poster

Temný rytíř povstal

  • USA

    The Dark Knight Rises

  • USA

    T.D.K.R.

    (neoficiální název)
  • Velká Británie

    The Dark Knight Rises

  • Slovensko

    Návrat Temného rytiera

  • Nizozemsko

    The Dark Knight Rises

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA / Velká Británie, 2012, 158 min

Předloha:

Bob Kane (komiks), Bill Finger (komiks)

Kamera:

Wally Pfister

Hudba:

Hans Zimmer

Hrají:

Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul, Ben Mendelsohn, Burn Gorman, Daniel Sunjata, Aidan Gillen, Nestor Carbonell, Brett Cullen, Reggie Lee, Chris Ellis, Juno Temple, Thomas Lennon, Rob Brown, Fredric Lehne, Will Estes, David Dayan Fisher, Brent Briscoe, John Nolan, Robert Wisdom, Ian Bohen, Uri Gavriel, Aramis Knight, Josh Stewart, William Devane, Joey King, Liam Neeson, Cillian Murphy, Tom Conti, Desmond Harrington, Tomas Arana, Jillian Armenante, Aja Evans, Wade Williams, Jake Canuso, Daniel Newman, Warren Brown, Christopher Judge, Jason Yee, Michael Papajohn, David Gyasi, Aaron Eckhart, James Rawlings, Joshua Elijah Reese, John W. Iwanonkiw, Claire Julien, India Wadsworth, Ronnie Gene Blevins, Josh Pence, Edgar Jimz, Thomas Tull, Glen Powell, Shaun O'Donnell, Shannon Lanier, Oliver Cotton, Ed Heavey, Mark Falvo, James Harvey Ward, Mitchell Yee, Alex Ziwak, Rey Goyos, John Mancini, Adam Piacente, John Macmillan, Kevin Tanski, Jay Benedict, Gonzalo Menendez, Trevor White, Graham Curry, Joseph Lyle Taylor, Duane Henry, Andrea Vasiliou, Sarah Goldberg, Linus Roache (a.z.), James Blankenfeld
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ***

    Nolana považuji za jednoho z nejpřeceňovanějších režisérů současnosti, který i přes zdání geniality nedokáže nejen svým filmům vpravit nějakou hlubší, osobitou myšlenku, ale ani realisticky, poutavě odvyprávět příběh. I proto jsem ostatně druhého Temného rytíře ani neměla v plánu vidět v kině; pokud mi prostřední díl jeho trilogie přišel i přes nesmírně pozitivní reakce docela průměrný, bylo nasnadě, že tento "velkolepý závěr" bude jedním z těch divácky milovaných filmů, které v kině doslova protrpím. Nebylo tomu tak. Ano, Nolan podle mě pořád nezvládá dát celému filmu uvěřitelnou formu; teatrální dialogy, nelogická jednání postav (proč sakra k vylezení z jámy nepoužije to lano, na kterém je přivázán?), Batmanův prapodivný chraplák a směšné akční scény jsou jen špičkou ledovce, protože pokračovat bych mohla donekonečna. Jenže... jenže tohle všechno částečně zastiňuje skvělé herecké obsazení a dobře navržené postavičky, které oproti jiným filmům podobného žánru zaznamenávají alespoň nějaký vývoj a nejsou tlustou čarou rozděleny na ty ryze kladné a ty ryze záporné. Zklamaná tedy rozhodně nejsem, spíše naopak: Překvapilo mě, že je ten film slušně koukatelný a i přes hluchá místa to není jen nesnesitelná dávka patosu a prvoplánových gest. A za to u mě má TDKR bod.(15.8.2012)

  • CheGuevara
    **

    Po překvapivě civilní dvojce už jaksi nečekáte autobus plný malých sirotků, patetické proslovy o dospívání či roztrhanou americkou vlajku. Aura bratrů Nolanů si žádá přeci jen víc. Pokud si dvojka vyloženě říkala o ideologickou interpretaci, tak ve trojce se jí vyhnout nelze a samotný film jako politický komentář k současné Americe je vlastně dost k pláči. Stačí se podívat na film optikou problematiky "Occupy Wall Street", vlastnění zbraní, zahraniční politiky či nedejbože třídního boje, a je hned jasné, na které straně Batman stojí - kapitalistický systém bránící soudobý establishment. Takže i kdyby byl nový Batman dechberoucí titánským dramatem, a to jakože není, i kdyby se stokrát stavěl na hlavu, tak selhává v tom nejpodstatnějším, a to v samotné myšlence.(26.7.2012)

  • imf
    ****

    Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich...(19.7.2012)

  • Morien
    odpad!

    PRAVDĚPODOBNĚ BUDU SPOILEROVAT! Můžu s největší upřímností říct, že bych pana režiséra Nolana vyfackovala, kdybych měla tu šanci. Nejprve povýší žánr komixového filmu na společenskou událost, tak že i snobové považují za nutnou prestiž takové filmy znát a chválit, a potom takto zpracovaným divákům začne postupně dávkovat lehce zašifrované vzkazy na téma, jak to dopadne, když se levičákům včas nepřistřihne hřebínek? Záběr na potrhanou americou vlajku?! Dokonce i lesby jako by měly přijít na to, jak se mají v životě správně chovat. ___ Temného rytíře jsem respektovala, i když jsem nesouhlasila se směrem, kterým se série odklání. Film Temný rytíř povstal kategoricky odmítám. Temný rytíř měl alespoň scénu, ve které Joker jede po útěku z vězení ukradeným policejním vozem, zvuk je ztlumený, a on vystrkuje hlavu z okénka a užívá si vítr. Silná, symbolická scéna, mocná svojí jednoduchostí, ve které už se nemusí dál kecat ani nic jiného, aby divák "cítil a věděl". V tomto filmu tvůrci tuto schopnost pozbyli. Zůstal slepenec tupých rozhovorů prostříhaných panoramatickými záběry na město a směšně drahými akčními scénami. ___ Jsem vážně jediná hloupá a nevidím něco, co všichni ostatní vidí? Podle mého je to i špatně udělané, scénárista i dramaturg by měli dostat za uši, děj neodsýpá a je velmi statický a význam času potřebného k tomu, aby se něco stalo, je úplně pokřivený a zesměšněný. Dostat se do izolovaného města v rozpadu je taková limonáda, že stačí, když vyjde ze stínů popovídat si s kočkou na podpatcích? Taky se mi líbí představa Banea, jak dělá revoluci, odletí si s Batmanem na Blízký východ, aby mu mohl zapnout v base televizi, a potom zase letí zpátky. ___ A celkově všechny Baneovy proslovy o shození zkorumpovaných z jejich míst a nastolení skutečné vlády lidu působí tak nějak pofidérně, protože režisér nám vůbec neukázal, jak to vlastně ve městě vypadá, divák dostal pouze informace o tom, že zločin byl potlačen a brzy se budou pronásledovat jenom hříšníci z knihovny. V Batman začíná bylo dostatečně ukázáno, proč je město ve sračkách a že je sakra nutné, aby s tím někdo něco udělal, v tomto filmu od filmařů nedostaneme nic, všechna dramata si uměle vymýšlejí sami. Filmař nemůže spoléhat na to, že "lidé si to domyslí, protože naše vlastní realita stojí za prd", všechny argumenty musí zhmotnit ve filmu samotném. ___ Zástup policajtů jenom s pistolemi a odhodláním v srdci jde bránit, co je správné, proti několikanásobně víc ozbrojeným teroristům? "Chvíli šla dokonce elektrika, tak se kluci mohli dívat na televizi." Tak to jo, svět ještě neskončil, když se i sirotci během války můžou koukat na telku. A staré dobré duck and cover na závěr. Ježišku na křižku. ___ Ach jo. Až budu víc při smyslech, tak se svůj hate pokusím upravit na seriozní příspěvek poukazující na to, že je něco shnilé v tomto státě. A dlouhodobě si formuji názor, že je špatné ukazovat násilí ve filmech, a je velmi špatné ukazovat ho tímto způsobem. To už není umění a není to ani zábava. Tím nemyslím, že by měl kupříkladu autor díla nést zodpovědnost za činy jedince prohlašujícího, že tak konal pod vlivem daného díla, spíš bych chtěla říct, že by se měla společnost zamyšlet, proč vůbec taková díla poptává a proč je tak hladově konzumuje.(29.7.2012)

  • novoten
    *****

    There are many forms of immortality.. Série z jedné netopýří jeskyně nekončí filmem, který by její pravidla přepisoval nebo bořil ta žánrová. Zákony batmanovských příběhů totiž určil díl první a nesmrtelnou ságu pak definoval díl druhý. Proto nakonec Bruce Wayne povstává naprosto logickým způsobem. Do jedné ruky mu Nolan nadělil komiksovost Batman začíná v podobě Seliny Kyle nebo odkazů na Ligu stínů. Do druhé pak urputnost Temného rytíře s anarchií a politicko-policejními intrikami. Není kam spěchat, není důvod šokovat. Jen rozmotat poslední dějové uzly a dosadit postavy jednoho velkého příběhu na jejich finální pozice. Nakonec znovu půltřetí hodiny fascinující a stejně tak dusivé podívané plné strhujících charakterů a královská komiksová trilogie se vším všudy.(4.8.2012)

  • Tom Hardy

  • - Masky Batmana (Christian Bale) a Banea (Tom Hardy) predstavujú dva protiklady. Kým Batmanová maska zakrýva celú hlavu a je možné vidieť iba ústa a nos, Baneova práve tieto časti zakrýva. (Marchelinko)

  • - Úvodná scéna s lietadlami obsahuje podstatne menej trikových záberov, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Nolan trval na tom, aby sa natočilo čo najviac materiálu v reále. Základom boli reálne zábery, ktoré sa digitálne iba vylepšovali. Natáčalo sa v Škótsku. (gogo76)

  • - Scéna bitky na Wall Street sa točila aj v Pittsburghu. Nakrúcalo sa v lete pri teplote 38 stupňov Celzia, no napriek tomu vo filme poletuje sneh, samozrejme umelý. (gogo76)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace