poster

Sanitka 2 (TV seriál)

Drama

Česko, 2013, 12 h 29 min (Minutáž: 13x58 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Ivan Hubač

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík, Dagmar Havlová-Veškrnová, Pavel Zedníček, Zlata Adamovská, Marek Vašut, Petr Kostka, Tomáš Juřička, Michal Dlouhý, Iveta Jiřičková, Václav Jiráček, Jana Kolesárová, Jitka Schneiderová, Svatopluk Skopal, Ivana Andrlová, Jaromír Dulava, Vladimír Javorský, Jiřina Bohdalová, Jan Budař, Jiří Lábus, Martin Bohadlo, Igor Bareš, Zdeněk Srstka, Lukáš Langmajer, Michaela Marečková, Jiří Krejčí, Petra Ben Messaoud, Adriana Bajtková, Lenka Vacvalová, Eva Nosálková-Leinweberová, Vladislav Beneš, Gabriela Štefanová, Ilja Racek, Antonín Duchoslav, Marek Taclík, Daniela Písařovicová, Jiří Bábek, Josef Beck, Zdeněk Dvořák, Zdeněk Košata, Pavel Lagner, Tereza Kocinová, Zuzana Kožinová, Jarmila Vlčková, Petr Janiš, Marek Ronec, Petr Lněnička, David Matásek, Jan Holík, Tomáš Jeřábek, Renáta Kubišová, Vladimír Kulhavý, Jan Krafka, Josef Kuhn, Patrik Děrgel, Marcela Nohýnková, Teresa Branna, Jana Pidrmanová, Petr Pelzer, Michal Hruška, Lenka Krobotová, Lenka Ouhrabková, Dalimil Klapka, Mária Dolanská, Karolina Frydecká, Jelena Šebestová-Juklová, Tomáš Měcháček, Petr Meissel, Miloslav Mejzlík, Jan Cimický, Jan Lepšík, Lukáš Příkazký, Jakub Frydrych, David Suchařípa, Zdeněk Podhůrský, Mikuláš Křen, Václav Helšus, Ctirad Götz, Jindřich Bonaventura, Dana Marková, Václav Knop, Miroslav Pánek, Milan Tomeš, Tereza Srbová, Jan Vondráček, Vilém Čok, Aleš Gelnar, Jakub Gottwald, Lenka Novotná, Hana Seidlová, Martin Preiss, Milan Němec, Tomáš Racek, Vanda Konečná Károlyi, Hana Křížková, Sebastian Pošmourný, Ida Sovová, Roman Slovák, Daniela Drtinová, Zdeněk Pecha, Vendula Ježková, David Šír, Stanislav Majer, Eva Vrbková, Jiří Hajdyla, Martin Dusbaba, Zdeněk Pecháček, Jan Nemejovský, Rudolf Kubík, Anna Císařovská, Radana Herrmannová, Martin Janouš, Daniel Svoboda, Petra Špindlerová, Lenka Stolařová, Barbora Jánová, Lenka Svadbíková-Veliká, Agáta Lexová, Martha Olšrová, Matěj Anděl, Juliana Moska, Josef Vaverka, Lukáš Jůza, Karolína Hlaváčková, Karolína Krézlová, Jakub Nemčok, Jindřich Pulda, Jan Surmaj st., Ivo Halík, Zdeněk Hess, Zdeněk Vencl, Evžen Hájek, Lukáš Křišťan, Hana Doulová - Krobotová, Zdeněk Dušek, Petr Grůša, Miroslav Šnajdr, Nami Havelková, Dominik Picek, Esther Lubadika, Marek Dobeš, Bohuslav Svoboda
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sandiego
    *

    V tomto seriálovém paskvilu nevidím nic jiného než poslední křeč naštěstí již bývalého vedení České televize - scénář na úrovni Ordinací v růžových zahradách obohacený o punc "světáckosti" nebezpečně hraničící s porevolučním filmovým panoptikem, naprosto bezradná práce se střihem a kamerou a stejně tak bezradní herci... A výběr dějových motivů raději ponechán bez komentáře, protože se mi někdy z toho, co se nám snaží seriál naládovat do hlavy zvedá kufr. Nevím zda to byl záměr, ale je určitě dobrý tah postavit tento nevzhledný relikt po bok prvních děl dvořákovských kreativních skupin (Cirkus Bukowsky, České století) a v ostrém kontrastu tak ukázat, jak nutná byka pronikavá změna organizace dramatické tvorby, i to, že se co se týče prvních vlaštovek stoprocentně osvědčila.(15.11.2013)

  • NinadeL
    ***

    13/13 Úhrnem musím seznat, že Sanitka 2 je dobrá série seriálu, který v polovině 80. let dokázal mnoho, například konkurovat Nemocnici. Samostatně série funguje, funguje i jako pokračování po letech. Vše hlavní navazuje - obsazení i rétorika problémů z rychlé záchranné služby. Překvapením je Veškrnka, která v první sérii nebyla, ale generačně se k Hanzlíkovi a Adamovské hodí ideálně. Zatímco dříve komplikovaný doktor Jandera sváděl boj se socialistickými větrnými mlýny, dnes patří mezi lékaře bez hranic, což je velmi uvěřitelné, zajímavé a skutečně přijatelné. Zatímco dříve byla komplikací emigrace doktora Maudera, dnes je problém muslimská dvojice. V první sérii byl jeden výlet za cikány, ve druhé mezi romy, staré dějové linky jsou bez problému aktualizovány a nové tváře a příběhy nenudí. Zajímavá linka se odehrála v manželství mladého Maudera a jeho nevěrné ženy, sexy slovenské dispečerky v podání Jany Kolesárové. Určité pochybnosti jsem měla o lince s Ivanou Andrlovou, ale i ta měla nakonec v celém soukolí svůj význam. A samozřejmě milé bylo setkání s Jiřím Dvořákem, který táhne každý projekt, na kterém se podílí, do výšin. Ustála jsem i komiku Lábuse, který se stal novým parťákem Srstky, neurazila jsem se karikou Vašuta a Zedníčka, takže venkoncem určitě nemám pocit promarněného času a to je mnohem víc, než bych byla předpokládala, že Filip Renč zvládne ukočírovat.(22.12.2016)

  • ibeh
    ***

    Vážím si práce záchranářů, proto takto hodnotím. Kdyby pan Renč natočil hraný dokument o jednotlivých případech, bylo by to asi zajímavější. Myslím, že by to dokázal, takto z toho vyšla bohužel slátanina za mnoho peněz. Původní seriál byl zdlouhavý a polopatický, tento nevyvážený a překombinovaný. Do žádné postavy člověk nedokázal pořádně proniknout a záchranářské akce byly často nedotažené. Kvantita na úkor kvality. A ta stálá důstojná póza paní Havlové?! Škoda. Takže nakonec jsem se dívala pouze dle vzoru cimrmanovců, ze zvědavosti, jestli příští díl bude stejně tak špatný jako minulý.(3.12.2013)

  • Ištván87

    Zatím nebudu hodnotit, protože jsem viděl jen první díl, ale bohužel, pokud budou ostatní díly v podobném duchu, rozhodně tomu víc jak dvě hvězdy nedám. Většina herců má problémy s přirozenou dikcí u špatně napsaných dialogů, kamera je většinou až zbytečně pohyblivá a když sleduje rychle jedoucí vozy, klepe se tak, jako když jedete s levnou digitální kamerou po kočičích hlavách vykloněn z auta a máte přiblíženo na dost velkou vzdálenost - hodně se to míhá a vypadá to hodně neprofesionálně. Hudba místy hodně kopíruje Ordinaci v růžové zahradě, což opravdu nechápu, protože zní o něco živěji - asi jako když srovnáte verzi nějaké symfonie hrané doma na klávesy (Ordinace) a pak na totéž pustíte živý orchestr (Sanitka). Příběhově se příšerně tlačí na pilu, každou chvíli se někdo musí pohádat, holka je do chlápka celá hotová po jediném pohledu (vycmrndlík Jiráček rozhodně nepůsobí dojmem největšího krasavce v Praze), manželka hrdiny má příšerného otce, který se s hrdinou naprosto nesnese, a to nejhorší: V každé scéně se jakoby mimochodem musí vysvětlit, co přesně daná postava dělá ("Copak mi tahle letecká základna neříká Pane?"). Působí strašně rušivě, když se musí každá věc přesně nazvat, místo aby toto bylo vyjádřeno jednoduše kamerou a střihem. U příběhu mi ještě vadí pokusy navázat co nejvíc na původní seriál (záchranka je i v dnešní době brána jako potupné zaměstnání, u něhož máte jistotu, že horší místo už neseženete), nehledě na fakt, že se v některých scénách jedná o remake původního seriálu (nosítka u nemocného děvčete). A u závěrečných titulků mě naštvali taky. Pořád je tu sice ještě původní verze písně Můj čas, nicméně jsou do ní namixovány zmoderňující prvky (asi aby se ani mládež nenudila) a je zkrácena na polovinu. Po shlédnutí prvního dílu zatím říkám: Tak takhle by to nešlo. UPDATE: Poté, co jsem namátkou shlédl pár kusů z několika dílů mám dojem, že jsem měl se svým původním rozhořčením pravdu. Tak fajn. Jedna hvězdička.(9.9.2013)

  • Tosim
    odpad!

    Tak si to shrňme: Filip Renč vidí atraktivitu v explicitně krvavých záběrech a Ivan Hubač napsal postavy, jejichž minulost snad ani neexistovala. Proč se Jandera chová tak přezíravě k manželce? Z jakého důvodu se rozvedl? Na jakém základě je stále klaďas, nebo je tak aspoň přijímán a s morálním despektem hodnotí sice škobrtnuvšího, ale o mnoho sympatičtějšího Kaderku? Za jakého důvodu je Mádrův nejtěžší okamžik na záchrance bagatelizován větou "To už je dávno?" Proč musela proboha zemřít Alžběta? Aby se jako něco dělo? Proč donchuán záchranky cituje klasiky? Aby to vypadalo, že je život těžkej? Rozdělování záběrů přestalo být moderní před pěti lety, Jiří Hubač udělal se Sanitkou, která nebyla dějinami záchranky, ale loajality ke straně a vládě, to nejlepší, co mohl. Zbavil se jí. Jeho syn ji však se svým typickým patosem přetvořil v pomník toho nejhoršího statování naší veřejnoprávní televize u normalizačního, salámového konzumérismu. Tohle bylo prý poslední dílo Janečkovy éry, vypadá to, že z nejhoršího srabu vytáhne ČT bývalý ředitel novy, to jsou paradoxy, co? Sanitka 2, plná logických i společenských omylů, je hrozná. Nejhorší na ni by bylo, kdyby si to její tvůrci neuvědomovali. Co hodnotit kladně? Jednu chytrou myšlenku na díl? Party Vašuta a Dvořáka, kteří svým charismatem utáhnou vše? Stačí začít tím, že Daniel Barták přestane vykrádat konkrétní noty Davida Arnolda. A uvědomit si, že to bude horší. Za čas nám totiž bude vyšetřovat Major Zeman z invalidního i mentálního vozíčku! Problém je jen v tom, že totéž dělal i před čtyřiceti lety. Stejnou cestou jdou i tvůrci této sračky. Třeba je jejich čas, vyjádřen tou nejdementnější nemyšlenkou, v časové tísni.(5.12.2013)

  • - Jedním z nedostatků v první epizodě je odlišný typ letadla, které ve skutečnosti létá mezi Prahou a Londýnem.  (deadman93)

  • - Vůz, který dostal Neliba (Marek Vašut) od syna z USA, je Chevrolet Corvette šesté generace. (Kirman)

  • - Některé scény byly snímány i na mobilní telefon s vysokým rozlišením, aby akce dostala bezprostřednější, téměř dokumentární ráz. [Zdroj: MF DNES] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace