolby S., která bude rozprášená ve velkém stylu. P.S. Na další Snyderův snímek Batman vs. Superman se nebezpečně těším!(20.10.2013)

  • - Ben Affleck odmítl nabídku na režírování snímku z důvodu, že se necítil dostatečně zkušený v oblasti natáčení scén se speciálními efekty. Rozhodutí doplnil slovy: "Lekce, kterou jsem se naučil, je, že by člověk neměl koukat na to, jaký má film rozpočet, kolik se utratí za speciální efekty nebo kde se bude natáčet. To, co je podstatné, je příběh." (Caszidy)

  • - Russel Crowe je druhým oscarovým hercem, který ztvárnil postavu Jor-Ela. Tím prvním byl Marlon Brando. (PSJR)

  • - Kvůli roli Supermana ve filmu Muž z oceli musel Henry Cavill být na dietě o 5000 kalorií při nabírání hmoty, poté o 3500 kalorií při rýsování svalů do obleku a pak o 2500 kalorií pro scény bez svršku. (Danny F.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace