Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 2
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 2

Recenze (115)

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mám rád příběhy ve kterých se postavy vyvíjejí. Takže definitivní soud kdo je klaďas a kdo záporák, si nechte na poslední epizodu. A nebo na něj úplně zapomeňte, protože to vypadá, že každý je ochotný se sem tam ušpinit, pokud to pomůže dobru, nebo alespoň jemu. Scénář ctí zásadu, že při hře na kočku a na myš vyhraje ten, kdo není myš. Počáteční jasně nalinkovaná situace se po pár dílech začne komplikovat, atmosféra houstnout a kvalita dílů jde výrazně nahoru. Nic z toho by nebylo možné bez skvěle napsaných dialogů a dvojici výborných protagonistů. Respektive se sluší říci trojice, protože Maggie Siff má na výsledném dojmu stejně velkou zásluhu, jako Damian Lewis a Paul Giamatti. Herecky však za oběma, především za svým seriálovým manželem, dost ztrácí. Půlhvězdičku navíc přidám za soundtrack a cameo Metallicy. ()

Reklama

zahadum 

všechny recenze uživatele

Skutočne dokonalá ukážka konverzačnej drámy kde sa toho udeje v kancelárii viacej ako v GoT za celú jednu sériu. Po sebe idú dve armády na čele ktorých, stoja dva super mozgy a ani jeden to nemieni vzdať. Giamatti a Lewis vynikajúca voľba a som zvedavý kam seriál tvorcovia dovedú. 1. séria 100 %. 2. séria hlavne dve posledné časti jednoznačne vrchol seriálu ! 100 %. 3. séria začína krotko...pokračuje ticho a nenápadne..skoro by človek usínal...posledná časť ale nie je brutal...to je priam MASAKER ktorý rozseká všetky tri série komplet za 20 minút !!! taká zmena a také kombo premety nastali,že idem na balkón aby som na ulici videl prichádzať štvrtú sériu ktorá bude musieť SAKRA KURVA toho veľa vysvetliť :))) paráda..teším sa...seriál seriálov ! 4.séria žiaľ zaznamenal som úpadok a miestami až výpadok vecí ktoré máme na tomto seriály radi...nebolo to zlé ani nejaký výrazný odklon ale seriál sa začína opakovať a poznať aj úpadok napätia a nepredvídateľnosti. ()

keoma26 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Někdy je tam jen možná až moc sofistikovanosti na úkor takovýho toho zdravýho "naturalismu" a impulzivnosti, ale dá se na to koukat jako na promyšlenou "partii" šachů, kterou proti sobě i spolu hrajou skrze dvě hlavní postavy naráz desítky lidí na jedné šachovnici a navzájem o sobě často ani nevědí ... Tím stylem mi to hodně připomíná můj další oblíbený seriál Skandál. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Velice chytře napsané, skvěle zrežírované a výtečně zahrané. Ačkoliv našinec stěží může pochopit zákruty amerického investičního podnikání, příběh sám o sobě je natolik nosný, originální a vynalézavý, že se od toho těžko vstává. Souboj dvou vyhraněných osobností vedený do značné míry přes "společnou" ženu je sám o sobě lahůdka. K tomu přibývají zajímavé vedlejší příběhy a atraktivní kulisy finančního byznysu, prokurátorských kanceláří a samotného New Yorku. Celkově opravdová lahůdka. ()

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • Seriál se natáčel ve čtvrti, kde skutečně bydlí herec Paul Giamatti, který hrál Chucka Rhoadese. (tedvidek94)
  • Když se Lara (Malin Akerman) vrací s chlapci domů a Chuck (Paul Giamatti) se vrací k Wendy (Maggie Siff) a vzápětí Bobby (Damian Lewis) smaže své hlasové zprávy v Lařině telefonu, slyšíme po celou dobu skladbu „With or Without You“ od irské kapely U2 z jejich pátého alba „The Joshua Tree“, které vyšlo v roce 1987. (Trajektt)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama