Reklama

Reklama

Temný rytíř povstal

  • USA The Dark Knight Rises (více)
Trailer 6
USA / Velká Británie, 2012, 158 min

Předloha:

Bob Kane (komiks), Bill Finger (komiks)

Kamera:

Wally Pfister

Hudba:

Hans Zimmer

Hrají:

Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)
(další profese)

Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman.  Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)

(více)

Recenze (3 076)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Napoprvé: Lehké zklamání, minimum emocí a obracení očí v sloup hned u několika twistů. Napodruhé, po týdnu rozjímání a látání děr: PURE AWESOMENESS! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Kdysi excelentní Christopher Nolan se zjevně octl ve slepé uličce - forma přebila obsah, logiku zašlapala scenáristická manýra a Batman samotný byl odsunut na druhou kolej. The Dark Knight Crisis ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Chraplal versus chrchlal. Temný rytíř povstal a já si nalhával, že si kvůli tomu na zadek nesednu, ale… Sedl a to pořádně. Finále trilogie, jemuž lze vytknout snad jediné. Na rozdíl od Temného rytíře, který dokázal najít vlastní cestu a nebýt klasickým hollywoodským pokračováním, tak závěr trilogie již tímto syndromem trpí; a to především v závěrečné třetině. Je to prostě to samé co Temný rytíř, ale v epičtějším, osudovějším, velkolepějším, blbějším i přepálenějším balení, během kterého Nolan honí možná až moc zajíců najednou. Méně bývá mnohdy více, ovšem v tomto případě jde o výjimku potvrzující pravidlo, jelikož i přesto nejde o horší film než-li dvojka a to z důvodu, že tentokrát již Bruce Wayne (potažmo jeho alter ego) není „tak nějak navíc“ a v hlubokém stínu tria Joker, Dent, Gordon, ale hraje jasný prim (byť dobře půl filmu absentuje); a díky tomu fungují emoce a díky nim následně funguje úplný závěr závěrečné části TAK výtečně i navzdory tomu, že vlastně nikdo nezaplatí cenu nejvyšší. Což působí až nepatřičně. Jednička však zůstává nepřekonána, ne že by byla o tolik lepší, ale jako jediná nesere mramor. PS: A případnou čtyřku vzhledem k nastolenému trendu může točit snad jedině Michael Mann. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nolan se nás za pomoci supermonumentální hudby snaží přesvědčit, že tohle je to největší žrádlo. Pro mě to je možná právě až moc nafouklé. Batmanovská mytologie mi nikdy nepřirostla úplně k srdci, takže se mnou ty zvraty zase tak moc neházely. Navíc ten Baneův cíl, připomínající francouzskou revoluci mi přišel úplně divnej a zbytečně složitej. Přesto jsem se nenudil ani chviličku. Bane má superpřetuněnej hlas a přechozím dvoum záporákům se vyrovná. Každopádně se mi moc líbila scéna, když Batman dostal přes držku. Stačilo natočit normální bitku bez hudby a najednou působil, jak unavená, slabá sračka. Nolan je šikula. Btw Alfréd zase totálně vládne. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

První dva odstavce se týkají hudby, prostřední dva odstavce akce a poslední dva odstavce samotného filmu. ____ 1, Z hlediska hudby je na nolanovské batmanní trilogii zajímavé kupříkladu to, že s každým dalším dílem přibývá počet not u motivů klíčových postav. Motiv Ra's al Ghula měl 0 not, motiv Jokera 1 notu, motiv Batmana 2 noty, a motiv Bane 3 a více not. V podstatě platí, že čím subtilnější a porazitelnější charakter je, tím méně not mu Zimmer v motivu přisoudil. Nindža asasín Ra's al Ghul z Ligy stínů celkem logicky žádný motiv ani mít nemohl, neboť sebemenší zvuk by jej vmžiku prozradil a navíc by rušil meditaci v jeho klášteře. Joker je na tom se svým motivem o jedné notě (kupř. vrzající struna na začátku tracku Why so serous?) lépe, jenže věru není žádný silák či lamželeza, tudíž si více not nezasloužil. Následuje Batmanův známý motiv o dvou notách připomínající máchání křídel. A konečně Baneův brutální motiv propojující nástroje se sborem (kupř. druhá polovina tracku Gotham’s Reckoning). Stoupajícímu počtu not 1 < 2 < 3 tudíž odpovídá i zvyšující se síla postav Joker < Batman < Bane. V tomto ohledu není tedy úplně od věci námitka Josefa II., který v Amadeovi vytkl Mozartovi, že má jeho dílo mnoho not, neboť více not nejenže nemůže ucho vstřebat, ale více not znamená také určité nebezpečí – jak Banea vůči Batmanovi, tak Mozarta vůči císařovi. ____ 2, Obecně lze říct, že existují dvě skupiny hudebních nástrojů: rytmické, jejíchž úkolem je udržovat průběžný rytmus (bicí, klavír ap.), a melodické, jejichž úkolem je vézt melodickou linku (dřeva, smyčce ap.). Zimmerova unikátní hudební finesa, se kterou operuje i v batmanní trilogii, spočívá ovšem v tom, že rytmické nástroje používá občas jako melodické a melodické nástroje jako rytmické. Takže například smyččce na sebe berou úlohu bicích a zajišťují pravidelný rytmus opakujícími se tóny o stejné délce, zatímco bicí namísto pravidelného tepu zajišťují větší variabilitou melodii. Příkladem jsou tracky Imagine the Fire z TDKR, Like a Dog Chasing Cars z TDK, nebo Molossus z BB. I když je tedy Zimmerovi opakovaně vytýkaná jeho záliba v basových linkách a hutných rytmech, tito kritici spíše nechtějí sledovat melodickou linku jinde než v horním hlase. Zřejmě si myslí, že není-li melodie v horním hlase, že je to hudba bez melodie, a tedy špatná. Zimmer v podstatě prožívá totéž co Beethoven, který přisuzoval ve své době nebývalou úlohu tympánům a budil tím stejné pozdvižení. ____ 3, Podle mě stojí za to položit si otázku, v čem vlastně spočívá unikátnost honičky uprostřed TDK (a proč na ni honička uprostřed TDKR ani zdaleka nemá)? Unikátnost honičky v TDK spočívá v tom, že má co se hudby týče tři odlišné části: první část stojí na zvucích, druhá na hudbě, a třetí na dialozích. Tudíž na místo typické skrumáže zvuků, hudby a dialogů to máme v TDK hezky odděleno do samostatných kompaktních celků: první třetina stojí na zvucích (skvěle tak vynikne deformace aut od kulek či nárazů, kupř. brutální náraz kamionu do policejní dodávky, což je samozřejmě jedna z mnoha skvělých narážek na Mannův Nelítostný souboj, kde na začátku podobně narazí kamion do dodávky s penězi), druhá třetina stojí na hudbě Zimmera, a třetí třetina hlavně na dialozích Jokera. Nejenže je takové oddělení zvuků, hudby a dialogů prospěšné z hlediska mixování hudby (například se kvůli dialogům nemusí ztlumovat hudba), ale posiluje to podle mě i realističnost. Jenže TDKR představuje jak známo návrat ke komiksovému BB, tudíž jak během honičky z Wall Street v TDKR, tak během honičky policie s Batmobilem v BB hraje hudba, zvuky i dialogy dohromady, zatímco v realističtějším TDK to je oddělený. TDKR tedy představuje návrat k BB nejen koncepčně, ale i hudebně. Popravdě mi ta oddělenost hudby v honičce z TDK připomíná některý slavný songy o třech částech jako Stairway to Heaven od Led Zeppelin (akustický úvod-zvuky; elektrický střed-Zimmerova hudba; sólíčko na konec-dialogy) nebo Child in Time od Deep Purple (velmi podobná struktura jako Stairway to Heaven). ____ 4, Co se akce týče, je dále celkem užitečný porovnat si úvod k TDK s úvodem k TDKR, protože oba ty úvody mají tentýž úkol: definovat prostřednictvím akce své padouchy a sdělit nám (vizuálně ovšem, nikoliv slovně), co jsou zač. Jokerovo elegantní vyloupení banky sice stojí přesně proti brutálnímu útoku Banea na letadlo (v BB se rovněž v úvodu definuje padouch, jímž je vlastní strach Waynea z netopýrů ve studni), jinak jsou ale obě ty úvodní akční scény v TDK a TDKR až nápadně podobný: Joker si v jedné chvíli sundá masku, ale má pod ní stejný obličej jako na masce (jak skvělý vtípek! - ale co také čekat od Jokera), zatímco Bane má pod černou kuklou, jíž mu sundá agent, jen další skrývku obličeje, svůj respirátor. Nejenže tím v obojím případě tak vlastně nic moc z postav neodhalíme, ale současně se nám naznačuje, že oba padouši jsou ve své podstatě zcela autentičtí a nemusejí se skrývat za masky či smyboly jako Batman či žít ve lži, jíž zosnoval v TDK Gordon s Batmanam, který na sebe vzal vinu za smrt Denta. Zajímavé je rovněž to, že Joker během sundání masky sníží nepřirozeně při slově „stranger“ svůj jinak vysoký hlas, kdežto Bane používá stoupavou intonaci a svůj bytelný hlas neustále posouvá do vyšší polohy. Další paralela mezi úvodní akcí z TDK a TDKR spočívá v ptačím pohledu kamery, kterým je braný sjezd klaunů po laně v TDK a letadlo v TDKR. V obojím případě jde o diagonály, tedy pohyb z rohu do rohu záběru, což je nakonec celkem logický, protože pohyb zleva doprava či shora dolů není esteticky tak efektní a z hlediska kompozice příliš nefunguje. ____ 5, TDKR může být jistě obviňován z megalomanství a patetičnosti, jenže tím se pomíjí, jak jde ten film proti soudobému proudu postmoderních filmů, které jsou plné shazování, sebereflexivity, žertíků či frivolnosti. Nolan naopak v TDKR dotváří velmi konzervativní, novodobý mýtus. Joker v TDK to svou přítomností možná trochu zatemnil, ale Nolan měl vždycky ambici vyprávět velké vážné příběhy, a nikoliv něco žertovného či odlehčeného. Neměli bychom ho ale za to, že se tu utrhl ze řetězu a natočil přehnaně ambiciózní podívanou připomínající spíš než superhrdinský komiks válečný epický velkofilm, kritizovat, ale spíš jej za tuhle výchylku z norem chválit. Dokonce i tu patetičnost lze omluvit: jednak na ní má Nolan jako Brit a tedy konzervativec do jisté míry právo, druhak se vyskytovala místy už v Počátku či oslavovaném TDK, za třetí mi jeho filmy evokují trochu klasický Hollywood či noir, kde byla podobná míra patetičnosti běžná, a za čtvrté taková hymna chlapce na stadionu byla avizována už v trailerech a mimo to vytváří skvělý kontrast vůči Baneovu hlasu, který malého „kastráta“ dokonce nadálku pochválí. A konečně by se mělo brát v potaz to, že ryze vážné, trochu patetické a seriozně pojímané filmy (vedle batmanní trilogie třeba Matrix, SW, Pán prstenů) mají zaděláno na tuhý kořínek, protože se stávají častým terčem různých parodií a prodlužují si tím život. ____ 6, Jestli se dá něco na TDKR kritizovat, pak to, že to selhává trochu vypravěčsky. Na Nolanovi mi vždycky přišlo hrozně zajímavý to, jak starosvětský je ve stylu (nemá rád digitální kamery, 3D, CGI, rychlý střihy, švenky ap.) a jak progresivní je v narativu (paralelní příběhový linky, vyprávění pozpátku ap.). Je to zvláštní paradox. V TDKR je to ovšem spíš obráceně, protože co do stylu (audiovizuální a technická stránka) nemá film chybu, ovšem vypravěčsky je jednak velmi nekonzistentní a oproti takovému BB mu schází více sevřenosti, za druhé Catwoman nebo policajt Blake jsou oproti Dentovi zcela zbyteční – taková Catwoman je zábavná číča, napůl děvka, napůl zlodějka, ovšem docela bez hloubky, vývoje či motivace. Spíše než skutečné postavy tu Nolan nahazuje sítě postav a nabádá diváka k tomu, aby si podobně jako v Počátku kreslil síťové grafy, které vztahy mezi nimi zachycují. Mnohé postavy v TDKR tak připomínají spíše sociální sítě – není důležité, kdo jsi, ale kolik máš přátel a s kolika lidmi jsi provazben. ____ P.S. Co se týče závěrečného twistu (-spoiler-), tak pro ty, kteří mají v paměti Dokonalý trik, o žádný twist vlastně nejde, neboť jak nabádá v úvodu Michael Caine: „Nestačí jen nechat něco zmizet. Musíte to zase vrátit. Proto má každý trik třetí dějství. To je ta nejtěžší část. Tuto část nazýváme vrchol.“ () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NYNÍ JE ZLO OPĚT NA VZESTUPU Z MÍSTA, KDE JSME HO ZKOUŠELI POHŘBÍT. BATMAN SE MUSÍ VRÁTIT.“ … ,,A CO, KDYŽ UŽ NEEXISTUJE?“ … ,,MUSÍ. MUSÍ....“ /// Říkám vám na rovinu – mě ten film mohl maximálně zklamat. Neuvěřitelný CGI efekty má dneska kdejaká sračka a když vzpomenu na trojku pavouka, ještě teď mám v oku slzu. Bez nějakýho rozepisování - některý věci mě fakt štvaly (naštěstí to za ně jiný zase ,,žehlily“. Třeba ta scéna s hymnou – bych řek, že v kině bylo ticho snad i na hajzlech). Srdceryvnejch komentů k věci (i k hovnu) tu je dosytnosti, tak jen odtokám, že i dle mýho ,,Povstanutej rytíř“ dokonale stmeluje perfektní trilogii v jeden celek a že Nolan je Bůh. A zajímá mě, co si kurva počneš lide Gothamu bez Batmana? … VIDÍM KRÁSNÉ MĚSTO. MILIÓNY LIDÍ VYCHÁZEJÍCÍ Z PROPASTI. VIDÍM ŽIVOTY, ZA KTERÉ JSEM POLOŽIL TEN SVŮJ. KLIDNÉ, SPOKOJENÉ PROSPERUJÍCÍ A ŠŤASTNÉ. VIDÍM ČESTNÉ MÍSTO V JEJICH SRDCÍCH. A V SRDCÍCH JEJICH NÁSLEDOVNÍKŮ. GENERACE KONČÍ. TO ZDALEKA PŘEVYŠUJE VŠE, CO JSEM DOPOSUD KDY UDĚLAL…. Mě bude Bruce Wayne chybět. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že A. Hathaway to sekne na Bat-motorcyklu víc než netopejrovi. 2.) Vždycky mě ve filmu překvapí, když vrahem není zahradník. 3.) Ještě furt nevím, kde ten chlápek převlečenej za jeptišku bere ty nádherný hračky. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ * ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

V dnešním světě neexistuje nový začátek. Každé dítě s mobilním telefonem si může na internetu najít, co jsi udělal. Vše, co děláme, je sbíráno a kvantifikováno. Nic nezmizí. (Kočičí žena) ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 4,404 // Otvárací Víkend USA: $160,887,295 // Kvôli krajšiemu pôžitku som si aj pri tejto sérií najprv pozrel predošlé dva dieli a až potom to posledným zakončil v kine. Ako aj pri predchádzajúcom dieli aj tu je najzaujímavejšou postavou, postava záporná. Dokonca sa mi rola Banea páčila o niečo viac ako rola Jokera z dvojky. Nolan sľuboval Epické zakončenie, ktoré sa však nekonalo, teda aspoň z môjho pohľadu. Neviem ako u ostatných, ale u mňa ostáva The Dak Knight najlepšou časťou série. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

There are many forms of immortality.. Série z jedné netopýří jeskyně nekončí filmem, který by její pravidla přepisoval nebo bořil ta žánrová. Zákony batmanovských příběhů totiž určil díl první a nesmrtelnou ságu pak definoval díl druhý. Proto nakonec Bruce Wayne povstává naprosto logickým způsobem. Do jedné ruky mu Nolan nadělil komiksovost Batman začíná v podobě Seliny Kyle nebo odkazů na Ligu stínů. Do druhé pak urputnost Temného rytíře s anarchií a politicko-policejními intrikami. Není kam spěchat, není důvod šokovat. Jen rozmotat poslední dějové uzly a dosadit postavy jednoho velkého příběhu na jejich finální pozice. Nakonec znovu půltřetí hodiny fascinující a stejně tak dusivé podívané plné strhujících charakterů a královská komiksová trilogie se vším všudy. ()

tron 

všechny recenze uživatele

"Mier ťa pripravil o sily." Sequel Temného rytiera a origin Robina. Temný rytier sa dal prekonať azda len ak by Heath Ledger nezomrel (Nolan Jokerov návrat plánoval, ale je otázkou, či by nešlo iba o cameo na spôsob Scarecrowa). Ale zomrel, Joker sa nevrátil, herec nebol pre-obsadený a na uvoľnené miesto ústredného magora nastúpil majestátny Tom Hardy ako nepredvídateľný Bane (áno, bol aj v Batmanovi a Robinovi). Nech by bol akokoľvek dobrý, Joker je Joker. Našťastie, i Bane je zdatný protivník, z ktorého sála hrôza. Trojke výdatným spôsobom pomáha atletická Catwoman. Batman sa predstavuje ako vyhorený, zničený, fyzicky i psychicky zdevastovaný a do seba mlčanlivo ponorený temný muž, ktorý sa už nechce vrátiť. Avšak bude musieť. Posledný raz v živote. Logika drhne (prečo Gothamčania Baneovi verili, že Gordonov preslov o Harveym Dentovi je reálny?). Naopak, veľmi sa mi páčilo, že dej sa odohráva v dobe, kedy sa v uliciach Gothamu začínajú objavovať mladí ľudia, ktorí Batmana poznajú len z rozprávania rodičov a tak ho pokladajú skôr za mýtus. Áno, ku koncu je to divné (mestom sa v pohodičke premáva kolóna s bombou, ktorú všetci hľadajú, akcia je skratkovitá, svet sa iba prizerá, polícia nepoužíva strelné zbrane), no napriek chybám dôstojné uzavretie výbornej trilógie. Na obvykle tak chladného Nolana nečakane dojemný koniec. Prvá hodina je s prižmúrenými očami najlepší komiksový film na svete s neskutočnými spoločnými scénami Balea a Cainea (každá Alfredova hláška je perla) a s ikonickými, mrazivými momentmi (návrat Batmana v podjazde). Bohužiaľ, potom sa to čiastočne pokašle. Napriek tomu určite za 4*. SPOILERY Mnohí premýšľajú nad tým, či bol koniec reálny, alebo šlo len o Alfrédovu predstavu. Osobne tomu dosť dobre nerozumiem, lebo už viac polopatistickejšie to už natočené byť azda ani nemohlo (opravený autopilot, zmiznutý náhrdelník Bruceovej mamy, inštrukcie Blakeovi na nájdenie batcave). Nolan má zjavne načítanú tonu materiálu o Batmanovi a tak si len lahodne, ako fajnšmeker, z bohatej histórie legendárnej komiksovej postavy vyberá chuťovky (Knightfall, Millerov The Dark Knight Returns). Kino Považan NMnV 2012 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jako jasne, je to naprosta spicka, ale stejne jsem cekal vic. Hlavni problem je v podstate ve scenari. Nolan samozrejme hraje na osudovost, strach a snazi se stvorit rozmachlej, komplikovanej epos, kterej ale zaroven vypada realisticky a syrove a dari se mu to jen castecne. Jednak krome zmeny zaporaka to v podstate vypada jako minulej dil. A co si budem povidat, Joker byl daleko vetsi borec. Bane je sice korba jak hovado, ale vysvetleni, proc ma masku, je vcelku usmevny a hlavne v ni Hardy zni jak malej homousek. Dalsi problem je, ze jsme v zaveru trilogie a film pritom vypada jak zrod Batmana, jak kdyby se cumelo na prvni dil, kde dostane Batman naklepano, nasledne zacne posilovat a triumfalne vyhraje. Co se tyce akce, ta je skvela, vse je naprosto realisticky a triky dokonaly, ze si ani jednou nemuzete rict, jo tohle byl trikovej zaber, proste vse do sebe skvele zapada. Problem je, ze at je akce sebevic dobra, je ji tu zoufale malo, vetsinu casu postavy furt jen neco resi a kdyby se prostrihalo tech 40 minut filmu a zkratil se na dve hodiny, nic by se nestalo. Navic s tim souvisi dalsi smutnej fakt a to, ze vetsinu akce obstarava Batman a kde neni akce, neni Batman a tak si ho clovek uzije jen minimalne. A to, co meli bejt vrcholy filmu, tj. zaverecny povstani a zaverecnej duel, je tu teda silne odbyty. Co se tyce Catwoman, Hathaway v roli neni buhvijaka, ale srala me min, nez jsem se obaval. Jinak s ostatnima hercema neni problem, vsichni hrajou skvele. No a posledni problem filmu jsou sem tam nejaky kiksy, film se celou dobu tvari desne vazne a seriozne a pritom nema problem sem scenarista jednou za cas flaknout nejakej az smesnej zvrat nebo vyreseni nejakyho problemu jak z nejakyho akcniho becka. Ale sem tam nejaka hlaska potesi. Co se tyce zaveru, dokud to vypada, ze Nolan skutecne chce Batmana zakoncit a uz se k nemu nikdy nevracet, tak je to skvely, dojemny a osudovy, skoda tech poslednich peti minut, ty pusobi spis smesne. Ono to ted vypada, ze jsem to nehorazne sprcal, ale to zase ne, krome slabsiho scenare je totiz vse v naprostym poradku, po filmarsky strance naprosto bezchybny, herci, triky, hudba na spickovy urovni, na skoro tri hodiny dostatecne napinavy, ani minutu nenudici a film docela rychle utece. Ale kdybych si mel vybrat mezi timhle a Avengers, pripadne timhle a druhym dilem, Temny rytir povstal by z toho nevysel vitezne ani jednou. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Zdlouhavé, zbytečně patetické, bez vrcholných scén, prostě první velké zklamání, které mi Nolan přinesl. PS: Hardy se svým Banem Ledgerovu Jokerovi nepřibližuje ani zdaleka. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Zbožňuju Batmana a jsem rád, že je tato trilogie u konce. Nebyla pro mě, nebudu zbytečně jmenovat X stupidních důvodů, ale jen nejvýraznější tři: Christian Bale, příliš realistické pojetí, rozmáchlý a nepřehledný vypravěčský styl. Ne každý je s Nolanem na jedný lodi. ()

movie 

všechny recenze uživatele

THE DARK KNIGHT RISES má určitě nejlibovějšího a jednoho z nejděsivějších padouchů všech dob (včetně Nolanovy Batman série), pro mě svojí hrůzou a takřka nesmrtelností srovnatelného i s monstrem z ALIEN. Ale koncepčně se TDKR nepovedlo tolik jako předchozí THE DARK KNIGHT, protože zatímco předchozí díl byla naprosto semknutá a ultimátní jízda. TDKR při svých 164 minutách nedrží zdaleka tak dobře dohromady a spirituální reunion Bruce Wayna je jednou velkou fackou divákovi, která nebyla nutná. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Rozhodl jsem se před návštěvou kina zkouknout znovu druhý díl, abych byl od začátku "v centru dění", leč se to ukázali býti chybnou volbou. Temný rytíř je jednoduše brutální k.o. o několika tak intenzivních ranách, že by je z paměti nevymazal ani mozek Rockyho Balboy. Temný rytíř povstal působí jako unavující dvanáctikolová oťukávaná, kde tu a tam přijde silnější úder, nikdy se však nedostane ke slovu počítání, na konci vyhrává nad divákem jen těsně na body. Viděl jsem totálně komiksový film, ve kterém je možné vše, tudíž atmosféra nemůže být (a také že není) tak drtivá jako v případě dvojky. V hlavní roli tu vystupuje snad deset postav, což zapříčiňuje jistou rozevlátost a nesoudržnost filmu, akce není vůbec velkolepá, spíše střídmá, osobní souboje typicky Nolanovské, čili ničím nadprůměrné, co lze, to zachraňují herci. Bane jako postava budí respekt, ale znovu to není typický záporák all in, srovnání s Jokerem však nesnese, to je zcela jiná liga. Překvapila mě Catwoman, která svoji úlohu splnila nad očekávání. Zklamal mě Gotham, který v úplně komiksovém díle vypadal jako reálný New York. Pokud by se TDKR nesl v totožném duchu jako jeho starší brácha, neváhal bych s možná stoprocentním hodnocením, avšak rozhodnutí odvyprávět jej jako komiks se spoustou klišovitých scén, nebylo příliš dobré. Očekávání byla samozřejmě obrovská, o to větší je možná teď zklamání. Možná by se leccos odpustilo po druhém zhlédnutí, problém však je ten, že k němu v mém případě asi nikdy nedojde... a tak to máme letos již druhé veliké smutnění... 230 miliónů dolarů(rozpočet)/1087 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Místy nadpozemské, jinak mistrovské a znamenité. Komiksová podívaná, která je bombasticky revoluční. V tomhle je Nolan nedostižný a v tomhle směru nepřekonatelný (současný vrchol mezi režiséry). Hans Zimmer (bůh melodie) vytvořil pro každou hlavní postavu tón, který bude ve mě rezonovat navždy (hudební linka je akčně prošpikovaná do kosti diváka, který je ohromen). Nolan, který se tak důsledně vyhýbal uplatňování všech komiksových konvencí, kterým se tak rád uchyluje. Vlastně ani nemůže jinak, pokud chtěl, aby jeho vyprávění neskončilo tragicky a obsahovalo prvek naděje. Epický velkofilm, který možná nemá přesah, jaký mu někteří jeho fanoušci přisuzují, ale co se týče filmařiny, je imaginárně vytvořený. Velkolepé finále. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Všem comicsovým superhrdinům je patrně známa má neuvěřitelná fyzická kondice, protože při mém potulování nočními ulicemi mezi kudlami kriminálních živlů mi žádný z nich nikdy nepřiletěl na pomoc. Přesto na reinkarnaci Batmana věřím, jsem si plně vědom toho, že pan Nolan při posedávání na režisérské stoličce chyby nedělá a proto fandím všemu, co doposud natočil. Tentokrát však chybně předpokládal, že si oba skvělé předchozí díly budu podrobně pamatovat nebo se na ně v rámci samostudia znovu podívám. Jenže já jsem to nestihl a má chatrná paměť mi dovolila pouze spekulovat o genialitě tohoto snímku v kontextu předchozí tvorby. Po případném absolvování kompletního batvečera v domácím batkině možná změním názor, ale zatím považuji tento snímek za nejslabší část trilogie. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Po překvapivě civilní dvojce už jaksi nečekáte autobus plný malých sirotků, patetické proslovy o dospívání či roztrhanou americkou vlajku. Aura bratrů Nolanů si žádá přeci jen víc. Pokud si dvojka vyloženě říkala o ideologickou interpretaci, tak ve trojce se jí vyhnout nelze a samotný film jako politický komentář k současné Americe je vlastně dost k pláči. Stačí se podívat na film optikou problematiky "Occupy Wall Street", vlastnění zbraní, zahraniční politiky či nedejbože třídního boje, a je hned jasné, na které straně Batman stojí - kapitalistický systém bránící soudobý establishment. Takže i kdyby byl nový Batman dechberoucí titánským dramatem, a to jakože není, i kdyby se stokrát stavěl na hlavu, tak selhává v tom nejpodstatnějším, a to v samotné myšlence. ()

Související novinky

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Tenet je Nolanův druhý nejdražší film

Tenet je Nolanův druhý nejdražší film

11.01.2020

Nadcházející špionážní thriller Christophera Nolana Tenet bude režisérovým druhým nejdražším filmem vůbec. Film, jenž se bude zabývat manipulací časem, má podle serveru Variety (a následně potvrzeno… (více)

Christian Bale končí s nabíráním váhy

Christian Bale končí s nabíráním váhy

10.11.2019

Přestože zní titulek spíš bulvárně, ujišťuji vás, že se jedná o ryze filmovou zprávu. Oscarový herec Christian Bale (Fighter, Dokonalý trik) v novém rozhovoru oznámil, že už nadobro končí s… (více)

Joker bude lámat rekordy

Joker bude lámat rekordy

05.10.2019

Podle posledních čísel serveru Deadline to vypadá, že z komiksového Jokera, jenž tento víkend vstoupil do kin v USA a dalších 74 zemích po celém světě, bude pořádný hit. Rkový snímek pojednávající o… (více)

Reklama

Reklama