poster

Sanitka 2 (TV seriál)

Drama

Česko, 2013, 12 h 29 min (Minutáž: 13x58 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Ivan Hubač

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík, Dagmar Veškrnová-Havlová, Pavel Zedníček, Zlata Adamovská, Marek Vašut, Petr Kostka, Tomáš Juřička, Michal Dlouhý, Iveta Jiřičková, Václav Jiráček, Jana Kolesárová, Jitka Schneiderová, Svatopluk Skopal, Ivana Andrlová, Jaromír Dulava, Vladimír Javorský, Jiřina Bohdalová, Jan Budař, Jiří Lábus, Martin Bohadlo, Igor Bareš, Zdeněk Srstka, Lukáš Langmajer, Michaela Marečková, Jiří Krejčí, Petra Ben Messaoud, Adriana Bajtková, Lenka Vacvalová, Eva Nosálková-Leinweberová, Vladislav Beneš, Gabriela Štefanová-Ježková, Ilja Racek, Jan Antonín Duchoslav, Marek Taclík, Daniela Písařovicová, Jiří Bábek, Josef Beck, Zdeněk Dvořák, Zdeněk Košata, Pavel Lagner, Tereza Kocinová, Zuzana Kožinová, Jarmila Vlčková, Petr Janiš, Marek Ronec, Petr Lněnička, David Matásek, Jan Holík, Tomáš Jeřábek, Renáta Kubišová, Vladimír Kulhavý, Jan Krafka, Josef Kuhn, Patrik Děrgel, Marcela Nohýnková, Teresa Branna, Jana Pidrmanová, Petr Pelzer, Michal Hruška, Lenka Krobotová, Lenka Ouhrabková, Dalimil Klapka, Mária Dolanská, Karolina Frydecká, Jelena Šebestová-Juklová, Tomáš Měcháček, Petr Meissel, Miloslav Mejzlík, Jan Cimický, Jan Lepšík, Lukáš Příkazký, Jakub Frydrych, David Suchařípa, Zdeněk Podhůrský, Mikuláš Křen, Václav Helšus, Ctirad Götz, Jindřich Bonaventura, Dana Marková, Václav Knop, Miroslav Pánek, Milan Tomeš, Tereza Srbová, Jan Vondráček, Vilém Čok, Aleš Gelnar, Jakub Gottwald, Lenka Novotná, Hana Seidlová, Martin Preiss, Milan Němec, Tomáš Racek, Vanda Károlyi Konečná, Hana Křížková, Sebastian Pošmourný, Ida Sovová, Roman Slovák, Daniela Drtinová, Zdeněk Pecha, Vendula Ježková, David Šír, Stanislav Majer, Eva Vrbková, Jiří Hajdyla, Martin Dusbaba, Zdeněk Pecháček, Jan Nemejovský, Rudolf Kubík, Anna Císařovská, Radana Herrmannová, Martin Janouš, Daniel Svoboda, Petra Špindlerová, Lenka Stolařová, Barbora Jánová, Lenka Svadbíková-Veliká, Agáta Lexová, Martha Olšrová, Matěj Anděl, Juliana Moska, Josef Vaverka, Lukáš Jůza, Karolína Hlaváčková, Karolína Krézlová, Jakub Nemčok, Jindřich Pulda, Jan Surmaj st., Ivo Halík, Zdeněk Hess, Zdeněk Vencl, Evžen Hájek, Lukáš Křišťan, Hana Doulová - Krobotová, Zdeněk Dušek, Petr Grůša, Miroslav Šnajdr, Nami Havelková, Dominik Picek
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • troufalka
    *

    Skoro se mi nechce věřit, že psal scenář Ivan Hubač a že režíruje Filip Renč. Taky je všechno špatně - snaha za každou cenu navazovat na původní příběh a vytvářet paralely, šroubované scény se špatně napsanými dialogy, špatně zahrané postavy. Sanitka 2 ne.(24.9.2013)

  • Allien.9
    ***

    Srovnávat Renčovu "Sanitku" s ohavnostmi jako "Ordinace v růžové zahradě", "Pojišťovna štěstí" nebo "Cesty domů" je naprosto zcestné, ale pokud to tak vidíte, budiž - vyvracet vám to nebudu.;-) Od uvedení původní "Sanitky" se v seriálovém i skutečném světě hodně změnilo, a proto je naprosto nesmyslné očekávat totéž, co před třiceti lety. Vozy záchranné služby jsou rychlejší, znělka modernější, mění se postavy i atmosféra seriálu (i když sem tam se objeví nějaký ten starý známý nebo odkaz na původní seriál - viz. scéna se snesením/nesnesením pacienta ze schodů). Za největší plus nicméně považuji zdařilou hru se záběry, což je asi jediná věc, která u Renče na tuty nezklame.;-)(9.9.2013)

  • Big Bear
    **

    Je těžké navazovat na řekněmě slavné (označení legendární jak se často uvádí u Sanitky není na místě) seriály. Už jsme to zažili u Nemocnice na kraji města a teď tu máme z dalších pokusů. Předně musím pochválit ve všeobecné rovině ČT za slušnou propagaci tohohle seroše. Bývalo celkem pravidlem, že nejeden tvůrčí tým dal pod křídly ČT hodně slušný TV film, ale kdyby o něj člověk náhodou nazaškobrtl při vysílání v Tv, utekl by mu... (předesílám, že nepatřím k těm co si na začátku v týdne zakroužkovávají co by chtěli vidět). A teď k té Sanitce. Renče nemám rád, nesedí mi. Na Sanitce byla velmi vidět ta úporná snaha natočit něco ve stylu západního střihu, aby to bylo akční, aby tam byla krev, aby tam byly jednotky integrovaného záchranného systému, ale také aby tam byla příběhová linie se známými herci a aby se podařilo zrecyklovat hlavně původní postavy v původním obsazení. Po prvním dílu (a po skončení třeba změním názor) jsou dojmy více než rozpačité. Celé to připomíná mexickou telenovelu ze zdravotnického prostředí. Řada dialogů je opravdu tupá. Rádoby akční záběry na houkající ambulance, první nehoda (jak z Kobry 11), dialogová komixová okna, nepřesvědčivé herecké výkony (Jiráček, Kolesárová, Veškrnová - Havlová) vše to bylo takové nemastné neslané. Máme zde i první konflikty mezi Jiráčkem (začínající doktor u záchranky) a Vašutem (dlouhosloužící řidič) a jelikož je pro Renče divák pitomec, je třeba každý názorový střet doprovodit hudebním podtrhem jako z hororu. Proč při vyprošťování raněných z autobusu zvolili tvůrci jako hudební podklad chorál také moc nechápu.... Zkrátka tohle je jen za dvě houčkačky, třeba bude lépe, ale pokud Sanitka pojede stejným tempem, nepomohla by jí ani nehoda vlaku či pád dalšího letadla v Suchdole. * *(7.9.2013)

  • Mr.Hawkeye
    **

    Sanitku jsem očekával s podobnou zvědavostí, jako před lety nové pokračování Nemocnice na kraji města, jenomže s mnohem většími obavami – Hubač není Dietl a původní Sanitku považuji za vynikající dílo televizní produkce. Žel bohu, ani Hubač není Hubač a Renč není Adamec. ____________________________________________________________________________________________________ Popravdě výpravný a výborně obsazený seriál však musí diváka naštvat již od samotného počátku. Pomiňme nyní fakt, že kontinuální působení některých postav patří spíše do říše sci-fi - například dr. Mádr byl za 2. světové války letec u RAF v Británii – a nyní vlastní leteckou záchrannou službu – na člověka, kterému táhne na stovku docela dobrý. Podobně je na tom dr. Vojtěch Jandera, který začínal u pražské záchranky v r. 1956 a to mu bylo něco přes 30. A jako Doktor bez hranic se v úvodním díle vrací z Afriky a vypadá jak ředitel vápenky… No nic. ____________________________________________________________________________________________________ Přestože seriál představí některé staré postavy, tváří se zprvu, že se zaměří spíš na ty nové. A že jich je. Z některých dílů však úplně zmizí, aby udělali místo dalším postavičkám tohoto panoptika. Ty mnohdy kopírují některé starší postavy. Neliba Marka Vašuta si střihne etudu na téma Korejs; sám Zdeněk Srstka se záhadně vrací jako Korejs; Kaderka Jiřího Dvořáka se snaží tvářit drsně a zároveň férově jako ředitel záchranné stanice v podání Josefa Vinkláře, ale kazí mu to milostné etudy – a je lhostejno s kým právě toká… ____________________________________________________________________________________________________ Tak jsem právě zhlédl 6. díl Sanitky 2. Až doposud jsem nad seriálem přimhuřoval oko a svým způsobem mě bavil, ale tento díl byl "wrong on so many levels", až to bolelo. A přitom těch hutných dějových linií! Posuďte sami: 1) Z bručounského saniťáka Neliby (Marek Vašut) se stane po, dějově absolutně nemotivované návštěvě banky, díky penězům od syna z USA, bodrý milionář. Jaká je ale podstat synova „velky byznys“, dosud nevíme, avšak pokaždé, když mu Neliba volá, vidíme ho ve společnosti lepých slečen, kterak hraje biliár. 2) Opuštěná, zhrzená a zdrcená operátorka Áňa (Iveta Jiřičková) jde za psychiatrem (ochotnický výstup dr. Cimického), který ji předepíše "lehká antidepresiva, po kterých bude ale trochu malátná", aniž by pátral po tom, co dělá. Zduněná operátorka následně záměnou čísel v adrese způsobí pozdní příjezd záchranky a tím i smrt pacienty, jejíž opilý synovec neváhá inzultovat saniťáky, což si fotí zcela stupidní postavička bulvárního reportéra (Lukáš Langmajer). Ten jede na místo, protože si z napíchnutého pageru přečte, že nějaká babka leží v bezvědomí - no ty krávo, to bude sólokapr! 3) Ještě zdrcenější Áňa je přeřazena do garáží na desinfekci vozů, kteréžto pucuje v poněkud somnambulním stavu, ale naštěstí tu je garážmistr Tatoušek (Jiří Lábus), který neváhá a její chmury rozptýlí muzikálovým číslem(!). Žel bohu asi nesklidí takový úspěch, neboť mátožná Áňa se přesto (nebo právě proto?) rozhodne spáchat sebevraždu, což mu ovšem stihne po telefonu sdělit. Tatoušek, mající z toho špatný pocit, využije Zdeňkla Má-pěknou-Srstku a ve Felicii z 60. let uhání Áně - do které se zjevně zamiloval (a to stihl jako kdy?) - na pomoc. Když toto komické duo (a pes) dorazí k dopravní zácpě, Tatoušek chápe mobilní majáček se sirénou a běží ulicemi za svou tajnou láskou.... Áňa neotevírá, Tatoušek jako správný saniťák chápe svoji hasičskou sekerku(!), která vypadá, jak ukradená z filmu Hoří, má panenko, a rozmlátí dveře. Leč musím vás zklamat - Áňa usoudí, že sebevražda je blbost a ač nekuřačka, dá si páva, ožere se, a vše bude zas v cajku. 4) Přestože má doktor Jandera (Jaromír Hanzlík) za ženu dr. Foldynovou, ultimátní GILF (Dagmar Havlová), je mu zcela lhostejná a se slovy "Nejsme na žárlení už trochu starý" ji nechává laškovat s šéfem záchranky Kaderkou (Jiří Dvořák). A aby toho nebylo málo, dr. Foldynouvou dohazuje Kaderkovi i jeho matka (Jiřina Bohdalová). 5) O Kaderku má však zájem i Radostová z ministerstva (Jitka Schneiderová), která s ním kdysi chodila a - jak mu prozradí - měla možná i dítě. Jejich potencionální syn dostane anonym (aniž bychom tušili od koho), který mu toto tajemství odhalí. Oba své potencionální otce přiměje k testům DNA, aby následně za jejich přítomnosti a se slovy "Nechme to bejt" spálil výsledky a uzavřel to slovy "Zítra letíme s Lucií do Austrálie. Asi napořád". (Kdo je ku*va Lucie?!? A proč ta celá anabáze???) 6) Kaderka jde před soud kvůli sporu s doktorem Adlerem (Ladislav Beneš). Drama vrcholí, papír šustí a ani mexické telenovely by se za atmosféru, napínavou jak guma od trenýrek, nemuseli stydět. 7) Retinitis pigmentosa Alžběty Janderové (Ivana Andrlová) se horší. Dr. Foldynová, která v jednom z minulých dílů zdědila majetek svého otce (Ilja Racek) se rozhodne zaplatit své švagrové operaci v Německu. V úvodní - zcela bizarně natočené a sestříhané - scéně k zákroku přemluví svého bývalého spolužáka (Miloslav Mejzlík). Ten ji však na konci sdělí, že se operace nepovedla...To se máme na co těšit…(17.10.2013)

  • Tosim
    odpad!

    Tak si to shrňme: Filip Renč vidí atraktivitu v explicitně krvavých záběrech a Ivan Hubač napsal postavy, jejichž minulost snad ani neexistovala. Proč se Jandera chová tak přezíravě k manželce? Z jakého důvodu se rozvedl? Na jakém základě je stále klaďas, nebo je tak aspoň přijímán a s morálním despektem hodnotí sice škobrtnuvšího, ale o mnoho sympatičtějšího Kaderku? Za jakého důvodu je Mádrův nejtěžší okamžik na záchrance bagatelizován větou "To už je dávno?" Proč musela proboha zemřít Alžběta? Aby se jako něco dělo? Proč donchuán záchranky cituje klasiky? Aby to vypadalo, že je život těžkej? Rozdělování záběrů přestalo být moderní před pěti lety, Jiří Hubač udělal se Sanitkou, která nebyla dějinami záchranky, ale loajality ke straně a vládě, to nejlepší, co mohl. Zbavil se jí. Jeho syn ji však se svým typickým patosem přetvořil v pomník toho nejhoršího statování naší veřejnoprávní televize u normalizačního, salámového konzumérismu. Tohle bylo prý poslední dílo Janečkovy éry, vypadá to, že z nejhoršího srabu vytáhne ČT bývalý ředitel novy, to jsou paradoxy, co? Sanitka 2, plná logických i společenských omylů, je hrozná. Nejhorší na ni by bylo, kdyby si to její tvůrci neuvědomovali. Co hodnotit kladně? Jednu chytrou myšlenku na díl? Party Vašuta a Dvořáka, kteří svým charismatem utáhnou vše? Stačí začít tím, že Daniel Barták přestane vykrádat konkrétní noty Davida Arnolda. A uvědomit si, že to bude horší. Za čas nám totiž bude vyšetřovat Major Zeman z invalidního i mentálního vozíčku! Problém je jen v tom, že totéž dělal i před čtyřiceti lety. Stejnou cestou jdou i tvůrci této sračky. Třeba je jejich čas, vyjádřen tou nejdementnější nemyšlenkou, v časové tísni.(5.12.2013)

  • - V dnešní době není v Praze na každý výjezd automaticky posílán lékař tak, jak je to zobrazeno v seriálu. (Chufu)

  • - Točilo se na 120 místech, převážně v Praze a okolí. (M.B)

  • - Některé scény byly snímány i na mobilní telefon s vysokým rozlišením, aby akce dostala bezprostřednější, téměř dokumentární ráz. [Zdroj: MF DNES] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace