Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ****

    Kal-el se v regulérním restartu pro nové tisíciletí vydal po správné cestě (destrukce!) vyvážené mezi realistickým přístupem a rozmáchlou fantasy podívanou. Hrdina je rozervaným cizincem v zemi, která pro něj nemá pochopení (Cavill je pěkně mimozemský, místy lehce nafoukaný, místy naivní) a flashbacky hutně vrství rozpolcený charakter, který se snaží směrovat táta Kent (vynikající Kevin Costner) - je škoda že těch momentů není více a narativní struktura není přímočará, ale je po modernu rozházená skrze celý snímek. Snyder tím však vyváženě dávkuje emocionální formování hrdiny s akční rovinou a v závěru rozpoutá rozmáchlé inferno, kde Metropolis (a nejspíš i kus Indie) lehne popelem. Silné dialogy (ty se bez nějákého toho patosu neobejdou), které nejsou jen připitomělým vtipkováním, které známe z původních reimaginací létajícího pláštěnkáře, ale uvažováním o směrování národů, jejich domýšlivosti a v závěru i houposti, která vede k zániku civilizace. Úvodní dvacetiminutovka na Kryptonu je jak z Avataru a lehce načrtnuté vládní rozepře jsou poutavější než celé pátrání Clarka po svém původu. Zod s hnusným ksichtem Michaela Shannona má hloubku a není vysloveně zlý, jen dělá vše co je nezbytné a i Superman to chápe. O to je finále více zdrcující. Dva krajané zápasí o šanci pro podřadnou rasu (nás) a jediné co je rozděluje je drobná odlišnost v postoji k problému. Verbání neshody mezi Zodem a Jor-elem jsou pěkně vygradované a osudové jako vlastně všechno ve filmu (ano je to na úkor humoru a nadsázky, ale vůbec to není na škodu). Na škodu je ale občas zbytečně "realistická" kamera, která ostří, přeskakuje a třese se. Ten přístup mám někdy hodně rád, ale tady bych se rád zastavil a vychutnal si záběr na padající loď aniž bych složitě hledal, kde ta loď sakra na plátně je, protože je snímaná hodně z daleka. Bitky, kde se bortí budovy a ničí nestihnou omrzet a invence v mlácení tu je (jako v Matrixu lítáme až v úplném finále). Hanzova hudba je diametrálně odlišná od Williamsovy a výborně sedí k duchu snímku. Není to sice taková řacha jakou nám slibovali z trailerů, ale pořád jde o parádní nový přístup, který má pro takovou postavu smysl a opravdu těším na pokračování.(20.6.2013)

  • genetique
    *****

    Od detstva sa mi tento praotec všetkých superhrdinov zakorenil v mysli ako galantný, nesmelý novinár v redakcii Daily Planet, ktorý sa pri náznaku akéhokoľvek nebezpečenstva prezlečie v telefónnej búdke za dve milisekundy v nesmrteľného a nebojácneho bojovníka za dobro v modro-červenom kostýme. Odvtedy prešlo pár rokov, prišiel ťažkopádny seriál, celkom dobrý pokus o reštart a ja som mal pocit, že je Superman kam sa pozrieš. Voči DC Comicsom dlhodobo ohlasovanému reštartu nielen Supermanovskej série, ale celej hrdinskej enkláve hrdinov, ktorí by mali byť odpoveďou na Marvelovských Avengers, som bol mierne skeptický. O to som radšej, že sa tento počin podarilo uskutočniť v tak dunivom prevedení. Superman ma dostal do kolien a to som mu dával košom, pretože som mal pocit, že ma nemôže niečím prekvapiť, či ohúriť. Snyder však odkazuje skeptikom ako ja, že je nielen audio-vizuálny mág, ale že dokáže z niekdajšej filmovej ikony spraviť ikonu novodobú a ešte žiarivejšiu, odpovedajúcu súčasným diváckym normám. Ak mám menovať, tak musím vyzdvihnúť najmä štýl uchopenia postavy Supermana, konečne film nejde tradičným konceptom prerodu od decka so zvláštnymi schopnosťami až po muža, čo zachraňuje svet. Skvelý scenár, flashbacky fajn, ale mohlo ich byť menej. Obsadenie na jednotku, občas zaškrípali dialógy, čo ale prekryla akcia, ktorá je v tomto filme samostatnou kapitolou, rovnako ako aj hudobný doprovod. Obával som sa romantických slaďákov, ktoré vždy boli kameňom úrazu, ale myslím, že aj to sa podarilo nejako zakamuflovať a to aj vďaka výberu hlavných predstaviteľov, ktorí konečne vyzerali reálne a nie ako bábiky pre malé deti. 90%.(2.7.2013)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: David S. Goyer / Príbeh: David S. Goyer / Predloha: Superman - Jerry Siegel, Joe Shuster | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Christopher Nolan, Charles Roven, Emma Thomas, Deborah Snyder | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Legendary Pictures, Syncopy, DC Entertainment | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 662,845,518 $ || Vznik tohoto filmu je varovným signálom smerom k Marvelu, že DC komixové postavy svoj rozkvet novej éry Batmanom len začali. I. Prvá projekcia: Veľké očakávania nesú so sebou väčšinou veľké sklamania, a tu to zostalo jednoznačne na strane pozitívnej, ajkeď záporov bolo tiež dosť. Všetko to píšem s tým, že dopredu počítam s trilógiu... Prvá pólka filmu je zo Snyderovej strany dokonalým dielom. Goyer odviedol tiež dobrú prácu, čo sa týka rozšírenej podstaty Kryptonu. Čo mu ale vyčítam, je nevyužitý potenciál Clarka Kenta v detských rokoch, kde mohol prehĺbiť rôzne negatívne alebo pozitívne vzťahy, a napísať viac scén s trebárs aj srandovnými situáciami vychádzajúcimi z jeho odlišnosti. Neni to však úplne zanedbané, len keď to beriem tak, že tento diel mal byť introdukciou trilógie a už vlastne nebudeme mať takú možnosť ukázať Clarka v detstve, ako tomu mohlo byť teraz. Záporáci sú skvelý, hlavne ženská Antje Traue, Shannon je fajn do chvíle, kým si nedá dole pancier, bez neho pôsobí až príliž bez muskulatúri, na nohách s legínami až smiešne. Goyer vynechal aj kľúčový element z celého filmu: čo môže vlastne zabyť muža z oceli? Je možné, že to vlastne záporáci zatial nevedia, a zistia to až v pokračovaniach, každopádne kôli tomu som nemal najmenší dôvod k strachu o život Clarka. --- Snyder je síce majster akcie, ale podstate postáv nevie pridať ani štipku hĺbky. Vzťahy medzi rodičmy a synom sú minimálne využité, Clarkovo odhalenie pravdy mu príde úplne samozrejmé. To je ale ešte všetko pochopiteľné, pretože Superman je najzložitejšiou komixovou postavou vôbec a svojim spôsobom je slepou uličkou pre reálne a pochopitelné spracovanie pre akýkoľvek tvoriaci tím, nie len pre dvojku Snyder - Goyer. Napäto čakám, či sa dočkám v tomto živote Nolanovského pojatia, ale myslím, že toto bola najvýraznejšia šanca zmeniť Supermana v komplexnú, reálne uchopiteľnú postavu. --- Druhá pólka je akčné peklo. Nič podobne deštruktívne som v živote nevidel. Dá sa to samozrejme brať ako svojské umenie, ale vzhľadom k prvej, veľmi podarenej pólke je ta druhá totálne bez ducha a dejového napredovania. Nechcem to však brať fatalisticky, a určite dám tomuto dielu ešte nejednu projekciu. Ps: Fishburnova jediná zmysluplná funkcia sa postarala o kinematografickú historickú zmenu: Pri padaní budovi/predmetov utekajú v smere pádu len do doby, čo je potreba, v momente prvej možnosti zabočia do strany, aby tak LOGICKY unikli :D Aj napriek všetkým subjektívnim výtkam je to silne nadpriemerný počin odpovedajúci svojej pozícií na trhu. II. 4DX: Môj detský sen sa stal skutočnosťou. Už po druhej návšteve kina v živote som si hovoril, to by bolo patrične efektívne, keby sa so mnou hýbali kreslá a fúkal vietor v scénach, kde to dostatočne podporí epickosť situácie. Kórejská technológia 4DX túto predstavu priblížila k skutočnosti, a chýba jej len veľmi málo k dokonalosti. V niektorých tichých scénach by to chcelo absenciu ventilátorov jak vôní, tak veterných. Ďalej táto technológia ponúka možnosť rozpracovania uhľu pohľadu diváka na postavy: stoličky vám totiž do chrbta dávajú impulzi imitujúce strelné zásahy - otázka je, ktoré fyzické deje postáv z plátna majú byť cítené divákom - tojest sa tu otvára nová kategória umenia a potreba vytvorenia kvalitnejšieho filmového scenára pre kiná s týmito vymoženosťami. 89% | Videno v CinemaCity Nový Smíchov - Praha, 4DX, 22.6.2013 | Update: Po druhom zhliadnutí sa pre mňa veľa vecí vysvetlilo (np. slabina Supermana), a ďalej to, že vzhľadom k oznámeniu filmu "Batman vs. Superman" sa len ťažko dočkám komplexného a reálneho pojatia "S" materiálu... Keď si vezmem, že sa na príbehu podielal aj Ch. Nolan, je úplne jasné, že sa snažili s Goyerom vytvoriť niečo, čo nepôjde v šlapajách Batmana, ale naopak, niečo úplne iné. Snyderovská úchylka megalomanskej deštrukcie prevalcovala blikajúce časti onej duchovnej nadčasovosti, ktorú bolo v niektorých častiach cítiť z rukopisu scenáristov. Bolo toho však málo, a do tolkej nezastaviteľnej ničivosti sa metrážovo proste nič viac nevošlo. Škoda jak hrom. + S technológiou 4DX v kine to bol predsa len intenzívnejší zážitok, než doma na ledke, čo podtrháva fakt, že túto kategóriu filmu treba vidieť napoprvý krát v kine! Ale neprestávam veriť v plnohodnotnejšiom pokračovaní. "S" means HOPE..." 85% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(19.6.2013)

  • H34D
    ****

    Megalomanský reboot snažící se pojmout mýtus Supermana od podlahy až po ten nejvyšší strop. Pokus o všeobsažnost a jednoduše příliš velké sousto však podkopává logické základy zhuštěné fabule. Téměř každá událost v sobě skrývá menší, či větší otazník, který není uspokojivě zodpovězen. Superman je tím znatelně okleštěn na třpytivou, popkornovou zábavu, která nemá šanci obstát v testu časem a hrdě se tyčit vedle chytrých blockbusterů, jako jsou filmy Nolana, či Abramsovy Star Treky. Opravdová promyšlenost se projeví pouze v působivém vykreslení motivace záporáka Zeda. Bohužel ptát se, proč mu jako trest smrti byla udělena naděje na život, zatímco sami soudci si ten luxus nedopřáli, se raději neodvažujme... Vizuálně je Muž z ocele nádherný opus, ale i tak jeho epickým soubojům chybí poslední schod napětí, neboť není vůbec jasné, jak může být Superman vlastně zraněn... PS: Výborný soundtrack! 7/10(22.6.2013)

  • whack
    **

    Zod a jeho vzbúrenci mohli na kosť ohlodaný Krypton zachrániť. Ale zákony sú nad rozum. Krypton bol obetovaný za jedno dieťa, vzbúrenci potrestaní. Kým u diváka stihne vzplanúť myšlienka, že takto onedlho skončí aj Zem, myseľ mu zahltí hromada superefektov za 200 miliónov, moralizovania a oslavovania technologickej civilizácie; dozvieme sa, že Kryptončania, tá šikovná a prosperujúca rasa kolonizujúca iné planéty, nevyhynula pre svoj parazitizmus, ale pre zavedenie kontroly populácie! Genesis – posolstvo filmu je zrejmé, a ja s ním nesúhlasím. Asi od 50 minúty sa začali rozvíjať vzťahy medzi postavami a to ma vtiahlo do deja. Padajúce mrakodrapy a horiace autá boli brilantné. Druhú šancu nemá nikto.(24.7.2013)

  • - Při první bitvě v malém městečku je možné na uvítací ceduli vidět jméno města Smallville, čímž film odkazuje na původní seriál a město, v němž se příběh seriálu odehrává. (Guilemot)

  • - Spoiler: Stejně jako v předchozích filmech si režisér Zack Snyder propašoval do snímku nenápadný odkaz na jiný svůj film. Po finálovém souboji Superman (Henry Cavill) poklekne a vykřikne. Stejná scéna se odehrála ve filmu Strážci - Watchmen (2009) po rozhodující scéně mezi Dr. Manhattnem (Billy Crudup) a Rorschachem (Jackie Earle Haley), po níž Sůva (Patrick Wilson) taktéž poklekne a hlasitě vykřikne. (Dimo)

  • - Generál Zod (Michael Shannon) nosí ve filmu černý ochranný oblek. Tato myšlenka vzešla z nových komiksů se Supermanem, kde nosí speciální červený oblek, jež filtruje sluneční světlo, a taktéž z vydání komiksů "Man of Steel" a "Action Comics", kde nosí černočervený oblek. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace