Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    ***

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2452-superman/videa/(16.2.2009)

  • Bauer
    *****

    Když jsem tento film viděl poprvé v 7 letech, tak jsem byl naprosto unešen a samozřejmně Superman byl můj idol a vzor. To samé platí i teď po téměř deseti letech, myslím zcela jistějen to unešení, už to není mů idol a ani vzor. Richard Donner je výborný režisér a tímto filmem to jen a jen dokazuje, pokud je tedy co dokazovat, protože jeho série Smrtonosné zbrani mně o tom přesvědčila. Těžko uvěřit tomu, že tento film je starý téměř 30 let. Jelikož efekty jsou velmi vydařené. Výborné herecké obsazení. V čele s excelentím Christopherem Reevem. Díky této roli se jednoznačně zapsal do podvědomí diváků. Gene Hackman v roli padoucha rovněž neměl chybu a občas byl i vtipný. V neposlední řadě mně potěšil Marlon Brando. Jen byla chyba ve výběru herečky Margot Kidder, poněvadž je ošklivá a na vyvolenou superhrdiny se nehodí. Další velké plus má hudba, jenž je působivá. Když bych to měl srovnat s novým Superman se vrací , tak je tento Superman mnohem lepší, což je celkem paradox, když vezmu v potaz, že novější by měl být lepší. Ale tento snímek jen dokazuje, že starší je lepší!! Téměř dvě a půl hodiny mi skvěle utekly. Pro mně osobně je to kultovní záležitost, jako třeba Star Wars. Nemůžu jinak než za 5*!(5.12.2007)

  • Frajer42
    odpad!

    Já supermana nikdy neměl rád. Největší sympaťák je prostě batman, a to mi nikdo neupře. Navíc efekty v tomto filmu jsou, slušně řečeno, pofidérní. Ani ta hudba se mi zde příliš nelíbila. Vlastně se mi zde nelíbilo téměř nic. Pouze asi 2 výkony záporných postav stojí za zmínku. Tohle mohl být snad kokatelný/á film/pohádka pouze pro děti kolem 80. let. V dnešních poměrech už si to snad nezaslouží být odvysíláno ani na té Nově.(25.1.2011)

  • Genero
    ***

    Legendární film z doby, kdy byly v módě slipy přes kalhoty a Christopher Reeve si ještě nehrál na Josefa Váňu. Skvělý Gene, který má na hlavě méně vlasů než obvykle a nejdražší štěk v historii filmu (Brando se ještě nevyznačoval třetihorními proporcemi). Biják, který věkem hodně ztrácí, a poletování na špagátech před modrým pozadím působí dnes poněkud úsměvně. Tím se ovšem nedostává do podprůměru.(10.10.2011)

  • Matty
    ****

    Na novozákonním schématu založené zrození supermanovského mýtu je monumentálně nevyrovnaným filmem. Barevně téměř černobílý prolog slibuje rodinnou ságu. Namísto něj po vesmírné pouti (kondenzovaná verze Malého prince) začíná příběh mladíka ze skromných poměrů (tedy žádný Bruce Wayne nebo Tony Stark), který obývá emblematicky americkou (a po americku, tj. westernově snímanou) krajinu a sní svůj americký sen. Za jeho naplněním, tedy na introspektivní pouť, se vydá teprve po smrti otce. S navléknutím modrého trikotu začíná jeho vnitřní svár mezi božskými schopnostmi a lidskou mentalitou a zároveň se film překlápí do screwballové komedie z novinářského prostředí a z Clarka se stává jednorozměrný komický mamlas, jemuž nemáme důvod fandit (na rozdíl od charismatičtějšího Caryho Granta, kterým se Reeve inspiroval, nebo na rozdíl od pohybově nadanějšího Harolda Lloyda, kterého Reeve vzhledově připomíná). Příliš vážně nelze brát ani campového padoucha s mizerným vkusem v oblékání a s dementním poskokem ("Otisburg??!!"). Proto zřejmě Superman ve finále nečelí komickému panákovi Luthorovi (s grácií zahranému Hackmanem), nýbrž mnohem mocnějšímu soupeři. Musí zkrotit přírodu. Tým scenáristů jako kdyby nevěděl, jak vážně chce komiksovou legendu pojmout. Ujetou historku o chlapíkovi s červenými holínkami a queer kudrlinkou vsadili do biblicky veletragického rámce. Rovina mytologická (krize víry) a psychosociologická (krize mužství) se neprolínají. Nezaujatě běží jedna vedle druhé. Obhajování amerického způsobu života se neděje paralelně se snahou přesvědčit nás, že i roztržitý ňouma může být super mužem, který emancipovanou pracující dívku přesvědčí, že chlapskost ze světa ještě zcela nevymizela (doslova ji, feministky prominou, "domestikuje"). (Je výstižné, že k tomu, aby lidé nabyli zpět ztracené víry v ochránce, který nad nimi bdí, nestačí jim slovo. Přesvědčovací moc mají pouze činy. Okázalé, dechberoucí činy.) Ne všechny nedostatky filmového Supermana jsou ideologicky zatížené. Zejména při režisérském sestřihu si uvědomíte, že množství děje, který má být odvyprávěn, není adekvátní ke stopáži. Scény akční a scény jako z grotesky obohacující příběh jen minimálně a mají převážně spektakulární nebo zábavní funkci. Triky jsou přitom více záminkami k úsměvu než k údivu (běžící Clark vypadá jako Road Runner, četné scény létání jsou křečovité, chybí jim lehkost nezbytná k tomu, abychom uvěřili, že je pro Supermana tato aktivitou hračkou). Tenhle šmrnc upřímně míněné naivity Supermanovi ale zároveň dodává kouzlo, které dnešním komiksovým adaptacím schází. Je v něm cosi esenciálně amerického. V dobrém i zlém. Málokterý dnešní blockbuster bude podle mne ještě za třicet zábavou srovnatelně velkou a stejně načichlou poctivě odvedenou (nedigitální) prací. 85% Zajímavé komentáře: kitano, Vitason, numi(12.6.2013)

  • - Skladatel John Williams nahrával hudbu se stejným orchestrem, se kterým již spolupracoval při komponování hudby k Star Wars. (Karlos80)

  • - Závěrečné titulky trvají více než sedm minut, což byl v roce 1978 rekord. (novoten)

  • - Mladého Clarka Kenta hraje Jeff East. Ve finální verzi ho ale musel Christopher Reeve předabovat, protože oba mají naprosto odlišný hlasový projev. Samotný East není nikde ve filmu slyšet. (novoten)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace