Režie:
Antonín MoskalykKamera:
Juraj ŠajmovičHudba:
Karel SvobodaHrají:
Boris Rösner, Petr Kostka, Ladislav Mrkvička, Ondřej Havelka, Vlasta Fabianová, Nelly Gaierová, Ladislav Frej st., Daniela Kolářová, Luděk Munzar (více)Série(4) / Epizody(26)
Obsahy(4)
Oblíbený detektivní seriál v režii A. Moskalyka o boji práva se zločinem, ve kterém se rodila vědecká kriminalistika. Každá epizoda je věnována jedné kriminalistické disciplíně, jenž se uplatnila u soudu a později byla uznána jako nezvratný a usvědčující důkaz. (Česká televize)
Videa (24)
Recenze (355)
Seriál se mi vryl do hlavy především díky neuvěřitelné hudební úvodní znělce, která je téměř nepřekonatelná. Když k tomu přidáme, že jde o českou tvorbu (kterou dost často zatracuju) a ještě jako bonus kvalitní atmosférické zpracování, které nám nechá nahlídnout do tajů kriminalistiky, nemůžu jinak. 92%. ()
Výborný seriál o začátcích kriminalistiky, o dobrodružném objevování nových postupů a metod k odhalení pachatelů. Na velmi vysoké kvalitě zpracování seriálu se jistě podepsala mezinárodní koprodukce (kteroužto připomenou zahraniční herci v českém dabingu). Poutavá titulní znělka mne i po letech přiláká k zhlédnutí reprízy napínavých kriminálních příběhů. >95% ()
Obsah - populárně vzdělávací ... forma - nadprůměrně atraktivní ... hudba - kromobyčejně výmluvná. Název mluví sám za sebe, neboť dějiny kriminalistiky spojené s objevováním nových vědeckých metod použitelných pro řešení kriminálních případů prostě a jednoduše JSOU velkým (a divácky vděčným) dobrodružstvím. ()
Stejně jako starší CIRKUS HUMBERTO jde o výpravný historický koprodukční seriál podle skutečných událostí se směskou českých a zahraničních herců, zahrnující široký časoprostor, kdy mezi jednotlivými (zde epizodickými) díly a kolikrát i během nich poskočíme dopředu o několik let. Každá epizoda mapuje nějakou významnou kapitolu dějin kriminalistiky, ale v souladu s názvem nejde o žádnou nudnou přednášku z historie, ale naopak o poměrně temné, napínavé a akční příběhy s charizmatickými hrdiny na straně zákona, byť některé díly jsou zajímavější/povedenější než jiné. A nezapomeňme na kultovní údernou znělku a celkově výbornou hudbu a na pro tenhle seriál specifickou euforii diváka nad každým vítězstvím spravedlnosti. ()
Jeden z nejlepších krimi seriálů, které kdy natočila nebo uvedla česká televize. Rozmanitý ve všech bodech (doba, zločiny, detektivové) přesto výtečně sjednocený formou. Vždy při zemi, vždy věrohodný. Ale také výborně podaný, s výborným hereckým obsazením, které činí některé z postav seriálu nezapomenutelnými, vždy skvěle gradující. Nikdy nenudí, poučí a přestože některé díly byly slabší (zejména v závěru), jako celek zůstává výborný. Z dílů, které mám nejraději, musím jmenovat Otisk s Petrem Kostkou, "vanovou" Rekonstrukci či Poslední odvolání s Bartoškou jako slavným E.S. Gardnerem. Nezapomenutelný je Rösnerův Vidocq či Havelkův Bertillon. Zkrátka výborný televizní počin. ()
Galerie (409)
Zajímavosti (120)
- Epizoda 1 "Stopa": Když se Vidocq (Boris Rösner) představuje policejnímu prezidentovi (Martin Růžek), tak mu ukazuje svůj cejch galejníka (TF) vypálený na levé lopatce. Když se jej o chvíli později jeden z kriminálníků Jean Pierre (Petr Drozda) snaží zastrašit utopením v bečce s vodou, tak cejch galejníka na patřičném místě chybí. (MartinM)
- Anke Sevenich nadabovala Jana Preissová. (cundak)
- Obhájce (Viktor Preiss) při zpochybňování věrohodnosti metody, použité při zjišťování arseniku v těle oběti, uvádí a několikrát to i opakuje, že byla použita metoda z roku 1806, tudíž stará 44 let. Epizoda se však odehrává v roce 1840, což znamená, že metoda je stará pouze 34 let. (cundak)
Reklama